( thuglife | 2011. 12. 07., sze – 15:49 )

1. atnezetem szerelovel (egy normalis szerelo fel ora alatt atnezi annyira hogy megmondja milyen allapotban van)
+ VAG-COM radug, hibakodolvasas, majd teszkor kozben logolas (ez 80% ban ramutat a hibakra)

2. a vetelaron felul ha hasznalt kocsit vasarol az ember akkor minimum ezeket megteszi rogton a vasarlas utan:
- teljes vezerles csere
- olacsere, olajszuro, benzinszuro, levegoszuro, gyertyak
- teljes hutoviz csere
- levegoszuro + MAF sensor tisztitas
- ha szukseg van ra teljes fekrendszer csere (ez megdobatja 300e forinttal)
- ezen kivul minden autonak megvannak a gyermekbetegsegei, amivel tisztaban kell lenned mielott megveszed es fel kell magad kesziteni arra,
hogy ami tonkremehet az tonkre is fog menni fuggetlenul attol hogy rendszeresen karban volt tartva.
(en ezert tartok nehany alkatreszbol +1 -t itthon mivel tudom hogy 20e km mulva megint csere lesz, mert megeszi a kocsi)
Tehat hogy a kerdesedre valaszoljak ez kb 150-200e forint (normalis, gyari alkatreszekbol).

A 1000 km futas a 11 eves kocsimnak nem igazan jelent problemat, pedig egy igen erzekeny geprol van szo. De mint jeleztem, rendszeresen karban volt es van is tartva:
- 5000 km = olajcsere (nem tescos, sem MOL olaj)
- normalis uzemanyag (nem Auchan benzinkuton tankolt szetkevert benzin)
- havonta 1x radugom a laptopom es megnezem minden rendben van-e mivel a muszerfalon nem fog mindent visszajelezni a kocsid
(ez egy 8e forintos kabel beruhazas ami igazan megeri fonleg hogy a szervizben 15e -t olvasnak hibakodot)
- ha barmilyen apro problema is van _azonnal_ javitom vagy javittatom mivel egy kisebb meghibasodas kihatassal lehet masra is igy nagyobb kart okozva

Osszegezve, aki igenytelen a kocsijara az ne csodalkozzon ha a gatyajat is rakolti, miutan "problemamentesen" hasznalta 2 evig.