( osod88 | 2011. 12. 06., k – 09:26 )

Ha tényleg ilyen sok pénzt szánsz első autóra akkor bármelyik tömegtípus, azokkal nem nagyon lehet durván mellélőni. Dízelt semmiképp ne vegyél ha nem tervezel vele hosszú távra, ha valami komolyabb gondja van sokba kerülhet.
Szerelőhöz el kell vinni vétel előtt bármit is nézel ki.
Én a pár éves japánokat szoktam ajánlani ilyen célra, ha nem akarsz swiftet a misubishi colt, lancer vagy toyota yaris, corolla pl. jó alternatíva. Könnyű és ami szerintem fontos hogy jó is vezetni őket, finom váltó/kuplung, pontos kormány, általában jól kilátni belőlük, és nem széthullósak. Cserébe nem olcsó az alkatrész.
Ha abszolút lényegtelen a vezetés élménye akkor G astra, 4-es golf, fabia és társai is megfelelőek az alapmotorjukkal. A focusból még nincs kiirtva minden "élet", viszont sok széthullott van belőle. Ezek alapverzóban jellemzően kelletlen motorú, lomha autók, nyúlós váltóval, agyonpuhított kuplunggal, döglött kormányzással. Na ezért biztosan kapok majd, de mindet vezettem már nem egyszer.
Csak azért hangsúlyozom hogy jó legyen vezetni amit veszel, mert akkor nem érjünk-már-oda teher lesz az autózás hanem esetleg örömmel teszed.