( atya | 2011. 11. 16., sze – 12:48 )

Mindenek előtt: hálásan köszönöm mindenkinek, aki ezt lehetővé tette.

Végigolvastam az eddigi bejegyzéseket, és bizony isten elment a kedvem a Linuxtól (nem). Igaz ugyan, hogy vagy másfél évtizede használok Linuxot és abból jóval több mint tíz éve ebből is élek... Igaz, hogy ezt használom védelmi rendszerek tervezésére, létrehozására, beállítására, oktatási anyagok és dokumentációk elkészítésére (grafika, szöveg és tördelés), fejlesztésre és szervernek, szórakozásra, sőt ma már Linux van a WiFi routeremen, a kábelmodemen és van egy Debian és egy Android (ami ugye szintén Linux) alapú telefonom is... De az itteni hozzászólások alapján egészen hihető, hogy érettségizni nem lehet rajta. Ehem.

Szánalom, hogy a magyar oktatási rendszer ott tart, hogy pusztán azért nem hajlandó tudomást venni a Linuxról, mint alternatíváról, mert a Windows "ingyen" van, és amíg nem muszáj, addig nem fektetnek energiát abba, hogy megnézzék a másik rendszert.

Az érettségivel kapcsolatban: Azt be kell látnom, hogy az Access-nek nincs igazán jó alternatívája Linux-on. Nade.

Egyrészt: az Access voltaképpen teljesen feleslegesen létezik, csak arra jó, hogy az oktatási beszerzéseknél és a pályázatokban ez legyen az a bizonyos tengelytáv centiméterekben megadva. Szerintem ez valójában kizárólag azért létezik és azért a tananyag része, hogy az iskolák erre hivatkozva kénytelenek legyenek beszerezni az MS termékeit. Én a való világban csak olyanokat láttam, akik táblázatkezelőt használtak vagy igazi adatbázis kezelőt. Eddig pontosan nulla darab emberrel találkoztam, aki a való életben használta volna.

Másrészt: az általános informatika oktatásban egyszerűen nincs szükség ilyen adatbázis kezelőkkel kapcsolatos ismeretekre. Itt elegendő lenne a táblázatkezelők közepes szintű ismerete, hogy az ember tudjon egy táblázatban lévő nevekből karácsonyi meghívókat nyomtatni a gyerek barátainak. Az informatika szakoktatásban pedig minimum SQLite kellene, vagy inkább valamilyen komolyabb SQL szerver _és_ egy NOSQL _is_.