( strogg | 2011. 11. 07., h – 14:04 )

Válasz strogg üzenetére

Nem tudom készült e ilyen számitás, de gyanitom az évi befolyó regadó felét elbukja az állam pusztán azon az áfa bevételem, ami kiesik a szlovák+egyéb külföldön vásárolt sokmilliós csodák miatt.
Mert azt lássuk, hogy luxuskocsit k. nem véletlenül nem magyar rendszámmal látsz. Annak minden költsége kiesik a kasszából, a vételár meg simán eltartotta volna a magyar kereskedéseket.
A regadó gallyavágta a piacot. És amikor kitört a baj, azok az országok autó piaca élte túl a legjobban, amelyik roncspréimummal operált.
Látni kell: A közlekedés igen komoly GDP teremtő erejű. Ha büntetem a közlekkedést, mert valami irigy keleti gondolkodással "luxusnak" nevezem, és akármeddig le akarom húzni, ott a kieső GDP helyből sokszorosa annak az aprópénznek amit beszedsz mondjuk az autósokon.
Aki nem hiszi számolja ki, h. egy évben mennyit utazik a melóhelyére BKV-val. Nah addig
- nem termelt xart sem, nemhogy GDP-t
- nem fizetett a benzinre jöv. adót/áfát, stb...
- a munkavállaló utazási frusztráltsága beárazható (további GDP rontó tényező)

--