"Egyébként sem garancia a nagyobb market share erre."
ez nem minden helyeztben igaz. Konkrét példa. Arról ugye beszélgettünk már, hogy játékfejlesztéssel foglalkozuk. Korábban OGRE3D alapú fejlesztéseink voltak, ami ugye egy nyílt forráskódú 3D engine. Remek módon elvoltunk az Ubuntu alapú rendszerekkel, csak éppen rájöttünk, hogy a hiányos tool set miatt jobban járnánk, ha Unity 3D-re váltanánk időt és pénzt spórolva, még ha fizetni is kell érte, A gond csak az volt, hogy a fejlesztőeszköz csak Mac és Windows rendszereken volt elérhető és a vele készített játékok sem futnak Linuxon. Rákérdeztünk, hogy lesz-e támogatás. egyelőre nem lesz, mert túl kicsi a piac. A Linuxos játékpiac is, de maga a Linuxos játékfejlesztő piac meg még inkább. Ezért le kellett cserélnünk az Ubuntukat Mac OS X-re.
"OS X-en is millióan használnak virtuális gépet mert nincs rá a megfelelő program"
A mi esetünkben ezt sem tapasztaltam. Az összes olyan eszköz elérhető, ami a fejlesztés során felmerül, pedig elég szerteágazó és speciális feladatkörről van szó. Jelenleg az összes olyan szoftver elérhető Mac-re, amik egy részéhez egyébként Windows kellene nekünk (Blender, Zbrush, Photoshop, Final Cut Pro, Unity 3D, Audacity, stb.). Ez nagyon nem mondható el a Linuxról.
"Nem véletlen a Bootcamp megjelenése sem és a Parallels-nek sem megy rosszul."
Kb. egy éve indítottam el a Bootcamppel a Windowst, akkor is csak egyszer, legyen szó szórakozásról, vagy munkáról. Legtöbbször csak a játékok Windows verziójának teszteléskor keveredem ilyen gép elé. A VMWare-t meg kizárólag Ubuntu futtatására használom jelenleg.
Szóval szerintem igen is számít a szoftver felhozatal szempontjából, hogy mennyire elterjedt, vagy jövedelmező egy adott platform. A Linux pedig itt van lemaradásban jelenleg.