Igazából pont az a baj, hogy az átlag autós _nem_ ismeri a satuféket. Saját magam is sajnos ilyen vagyok, adott helyzetben nem nyomok elég határozott féket. Az ilyeneknek találták ki a BAS-t, vagy hogy hívják (Brake Assistant System). Mondjuk, ha ez a tesze-toszaság nyíl egyenes pályával párosul, akkor tényleg gáz van, én mondjuk szerencsére szoktam használni a kormányt is.
De egyébként igazad van, nem csak az egyenespályás fékezést kell vészhelyzetnél nézni, hanem a stabilitást is kanyarodás esetén, ahol a gumi, guminyomás, lengéscsillapítók, mittudoménmi minősége és állapota baromira nem mindegy.
Fentebb linkeltem is egyik blogbejegyzésemet, az "Őz, a varázslót". Na, ott pl. valszleg az idejében feltett téli gumi segített az 1 fokban és nem csúszott meg a kocsi kikerülésnél.