( kmARC | 2011. 09. 06., k – 09:05 )

Szerintem inkább a 3D-t, hangot kezelő rendszerlibek hiányzó stabil API-ja a hátráltató erő, de FIXME.

Ha Windows XP-re fejlesztek valamit (nem komplex játékról van szó, bármilyen kis szar appról), akkor az talán még korábbin is, de későbbi windows-platformon szó nélkül fut, még akkor is, ha közben 64bitre váltok. Ehhez képest linuxra fejleszteni abszolút nem éri meg: még a nagyjából egy időben megjelenő disztribúciók között sem biztos, hogy mindegyiken fenn lesz a libpng12.so.0.42.0 márpedig a libpng14-re mutató symlink úgyse lesz jó...

Ha ez problémát okoz, akkor a többszáz fajta külső libet megmozgató hatalmas játéknál elképzelhető, mi a helyzet.

Szóval szerintem nem a GPL a hátráltató tényező...