( mash | 2011. 05. 04., sze – 10:09 )

"Vagy nem olvasod végig, amit írok, vagy nem érted meg, amit írok, vagy szándékosan csúsztatsz. Vagy valami egyéb ok?"

Akkor nézzük a rögvalóságot! Itt vannak a 2011 Q1 negyedéves jelentésekből kivett számok, forrásokkal:

http://www.gsmarena.com/htc_profit_soars_number_of_phones_shipped_tripl…
http://www.gsmarena.com/samsung_q1_results_phone_division_ok_the_rest_n…
http://www.apple.com/pr/library/2011/04/20results.html

HTC: 9.7m
Samsung: 12m
Apple: 18m

A Samsung 12m-jában benne van a Bada és WP7 is, nem tett közzé csak Android számokat a Samsung. Hivatalos közlésük szerint eddig összesen 14 millió SGS-t adtak el a készülék teljes életciklusa alatt.

"Azokat a játékokat is kétharmad hétvége volt megírni"

Több, viszont nem az számít, hogy mennyi idő valamit megírni, hanem az, hogy az egy órányi munkára levetítve mennyi a bevétel. Esetedben ez $125/h. Egy hasonló kaliberű Flash játékért $2500-$3000-t megkapsz, ami $180/h. De Androidon nem az AdMob-ból lehet jelentős bevételt elérni (kivéve, ha Angry Birds, Fruit Ninja, stb. kaliberű játékod van), hanem a work-for-hire munkákból. Én a múlt héten adtam le egy olyan mini-game-et, amit 22 munkaóra alatt raktam össze. Ez olyan $227/h-ra jött ki és ez azért még nem az elérhető legmagasabb összeg.

"Az említett játékoknak mennyi a letöltése?"

Amiről számokat mondhatok az a Fairy Cubes iOS verziója. Nyilván a work-for-hire munkákról nem nagyon beszélhetek, mert NDA köt. Az FC iPad és iPhone változata novemberben jelent meg, $1.99 és $4.99-es áron és olyan $250/h körüli bevételt hozott eddig. A free, ad supported verzióról majd lejebb...
Az Android verzió pár napos, úgyhogy arról majd egy fél év múlva írok egy cikket, amiben összehasonlítom a két platform eredményeit.

"De mutatnék egy érdekes AdMob statisztikát, pár perce néztem meg, a reklám kérések száma havonta, az EU régióból és Kínából:"

Ezt én is megnéztem az egyik ad supported játékunknál, amiből van Android verzió is. Az látszik, hogy Kínából és úgy Ázsiából általában folyamatosan emelkednek a kérések, de még mindig csak 15%-20%-a az amerikainak. a eCPM pedig 5x akkora Európában, mint Ázsiában. Az AdMob-os bevételeink 10%-át adja Ázsia.
Ha a reklám bevételeket és az eCPM-et nézem az Androidra és az iOS-re levetítve, akkor még elkeserítőbb a helyzet. Ennek egy oka van. Az AdMob alacsony eCPM értéke. iOS-en az InMobi és az iAd 3x-5x akkora eCPM-mel dolgozik, mint az AdMob. Ezért mi azt csináljuk, hogy AdWhirl-lel rangsoroltatjuk a kéréseket. Ha az iAd nem tud reklámot szolgáltatni, akkor jön az inMobi, ha ők sem, akkor jön az AdMob. Mivel az első kettőnek alacsonyabb a fill rate-je, ezért a reklámok 60-70%-át az AdMob adja, viszont a bevételeinknek csak 10%-20%-át fill rate-től függően!