( Zaneck | 2011. 05. 03., k – 18:27 )

Utánnanéztem és az Nvidia továbbra sem a DRI-t használja, van egy implementációjuk, ahogy van egy GLX implementációjuk is, amit korábban is használtak.

A Nouveau, azaz a nyílt forrású Nvidia driver ellenben a DRI-t használja.

Azaz összefoglalva az Nvidia és az AMD hivatalos eszközmeghajtói nem támaszkodnak a DRI-re és van egy OpenGL library (libGL) implementációjuk, valamint támogatják a GLX-et, ami nélkülözhetetlen az OpenGL és az X szerver közötti integrációhoz.

Az OpenGL libary-nek elvileg támogatnia kell a DRI-t, az Nvidia implementációja pedig elvileg nem támogatja, mindössze GLX protokol üzenetek küldését az X szerver fele vagy direct rendering esetén az Nvidia DRI implementációja fele, ami az Intel esetén nem áll rendelkezésre.

Azaz ebben az esetben nem áll rendelkezésre a direct rendering, mindössze egyféle indirect hardware rendering az X szerveren keresztül.

Azt megértem, hogy ennek a teljesítménye közel azonos lehet a direct renderinggel, de aligha lehet annál nagyobb, így nem egészen értem mit akarsz elérni.

Lényegében a direct rendering helyett közbeiktattad az X szervert (indirect rendering), ami szoftveres és hardveres renderelést is használhat.

http://wiki.linuxquestions.org/wiki/OpenGL
http://wiki.linuxquestions.org/wiki/DRI
http://wiki.linuxquestions.org/wiki/GLX
http://dri.freedesktop.org/wiki/glxinfo