( vl | 2011. 04. 19., k – 16:42 )

130 km/h körül már pörögnek 3500-at vagy többet is

Van az 4500-5000 is... Ha "csak" 3500-at pörögne, azzal akár lehetne takarékos is, hiszen az kb. a max. teljesítmény 60-65%-át jelenti, ott pedig még jó tud lenni a fogyasztás.

Azért rövidek a fokozatok, mert kell egy fokozat, amiben a max. végsebességet a max. teljesítménynél ki tudod hozni. 5 fokozatba az nem fér bele, hogy 4-ben tudjon végsebességet, de azért az alatta levő 3-mal elég jól gyorsuljon, és így lehessen egy irreálisan hosszú 5., csak azért, hogy 130-as tempónál kevesebbet egyen.

Egyébként a probléma (szerintem) a 150-170 km/h végsebességű autókat érinti főként, ami ennél többet tud, annak nem lesz annyira rövid a legnagyobb fokozata (hiszen a végsebességnél kell a max. teljesítményhez tartozó fordulatszámnál járnia, ami benzines autóknál nagyjából fix. 5000-6000rpm), ami meg ennél kevesebbet tud, annál amúgy sem bírná hosszabb fokozatban a 130-at, hiszen a 130-hoz a max. teljesítmény 80-90%-a kell neki, ahhoz meg kell a megfelelő fordulatszám.