Köszönöm, hogy leírtad ezt; valóban, ezeknek a tizedét sem tudtam.
Azonban: miért kellene ezt tudnom, akár ahhoz, hogy domain-t igényeljek, akár ahhoz, hogy véleményt nyilvánítsak, annak alapján, ami számomra (egyszerű ügyfél számára) elérhető, látható? Elvileg ez a szolgáltatás nem bennfenteseknek szól; "rendes" céggel kezdtem, megnéztem a "központi" oldalon is az irányelveket; egybevágtak. A regisztrátor az ügyfél szemében az egész rendszer arca, kizárólagos felülete; nyilván annak alapján fogom megítélni. (De mondom, a domain.hu-n is megnéztem a szabályozást, az azonban annyit állított csak, hogy "igen, meg köll adni a szigszámot is"; arról, hogy mit kezdenek vele, nem adtak olyan tájékoztatást, mint te ebben a topicban.)
Az egészben azt az egyet nem tudom elfogadni, hogy az én felelősségem a bennfentes háttérinformációkat begyűjteni egy ügyfélorientált szolgáltatásról, azért, hogy észrevegyem, hogy a szolgáltatás felkent közvetítője nem érti a dolgát. Ez mondjuk Magyarországon az alap túlélőkészlet része kellene legyen, ez a technikai mélység azonban nekem is sok -- ha jól sejtem, te is csak azért ismered ennyire, mert magad is regisztrátor vagy. (Arról nem is beszélve, hogy eddig nem érdekelt ennyire, másrészt pedig egyszerűen nem volt miért gyanakodnom arra, hogy a sérelmezett követelményt a regisztrátor lényegében a maga szakállára találta ki -- teljesen egybevágott vele még az adatvédelmi biztosi állásfoglalás is.) Megint pápábbnak kell lenni a pápánál.
Belátom, hogy abszolút értelemben kevés infóval alkottam véleményt, azonban ez az infó három forrásból is táplálkozott (regisztrátori igénylőlap, azt alátámasztó központi szabályozás, illetve egybevágó adatvédelmi biztosi állásfoglalás); szerintem egy ügyfélorientált szolgáltatásról tájékozódva bőven többet oldottam meg így is, mint a minimálisan megkövetelt házi feladat.
Azt nem fogadom el, hogy nem tudom, mi a jogosulatlan adatkezelés. A jogosulatlan adatkezelés (legalábbis erkölcsileg) az, amikor úgy van meg nekik a védett (visszaélésre alkalmas) adatom, hogy nincs rá elengedhetetlen szükségük a szolgáltatás biztosításához. Amit leírtál, az nem ezt a definíciót buktatja meg, hanem azt bizonyítottad be, hogy a regisztrátornak és a nyilvántartónak igenis van oka arra (és nekem is), hogy náluk legyen a szigszám.
Köszönöm a részletes magyarázatot; ezért is jó a hup.