( bambano | 2010. 12. 27., h – 03:37 )

amikor ilyet csináltam, nem volt jellemző, hogy azonnal tesztvezetés, azt előre egyeztetni kellett. sokszor valamelyik sales emberke vállalati autóját adják a kezedbe tesztvezetés címszó alatt, közben a jobbegyben ott fog aggódni a gazdája.

mindenképpen rendesen motorizált autót vegyél, az 1.2-1.4-es szabadszívású motor legfeljebb fűnyíróba való. még véletlenül se ülj előtte nagyobb, jobban felszerelt, erősebb kocsiban, mert nem fog tetszeni:)

nagy árverseny van, nem ritkán beragadt készletekkel, amiket minimális profittal is el akarják adni, hogy szabaduljanak tőle. ha úgy érzed, hogy nem tették ki a lelküket az árajánlatban, nyugodtan indulj meg az ajtó felé, lehet, hogy két nap múlva fog visszahívni.

ha úgy érzed a szalonban, hogy zavarod az ottaniakat, akkor azonnal távozz.

és persze előre döntsd el, hogy mit akarsz, kategória és életcél szinten, mert ezek nagyon üthetik egymást. Ha családi autót akarsz, ott szóbakerülhet az egyterű, de az pl. billeg, ha sietni kellene vele. Viszont kényelmesebb. Ha egyedül fogod használni és időnként vezetni is szeretnéd, nem csak utazni benne, akkor meg keményebb autót válassz, de az kényelmetlen lesz a pesti tereprallin.

agyald ki, hogy benzinest vagy dízelt akarsz. ebből úgyis lesz egy 400-500-as thread, majd rájössz, hogy senkinek sincs igaza:)

egyébként igen, ha rendes szalonba sikerül bemenned, és belenézel egy-két autóba, akkor normális eladó odamegy és megkérdezi, hogy segíthet-e. tehát bemész, a kiállított autókba nyugodtan ülj bele, taperold végig az összes felületét. Kiemelten azokat a felületeket taperold le, amikhez üzemszerűen hozzá fogsz érni, másodsorban azokat is, amiket nem (pl. tetőkárpit). nézd meg az anyagminőséget, kopogtasd meg a műszerfal tetejét (rendes műszerfal nem kopog, hanem kicsit puha).

állítsd be magadnak az ülést, nézd meg, hogy előre jól kilátsz-e, úgy értem, kicsit ferdén előre, mennyit takar ki az első oszlop, fogod-e látni a zebránál várakozó gyalogost. Ha még nem vezettél eleget, akkor az ülés beállítását tanuld meg előtte:) taperold meg a váltót, nézd meg, milyen váltani, nyomkodd a pedálokat. nézz bele a csomagtartóba, hogy vannak-e tárolórekeszek, rögzítő hálók, vagy ilyeneknek hely, csavar, stb. van-e fogója az ajtónak, amivel akkor is be tudod zárni a csomagtartót, ha szügyig sáros az autó.

Mindenképpen kérdezz rá, hogy honnan lesz a kocsiban a kötelező felszerelés, úgymint: háromszög, eü csomag, adnak-e tartalékizzó készletet (ez mostanában mintha már nem lenne kötelező, de attól még kell, sőt, biztosíték készlet is kell), legyen hozzá fényvisszaverő mellény, gumiszőnyeg készlet. Teljes méretű vagy szükség-pótkerék van-e benne és mi van a kerékcseréhez szükséges szerszámokkal. Ezek mind olyan tételek, amikkel leveszik a nem elég agresszív vevőt. Nagyon alaposan rágd át, hogy van-e rádió, magnó, cd, mp3, miafene a kocsiba, meg azt is, hogy van-e benne gyári riasztó. Nem biztos, hogy az jó, ha ők a szervizben kendácsolnak bele valamit. A gyári rádió akkor jó, ha valami lehetetlen formája van, mert akkor kisebb eséllyel verik be a kocsi ablakát a rádió miatt.

Több gyártó is ajánlja, hogy az első 5000 kilométer után cseréljenek a kocsiban olajszűrőt és olajat. Van, hogy ezt ingyenes első szerviz formájában ki lehet verni belőlük. Ha igen, legyen mindenről papír.

Agyald ki azt is, milyen színt és kárpitot akarsz, a lökhárítók, a gumicsíkok, a kilincsek színre lesznek-e fújva, stb. Ha színre van fújva, az szebb, de drágább javítani.

Jusson eszedbe: az eladónak az a dolga, hogy eladjon. Vagyis hagyd, hogy kicsit megdolgozzon azért, hogy megvedd az autóját, többet fog engedni, ha fárasztod előtte. Aki szégyenlős, ne vegyen új autót. Vésd jól az eszedbe: te csak addig vagy kedves vevő, amíg ki nem szipolyozták a pénzed. Mihelyst fizettél, te leszel az a büdös paraszt az ócska kisautójával. Amiről nincs dokument, az el sem hangzott.