( bambano | 2010. 11. 25., cs – 19:05 )

Magyarországon a kutak zöme molos üzemanyagot árul. Abban biztos lehetsz, hogy amikor kijön a tanker a battai finomítóból, akkor olyan cucc van benne, ami a magyar szabványokat teljesíti. Hogy utána mi van vele, az már kúthálózat függő. Egyes kúthálózatokon gyakrabban mókolnak az üzemanyaggal, másokon kevésbé. Shell kúton inkább arra fogadnék, hogy a palánkon túl végzed, a mol kutak minősége a tapasztalat szerint egyenletes, egyenletesen közepes. Én szinte mindig labanc kúton tankolok, ha nagy ritkán nem, akkor shellnél kék benzint, nekem ez bevált.

Azt lehet még tudni, hogy a keleti irányból érkező benzin alapanyagban több a kén, mint a nyugati irányból érkezőben. Új kocsinál szerintem jobb rászokni az alacsony kéntartalmúra, régi autónál meg azt kell bele önteni, amit az előző tulaj öntött, mert a váltástól lehetnek meglepetések. Én a nagyon prémium benzineket sem szeretem, szerintem egy minőségibb 95-ös vagy egy alap 98-as benzinben van annyi oktán, amennyi elég.

Szóval sok igazság lehet abban, amit hallottál.