( uid_16401 | 2010. 11. 25., cs – 00:31 )

Ja persze még írni is akartam, hogy a turbót a hűtővíz is hűti, így a túlmelegedett turbótól megvonni a hűtést, az kenőolaj elégését eredmenyezi.
Másrészt van a turbóban egy wastegate szelep, és BOV is, illetve nyomásmérők, nyomásszabályozók és időzítők, amik szintén károsodhatnak.

A drágább autók, a leállítás után még nem állnak le azonnal, kihúzod a kulcsot, lezárod és még ketyeg a motor alapjáraton amíg a turbó vissza nem hűl.

Meg lehet menteni a turbót:
- ha nem állítod le az autót hirtelen
- ha nem hajtod meg hidegen
- ha nem pörgeted fel a motort hideg indítás után vagy leállítás előtt
- nem használsz gagyi olajat
- nem öntesz a motorba mindenféle "csoda" adalékot
- gyári légszűrőt használsz és rendszeresen cseréled is

A turbó 275.000 rpm körül pörög, teherautókban is kb 100.000 rpm.