( zZsOlTi | 2010. 11. 24., sze – 18:26 )

"Ja tudják, csak neked nem azt mondják, hanem ami nekik jó. Nekik bőven jó az, ha szétkopik a motor 150000km után, a 30000kmenkénti olajcserétől, mert akkor veszel egy újabb autót."

Ott van a csavar ebben az összeesküvés elméletben, hogy az olajgyártók is beálltak szépen a sorba a longlife olajakkal, pedig ha valakinek, akkor nekik az lenne az érdekük, hogy minél gyakrabban cserélj olajat.

Egyébként ez is tipikus, hogy ehhez is mindenki kurvára ért kis hazánkban. Az samfu, hogy egy-egy autógyár meg olajcég mit ajánl, hogy a szerviz periódusokat csökkenteni lehessen, ha a sarki ladán nevelkedett autószerelő azt mondja, hogy nemúgyvanaz, akkor nemúgyvanaz.

Azért arra kiváncsi lennék, hogy amikor még csak 8-10e Km-es csereperiódusok voltak, akkor ki cserélt biztos ami biztos alapon 4-5e Km-ként olajat. Vagy akkor nem az volt a céljuk a 10 ezres periódussal, hogy átverjenek?

A másik vicc, idézet a totalcar olajdoki rovatából egy 30 ezres csereperiódus vitából:

"Csak az érdekesség kedvéért megjegyzem: az amerikai oldalakon ugyanez folyik, csak nem a 15 és 30 ezer kilométer között, hanem az 5 ezer és a 10 ezer mérföld között van vita (kb. 8 ezer és 16 ezer km). Sok hozzászóló ott ugyanúgy elképzelhetetlennek tartja a 10 ezer mérföldes csereperiódust, mint itt sokan a 30 ezer kilométert. Ott az 5 ezer mérföld idegződött be úgy, mint itt a 15 ezer km."

http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/2010/11/15/cserperiodus_a_passat…