Abban igaza van, hogy uresben gurulaskor a difi oldali tengely gyorsabban porog a normalis alapjarati motor oldali tengelyhez kepest.
Még ezzel is vitatkoznék.. :-) Ne felejtsük el: a sebesség váltó a gyakorlatban áttétel váltó, az első három fokozat pedig tuti lassító fokozat. Ha látom hogy piros a lámpa, kiteszem üresbe és úgy gurulok már csak 30km/h-val, akkor mi is a helyzet? Ha ekkor négyesbe tenném a váltót - ez kb. 1:1 áttétel -, akkor a difi oldali tengely legalább annyit fordulna sebesség fokozatban is, mint így üresben. Ráadásul ahogy a járgány veszít a lenületéből, úgy csökken tovább a difi oldali tengely fordulatszáma.
Illetve felmerül a másik kérdés: miért baj, ha a difi oldal többet fordul, mint amennyit akkor fordulna, ha sebességben lenne a váltó és a motor oldali tengely fordulatszáma lenne meghatározó? A magasabb fordulatszámot mindkét oldalon bírnia kell a tengelynek. Akkor? Azt már megvitattuk, hogy a kényszerkapcsolat hiányában nincs nyomaték átvitel, így a kopást okozó tényező hiányzik. Mi marad?