( mash | 2010. 06. 02., sze – 09:45 )

Előrebocsátom, hogy ma nem lesz időm annyit beszélgetni, mint tegnap volt. ;)

"az iPhone halálra van ítélve és ezt az állítást tartom is"

Szíved joga, csak nem tudom, hogy mire alapozva?!

"mennyi bevételed van a kínai régióból?"

$0, de ezt már írtam. Gondolom a te bevételed sem éri el a $100-t egy hónap alatt. Meg merem kockáztatni, hogy Androidos ads supported játékból nemhogy Kínában, de worldwide sincs ennyi bevételed. :)

"minden cég azt tart üzleti titoknak"

Ez igaz, csak én ezzel kitörölhetem a fenekem, ha el kell döntenem, hogy mely platformra érdemes fejlesztenem és melyikre nem.

"nem a mobil fejlesztés a fő tevékenységem."

Na ez itt a lényeg! Te ezt az egészet vallási alapon közelíted meg, én meg üzleti alapon. Te megengedheted magadnak, hogy lesz.rd azt, hogy mennyit vesznek (illetve mennyi reklámbevételt hoz) a játékaidból, én nem. Nekem követni kell a piaci trendeket, neked nem. Ebből kifolyólag végig elbeszéltünk egymás mellet.

"Nem minden puszta üzletről szól"

Valóban. Itt pár embernek (így neked is) elsődlegesen ez vallási kérdés.

"Akkor miért kerül egy GSM modulos független iPod - iPhone 200 ezer forintba"

Ne beszélj mellé, légy szíves! Az iPod Touch 60.000 Ft. Ennyibe kerül a beszerzendő hardver a fejlesztéshez. Nem kell hozzá Mac és iPhone sem. Én elhiszem, hogy ez nem fér bele az általad kialakítandó képbe (iPhone-ra fejleszteni drága, Androidra olcsó), de ha őszinte akarsz lenni, akkor kiderül, hogy a tényleges költségek nem mutatnak komoly különbséget ($99 vs. $25 és 60k vs. 55k).

"SlideME-n nincs beugró, AndAppStore-ban nincs beugró, az AppsLib-ben nincs beugró, a kínai marketekben nincs beugró"

Ezek forgalma milyen arányban áll a Market forgalmával?

"Symbian esetén rettentő sok cég művelte és műveli máig a PayPal + email mókát "

Látom nagyon nics tapasztalatod abban, hogy a legnagyobb problémát nem az jelenti a szoftver fejlesztésben, hogy elkészítsd a programod, hanem eljuttasd a végfelhasználókhoz. Az Apple nagy dobása pont az volt, hogy létrehozott egy központosított app store-t, így a fejlesztők dolga sokkal könnyebb. 2002 óta fejlesztünk mobilra. Többek között Symbiannal kezdtünk (Nokia 7650-esen jelent meg az első játékunk smartphone-ra). A legnagyobb problémánk végig az volt, hogy hogyan érjük el - alacsony marketing kiadásokkal -, hogy az emberek tudjanak a termékünkről. Amiről te írsz, az kis cégeknél - amilyen mi is vagyunk - egyszerűen nem működik.

"tud ez működni Android esetén is"

Van, de ott sem működik. Igazából jelenleg még a Market sem úgy "müködik", ahogy kellene, de erről már volt szó. A fragmentált forgalmazás meg mégannyira sem működik sem itt, sem a többi platformon. Nem véletlen, hogy az összes gyártó létrehozta a saját app store-ját.

"Úgy látom az AppStore és az iPhone kissé beszűkítette az értékesítési csatornákat egyetlen csatornára"

Én meg úgy látom, hogy pont ez az üzleti modell adja meg a lehetőséget a szélesebb rétegek eléréséhez és a számok is ezt mutatják.

"és más platform esetén is ezt az utat próbálod taposni"

Igen, mert ez működik, míg az összes többi modell eddig nem igazán, vagy sokkal rosszabbul.

"Ejnyemár, nagyon ragaszkodsz az Android Market-hez."

Tehát nem vagy bent a Marketben. Mondjuk ezen nem csodálkozom, mert Magyarországról hivatalosan fizetős app-pal nem is lehetsz. Óh, az a fránya zárt iPhone AppStore, ugye?! Muhaha! :)
Na, de hogy egy free appal sem?! Esetleg attól félsz, hogy nem hozza vissza a $25-t?