( _Franko_ | 2010. 06. 01., k – 17:32 )

Egy piac ismerete eleve nem abból áll, hogy feldobunk valahová két programot.

Nem abból áll, de ott kezdődik... és nagy vonalakban le lehet mérni egy programmal is a piac méretét és változását. Leírom ismét: nagy vonalakban. Lehet verni az asztalt, hogy mennyi Android jelentkezett be az Android Market-re, ha két (nem is a legnagyobb) kínai alternatív market 30-40 százalékot hoz letöltésben és reklámkattintásban... ezek nem apró finomságok, hanem igen durva valóság.

Aki iPhone-on és AppStore-on szocializálódott, el se tudja képzelni, hogy mit jelent az a "szabadság", amikor a telefon gyárilag nincs kötve egy bolthoz, nem kell jailbrake ahhoz, hogy bárhonnan lehessen alkalmazásokat telepíteni. Kaptam a kínaiaktól kliens programot is, pixelre pont úgy néz ki, mint az Android Market kliens programja, csak kínai szövegekkel és nem az Android Market-ről tölt le alkalmazásokat... a kínai belső piacra gyártott Android telefonokon nincs is Google API és Google integráció, amit meg is szívott valaki pár hete (link).

Össze lehet tenni egy megközelítő képet a kínai piacról, nem kell ahhoz ott járni és tudni a pontos kínai viszonyokat... :)

De a "Miért csak a Market? Kínában nem akarsz eladni?" kérdésre adott "Nem, nem akarok." válasz elég nagy böszmeség... lehet, hogy a zárt iPhone piac nagyon kicsi kínában, de az Android piac valahol félúton van az észak amerikai és a nyugat európai piac között, és rohamosan növekszik, de ebből a "hivatalos" Android Market-en 1-2 százalék látszik csak...

Rá lehet fogni, hogy ez csak és kizárólag egyetlen és megismételhetetlen dolog volt, s csak és kizárólag a játékprogramocskámat érintette ez az anomália, de ez eléggé valószínűtlen, bár esély van rá.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD