Elérhető a Novell legfrissebb XGL kódja; Néhány kép

Címkék

Jó lenne, ha az X szerverünk közvetlenül ki tudná használni az OpenGL nyújtotta előnyöket a megjelenítés során. Ha így lenne, akkor használhatnánk például hardveres effekteket, amelyek nem csak szépek, hanem hasznosak is. A Novell korábban nekiállt egy OpenGL alapokon nyugvó megoldásnak, amelyről 2005 elején hallhattunk először. A projekt neve: XGL.

Most, decemberben, többen is kritizálták a Novellt, mert az ahelyett, hogy széles körben lehetővé tenné az XGL legfrissebb kódjainak tesztelését, javítását, csiszolását, magyarul a fejlesztését, inkább úgy döntött, hogy néhány fejlesztő bevonásával zárt ajtók mögött teszi mindezt.

Nem tudni, hogy a kritika hatására-e vagy sem, de tegnaptól elérhető a Novell legfrissebb XGL kódja. Néhány ígéretes képernyőkép is elérhető a cuccról (még a régebbi kódbázis alapján):




Quake 3 ``cube'' desktop-on. Érdekességre, hogy az ablakok átívelnek a következő desktopra.



Kis elhajlás effekt az ablak oldalán, és üveg effektus az ablak tetején.



Ugyanaz az üveg effekt, plusz video lejátszás három terminál mögött.

David Reveman, XGL hacker tegnap azzal tette elérhetővé a XGL legfrissebb kódjait, hogy szeretné, hogy azok minél hamarabb bekerülnének a freedesktop CVS repójába. A kódon nagy mennyiségű fejlesztés történt. A legjelentősebb talán az, hogy átstruktúrál(ják)ták a kódot, hogy a zárt forrású nVIDIA driveren kívül más driverrel hajtott kártyákkal is működni tudjon. A hírek szerint az Xcompmgr már teljes gyorsítással fut XGL alatt a zárt forrású ATi és nVIDIA driverekkel.

David Reveman bejelentése itt.

Hozzászólások

Kíváncsi vagyok melyik laptopon fog menni :-)

Gondolom ha minden jól megy akkor is csak a következő nagy releasebe kerül bele. 7.1 vagy akármi is lesz az.

Kiváncsi vagyok mi lesz az xfree86-tal, fennmarad-e.

Lol. Az Amiga már 80-ban tudta, vazz :)

Nesze neked Vista :). Az elso kep nagyon utos, ertelme 0, de jol nez ki.

Fantasztikus mire nem kepes ez a modern teknika ;)

>Nesze neked Vista :).

egyetertek

>Az elso kep nagyon utos, ertelme 0,

nem ertek egyet. a Workspace Switcher-nek olyan vizualis megjelenitese, amin az egyes workspace-k egy kocka oldalain vannak, es az aktualisrol 4 masikra tudok "atfordulni" , sot 2-3-at egyszerre nagyjabol attekinteni nagyon kiraly lenne.

Mac os-en a quartz ezeket már a pantherben is tudta. Pl a user váltás egyik efektje ez a kockás.

Az ablak lekicsinyítés meg az a görbítős efekt, csak ott még pixelekre is hullik az ablak. Egyébként határozottan szép lesz.

Az a Quake3 véletlen nem Madagaskar egy Totemben?

Ez az Xcompmgr ez a Composite Manager nevre hallgato cuccos?

Mert az egyfelol baromi jol nez ki, ha bekapcsolom, masfelol olyan iszonyu lassu, hogy bizony raferne egy kis gyorsitas.

A kepek kozul a kocka klassz.

A gorbe oldalu ablakban nem teljesen ertem, mi a plane. Miben jobb ez, mint a korabbi ilyen-olyan alaku ablakok?

Az uveg effekt a fejlecen nekem nem jon be. Akkor mar legyen az egesz ablak kicsit attetszo, ha inaktiv.