A Linux Foundation weboldalán található egy FAQ, amely bővebb tájékoztatást ad a jelentős számú kernelfejlesztő által ellenjegyzett állásfoglalás hátteréről. Az állásfoglalás lényege:
"We, the undersigned Linux kernel developers, consider any closed-source Linux kernel module or driver to be harmful and undesirable. We have repeatedly found them to be detrimental to Linux users, businesses, and the greater Linux ecosystem. Such modules negate the openness, stability, flexibility, and maintainability of the Linux development model and shut their users off from the expertise of the Linux community. Vendors that provide closed-source kernel modules force their customers to give up key Linux advantages or choose new vendors. Therefore, in order to take full advantage of the cost savings and shared support benefits open source has to offer, we urge vendors to adopt a policy of supporting their customers on Linux with open-source kernel code."
azaz, valami ilyesmi:
"Mi, alulírott Linux kernelfejlesztők, az összes zárt forrású Linux kernelmodult és driver-t károsnak és nemkívánatosnak ítéljük. Újra és újra úgy találjuk, hogy hátrányosak a Linux felhasználók, a vállalatok, és a nagyobb Linux ökorendszer számára. Ezek a modulok negálják a Linux fejlesztési modell nyíltságát, stabilitását, rugalmasságát és karbantarthatóságát, és elzárják használóikat a Linux közösség szakértelmétől. Azok a gyártók, amelyek zárt forrású kernelmodulokat kínálnak, arra kényszerítik az ügyfeleiket, hogy azok adják fel a Linux kulcsfontosságú előnyeit vagy válasszanak új gyártókat. Ennélfogva, hogy teljes mértékben kihasználhassák a nyílt forrás nyújtotta költségmegtakarítás és megosztott támogatás előnyeit, sürgetjük, hogy a gyártók tegyék magukévá azon irányelveket, hogy nyílt forrású kernel kódokkal támogassák az ügyfeleiket Linuxon."
Az eredeti állásfoglalás és az aláírók listája megtalálható itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
És ez fejthet ki csekély hatást is? Nem látok a dolgok mögé, és pesszimista vagyok.
Németh Ákos [sokahtemen]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hmm, a nagyfonok nincs az alairok kozott.
---
/* No comment */
Ketchup elementál megidézése a sajt síkra
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lefízete a bíl!
(bocs, muszáj volt :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"arra kényszerítik az ügyfeleiket, hogy azok adják fel a Linux kulcsfontosságú előnyeit"
Melyek azok a kulcsfontossagu elonyei a linuxnak, amelyek a zart forrasu driverek mellozesebol eredhetnek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
unstable api nonsense-hez valo vigyorgas elonye
--
“A well placed underscore makes the difference between a s_exchange and a sex_change”
— 8048 Users Manual, Intel 1977.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:)
+ unstable userland lib hell nonsense
Nem érted, az a szabadság szellemének lényege, hogy csak a nyílt kód jó, más modellben nem lehet fejleszteni. A Linux a szabadság példaképe, meg az USA. :)
Majd az Ati/Nvidia is inkább kiadja az összes belső vállalati fejlesztési eredményét, és csinál nyílt kernelmodulokat, mert az az elvárt. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ATI már megkezdte. Az Intel szintén.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak sajnos meg Nvidia nem .. ehh.. Jojo Linux-ra jo driver-t irnak..de jo lenne ha nyilt lenne es mas OS is lazan tartalmazna az Nvidia 3D tamogatasat mar elso inditasnal..
--------
"キャアア!" > The girls scream when you do something ecchi to them. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagy mas licencc (lasd opensolaris)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, GKH azt mondta, hogy a stable api nonsense. Az unstable api az nagyon is sense.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jah tenyleg :D
--
“A well placed underscore makes the difference between a s_exchange and a sex_change”
— 8048 Users Manual, Intel 1977.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pl. "tainted" kernelhez nem jár szupport.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ugye nem ilyen "tamogatasra" gondoltal? (a felreertesek elkerulesere: a both...and szerkezet elso felere gondolok)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi is ezzel a gond?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
te mondtad hogy tainted kernelhez nem jar tamogatas, gondolom arra utaltal vele, hogy mas kernelekhez meg jar (kulonben az altalad emlitett elony nem letezne).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor megfogalamazom máshogy, mert a "jár" ezek szerint nem volt szerencsés.
Ha a kerneled nem tainted, akkor van lehetőséged arra, hogy kapj támogatást, foglalkozzanak a problémáddal. Azonban ha "tainted", akkor nagyon nagy az esélyed azzal, hogy elzavarnak.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en meg arra mutattam peldat, hogy akkor is elhajtanak, ha tortenetesen nyilt forraskodu a patch, csak nincs a vanilla faban. tehat a zart forraskod nem az igazi gond, az csak porhintes. amit igazan akarnak az az, hogy belekenyszeritsenek mindenkit a sajat homokozojukba, kulonben rossz fiuknak lesznek kikialtva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a "reprodukáld a hibát a vanilla kernelen is" teljesen korrekt kérés. Nem is egyedülálló a világban. Itt van például az OpenBSD.
"A custom kernel is a kernel built with a configuration file other than the provided GENERIC configuration file. A custom kernel can be based on -release, -stable or -current code, just as a GENERIC kernel can be. While compiling your own GENERIC kernel is supported by the OpenBSD team, compiling your own custom kernel is not."
"Again, developers will usually ignore bug reports dealing with custom kernels, unless the problem can be reproduced in a GENERIC kernel as well. You have been warned."
Itt még arról sincs szó, hogy patch-elted. Elég ha csak más konfiggal fordítottad. Már nem biztos, hogy foglalkoznak vele.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OpenBSD team gyakran akkor se foglalkozik a problémával, ha GENERIC kernellel és könnyedén reprodukálható, egyértelműen kernel bugot jelentesz be... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Szerintem a "reprodukáld a hibát a vanilla kernelen is" teljesen korrekt kérés.
helyzetfuggo. a fenti linken egy olyan BUG riport van, aminek a forrasat tortenetesen fel perc google megmutatta volna, es ami a csattano, olyan hibara mutatott volna ra (mindenfajta reprodukalas nelkul), ami minden linuxban benne volt, nem csak a gentoo hardened kerneleben. az a 'reprodukald vanillan' csak egy porhintes, ertelmes programozo elobb ranez a bugriportra, es csak akkor folyamodik reprodukalashoz, ha abbol nem tud rajonni a hibara. persze mit varjon azoktol az ember, akik osszekeverik a technologiat a filozofiaval (lasd a fenti nyilatkozat alairoit, nem veletlen, hogy Linus meg par mas fejleszto nincs koztuk).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ingo bezzeg rajta van... ;D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igy van, fel perc utan kiderul, hogy melyik reszben van a hiba
--
“A well placed underscore makes the difference between a s_exchange and a sex_change”
— 8048 Users Manual, Intel 1977.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy hülyeséget mondok, de ha nyílt forrású, GPL kompatibilis lenne a driver, akkor a vanilla kernelbe is belekerülhetne, mint a nyílt forrású driverek tipikusan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kivéve, ha mr. Pingvin, vagy vmelyik szárnysegédje vallási alapon úgy dönt, hogy nem menő. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
fuse is milyen hamar bekerült.........
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4; //szabályos kockadobással választva.
//garantáltan véletlenszerű.
} //xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ez miert is fura? Tegyuk felsz irsz egy nyilt forrakodu cuccot. Aztan jon valaki egy bugreporttal ami egy agyonpatchelt software-rol szol. Akkor mit csinalsz, elkezded az altalad soha nem latott patche-eket megertnei, vegigkovetni stb, csak azert, hogy aztan kideruljon, hogy nem is te hibaztal? Nyilvan te a SAJAT dolgodat akarod tamogatni, ha valaki ilyen/olyan patch-et ir, hiaba nyilt forraskodu, azert nem art, ha valaki "vallalja" is erte a feleloseget, tamogatja, stb. Nem varhato el, a hello world szerzojetol hogy tamogasson mindent ami tartalmazza a hello world stringet es egy szem printf-et ... Szerintem ez a korrekt hozzallas, nem ertem a problemat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem ertem mirol beszelsz... az egesz szal a zart forraskod okozta vilagzullesrol szol (cim: *zart* forrasu linux kernelmodulok), nem arrol, hogy nyilt es nyilt forras kozott kulonbseg lenne (eppenseggel a nyilt forras hivei szerint igazabol nem is lehet ilyen ugyebar). de ha mar felhoztad a temat: akkor most hogy is van a dolog? ha nem a te nyilt forraskodod, akkor leszarod nagy ivben, mert ne adj isten, el kene olvasnod mas kodjat, amit, mit ad isten, te koveteltel a legjobban? ha sapka van rajta, az a baj, ha nincs, akkor meg az?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom, hogy mirol van szo, a cimet is latom, nem en hoztam fel ezt a temat eloszor, hanem mas valaki elottem, hogy nyilt forras eseten is lehet gond ezel.
A problemadat nem teljesen ertem. Ha en fejlesztek egy software-t, akkor az abban levo problemakat szeretnem fixalni, azt fejleszteni, logikus nem? Akkor szerintem teljesen helyenvalo az az allaspont, hogy "please probald mar meg a bugot eloidezni az eredeti verzioban is", mert ugye eloszor le kene szukiteni, hogy hol a hiba egyaltalan! Foleg, ha a kerdeses patch-eket modositasokat valaki megcsinalta, aki abban tudna segiteni, es valoszinu jobban, hiszen a sajat kodjat o jobban ismeri, mintahogy en is a sajatomat, most komolyan gondolod, hogy elemezze ki az ember mas kodjat, ami akar tobb honap is lehet (most mondtam egy peldat), csak egy bugreport miatt? Nyilvan, ha valaki feljeszt egy XYZ software-t akkor azt szeretne fejleszeni es hibajavitani esetleg fizkailag is lehetetlen (24 orabol all egy nap) hogy vegigkovesen olyan dolgokat ami szinte alig hasonlit az o eredeti munkajara, annyira modositva lett. Es persze akkor ez egyetlen bug, johetnek tomegevel is.
A lenyeg az, hogy nyilt forras eseten legalabb a lehetoseg megvan persze, hogy utana lehet nezni, de azert a nyilt forras sem csodaszer am, esszel kell csinalni, es megerteni, hogy attol hogy valami nyilt, nem azt jelenti, hogy ranez a coder, es azt mondja, "ok, itt a bug", foleg ha nem sajat munkajarol van szo ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én valahogy úgy értelmezem ezt az egészet, hogy a Linux fejlesztők pattognak, hogy a bináris driverek szarok, meg stable api nonsense, és ha nyílt forrású, majd mi karbantartjuk.
Néhány gyártó láthatólag nem hisz ebben, és a PaX egy példa akart lenni erre. Nyílt forrású, a kernelbe nem fogadják be, patchként meg ugyanolyan gonosz, mint a zárt forrású driverek.
Persze szebb példa lett volna egy driverrel, de most hirtelen nem találom azt a szálat, ahol egy gyártó könyörög hónapokon keresztül, hogy kerüljön már be a drivere, a fejlesztők meg némileg nagyobb arccal, mint kellene, ugráltatják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> nem en hoztam fel ezt a temat eloszor, hanem mas valaki elottem,
> hogy nyilt forras eseten is lehet gond ezel.
URL?
> Ha en fejlesztek egy software-t, akkor az abban levo problemakat
> szeretnem fixalni, azt fejleszteni, logikus nem?
az.
> Akkor szerintem teljesen helyenvalo az az allaspont, hogy "please
> probald mar meg a bugot eloidezni az eredeti verzioban is", mert
> ugye eloszor le kene szukiteni, hogy hol a hiba egyaltalan!
akkor helyenvalo, ha megnezted a bugreportot es *abbol* semmi okossagot nem tudtal levonni. az idezett bugreportnal ez tuti nem tortent meg.
> hiszen a sajat kodjat o jobban ismeri, mintahogy en is a sajatomat,
ezt gondolom eros alkoholos befolyasoltsag alatt mondtad es nem gondoltad komolyan. mi is akkor az ertelme a forraskod kozzetetelenek? semmi?
> most komolyan gondolod, hogy elemezze ki az ember mas kodjat, ami
> akar tobb honap is lehet (most mondtam egy peldat), csak egy
> bugreport miatt?
pontosan ezt gondolom. sot, lehet ledobbensz, de en nap mint nap megteszem, es nem vagyok egyedul. akkor most osszeomlott egy egesz elmelet? ;)
> A lenyeg az, hogy nyilt forras eseten legalabb a lehetoseg megvan
> persze, hogy utana lehet nezni, de azert a nyilt forras sem
> csodaszer am, esszel kell csinalni, es megerteni, hogy attol hogy
> valami nyilt, nem azt jelenti, hogy ranez a coder, es azt
> mondja, "ok, itt a bug", foleg ha nem sajat munkajarol van szo ...
nem is tudod mekkora igazsagot mondtal most ki, amen brother ;)))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
manyeyeball úr forog a sírjában
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>> most komolyan gondolod, hogy elemezze ki az ember mas kodjat, ami akar tobb honap is lehet (most mondtam egy peldat), csak egy bugreport miatt?
>pontosan ezt gondolom. sot, lehet ledobbensz, de en nap mint nap megteszem, es nem vagyok egyedul.
>akkor most osszeomlott egy egesz elmelet? ;)
Igen, ez kiváló elmélet, amíg a saját kis homokozódban, a saját kis kódoddal a saját szórakozásodra játszadozol. Majd ha szorít a határidő...
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Igen, ez kiváló elmélet, amíg a saját kis homokozódban, a saját kis
> kódoddal a saját szórakozásodra játszadozol.
nem elmelet, es speciel nem a sajat homokozomrol (kodomrol) volt szo az en eseteimben, hanem mindig masokerol (lehet, hogy epp a PaX miatt derult ki turpissag, de ettol fuggetlenul is ra szoktam idonkent nezni random oops-okra, mar csak azert is, mert a kihasznalhato hibakra szakosodott mentalis szurom akarva-akaratlanul is ramutat ezekre).
> Majd ha szorít a határidő...
nyilt forraskod, szabadidos hackerek na meg a hatarido? hol elsz te? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amennyiben a linuxnak az a kulcsfontossagu elonye, hogy opensource driverek hasznalata eseten nem zavar el a support, hogy tainted a kernel (azert ez sem teljesen igy mukodik), akkor ketelkedem a vilaguralmi terveikben :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt most az ingyenes támogatásról van szó. Pénzért olyat veszel magadnak, amilyet:
- találsz
- a pénzed engedi
De ez nincs máshogy más OS-eknél sem. Azonban ha valaki (fejlesztő) az idejét ingyen támogatásra (például LKML) fordítja, akkor szerintem jogosan szabhatja meg, hogy milyen feltételek mellett fogad el bugreportot.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen igazad van, en sem fogadnam el az lkml-en. Azonban a kerdesem az volt, hogy a zart drivereddel melyik kulcsfontossagu elonyet fogod bukni a linuxnak. En az lkml-re panaszkodas lehetoseget nem latom annak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerinted a top 100 linux fejleszto kozul hany csinalja ezt a szabadidejeben? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, mindenesetre én is biztos csak akkor fogadnék el bugreportot, ha az illető !tainted kernelen is reprodukálni tudja a hibát.
Szerinted hány vendor zavar el téged __még a pénzes szupportból is__, ha nem certifikált konfigon, vagy kernelen futtatod az alkalmazását? Jártál-e már így?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Szerinted hány vendor zavar el téged, ha nem certifikált konfigon,
> vagy kernelen futtatod az alkalmazását? Jártál-e már így?
nem certifikalt == tainted? erdekes, szerintem meg egyedul penz kerdese csak. hint: vannak verprofi nvidia driver felhasznalok, akik tamogatott linuxot hasznalnak. hogy mast ne mondjak, dreamworks.
PS: latom, utolag hozzatetted a penzes tamogatast is, akkor is all, amit irtam ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A vanillába meg úgyis csak Linus és üzletfelei tehetnek be cuccokat, úgyhogy a kör bezárult. :/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minden csak a méreten, és a pénztárcád vastagságán múlik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bölcs ember vagy. Respect. :)
init();
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A sok éves tapasztalat teszi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van lehetőséged belenyúlni a kódba, vagy esetleg tanulni belőle. Illetve nem vagy ráutalva senki másra, ha fejleszteni akarsz..
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mukodo suspend ?
Nem egyszer volt sok felhasznalot erinto problema zart driverek miatt, varakozas vendorra, hogy hatha tesz valamit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ettől jóval többször volt annó Linuxosként problémám abból, hogy hetekig hegesztettem egy nyílt forrású szart, ami félig, vagy szarul vitte vmelyik hardveremet.
Ehhez képest jobb lett volna ha van stabil kernel api miatt bináris driver, legfeljebb elszégyellem magam, mikor Stallmanra, a világuralomra, szerverszobai papucsban furulyázásra, vagy a "just type enter for your password filozófiára" gondolok. Úgy biztos nem váltottam volna OS-t 10 év után.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"vagy válasszanak új gyártókat"
trey, Te vagy az? :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
operációs rendszert választani tudni kell
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te már nem használod?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem inkább hardvert az OS-hez, mint fordítva (desktop gépben legalábbis). Tipikusan a felhasználó számára kisebb a különbség két azonos célú hardver között, mint két OS között.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de miközben csemegézed a kis hardvereidet, nehogy feladd a Linux kulcsfontosságú előnyeit egy zárt driverért
és ami ennél is fontosabb, ne add fel az adott h/w kulcsfontosságú előnyeit. én nem teszem :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nehéz dilemma ez.
Normális bináris 3D driverek vs gépéell.
Bináris flash plugin vs mesterségesen gerjesztett igény.
Wine 1.0 vs bináris Windowsos programok.
Az élet kemény és küzdelmes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "gépéell-es" emberek letettek annyit az asztalra, amit te sose fogsz, még ha 100 életed lenne, akkor sem.
Tiszteletet haver.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szarom le a vallási fanatizmusod szép elliptikus ívben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na mi van szépfiú besokalltál?
Szerk.:
Törölve. Nem érsz még ennyit se.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem nyalom senkinek a semmijét, csak nem szeretem ha valaki vak fanatizmussal viseltet olyan dolgok iránt, ami tisztán technológiai kérdés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudsz szöveget értelmezni?
Ha igen akkor nem írsz erre semmit, ha nem akkor ne is írj semmit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A témával kapcsolatos véleményem részletesen leírtam lentebb, és hogy miért váltottam Linuxról. A kernelfejlesztők ragaszkodnak a nyílt kernelmodulokhoz, az Nvidia meg deklarálta hogy nem fog ilyet kiadni. A kernelfejlesztők elképzelése látványosan ütközik bizonyos gyártókéval, és ez nem mozdítja előre a Linuxot. Ettől sokalltam be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem kotozkodes keppen, de sorold fel legyszives
legalabb parat
--
“A well placed underscore makes the difference between a s_exchange and a sex_change”
— 8048 Users Manual, Intel 1977.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mit soroljon fel a kollega?
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
rms & co. mit tettek le az asztalra, azt sorolja fel a trollkollega
--
“A well placed underscore makes the difference between a s_exchange and a sex_change”
— 8048 Users Manual, Intel 1977.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
okos kerdes. na ki a troll? (hint gnu toolok, pl. gcc, emacs, GPL licenc)
szerk: bocs nem akartam flamelni, lehet, hogy csak tovabbra sem ertem a kerdest
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A GPL-re mondjuk nem lennék büszke.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem meg zsenialis otlet. az talan a legjelentosebb a felsoroltak kozul.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"The GCC support for C++ was implemented by MCC. If not for the GPL, they would have made it nonfree software. The GPL did not allow that, so they made it free. C++ support is rather important, I think."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"hint gnu toolok, pl. gcc, emacs, GPL licenc"
tehat a 80-as evek ota semmit
--
“A well placed underscore makes the difference between a s_exchange and a sex_change”
— 8048 Users Manual, Intel 1977.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem egeszen, mert RMS is februarig emacs maintainer volt, csinaltak GPLv3-at, es nyilvan van napi elfoglaltsaguk ami kevesbe latvanyos. De szerintem rossz a megkozelites. Bar neked, mint nagy NetBSD contributornak megbocsajtjuk.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tehat maradhatunk annyiban, hogy nem az tett le legtobbet az asztalra, akinek legnagyobb a szaja? :)
--
“A well placed underscore makes the difference between a s_exchange and a sex_change”
— 8048 Users Manual, Intel 1977.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Abban biztos igazad van. Azt nem tudom, hogy ezt RMS & co-ra hogy kell most erteni.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a gnu partvezetes konnyen beszel es nyilatkozik masok neveben
--
“A well placed underscore makes the difference between a s_exchange and a sex_change”
— 8048 Users Manual, Intel 1977.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem tudom mi ez a mely ellenszenv az fsf tagjai iranyaban. mindezt azert mert a gpl nem enged annyit mint a bsd licenc?
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hinném, mert pl. Linus Torvalds is hasonlóképpen vélekedik.
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
linus nagyon jol gondolkodik ilyen kerdesekben
es o csinal is valamit nem csak 'dont buy from ati' tablakat
--
“A well placed underscore makes the difference between a s_exchange and a sex_change”
— 8048 Users Manual, Intel 1977.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor meg az UCB tett le a legtöbbet az asztalra, a '80-as évek óta semmit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt a f@szságot hány sör után állítod? :)
A gcc az semmi? Nélküle nem létezne se linux, se semmi.
Írj egy C, C++ fordítót, Emacsot, aztán majd dumálunk. ROTFL.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert C forgatot irni nem olyan nehez :), Jo C forgatot sokkal nehezebb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezt mar valaki elhintette egyszer
ha nem lett volna gcc valaki ir helyette masikat
es kulonben is visual studioval, sunproval, mipspro-val, compaqc-vel, watcom c-vel, hp ansi C forditoval es pcc-vel is lehet nyilt forrast fejleszteni
--
“A well placed underscore makes the difference between a s_exchange and a sex_change”
— 8048 Users Manual, Intel 1977.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki hitte volna.
Ettől függetlenül RMS és a gécici hatására indult meg az Opensource mozgalom. A többi csak melléduma.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
url?
rmsnek mikoze pl a bsdkhez?
opensource=gpl=linux kategoriaban mar inditottunk mas versenyzoket a hupon, n+1 ertelmetlensegeket hozzaszolo fudterjeszto koklernak lenni felesleges
#toy like ppl make me boy like
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"n+1 ertelmetlensegeket hozzaszolo fudterjeszto koklernak lenni felesleges"
Akkor ne legyél az bameg.
Ki a fene beszél a BSD-kről, Opensolarisról, stb. Az opensource azon részhalmazáról beszélek amit a RMS anno elindított.
Ha még így sem világos akkor knagy sajna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ettől függetlenül RMS és a gécici hatására indult meg az Opensource mozgalom"
vs.
"Ki a fene beszél a BSD-kről, Opensolarisról, stb. Az opensource azon részhalmazáról beszélek amit a RMS anno elindított."
akkor tehat a bsd, az opensolaris stb. nem opensource
jo csak nem ertettem elsore, nehary!
#toy like ppl make me boy like
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
rossz a kérdés :P
ha már személyeskedésbe csapott a szál (és úgyis mindjárt jön trey a trollseprűvel), akkor az a jó kérdés hogy ő vajon a 100* annyit letevők közé sorolja-e magát, vagy sem :).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
10 millió magyarból hány választ tudatosan oprendszert? Ekkora f@szságot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
operációs rendszert választani tudni kell
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minek ismétled magad? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Több olyan emberrel találkoztam, aki pl. a UHU-val vagy FreeDOS-szal eladott Sulinetes gépére csakazértis Windowst installált. Szándékosan, tudatosan! Mert tudta mit akar! (csak fizetni nem akart érte, de ez már más kérdés)
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Húú, hallod, pedig a FreeDOS olyan teljes értékű OS, a sok agymosott szerencsétlen, aki letörli ahelyett hogy használná és értékelné ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hangsúly inkább azon van, hogy bár választhatott volna Ubuntut vagy Fedorát vagy akármit, mégis Windowst választott. Nem véletlenül, direkt.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy, hogy ismerte az összes lehetőséget?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez vicc. Te ismered az *összes* lehetőséget? Tehát amikor legutoljára lehetőséged volt valameyl gépedre (tegyük fel, PC volt) saját magad oprendszert rakni, akkor kipróbáltad (legalább egy hétig erős használattal)
W2K / Xp / Vista
összes Linux disztró (no jó, legalább a nagyobbak. Salak/Zenwalk, Mandriva, R6/CentOS/Fedora, Süsü, Debilke, *bubuntu, és í. t bocsánat akinek kihagytam a kedvencét)
a 4-féle nagyobb BSD (Free, Net, Open, DFly)
Solaris
stb.
Ugye nem? Sőt, nem is ismered ezek nagy részét. Akkor meg miért várod el mástól?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyrészt: ismeri a lehetőségeket alatt nem azt értettem, hogy kipróbálta mindet, hanem hogy tudja, mik vannak, és a valószínűsíthető előnyei/hátrányai alapján választ. A legtöbbről az interneten található vélemények, ismertetések, dokumentációk alapján ki tudom zárni, hogy nekem jobb lenne, mint amit használok.
Másrészt: akkor mit értünk tudatos oprendszerválasztás alatt (ami ennek a szálnak a témája volt)? Az, hogy fölrakja azt az egyet, amit ismer, nem tudatos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha arra gondolsz h felrakja az ubuntut mert haverok azt irtak hupon, es ez igy nem tudatos akkor egyetertunk
#toy like ppl make me boy like
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valóban, ez se tudatos. Az se, ha a Windows-on kívül nem ismer semmit (csak azt látja, hogy a gépen vmi DOS van), és azt rakja föl.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
operációs rendszert választani tudni kell
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel itt most mit akarsz mondani?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mantrát mondogat. Valami pogány vallási gyakorlatot végez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tudatos választáshoz általában megfogalmaznak egy vagy több célt. A fentebb említett emberek célja az lehetett, hogy a lehető legkönnyebben jussanak olyan környezethez, amit kicsit is ismernek, illetve amihez van támogatás az ismerőseik körében. Esetleg szerettek volna olyan játékokkal is játszani, amik más rendszereken nem futnak.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En pedig szeretnek megelni valamibol, csakhogy az ellentabor is hangot kapjon... Ha a linux license nem lenne olyan amilyen, mar most is 1000x konyebb lenne az ember elete (driver fejlesztokent).
Ha valaki ingyen szeretne dolgozni am tegye, de ezt masoktol megkovetelni... Mert ugye egy csomo terulet van ahol a nyilt forras egyet jelent az ingyennel - nem definicio szerint - a gyakorlatban.
==
`Have some wine,' the March Hare said in an encouraging tone.
Alice looked all round the table, but there was nothing on it but tea.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a Linux license nem copyleft lenne, ott tartana, mint a BSD-k. (Hardvertámogatás, elterjedtség, ... területén.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért?
(szerk.: egyébként mikor használtál utoljára BSD-t?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Céges fejlesztőknek nem lenne érdeke ingyen, nem csak az ő ügyfeleik által használható kódot írniuk bele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért, a Linuxba commitolt kódra ez nem igaz?
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem copyleft licenc esetén azért nem lenne érdeke, mert (legalábbis rövidtávon) jobban járna, ha fizetőssé tenné a fejlesztéseit. GPL mellett viszont ezt nem teheti meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted ki az a barom, aki még külön pénzt kér a driverért?
szerk.: értem most már, csak azt nem értem, hogy miért jobb ettől a Linuxnak? Felrakja az ember a !GPL drivert, és köszöni, elvan.
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy koszoni, nincs el, es esetleg megszivta. Ha nem kap normalis hivatalos tamogatast a drivergyartohoz (mert nem olyan kernelre tette fel, amit a drivergyarto supportal) sem a kernelfejlesztoktol (ember, binaris driveeeer???!!!), akkor coki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként nem tudom, Solarison támogatott-e a zárt driverek használata (gyanítom, igen).
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szerinted ki az a barom, aki még külön pénzt kér a driverért?"
Ez nem a driverekre vonatkozott. (Bár az is jobb, hogy csak néhány driver zárt forrású, mintha teljesen megengedő lenne a licenc és minden hardverhez zárt forrású modulokat kéne betölteni.) A kernelfejlesztés nagy részét fizetett fejlesztők végzik, nem csak a drivereket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem tudom van-e valos hatranya, de legalabb nem csinaltak s*gget a szajukbol
--
“A well placed underscore makes the difference between a s_exchange and a sex_change”
— 8048 Users Manual, Intel 1977.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem van. te desktopon netbsd-t hasznalsz?
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
is
--
“A well placed underscore makes the difference between a s_exchange and a sex_change”
— 8048 Users Manual, Intel 1977.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindjárt jön a "szar a NetBSD, mert nincs rá natív Flash!", úgyhogy csinálok is popcorn-t. :-)
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az is valami. szertem az ilyen hetvegi alternativ OS hasznalokat ;)
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tudtam, hogy valami ilyen hulyeseget hozol ki belole
valami ascii artot meg esetleg, vagy temahoz valami?
--
“A well placed underscore makes the difference between a s_exchange and a sex_change”
— 8048 Users Manual, Intel 1977.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>> hetvegi alternativ OS hasznalok
kemény szavak ezek a hupon
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megjött az M$bérenc-squad! TAKE COVER!
(Istenem, mennyi sörrel jön a HUP-közösség, hogy ezeket beírom helyettük.)
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:DDD
foleg egy hobbilinuxus asmgurutol
#toy like ppl make me boy like
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de en azt nem mondtam, hogy asm guru volnek. a hobbilinuxos stimmel, ez nekem valoban csak hobbim.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy bírod HAL nélkül 2008-ban?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
huha este nem is birtam elaludni a hal kinzo hianya miatt
--
“A well placed underscore makes the difference between a s_exchange and a sex_change”
— 8048 Users Manual, Intel 1977.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor válts OpenBSD -re ott van Puffy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(komoly arccal:) LOL
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem gond, valami nem megy, bootol windows-t. ;)
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez ilyen végső érv amellett, hogy "az úgy is működik"? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha eszre vetted volna BSD trollok eloszretettel fikazzak GPL-ed dolgokat.
Megis sziv fajdalom nelkul elfogadjak az MS EULA-t.
GPL huszarok minden GPL kompatibilis licenssel kapott kodnak orulnek (sot), es amilyen messze csak lehet kerulik az MS EULA-t.
Itt akinek nem dual/trial/.. bootos a gepe annak allatalaban valamilyen Linux figyel a gepen/gepein.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt mi alapján alapján állítod?
ui: a trial bootos az, amikor kipróbálod a Windowst/Linuxot/akármi mást?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"internal dummy connection"
ja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
fogalom nelkul
:)
#toy like ppl make me boy like
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olvasni, vagy írni nem tudsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit nem értesz ? Vagy mit nem értek ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vigyázz mindjárt jön a Mátrix 4! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azt nem értem, hogy mit akartál mondani az
'"internal dummy connection"
ja'
hozzászólásoddal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eloszor is te mit akkartal mondani azzal top 15 -el, ami kvazi 52%-at tartalmazza bongeszoknek ? Es FreeBSD usert nem is latok benne.
ja -meg az "ui:"-ra vonatkozott, hogy kb. igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az ms nem akar atbaszni h az ms eula egy szabad licensz :)
#toy like ppl make me boy like
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oh, már megint...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
segitek kics jo?
egyreszt 2008at irunk nem 98at igy akik tobbfele operacios rendszer futtatasahoz mar nem dual bootos gepet hasznalunk hanem virtualizacot
masreszt
bra linkje arra probalt ravilagitani h tulnyomoreszt windows futtato emberek latogatjak ezt a portalt
14.60% Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; hu; rv:1.8.1.14) Gec
4.57% Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; hu; rv:1.9) Gecko/20
ha abbol indulok ki h a latogatok nem a tipikus egyseg sugrau userek akkor ez eleg meglepo adat ugye?
#toy like ppl make me boy like
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>> ha abbol indulok ki h a latogatok nem a tipikus egyseg sugrau userek akkor ez eleg meglepo adat ugye?
nem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A statisztika nem csak regisztralt felhasznalokat tartalmazza.
Ja es a (magyar) google szereti hup -ot bedobni elso talaltok kozott, barmirol van szo.
Nem osszesit OS szerint.
Az aktiv felhasznalok jelentos, nem elhanygolhato resze hasznal pl. x86_64 -es rendszert.
52% az osszeg, ha megnezed.
Es az aktivfelhasznalok szerintem tartanak otthon valami unix-like rendszert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mindig jól jön, ha billeg az asztal lába
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hupot latogato es nem hup registralt usert irtam direkt
virtualizalok enis es sokan masok is unix like rendszereket ezen telleg meg kell lepodni vagy most ez mit bizonyit?
azt h a legstabilabb desktop rendszer amin virtualizalok az winxp az ugye nem volt kerdes :)
#toy like ppl make me boy like
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"azt h a legstabilabb desktop rendszer amin virtualizalok az winxp az ugye nem volt kerdes :)"
primitiv taho stilusodbol kiindulva, valoban nem :)
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a primitiv kifejezetten hiteles toled miutan rengeteg hasznos informaciot tudhattunk meg toled az elmult par hetben
a taho meg csak csak de pont most nem tudom holvoltam taho ;)
mas kerdes h mi az osszefugges a stilus es a windows hasznalat kozott
aztan persze az is felmerulne kerdeskent h az ilyen divatlinux arcok -mint te- mire jutnanak barmilyen mas oprendszeren amint kikerultek a compiz enabled ubuntu gui biztonsagot jelento appletjei mogul
kapjal elo gyrosan egy angol szotarat es probald meg leforditani az alairasom meg igy hazifeladatkent aztan ma estere leteszem a hupot
#toy like ppl make me boy like
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerk2: inkabb hagyjuk a vers elemzest :)
szerk: "mas kerdes h mi az osszefugges a stilus es a windows hasznalat kozott"
az volt a poen
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, van kérdés, miért nem Vista? :)
--
"my mind had skipped town and left me behind to pay the rent"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
elkapkodta a Közösség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
elhiszem h nehezsegbe utkozik par sornyi informacio parzolasa, amint olvashattuk par napja az indexen a magyar nebulok nagyresze funkcionalis analfabeta ezert megegyszer leirom h ez a legstabilabb paltform most desktopnak sztem
hatha masodszorra sikerul ertelmezni :)
#toy like ppl make me boy like
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"azt h a legstabilabb desktop rendszer amin virtualizalok az winxp az ugye nem volt kerdes :)"
Az analfabétizmus azért ezen a szép, kerek mondatodon is látszik :)
Itt nem volt szubjektív megfogalmazás, itt úgy állítottad be, hogy az XP legstabilabb desktop os a virtualizációhoz. Ezek után érdekelt, hogy miért jobb az XP erre a célra a Vistanál?
--
"my mind had skipped town and left me behind to pay the rent"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"azt h a legstabilabb desktop rendszer amin virtualizalok az winxp az ugye nem volt kerdes :)"
A smiley a sor vegen elgondolkodtato, ahogy egy osi roman mondas is tartja: "XP-t host OS-kent hasznalo user mosolya ritkan oszinte".
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"XP-t host OS-kent hasznalo user mosolya ritkan oszinte"
Most erre mit mondjak: Google: xp host os
-----
AMD Athlon XP 1900+, Debian etch 2.6.18-4
AMD Athlon 64 3000+, FreeBSD 7.0-RELEASE #0
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én mondjuk Virtual PC-vel használom, és köszönöm, elvagyok. Ráadásul még a DragonFlyBSD is elindul alatta, ami VMWare meg VBox alatt nem (ez persze nem az említett programok hibája, de attól még nekem jobb).
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy látom nem értetted a hozzászólásom. :)
[troll]MS EULA-ról legalább lehet tudni, hogy elég sokat tilt, szemben a GNU/GPL-lel, amihez egy jogászhadsereg és RMS különvéleménye kell, hogy most akkor szabad-e vagy sem :)[/troll]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értettem,de lehet nem oda kellett volna válaszolni.
Csak már a tököm ki van azokkal akiknek három fő érvük van az általuk használt kernel / rendszer mellett:
- BSDL
- BSDL
- ja es BSDL
(4 cikkelyes problémáról rendszeresen megfeledkeznek)
(Néha még nevetségesebb dolgok miatt kötnek bele Linux terjesztésekbe, saját kernelük előnyeivel ahogy néztem nem-igen vannak tisztában, de legalábbis szinte soha nem érvelnek vele)
Nem bírnak felfogni semmit GPL-ből, vagy azokból az irányelvekből amik mögötte állnak.
20* is kijelenitk ugyan azt a baromságot, FUD -oljak GPL-es dolgokat, hátha így többen néznek kedvenc rendszerük fele.
(Amit persze kvázi szintén ugyan azokkal GPL-es programokkal terjesztenek, de legalább kernelben kevesebb/nincs GPL. Valójában ez a viselkedés öngól.)
A BSDL trollok többnyire nem kóderek itt és kb. azt hirdetik: programozó kussol, megjeleneik a neve minden tőle származtatható kód mellett eldugva, ennyi legyen neki elég.
Nem bírjak felfogni, hogy egy nyílt projekt sikeresebb lehet GPL alatt, azért is , mert nem elégszik meg ennyivel. pl. BSDL alatt a Linux kernel,gcc sokkal rosszabbul állna. (Külön vicces, hogy hány BSD fork van , és arra mind szeretnének (bináris) drivert ? Nyilván nem, de a fikázásukból ez jön le)
Ha gcc BSDL alatt lett volna,a legtöbb új architektúránál keletkezett volna egy zárt fork, amit jópénzért megvehetnél. Bizonyára fejlesztők ürülnének neki , hogy javarészt a saját kódjukért fizethetnek, és még hozzá sem férnek a többihez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
en se ertem mi ez a sok ant-gpl megszolalas.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tehat az osszes bsdbol is letezik zart fork amit penzert arulnak?
vagy hirtelen nem ertem mi bizonyitja h a bsdl ezt okozza
#toy like ppl make me boy like
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"vagy hirtelen nem ertem mi bizonyitja h a bsdl ezt okozza"
nem lattal meg bsdbol vett kisebb/nagyobb reszeket zart forrasu termekben (ahonnan semmilyen
fejlesztes nem jut vissza)? akkor huzd ki a fejed a seggedbol es nezz korul!
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem lattal meg bsdbol vett kisebb/nagyobb reszeket zart forrasu termekben
ahhahahahah
vizualizalom ahogy egy zart forrasu termekre denes rateszi az asm enabled kezet es igy atszellemult arccal kozli h igen itt egy kis bsdl kodot erzek, talan nyomokban van gpl is, aztan wtfl meg omfgl
#toy like ppl make me boy like
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akik BSDL alatt adják ki a kódot, azoknak elég a credit is. Mindenesetre humoros, hogy elvárod, hogy más tartsa tiszteletben a GPL-hívőket, de a BSDL-t meg itt oltod. Bár a miliőt elnézve, inkább szokványos.
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en nem oltom a bsdl hiveit, de az teny, hogy nem tudom megerteni azt a hozzaallast, hogy eleg a credit, mert en ennel tobbet szeretnek - az ha biztositjak, hogy a munkam szabad marad es nem nyuljak le (most nyilvan 5 antigpl troll fog belekotni a "szabad" szoba) mar eleg lehet.
egyebkent is akik itt a bsdl-t dicserik, senki (persze tisztelet a kivetelnek) nem hasznalja kizarolagosan a "kedvenc" rendszeret, hanem nyugodt lelkiismerettel bebootol windowsba ha szukseges - meg jonnek ezzel a "desktopra windows, szervernek x nyilt forrasu rendszer" szoveggel.
Na most en viszont az utobbi 8 evben minden teendomet nyilt forrasu rendszerekkel igyekszem megoldani desktopon es szerveren egyarant, ami nem mindig konnyu dolog. Es amugy nekem teljesen mindegy, hogy milyen - nyilt - licencu programot hasznalok, de teny, hogy mig a bsdl-es OSeken vereset hugyoznek bizonyos feladatok megoldasa soran (lasd flash 9 epp legutobb), a gpl-es linuxon konnyebb az ember dolga (legalabbis desktopon), mert sok mindenben elorebb jar.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Flash9-en kívül még van ilyen vérvizelős témád? Csak mert én ezt az egyet olvasom itt évek óta, és kurva unalmas. Amúgy ugyanúgy nem használnék BSD-t desktopnak, ahogy Linuxot sem.
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A Flash9-en kívül még van ilyen vérvizelős témád?"
Nyilvan lehet talalni, de ha nem haragszol ok nelkul nem szopatom magam, ezert nem tudok mas kiprobalt konkretumot mondani most.
"Amúgy ugyanúgy nem használnék BSD-t desktopnak, ahogy Linuxot sem."
Akkor meg miert osztod itt nekem az eszt?
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilvan lehet talalni, de ha nem haragszol ok nelkul nem szopatom magam
Ez önmagáért beszél. :-)
Akkor meg miert osztod itt nekem az eszt?
Mocskos egy állat ez a commentesdi, itt lehet kérdezni a másiktól, mi? Egyébként leírtam.
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon szeretned itt mas f@szaval verni a csalant, de talan probalkozz te a bsd-vel desktopon, ne nekem jatszad itt az eszed. Ha azt hallanam mindenkitol, hogy kiraly valamelyik BSD desktopon, mert iszonyu sok driver van, es az alkalmazasok is (legalabbis a szabad forrasuak) eloszor azt tamogatjak, es csak utana a tobbi OS-t, stb. akkor biztos valtanek. Csak hat ez - mint mind a ketten jol tudjuk - nem igy van.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a post szintén hemzseg a konkrétumoktól. ASM mellé még odatehetjük a BSD-expert certificate-et is? ;-)
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sosem hasznaltam BSD-t. tudom, szegyen. de az altalam leirt dolgokon nem valtoztat - miszerint dektopon a bsdk el vannak maradva a linuxtol. igen, ez nem sajat tapasztalat.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"dektopon a bsdk el vannak maradva a linuxtol"
Konkrétan lenyomják, lásd OSX :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szabad szoftverrol volt szo (tudom a darwin kernel nyilt, de az nem az egesz).
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sosem hasznaltam BSD-t.
:))
se asm-et, se semmien unix-like os-t, linuxot is csak hobbibol
persze ennek ellenere markans velemenyed van mindenrol
volt anno egy mondas: "a tudas magabiztossa tesz, a tudatlansag meginkabb"
#toy like ppl make me boy like
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
na most nem fogom neked ismertetni a teljes szakmai oneletrajzom - tudod nem erdekel Dublin (ja, az mar targytalan). De nem hiszem, hogy akkora lamer lennek mint te szeretned hinni (amugy hasznaltam solaris-t is par evig, ha ez megnyugtat).
szerk: es ne felejtsd el egy ffmpeg fejlesztovel beszelsz :D
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
most terdere hullottam
#toy like ppl make me boy like
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
megtisztelo, de az azert tulzas.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na igen, erre akartam kilyukadni.
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Zahy laptopján láttam FreeBSD-t (asszem), éppolyan vacak volt ( :-P ), mintha linuxot használt volna. Nem láttam különbséget. Sokat szív vele, de becsülöm, mert nem adja fel.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Használtam sokáig desktopon és notebookon Linuxot, FreeBSD-t, de nem éreztem különösebben, hogy azokat a feladatokat, amelyeket Linuxon általában el tudtam végezni, FreeBSD-n nehezebben tettem volna (a flash például nem érdekel, 64 bites java plugin (tudod, ami Linuxon nincs) is csak azért van a firefoxban, hogy az ILO, és tsai menjenek).
Desktopon a mai napig ez van, notebookon meg Windows, mivel néha "másfélét is kell dolgozni" (Office, Outlook, desktop kereső), de mikor legutoljára próbáltam (nem ma volt), Linuxon nem tudtam összehozni a szarjaim (PDA, SE telefon) céges környezettel való szinkronizációját (Exchange naptár, taskok, kapcsolatok).
Nem ma volt, még az is lehet, hogy azóta ez már megoldható.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet hogy ezt hulyeseg pont itt elkezdeni, de megis. Szoval azzal jottok itt sokan hogy nem hasznal(na)tok Linux-ot desktopnak. Azon gondolkodom egy ideje hogy vajon mi a fenet csinaltok ti egy desktopon? Marmint, ami esetleg nyogvenyelos Linuxon.
Bongeszes nyilvan nem problema.
Fejlesztes nyilvan nem problema. Na jo, ha MSVC-ben kell fejleszteni, az tenyleg nem megy.
Szovegszerkesztes nyilvan nem problema, na jo, ha MS Office funkciok/kompatibilitas kell akkor esetleg, de nektek tenyleg kell ez? Prezentacio-keszites hasonlokeppen.
En a desktop laptopomat altalaban bongeszesre, fejlesztesre hasznalom, esetleg adatelemzesre. Ezek mind kivaloan mukodnek Linuxon, sot jobban mint windows-on vagy OSX-en, legalabbis a kollegak szenvedeset elnezve. Persze lehet hogy csak nem ertenek hozza.
Szoval mi az a desktop funkcio ami miatt nem hasznalnal Linuxot desktopon?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az OpenOffice azért az MS Office-hoz képest még mindig hagy némi kívánnivalót maga után (erőforrásigényben pld. tapasztalataim szerint messze a másik felett van).
De a böngészés is lehet probléma (próbáltál már sharepointot használni firefoxszal?)...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szoval mi az a desktop funkcio ami miatt nem hasznalnal Linuxot desktopon?" A hegesztéssel és a használattal töltött idő aránya fontos tényező. Támogatottsága miatt a Windows-nak ebben előnye van.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> A hegesztéssel és a használattal töltött idő aránya fontos tényező.
Egy nem-hozzáértő X ideig tart belőjön egy Windows-t. Egy nem-hozzáértő Y ideig tart belőjön egy !Windows-t. Első esetben Z*X ideig tart a win-újratelepítésekkel tarkított használat. Míg U ideig a !Windows hegesztése. Nem összemérhetőek.
Aki meg hozzértő, annak meg kb ugyanannyi egyik, vagy másik esetben. És persze nem kell beleszámolni, hogy vagy egyiket, vagy másikat meg kell tanulnia.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem jobban kézreáll a Win. A *BSD is, főleg a Free meg a Dragonfly. Mondjuk nemrég találtam egy Linux-disztribet, ami szintén kézreáll: Arch.
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kik irjak a Linux kernelt ?
Szerinted, fizetett fejlesztok hada keszitene BSDL Linux kodot, a forrast kiadva ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom, azt csinálja, amit mondanak neki azok, akiktől a pénzt kapja.
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És akik a pénzt adják neki miért nem azt mondják, hogy legyen a cucc BSD licences?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván ha GPL-es kódot adnak ki, azzal tesznek legtöbbet az önjelöltek által "free software community"-nek kikiáltott pszeudoközösségért.
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván ha GPL-es kódot adnak ki, azzal tesznek legtöbbet a (...) közösségért.
Tehát azt mondod, hogy amikor a pénzelők licencet választanak, akkor a közösség érdeke a döntő?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A francokat. Ez marketing. Egyébként a Google (mint a de facto közösségtámogató nagyágyú) pl. mit adott ki gpl alatt?
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gagl gedzsitszet linuzra
--
“A well placed underscore makes the difference between a s_exchange and a sex_change”
— 8048 Users Manual, Intel 1977.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aham. A Gears meg BSDL, az Android majd Apache lesz.
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt nem tudom, de a google summer of code igen jot tesz a "kozossegnek" (bsd-knek is).
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, mit vagy úgy ráállva erre a BSD-témára, ez nálad valami olyasféle fixáció lehet, mint nagyapánál az expert rendszer, vagy mi a rák. Egyáltalán miből gondolod, hogy én a BSDL-t részesítem előnyben a GPL-lel szemben?
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a GPL-rol eddig nem tul pozitivan nyilatkoztal. A bsdl sem tetszik? akkor minek jarsz erre a portalra? csak nem nagy hp-ux fan vagy?
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem olvasom sehol, hogy adott licencek iránti affinitás mértéke szabná meg a portál látogathatóságát. Attól, hogy nem értek egyet a GPL-el, még használom a GPL'd szoftvereket magán-, ill. kutatási célra egyaránt, aktívan bugreportolgatok stb. Nem vagyok olyan pitiáner, hogy egy licenc miatt legyenek averzióim egy bizonyos szoftverrel/emberrel/csoporttal szemben. Pl. De Raadt-tól is a falra tudok mászni. :-)
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A francokat. Ez marketing.
Tehát akkor mi a valódi oka annak, hogy cégek a GPL licencet részesítik előnyben?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tekintve, hogy a GPL a legnépszerűbb, ill. a Linux licence is az...
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát akkor csak azért, mert most az a trendi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez van, igazodni kell a trendhez. Mit gondolsz, a Microsoft miért fejleszti gőzerővel a webkettes cuccait (bár kicsit elkésett vele IMHO)? Mert az a trendi. Vagy mondhatnám a virtualizációt is.
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a GPL fikázás is csak azért van, mert a népszerű (divatos) dolgokat mindig fikázzák? Hasonlóképpen, mint ahogyan a Windowst is szidják, mert a leggyakoribb desktop OS, vagy ahogy a Linuxot, mert a legnépszerűbb FOSS OS, vagy az Ubuntut, mert túl népszerű disztribució?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A magam nevében tudok nyilatkozni: nem. Az indokokat majd később, most még túl másnapos vagyok. :-)
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy olyan gyártó, amelynek az igényei teljes mértékben kielégíthetők lennének nem GPL-es dolgokkal, vajon miért rak GPL-es cuccokat (incl. Linux) a dobozába, amikor úgyis tudja, hogy a végén seggberúgják?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem értem, miért tőlem kérdezed. Fogalmam sincs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tudjuk, hogy per pillanat a windows eletkepesebb a desktopon, igen. Annyi van, hogy itt egy paran szivesen latnank egy eletkepes szabad alternativat a desktopon (alternativat mondtam, nem azt, hogy el kell pusztitani a windowst). Vannak akik ezt nagyon nem szeretnek - arrol fogalmam sincs miert (hiszen a monopolium a fogyasztoknak - ezek volnank mi - ritkan jo). Aztan persze a szabad alternativa hivei sem egysegesek, BSD es GPL fanok szivesen ugranak egymas torkanak - sot ugy tunik nehanyan inkabb nem is szeretnenek eletkepes szabad alternativat, ha nem az o favoritjuk lesz a befuto. Nos nekem mindegy mi lesz az az eletkepes szabad alternativa ami a windows-zal erdemben felveszi a verseny a dektopon, de az szemmel lathato (es szerintem eleg logikus, de mindegy) , hogy per pillanat a GPL-es Linuxnak a legnagyobb hatszele, es a BSD-k kisse lemaradtak (es az opensolaris is).
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt el magyaraznad ? Nem ertem az osszefuggest. (van?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki lesz adva a kernel modul linux ala, hala a linux nyomasanak. Ezert vannak mindenfele company policyk amik miatt userlandbe kell drivert irni. Sot a helyzet meg roszabb, merthogy egy forrasfank van linux + 5 masik op rendszerre, uh meg ahhoz a kodhoz is felesleges komplexitast ad aminek a linuxhoz koze sincs. Es mindenzt technikai problemak miatt? Nem. Politika meg licenszek.
==
`Have some wine,' the March Hare said in an encouraging tone.
Alice looked all round the table, but there was nothing on it but tea.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy esetleg lehetne nyílt forrású drivert adni minden OS alá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gond nem az hogy linuxon nyilt hanem hogy olyat kell csinalni mintha az lenne. Ugyanolyan zart mint volt.
Ha tenyleg nyiltra gondolsz: Lehetne. Mas kerdes hogy az ipar belehalna. Aztan a linux hackerek 2030 ban majd pentiumokra irjak a linux 3.0-t :)
==
`Have some wine,' the March Hare said in an encouraging tone.
Alice looked all round the table, but there was nothing on it but tea.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szolj az Intelnek is.
Ok kiadjak dokumentaciokat, meg nyilt drivert hegesztenek, nekik ez miert jo, neketek miert nem ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont az egyik vevonk. Amit tolunk vesznek azt biztos nem adjak ki. Egyebkent mert ok megelnek a legyartott vegtermekbol. Nalunk nincs vegtermek, gyartok a vevoink.
==
`Have some wine,' the March Hare said in an encouraging tone.
Alice looked all round the table, but there was nothing on it but tea.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt akarod mondani, hogy miutan kitolta doksikat, irat veletek egy Linux-os drivert egy kereskedelmi forgalomba kaphato szuttyhoz, majd raul es megtartja maganak ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igy van. Azzal a kulonbseggel, hogy meg mi ulunk ra. O mar a zart drivert veszi meg a hardware-el egyutt. Ha tudna mi van a hardwareben akar le is gyarthatna, az nem koltseg.
==
`Have some wine,' the March Hare said in an encouraging tone.
Alice looked all round the table, but there was nothing on it but tea.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://hup.hu/cikkek/20080317/intel_modular_server
Itt Pl. AMD/ATI,Realtech chip van Intel termekben. Ilyesmire kell gondoljak ?
Gondolom nem komoly chip gyartasrol van szo, mert ott millio dollarokrol beszelnenk. Az meg koltseg szerintem.
Intel amikor megveszi nem latja mi van a panelon ? :)
Azt akarod elhitetni velem, hogy driver kodja segitene az Intelnek egy olyan hardware megtervezeseben amit magatol nem tud ?
En ezt nem hiszem, de ha nem titok konkretizalhatsz. En azt gondolom, hogy problema tul kicsi lehet szamara ahhoz ,hogy az Intel maga foglalkozon vele, amikor minden altala gyartott/gyartatott chip sok millio dollaros uzlet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://www.imgtec.org/powervr/sgx.asp
==
`Have some wine,' the March Hare said in an encouraging tone.
Alice looked all round the table, but there was nothing on it but tea.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugy latom mas fogalmaink vannak "az nem koltseg" -rol.
Bocs, de IP Core-t a vevo azert vesz, mert le akarja/fogja gyartani.
Ugyhogy mostmar vegkep nem ertem, miert feltek attol, hogy le tudja gyartani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Esetleg nem eri meg neki. Maga a hardver megtervezese igen koltseges feladat, fuggetlen attol, hogy hozott (megvett, visszafejtett, etc.) tervek alapjan dolgozik, vagy a hazai termeket kell legyartani. Ha olcsobban meg tudja szerezni a tuti megbizhatot, akkor nem lesz igenye arra, hogy nyomozzon, es veres verejtekkel eloalljon egy ugyanolyan jol mukodo eszkozzel. Nyilvan a sajat hardver teljesen mas teszta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem valamilyen szinten igazuk van. Ha például van egy csapat, akik a nulláról kifejlesztenek egy autót és gyártani kezdik, majd meglátnak az utcán egy kínai szarokkal teleaggatott, "tuningolt" példányt, elhányják magukat. Nyilván nem azért csinálták az autót, mert hányni akarnak. Hülye példa. :D A Windows-os driver-ekre sem fordítanak kellő figyelmet a gyártók, ami arra enged következtetni, hogy más operációs rendszereknél is ez lehet a jellemző tendencia. A nyilatkozók a saját erejükből jutottak oda a Linux-szal, ahol vannak, és a képességeik által a kezükben is tudják tartani az irányítást. Nem akarják eldobni azt a lehetőséget, hogy fejlődjenek. Az a kérdés, mekkora a nyomás. - Ha nem vagy kannibál és gyilkos típus, pár hetes éhezés után talán mégis ráfanyalodsz a gyilkosságra és az emberhúsra.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
amennyiben a peldaban emlitett verdak kozul a linuxot egy 1500as tuning zsiga kepviseli amin elol hatul spoilerek vannak, kattog, zorog, csorog, hatul 1000Wos melynyomo, uvolt a lakodalmas rock es igazsagos izomtibor ul a volannal karjara az van tetovalva h szivecskebe a marika helyett h linux es le akar dudalni mindenkit az utrol akkor valoban helyes a hasonlat.
#toy like ppl make me boy like
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Wint reprezentáló alulmúlhatatlan :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazad lehet, de ez esetben a Windows ez, aminek Te ülsz a volánjánál. :D
http://images1.wikia.nocookie.net/uncyclopedia/images/thumb/8/8f/Traban…
Csak vicc volt, ne szívd mellre! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Nvidia hivatalos nyilatkozata a témával kapcsolatban.
(Nem szándékoznak kódot nyitni)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lassan jön RMS a "DON'T BUY NVIDIA" táblábal?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látom a szomorú jövőt. Az RMS hívők kézzel forrasztanak össze minden szart hogy legyen true free hardverük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A következő gépem max ati-s lesz. Nem mintha nem lenne jó a driverjük, mert nagyon jó, de mióta én is feljlesztgetek és a hardverhez kell piszkálnom, azóta tudom, hogy na most én ......-am el valamit vagy a driver szar. És nagyon nem mindegy, hogy meg tudom e lesni vagy sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni