Üdv!
A történet viszonylag röviden.
Van nekem egy szép VGA-m (Galaxy 7900GS), amit szép kis összegért vettem. Egy napon ez a kártya elhalálozott, kb. 2-3 héttel a vétel után. Garis, tehát szépen visszavittem a kiskerbe ahol vettem, hogy mi a pálya. A probléma az a kártyával, hogy teljes képernyős 3D (d3d, opengl-en nem teszteltem, szerintem felesleges is) alkalmazásokban pár perc elteltével megfagy a gép, és csak reset segít. Azt mondta a kisker, hogy letesztelik ők is, és hívnak.
Eltelt (pont ma) 3 hét, nem hívtak, én bementem a papírral és kértem a kártyát. Odaadták. A csávó, csakúgy mellesleg, megjegyzi, hogy a kártya nem lett cserélve. Kérdezem: miért ? "Leteszteltük, nálunk is előjött a hiba, felküldtük a nagykerhez, náluk nem, és visszaküldték"
WTF ? Most akkor mi lesz ? "Hát ha újra észleled a hibát, akkor hozd be a gépeddel együtt."
Ezt ott nem mondtam, de a gépben egy FX5500-as ketyegett, köszöni szépen jól érzi magát, frankón ment minden, nem volt fagyás (mem, proc egyéb hardver hiba 100%-ra kizárva) Szóval a gépnek vajmi kevés köze van ahhoz, hogy a VGA hibás.
A hibát természetesen újra észleltem.
Három gondolat jutott eszembe.
1.) Beviszem a gépet, de végképp felesleges, mert bármikor reprodukálom a fagyást néhány perc alatt, ezért kár bevinni, + ha ők is észlelték, akkor minek vigyem be ?
2.) Olyan jól keresek (irónia), veszek egy újat.
3.) Fogyasztóvédelem. (ilyen esetben hozzájuk kell fordulni ?)
A kérdés adott. Mi a teendő ilyenkor ?
- 1130 megtekintés
Hozzászólások
Beteszed mikróba ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szervusz !
Szerintem egyszerű a helyzet:
mivel a kiskerben reprodukálható a hiba, az legyen az ő gondjuk, hogy a nagykerrel hogyan rendezik el.
Vagy adnak egy ugyanilyen, jól működő kártyát, vagy levásárolhatod az árát.
Jobb helyeken akár a vételárat is visszafizetik.
CSZ
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia!
Amire te gondolsz, az benne van a gari szerződésben, mint 3 napos cseregarancia, de a probléma 3 nap után jött elő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen szerződésed van neked, amiben 3 napos cseregarancia van?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vidd be. Ha azt mondják, hogy nem a kártya a hibás, akkor mondják meg, hogy mi. Ha meg jönnek a rossz dumával, akkor fogysztóvédelem, ott helyben hívva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarország és fogyasztóvédelem??? Felejtsd el! A fogyvéd max annyit vizsgál, hogy az a papír amit a kisker adott neked az megfelel-e a törvényeknek! Ennyi, aztán mehetsz az atyaúristenhez is, akkor se lesz semmi! Sajna ezek a dolgok nálunk igen érdekesek! A nagykerhez, hogy milyen szöveggel vitték föl a kártyádat az lenne a lényeg! Én ilyenkor olyan szavakat használok a nagykernél, hogy Pixel Shader 3.0 tesztnél megfagy a 3DMark és egyébb ilyen nyalánkságok! Még nem volt olyan kártya, amit ne cseréltek volna ki!
KóQsZ
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van erre egy elnyomó szerv:
Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi a teendő ilyenkor ?
Beírod ide a kisker és a nagyker pontos nevét és címét, hogy tudjuk, honnan nem szabad vásárolni.
Sok más helyre is beírhatod, hogy mégtöbb emberrel tudasd.
Normális boltokban ugyanis ilyen esetben simán kicserélik, akkor is, ha a saját zsebükből kell fizetniük. A normális kereskedők tudatában vannak, hogy ekkor nem a rossz hírüket fogod kelteni, hanem másoknak is ajánlod őket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a "Vásárlók Könyve" nevezetü szerkezetnél kell kezdeni, a "szolgálati utat" betartva.
A három hét már eleve nem stimmel, mert (ha nem változtattak 2005 óta rajta) 14 nap a határidő. Aztán csereherkentyűt, pénzt vagy a cuccot javítva kell visszaadniuk.
De, míg nem dokumentálod, hiába minden.
Szóval én visszamennék és beírnék a könyvbe. Még mindig jobb, mint az asztalon nézegetni a kártyát.
Aztán válaszolniuk kell asszem két héten belül, attól függően tovább lépni.
Jó lenne a nagyker nevét megtudni és az eredeti garipapír megkapni, de a kiskerek ezt nem szeretik kiadni.
Tapasztalat, hogy egy kommersz kártyán nem akad ki a nagyker, ha gond van vele, cserélik.
(Kivétel persze van. Kettő vagy három patkánynagyker)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A 14 napot el lehet felejteni! Az új szöveg: Belátható időn belül kell kicserélni a terméket. Amúgy Mo-n 10e FT alatti termékre NEM vagy köteles garanciát vállalni!
- Ha TE kisker volnál, kiadnád a nagyker nevét, ahonnan hoztad???
- Vidd be a gépedet a boltba! Adjanak róla papírt! 3 napja van eldönteni a kiskernek, hogy garanciális problémája van a terméknek, vagy nincs! Erről írásban kell értesítést küldeni a kereskedőnek és új papírt kell kapnod, hogy garis problémás a VGA kártyád! Na ha ez a kezedben van, akkor lehet verni az asztalt és fogyvéddel fenyegetőzni, mert van papirod, hogy garis a termék és b***nak kicserélni neked!
KóQsZ
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Garis, tehát szépen visszavittem a kiskerbe ahol vettem"
Ez áll a topiknyitóban. Tehát a
"10e FT alatti termékre NEM vagy köteles garanciát vállalni!"
már túl van tárgyalva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni