Sziasztok!
Egy 720p HDTV x264 felbontású flmet szerettem volna mégnézni a gépemen, de olyannyira szaggat, hogy élvezhetetlen. Linuxot használok és próbáltam vlc-vel majd mplayer-rel is, az utóbbi jobban vitte kicsit. Egyébként a vasam: 2.5GHZ Intel P4,GefFX5600 128MBRAM,512DDR. Igen tudom, hogy kevés a gép hozzá, de az lenne a kérdésem, hogy nincs-e valami trükk vagy akármi amivel picit lehetne javítani a sebességen, vagy valamit nem lehetne-e buherálni, hogy megtudjam nézni. Windows-hoz találtam trükköket meg ilyan dolgokat amivel kis gyorsításokat lehet elérni. Aki képben van az írhatna, vagy legalább egy biztos nem választ kapjak ezzel kapcsolatban és akkor téma lezárva. köszi.
- 27562 megtekintés
Hozzászólások
de van. mplayer -lavdopts skiploopfilter=all
nezd meg a man-t, hogy meg mit lehet odairni all helyett. Amugy gondolom xv-t hasznalsz videokimenetnek. Erdekes, hogy nem eleg gyors a geped, mert az en core 2 duo-mmal 3GHz-en (tuning) kb. 30% CPU-t eszik csak a 720p x264.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3500+os athlon 64-emen nekem se futott, csak szaggatva, aztan a mostani x2-esen nekem is minimalis cpu hasznalattal fut teljesen jol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam a 3000-es athlon64-en egy AGP-s Nvidia 5500-al 40%-ot eszik egy 1280x720-as HD videó, mozgalmasabb résznél felmegy 85-90%-ra, de még akkor se szaggat be.
Szerk: közben megnéztem az Elephants Dream full HD-s verzióját (1920x1080) és az sem szaggat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Nekem 9600xt van a gepben de mi is megneztuk a Star Wars III -at full hdben es csak neha mintha megragadt volna de akadas nem volt pedig ment hatterben az azureus is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia!
MPlayer-el használhatod a skiploopfilter kapcsolót, használatához bővebben nézd meg a doksit: http://www.mplayerhq.hu/DOCS/man/en/mplayer.1.html keress rá benne arra hogy skiploopfilter.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aham köszi szépen, valami ilyesmire gondoltam. Ott van a man-ban a skiploopfilter= rész utána zárójelben, hogy ez nagyon sebességnövekedést is eredméyezhet látható minőségrombolás nélkül, majd a kapcsolók. Viszont nem nagyon akar összállni a megfelelő parancs, még egy kicsit tudnátok segíteni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
skiploopfilter=
Skips the loop filter (AKA deblocking) during H.264 decoding. Since the filtered frame is supposed to be used as reference for decoding dependent frames this has a worse effect on quality than not doing deblocking on e.g. MPEG-2 video. But at least for high bitrate HDTV this provides a big speedup with no visible quality loss.
can be either one of the following:
none: Never skip.
default: Skip useless processing steps (e.g. 0 size packets in AVI).
nonref: Skip frames that are not referenced (i.e. not used for decoding other frames, the error cannot "build up").
bidir: Skip B-Frames.
nonkey: Skip all frames except keyframes.
all: Skip all frames.
tehat:
none: semmi nem hagy ki
default: csak a feleseleges lepeseket hagyja ki (pl a 0 merete csomagokat AVIban)
nonref: azokat a kepkokcakat dobja ki amiknek nincsen referenciaja(azaz: nem arra valo hogy masik kepkockat dekodoljon, a hiba nem lehet "felepites")
bidir: a B-kepkockakat hagyja ki
nonkey: minden kepkcokat kihagy, kiv a kulcskepkockakat
all: minden kepkockat dob
probalgasdd meg, hogy melyikkel ered el a kivnat hatast(cpu hasznalat okes, fps oke, de azert a kepkockakat is latod, es nem lep fel hiba a renderelesnel)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi szépen a segítséget, a legjobb hatást úgy értem el, hogy mplayer valami.mkv -lavdopts fast:skiploopfilter=nonkey (vagy all). De igy sem az igazi bár már nézhető.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, hogy nálad mi lehet a probléma, de a konfigodnak szaggatás nélkül kéne vinnie a 720-as filmeket. Az én gépemen (MSI 670x laptop) 3400+ Sempron (1800Mhz), Geforce Go 6100, 1Gb DDR2 néha meg-meg akad, de nézhetőek az ilyen filmek. Egyébként xine és mplayer is ugyanúgy játsza le.
--
A nyúl egy igazi jellem. Ott ül a fűben, de akkor sem szívja!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem se fordult meg a fejemben, hogy szaggatni fog, de most ez van:/ Mondjuk neked a ramod is duplája.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lehet, hogy mplayerben nem az xv videokimenetet hasznalod hanem az x11-et. Melyiket hasznalod? mplayer -vo xv -vel megy a cucc?
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hm köszi, így indítva mplayer -vo xv valami.mkv -lavdopts fast:skiploopfilter=all már egészen emberi, de a hang csúszik ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Geforce 6-os szeriaban van HD video gyorsitas hardwaresen. Nem lehet hogy ez a kulonbseg?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van, de kb. mintha nem is lenne, valamint ez linuxon meg mindig feher hollo :(
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt en is igy tapasztaltam sajnos. 6600GT amugy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként a vasam: 2.5GHZ Intel P4,GefFX5600 128MBRAM,512DDR
Ugyan fogalmam sincs, hogy mi baja lehet nalad, de ennek el kell vinnie. En egy 1.66-os Core Duo + GMA950 parossal nezem a HD filmeket Front Row-val, ami durvan kisebb teljesitmenyu, mint mplayer. Szoval ne add fel. :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az 1.66os c2d kb olyan 3.2-es P4nek felel meg, mert kicsit áttervezték. És azért a cpuban levő cache mérete itt is megmutatkozik, mert a c2d-ben 2MB L2 vagy p4-ben meg 512kB (Northwood) vagy 1MB (prescott)
Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.
debian 4.0 - linux-2.6.22.1-pancs1-wifi1 - 2.6.22.1 kernel madwifivel itt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenesetre en Core Duo-rol beszeltem, de ugy stimmel.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A régi 1.3-ra húzott 1G-s (tualatin) cerkámat ilyenkor éjszakára otthagytam, hogy átkódolhassa a wmv/divx4/egyéb kevésbé optimizált codec-et xvid-re. Ugyanazon minőség mellett az xvid ette a legkevesebb CPU-t, így a 4-5FPS-t fel lehetett tuningolni akár 22-25-ig. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hi siman vinie kell mplayerrel a 720-as filmeket.
Nekem egy Athlon 3000+ van 1G ram ati9600xt , es en gl2 kimenetet hasznalok, ezzel a komboval ugy ment a hd film hogy kozben toltottem le az azureussal. Nemtudom hogy szamit e valamit ilyen esetekben de nalam a kernel preemt desktop helyet voluntary desktopra van konfigolva es az intterrupt frekvencia 1000 -rol le van veve 250 re.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valami nagyon nincs rendben, nálam 2200+ Athlonon (~1800 MHz) 256 MB RAMmal és lowend GFFX5200 videokártyával sem szaggat a 720p-s x264, mindenféle skipping filter nélkül (najó framedrop be van kapcsolva, de nemnagyon dobálózik vele).
Az XVideo kimenettel minden rendben van (hw gyorsítás)? Gyári nvidia drivert használsz vagy az xorg által szállítottat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En nemtom, azt mar regen megtanultam hogy az orajel nem minden. Nem lehet hogy van ebben valami hardwares tamogatas is?
------------------
- The Question is: What is mahna mahna?!
- No! The question is: Who Cares!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze hogy *kéne* legyen.
Normális XVideo nélkül, szoftveresen bohóckodva el is hiszem hogy nem megy normálisan egy 2500-as gépen sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem 2.4-es Prescott P4-em van, 1Gb DDR, ati9200se. Namost 2.4GHz-en nézhetetlen a 720p-s HD, viszont biosba felpiszkálva 3.2GHz-re szaggatás nélkül lejátsza. Szóval azért számít az órajel is.
------------
Nyul "ZeerOcooL" Zoltán
email: zeerocool9 at gmail dot com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nálad azt a +800Mhz-et megoldaná egy normálisabb videókártya. Például egy ATI9600 vagy egy 9800, esetleg egy Nvidia 5500. Nálam a HD-s Elephants Dream nem szaggat (~80-85%-on jár), pedig nincs alá erőmű: AMD Athlon64 3000+ (@1810Mhz), 2G Ram, Nvidia 5500. Azt pedig nem hinném, hogy a 2.4-es Prescott rosszabb lenne, mint az AMD-m.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Videokártyát akarok cserélni, de majd következő hónapban. Legalább akkor ez is megfog oldódni:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Használd a gyári nvidia drivert.
Beryl, Composite, xgl minden ilyen grafikus csicsa legyen kikapcsolva, xorg.conf-ból kiszedve, csak a sima xorg fusson.
Nekem egy Athlon64 3500+,GF5200, 1GB RAM-os gép simán viszi. Gond eddig csak az volt, hogy a 1536 kbps-os DTS néha megakadt SPDIF-en keresztül, de ha governort átállítottam performance-ra az megoldotta.
__________________________________________
Sex the unix way: unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep; exit 0
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Beryl, Composite, xgl minden ilyen grafikus csicsa legyen kikapcsolva, xorg.conf-ból kiszedve, csak a sima xorg fusson.
Ilyenkor mosolygok jokat, mert a fent emlitett gepem egy Mac Mini, amiben semmi ilyesmi nincs kikapcsolva (a'gyban fekte taviranyitoval nehez is lenne:) es meg csak hw dekodolas sincs hasznalva alatta, valamint mplayer csak az egyik procit tudja kihasznalni, megis gond nelkul neztem mar vele 1080p-s filmet is. :) De egy 720p+DTS kombo sem akasztja meg. :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem valami mas codecet hasznalsz, mint a feljebb levok?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, alapvetoen Periant (abban pedig libavcodec van). Ha streamet nezek szoktam eloszedni mplayert.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat akkor valami mas van optimalizalva, mondjuk Mac OS-ben nem vagyok otthon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát igen... egyet kell hogy értsek, Mac Mini 2.16 Core2Duo 2G Ram miden csilli-villi bekapcsolva, 1080p+DTS VLC-vel max 50% magonként. Ja és mindez szerenrencsétlen Intel GMA950-es videokarin. Ezt Linux alatt ha volt beryl jóval erősebb gépen sem tudtam lejátszani :( .
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1080p felbontású videó nálam kicsit szaggat Athlon64-3200+ 2200MHz/512-DDRAM/64MB-VGA mplayer-el, de xine-vel nem, nvidia driver fent van és Compiz is. (Mplayer XV-t használja.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
valaki fel tud tenni vhová egy ilyen videót és akkor kipróbálom egy 3ghz-s p4-en meg egy 2x3.4-es pentium D-n
Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.
debian 4.0 - linux-2.6.22.1-pancs1-wifi1 - 2.6.22.1 kernel madwifivel itt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://btjunkie.org/search?q=1080p
Rush Hour 3 (1080p) Trailer, The Bourne Ultimatum Trailer 1080p Proba szerencse. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
thx
szerk.:
P4 (cpuid: 0xF29) [debian + mplayer] : egyik HT-s "cpu": 100%-on, de akadás nélkül ment a hang is meg a kép is
PD (cpuid: 0xF64) [ubuntu amd64 + mplayer]: egyik cpu: 65-70%, akadás nélkül, hang ok
Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.
debian 4.0 - linux-2.6.22.1-pancs1-wifi1 - 2.6.22.1 kernel madwifivel itt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi szépen a sok segítséget, viszont sokkal nem vagyok előrébb a legutóbbi hsz-m óta. Gyári nvidia driver van, xorg.conf-ban meg nincs kedvem túrkálni. Most sokan feltették a kérdést, hogy hogy-hogy nem megy, mikor nálam simán és utána jön a saját vasa alátámasztásként, hát ez van. Úgyhogy még mindig várok valami konkrét és kicsit szájbarágós megoldást. ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kódold át mencoderrel (vf scale=h:v)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó :) Adnál egy parancsot, hogy mencoderrel hogyan csináljak mkv-ből xvid-et nagyobb minőségcsökkenés nélkül? Ebben valahogy nem vagyok otthon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
video output plugin mi amit hasznalsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erről én most hogyan tudok meggyőződni? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megnézheted mplayer de smplayer frontendben is vagy indítsd el a lejátszást konzolból, egyszeruen így (lejátszáskor mit használ) és ott is írja a részleteket:
mplayer film.mkv
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
baker@Baker:~$ mplayer valami.mkv
MPlayer 1.0rc1-4.2.0 (C) 2000-2006 MPlayer Team
CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.50GHz (Family: 15, Model: 2, Stepping: 7)
CPUflags: MMX: 1 MMX2: 1 3DNow: 0 3DNow2: 0 SSE: 1 SSE2: 1
Compiled with runtime CPU detection.
Playing valami.mkv.
[mkv] Track ID 1: video (V_MS/VFW/FOURCC), -vid 0
[mkv] Track ID 2: audio (A_AC3) "English", -aid 0, -alang eng
[mkv] Track ID 3: subtitles (S_TEXT/UTF8) "English", -sid 0, -slang eng
[mkv] Will play video track 1
Matroska file format detected.
VIDEO: [H264] 1280x720 12bpp 23.976 fps 0.0 kbps ( 0.0 kbyte/s)
SUB: Detected subtitle file format: subviewer
SUB: Read 1877 subtitles.
SUB: Adjusted 3 subtitle(s).
SUB: Added subtitle file (1): valami.srt
open: No such file or directory
[MGA] Couldn't open: /dev/mga_vid
open: No such file or directory
[MGA] Couldn't open: /dev/mga_vid
[VO_TDFXFB] This driver only supports the 3Dfx Banshee, Voodoo3 and Voodoo 5.
xscreensaver_disable: Could not find XScreenSaver window.
==========================================================================
Opening video decoder: [ffmpeg] FFmpeg's libavcodec codec family
Selected video codec: [ffh264] vfm: ffmpeg (FFmpeg H.264)
==========================================================================
==========================================================================
Opening audio decoder: [liba52] AC3 decoding with liba52
Using SSE optimized IMDCT transform
Using MMX optimized resampler
AUDIO: 48000 Hz, 2 ch, s16le, 448.0 kbit/29.17% (ratio: 56000->192000)
Selected audio codec: [a52] afm: liba52 (AC3-liba52)
==========================================================================
[AO OSS] audio_setup: Can't open audio device /dev/dsp: Device or resource busy
AO: [alsa] 48000Hz 2ch s16le (2 bytes per sample)
Starting playback...
VDec: vo config request - 1280 x 720 (preferred colorspace: Planar YV12)
VDec: using Planar YV12 as output csp (no 0)
Movie-Aspect is 1.78:1 - prescaling to correct movie aspect.
VO: [xv] 1280x720 => 1280x720 Planar YV12
A: 1.4 V: 1.0 A-V: 0.485 ct: -0.065 22/ 22 196% 28% 1.7% 18 0
Exiting... (Quit)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Probaldd ki, hogy a -vo gl parameterrel inditod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmilyen változást nem eredményez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
probald -vo gl:yuv=1
vagy yuv=2 -vel, mert ez elvileg gyorsabb.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanaz, mint eddig :/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most mondtál forrásnak egy fileformátumot, kimenetnek egy codecet. Kisebb fogalomzavar. Ha az MKV-ben XviD video van akkor nem kell átkódolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen Linuxot használsz? Bocs ha már kérdezték.
--
A nyúl egy igazi jellem. Ott ül a fűben, de akkor sem szívja!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Frugalware 0.7pre2 (Sayshell)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
VIDEO: [H264] 1280x720 12bpp 23.976 fps 0.0 kbps ( 0.0 kbyte/s)
Selected video codec: [ffh264] vfm: ffmpeg (FFmpeg H.264)
Sztem ez a baja.
Mennyi a CPU használat?
HDD-ről nézed?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen merevlemezről nézném. A CPU használat meg nem megy 70% fölé sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor mégsem, sorry.
Marad a VGA. :)
(Esetleg nem XT az az 5600? Mert arról olyanokat olvastam, hogy a hajam égnek állt. :))
Egyébként passzolok. :)
"Különböző források tudni vélik, hogy az Nvidia nem tesz mást, mint egyszerűen összegyűjti a magasabb frekvencián történő stabil működésre alkalmatlan GeForce FX 5600-as processzorokat, majd ezen chipeket GeForce FX 5600 XT típusjelzéssel, nyomott áron hozza forgalomba. A vállalat ily módon egyrészt megszabadul az amúgy eladhatatlan grafikus processzoraitól, másrészt pedig közvetlen ellenfelet állít az ATI Technologies féle Radeon 9600 SE videokártyáknak."
****megszabadul az amúgy eladhatatlan grafikus processzoraitól***** LOL
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként a vasam: 2.5GHZ Intel P4,GefFX5600 128MBRAM,512DDR. Igen tudom, hogy kevés a gép hozzá
Nem az. 2 GHz-es P4-en és 1.33 GHz-es Celeron 215-ön, integrált videoval probléma nélkül tudok 720p-s HD filmeket nézni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Újabb példa:D Köszi, hogy megerősíted a gyanumat, de mégsem tudom megnézni akadásmentesen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lehet hogy ki kene loni az esd (ha gnome-ot hasznalsz) vagy artsd (ha kde-t hasznalsz) processzeket. azaz "killall esd" vagy "killall artsd"
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
e17 :)
Mondjuk attol fut az artsd, de semmit nem eszik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jaj, nem azert mert eszik, hanem foglalja a hangkimenetet, es lehet hogy elrontja a hangartya idozitest. lodd ki es probald ki ugy, hatha jobb lesz.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kilőttem, nem igazán változott semmi :/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
BetaBoy, a CoreCodec alapítója azt ígérte, hogy nemsokára kiadják a CoreAVC codecet Linuxra, illetve egy lejátszót is BetaPlayer néven. Azzal valószínűleg menni fognak ezek a filmek... ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még a végén az lesz, hogy átmegyek win-be, hogy megnézzem a filmet..na jó csak vicceltem, inkább küzdök :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mazohista. :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De egy dolgot nem értek: Miért nem próbálod meg a lejátszóban átkapcsolni, hogy ne mplayer-t hanem xine-t használja, mit veszítenél vele? Lehet, hogy az nem fog szaggatni, megnézed a filmet, visszakapcsolod mplyer-be aztán buherálod tovább. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt nem ertettem sosem, miert jo szivni, raadasul onkent?
1. sajat forgatasu mplayer alap, amit hasznal az nem az.
2. berylt meg az osszes tobbi tornazsakot kiloni
3. arts-ot/esd-t orokeletre elfelejteni
4. minden felesleges processzt leloni
5. Xv-t vagy ha megre mukodik nvidiaval xvidix, akkor azt hasznalni, az opensource nv drivert elfelejteni
Ha meg ezek utan sem megy, akkor tuningolni egy kicsit a gepen, vagy elgondolkodni egy nagyobb procin. Viszont ez utobbi sem fog segiteni, mert 198%-on allo dekodolasnal mas van elbaszva. Pl. a fenti 5.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az nvidia-s xvidix még mindig nem túl sokat tud :)
De ha a gépén i386-ra optimalizált defaultcsomagos MPlayer van, akkor nálad a pont.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
baker@Baker:~$ mplayer valami.mkv
MPlayer 1.0rc1-4.2.0 (C) 2000-2006 MPlayer Team
CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.50GHz (Family: 15, Model: 2, Stepping: 7)
CPUflags: MMX: 1 MMX2: 1 3DNow: 0 3DNow2: 0 SSE: 1 SSE2: 1
Compiled with runtime CPU detection.
Gyanus.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem nincs olyan nagyon lassú gépem, de nem is valami high-end, mégis ezt dobja mplayer:
VDec: vo config request - 1920 x 1056 (preferred colorspace: Planar YV12)
VDec: using Planar YV12 as output csp (no 0)
Movie-Aspect is undefined - no prescaling applied.
VO: [xv] 1920x1056 => 1920x1056 Planar YV12
************************************************
**** Your system is too SLOW to play this! ****
************************************************
Possible reasons, problems, workarounds:
- Most common: broken/buggy _audio_ driver
- Try -ao sdl or use the OSS emulation of ALSA.
- Experiment with different values for -autosync, 30 is a good start.
- Slow video output
- Try a different -vo driver (-vo help for a list) or try -framedrop!
- Slow CPU
- Don't try to play a big DVD/DivX on a slow CPU! Try some of the lavdopts,
e.g. -vfm ffmpeg -lavdopts lowres=1:fast:skiploopfilter=all.
- Broken file
- Try various combinations of -nobps -ni -forceidx -mc 0.
- Slow media (NFS/SMB mounts, DVD, VCD etc)
- Try -cache 8192.
- Are you using -cache to play a non-interleaved AVI file?
- Try -nocache.
Read DOCS/HTML/en/video.html for tuning/speedup tips.
If none of this helps you, read DOCS/HTML/en/bugreports.html.
Elindul, szaggat (nem tulsagosan), de xine-vel nem is szaggat...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, akkor megtalaltad almaid lejatszojat.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam xv + Nvidia (nem is gyors: 128 bites 5500-as) van és normális felbontású ~300Kpixel felbontású xvid videónál a terheltség: 1-2%, ~2Mpixeles HD-nél 40-80%, egy alap AMD64-en (nem Sempron!)
A 4. ponthoz csak annyit, hogy még nem sikerült PovRay-t vagy videó kódolást (mencoder, avidemux2, cinelerra, stb.) úgy rányomni a gépre, hogy szaggasson mellette a 300k pixeles videó. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vazzz... Win alatt jó?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hali!
nekem is az a gondom, hogy beszaggatnak a nagyfelbontasu videok.
A CPU egy turion64x2, 1,6ghz, mplayerrel, vlc-vel, kaffeinevel is probaltam.
viszont mplayerrel ha lejatszom, akkor csak az egyik magot terheli, a másikon nem megy fel a terheles.
lehet ez a nyugje?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hello mindenkinek!
Nekem egy P4-3Ghz-es gépem van, én is hasonló problémákkal küzdöm,
de találtal egy workaround-ot a problémára.
Többféle tömörítésű HD filmet néztem már, nálam egyedül a x264-es kódolásu fájlokkal vannak
gondok, így mikor ilyen videóhoz jutok mencoderrel áttömörítem MPEG4-be, és úgy már jól fut.
Igaz így veszít kicsit a minőségéből, de elég magas bitrátánál már ez észrevehetlen...
UPDATE: Szerintem az x264-es linuxos kódekkel van a baj, mert ugyanezen a gépen Windows-on
tökéletesen futnak a HD videók...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam (3000+-os AMD64 NVidia 5500-al) tökéletesen megy az Elephants Dream 1024 széles verziója (h264). A procifogyasztás kb. 17 és 30% között ingadozik.
MPlayer 1.0rc1-3.4.6 (C) 2000-2006 MPlayer Team
CPU: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+ (Family: 15, Model: 47, Stepping: 2)
CPUflags: MMX: 1 MMX2: 1 3DNow: 1 3DNow2: 1 SSE: 1 SSE2: 1
Compiled for x86 CPU with extensions: MMX MMX2 3DNow 3DNowEx SSE SSE2
Playing Elephants_Dream_1024-h264-st-aac.mov.
ISO: File Type Major Brand: Original QuickTime
Quicktime/MOV file format detected.
VIDEO: [avc1] 1024x576 24bpp 2.182 fps 0.0 kbps ( 0.0 kbyte/s)
xscreensaver_disable: xscreensaver wid=6291457.
==========================================================================
Opening video decoder: [ffmpeg] FFmpeg's libavcodec codec family
Selected video codec: [ffh264] vfm: ffmpeg (FFmpeg H.264)
==========================================================================
==========================================================================
Opening audio decoder: [faad] AAC (MPEG2/4 Advanced Audio Coding)
AUDIO: 48000 Hz, 2 ch, s16le, 192.0 kbit/12.50% (ratio: 24000->192000)
Selected audio codec: [faad] afm: faad (FAAD AAC (MPEG-2/MPEG-4 Audio) decoder)
==========================================================================
...
Lejátszás közben egy pár sor:
A: 40.0 V: 40.0 A-V: 0.002 ct: 0.054 465/465 26% 1% 0.9% 0 0
A: 101.7 V: 101.7 A-V: 0.005 ct: 0.059 1715/1715 28% 1% 0.9% 0 0
A: 172.6 V: 172.6 A-V: 0.002 ct: 0.050 2446/2446 18% 2% 0.9% 0 0
A: 249.5 V: 249.5 A-V: 0.002 ct: 0.061 3085/3085 20% 2% 0.9% 0 0
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1024-es videot még nekem is elviszi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1024-be se mindegy, hogy milyen. Erősen kodekfüggő a terhelés, ha ugyanaz a felbontás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem meg a linuxodban vagy a vidókártya driverében, esetleg a lejátszó programban van a hiba. P4 3GHz-el a 720 pixeles x264 kódolású filmeket simán le kéne tudnod játszani!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az mplayert forrásból raktam (nem is tudnám másképp, gentoo-t használok), és (1920x)1080-as HD-ra gondoltam...
a (1280x)720-asak általában mennek csak az agyontömörítettek (pl az mkv container-esek, az avi x265 jobban megy) akadnak picit....
videókártyadriverrel + linux-al baj nem lehet baj, mivel szinte az összes verziót végigjártam és nincs változás....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Emovix lemezt is írhatnál belőle, talán sikerülne a dolog.
Nem olvastam végig, de ha még senki se említette, akkor az mplayer-t feltétlenül forrásból tedd fel. Ha jól sikerül, megdöbbentő a különbség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nálam athlon 64, egy mag, 3200+ (azaz 2GHz) a következő a helyzet: kb. 40-45% procihasználat svn HEAD-elt forrásból pörgetett mplayer esetén, ha a film 720-as, 1080-asnál már kevés ez a proci (természetesen h264 kódolással).
nemtudom, hogy jól gondolkodok-e, de ha arányában nézem a film felbontását, akkor ezen a gépen kb. 45% * (1080/720)^2 azaz 101.25 % cpu-ra lenne szükség ahhoz, hogy lejátsza, azaz ha pl kicserélném egy 2.2GHz-esre, akkor elvileg folyamatosan lejátszaná-e a full hd-s filmeket?
upsz, eggyel feljebb akartam, de már mindegy ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is ilyen processzorom volt, izzadt is rendesen. A következőkben Pontschoék szépen leírják, hogy tudod az Mplayert jól használni. Az átméretezésben nem vagyok biztos hogy kell, mert az is plusz számolás. Gondolom, a monitorod teljes egészében alkalmas a HD felbontásra(?). Ha igen, szerintem ne méretezd át.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
oké, fogom én ezt :)
legalábbis én a framedrop-ot tiltom, így ha kevés a gép a 1080p-hez és az A-V out-of-sync lesz, akkor a console-ra pont kiköpi, hogy mi a gixter, szóval tudok olvasni :)
most tervezem, hogy újraindítom majd a gépet és egy kis ideig feltuningolom kb 10%-kal (2.2GHz-re), hátha így elviszi; de egyenlőre ez a jó kis gyümölcságyas minőségi pálesz amit most ittam nem engedi :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Zarjuk mar rovidre ezt a nyunnyogest.
1. FORRASBOL forditott mplayer. --enable-runtime-cpudetection NELKUL, libavcodec LEGYEN benne a forrasban.
2. lefordit (how to a doksijaban)
3. ESD/Arts kikapcsol a picsaba. Minden felesleges programot/szolgaltatast leloni (Apacs, samba, istennyila), a filmet a gepben levo merevlemezrol tessek lejatszani. SMB/NFS/AFP/DVD lassu.
4. mplayer -sws 0 -mc 0 -vfm ffmpeg -lavdopts lowres=1:fast:skiploopfilter=all -fs -cache 32768
5. néz.
Javasolt video output modul linux alatt Xv, Windows-on DirectX, OSX-en Core Video. Audional ALSA eseten alsa, OSS eseten oss. Semmi wrapper, dmix, egyebb fekete magia.
Ha ennek ellenere szaggat, akkor irany a bolt, uj proci/alaplap beszerzesre ajanlott.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a 4. rontja a 1080p-s filmek minőségét, így vagy 720p, vagy tényleg bót :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, valamit valamiert. :)
De 1080p-hez minimum 2.0GHz-es CD v. C2D kell, hogy egyaltalan esely legyen lejatszani. (Esetleg teljesitmenyben azzal egyenerteku P4, AMD csoda.) Az alatt csak ezekkel a parameterekkel van ertelme probalkozni. Tapasztalat. :)
A masik lehetoseg egy XP install egy nVidia 8600GT kartyaval es PureVideo komboval. Ott toredek teljesitmenyu processzor is elegendo, leven abban az esetben a videokartya oldja meg a kerdest.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt nem mondod komolyan... :o
Video: MPEG4 Video (H264) 1280x552 23.98fps [English, Stargate (Director's Cut) Blu-Ray Rip (Video 1)]
Audio: DTS 48000Hz 6ch [English, Stargate English DTS-ES 6.1 @ 1536 kbps (Audio 1)]
Subtitle: UTF-8 [Hungarian, Csillagkapu (Rendezői Változat) Magyar Felirat (Subtitle 1)]
Audio: Dolby AC3 48000Hz 6ch [Hungarian, Csillagkapu (Rendezői Változat) Magyar DD5.1 (Audio 2)]
Subtitle: UTF-8 [English, Stargate (Director's Cut) English Subtitle (Subtitle 2)]
Úgy megy, mintha egy sima DVD-t néznék, nuku akadás, szaggatás, semmi gond. Nem CPU kell oda egyedül... Elsősorban jó plájer.
CPU: T2050 Intel Core2 (Mobile)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1. ennek a videónak melyik része 1080p-s? :)
2. a te cpu-d is core2, szóval nem cáfoltad a kollégát :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez a video egyrészt 720p és nem 1080p, másrészt a T2050 az ha jóllátom 1.6GHz, nálam a 2GHz-es athlon 64 40-45%-os kihasználtsággal játssza le a 720p-s filmet, akár úgy is mondhatnám, hogy ha lecsökkenteném a működési frekvenciáját 1GHz-re, akkor még épphogy elvinné akadás és minőségromlás nélkül ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
meg azt szeretnem hozzatenni, hogy raadasul a 720p film (~24 fps, pontosabban 23.96) az jovalkevesbe megterhelo mint, mint az 50 fps-es 720p TV adas (ketszerannyi frame egysegnyi ido alatt).
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mar leirtak paran elottem, hogy miert baromsag ez a hozzaszolasod. :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azért ennél kisebb teljesítményű cpu is elviszi a témát
mondjuk nem linux alatt próbáltam :)
meg a minőségrontó eljárások nélkül
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sziasztok! Nagyon nem vagyok otthon a témában.
Mi van a 8600 GTben, ami megoldja a video dekódolást?
ATI kártyáknál nincs hasonló feature?
Köszönöm, Joozsi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezen felul mplayer eseten a lavdopts-ba meg a threads=2 ket magos proci eseten segithet (de ez a filetol fugg, hogy tenyleg gyorsit-e) - es ha ez gyorsit akkor a skiploopfilter-t meg a lowres-t ki is lehet szedni esetleg (ezek minosegromlast okoznak), viszont a fast-ot celszeru otthagyni.
Amugy ez mar kotozkodes, de az -sws 0 redundans, mert ha software scaling/colorspace conversion van akkor mar reg megette a fene az egeszet (ugyanis ahhoz biztos nem volna eleg a proci). De ha Xv-t hasznal az ember, akkor ezek hardverbol mennek.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezen felul mplayer eseten a lavdopts-ba meg a threads=2 ket magos proci eseten segithet (de ez a filetol fugg, hogy tenyleg gyorsit-e)
A scene-n megjelen release-k kozott elenyeszo azok szama, ahol ez segit, leven a vegeredmeny nagyobb stream-et jelent, mint nelkule.
Amugy ez mar kotozkodes, de az -sws 0 redundans, mert ha software scaling/colorspace conversion van akkor mar reg megette a fene az egeszet (ugyanis ahhoz biztos nem volna eleg a proci).
Sok esetben van.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nemileg elter az eredeti kerdestol, de normalisnak tartja valaki, hogy az an elephants dream 1920as felbontasban egy inteles dualcore 2ghz-s imac-en x1600as atival 1gb rammal valahogy lowframesnek tunik?
Elhiszem hogy mekkora jo dolog a csudiszepre kimaxolt latvanyvilag, de nemsokkal kesobb divxben megneztem egy animalt filmet (persze csak backupoltam a divx-be a boltban vasarolt dvd-mrol ;)) es az 1,3gb-be belefert amire szuksegem volt..
Aszem nem fogok azert uj gepet/plazmatv-t/dvd lejatszot venni, hogy olyan filmeket nezhessek aminek a teljes kepkockankent megjeleno informaciok 95%-at felsem dolgozza csopnyi humanoid agyam :P
drk
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezek szerint neked tényleg nincs szükséged a hd-re, nem érdemes vele birkóznod :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmm, próbáltad mplayer cache paraméterét?
-cache 2048
hátha...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy felteves csak:
Sok gepen van ugy hogy nezheto a film teszem azt 90%os atlagos CPU hasznalat van. Ugye a gyors jeleneteknel viszont meg-meg akad es elcsuszik a hang. Olyan megoldas van a programokba, hogy teszem azt beallitom, hogy 15 masodpercet kodoljon ki es rakja a memoriaba. Es csak utana kezdje el lejatszani. Ugy mint mikor egy mediastreambol elore bebufferezunk xy kb-nyit es csak utana indul el. Ilyen megoldas nincs veletlen az mplayerbe? mert nalam a cache megnovelese nem eredmenyezett semmi pluszt. tehat megoldhato az ilyesfajta framebufferezes?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Audio/Video auto synchronization van az Mplayer-ben (-autosync).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eloszor is a szokasos
ami nem kell azt allitsd le, es tedd fel az nvidia drivert.
Ha netan keves lenne a ram akkor valts egy lightweight ablakkezelore arra az idore mig nezed.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lenne egy kerdesem a temaban, ami nem teljesen vilagos. Az nvidia kartyak linux alatt hw-esen tamogatjak a HD lejatszast vagy sem? Milyen kartyat erdemes venni 3.2-es P4-hez, vagy inkabb nagyobb gepet?
Alapvetoen mythtv-hez gondolkodom egy HD-es dvb kartyan.
Koszi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pentium 4 HT 2.8 GHZ, 1.5 Gb ddr3200 ram, nvidia 7600gs 256 Mb ram. Akadás nélkül, szépen megy.
xxxx@xxxx-masina:~$ mplayer big_buck_bunny_1080p_h264.mov
MPlayer 1.0rc2-4.2.3 (C) 2000-2007 MPlayer Team
CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz (Family: 15, Model: 2, Stepping: 9)
CPUflags: MMX: 1 MMX2: 1 3DNow: 0 3DNow2: 0 SSE: 1 SSE2: 1
Compiled with runtime CPU detection.
mplayer: could not connect to socket
mplayer: No such file or directory
Failed to open LIRC support. You will not be able to use your remote control.
Playing big_buck_bunny_1080p_h264.mov.
ISO: File Type Major Brand: Original QuickTime
Quicktime/MOV file format detected.
[mov] Video stream found, -vid 0
[mov] Audio stream found, -aid 2
MOV: version 2 sound atom may not parse correctly!
MOV: unable to determine audio samplerate, assuming 44.1kHz (got 0)
VIDEO: [avc1] 1920x1080 24bpp 24.000 fps 0.0 kbps ( 0.0 kbyte/s)
xscreensaver_disable: Could not find XScreenSaver window.
GNOME screensaver disabled
==========================================================================
Opening video decoder: [ffmpeg] FFmpeg's libavcodec codec family
Selected video codec: [ffh264] vfm: ffmpeg (FFmpeg H.264)
==========================================================================
==========================================================================
Forced audio codec: mad
Opening audio decoder: [faad] AAC (MPEG2/4 Advanced Audio Coding)
AUDIO: 48000 Hz, 2 ch, s16le, 448.0 kbit/29.17% (ratio: 56000->192000)
Selected audio codec: [faad] afm: faad (FAAD AAC (MPEG-2/MPEG-4 Audio) decoder)
==========================================================================
AO: [pulse] 48000Hz 2ch s16le (2 bytes per sample)
Starting playback...
VDec: vo config request - 1920 x 1080 (preferred colorspace: Planar YV12)
VDec: using Planar YV12 as output csp (no 0)
Movie-Aspect is undefined - no prescaling applied.
VO: [xv] 1920x1080 => 1920x1080 Planar YV12
[ASPECT] Warning: No suitable new res found!
[ASPECT] Warning: No suitable new res found!
[ASPECT] Warning: No suitable new res found!
A: 10.1 V: 9.6 A-V: 0.487 ct: 0.021 232/232 83% 5% 5.5% 55 0
************************************************
**** Your system is too SLOW to play this! ****
************************************************
Possible reasons, problems, workarounds:
- Most common: broken/buggy _audio_ driver
- Try -ao sdl or use the OSS emulation of ALSA.
- Experiment with different values for -autosync, 30 is a good start.
- Slow video output
- Try a different -vo driver (-vo help for a list) or try -framedrop!
- Slow CPU
- Don't try to play a big DVD/DivX on a slow CPU! Try some of the lavdopts,
e.g. -vfm ffmpeg -lavdopts lowres=1:fast:skiploopfilter=all.
- Broken file
- Try various combinations of -nobps -ni -forceidx -mc 0.
- Slow media (NFS/SMB mounts, DVD, VCD etc)
- Try -cache 8192.
- Are you using -cache to play a non-interleaved AVI file?
- Try -nocache.
Read DOCS/HTML/en/video.html for tuning/speedup tips.
If none of this helps you, read DOCS/HTML/en/bugreports.html.
No bind found for key 'MOUSE_BTN0'.-MOUSE_BTN0_DBL
No bind found for key 'MOUSE_BTN0_DBL'. 216 0
[ASPECT] Warning: No suitable new res found!2/1322 80% 5% 5.4% 216 0
A: 112.5 V: 112.5 A-V: 0.000 ct: 0.052 2468/2468 74% 5% 5.3% 592 0
---------------------------------------------------------------------------------
Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor próbálkozz ezzel, és meglátod miről beszéltek a többiek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
720p x264 @ Athlon500MHz GeforceMX4 :P
(csak előtte ki kell tömöríteni xvidbe és minőségromlás nélkül, akadozásmentesen élvezhető, ami szűk keresztmetszet az a sávszél (nemtom hol) szal csak az mjpegtől egy picit kisebbre kell venni a bitrátát, de egy ettől erősebb gépen ez se lehet gond :P)
de tényleg ettől icipicit erősebb gépen mplayer-el az x264-nek is menni kell
ps: hova fejlődik a világ: mhz-ben 5x gyorsabb gépen nem megy:(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1Ghz-es Pentium 3-on Geforce 3-al sem megy a 720p H.264 (bár nagyon kevés hiányzik hozzá, majd mostanában úgyis kidobom, megnézzük mennyire tuningolható), mondjuk a notebookban lévő 1.4Ghz-es Celeron-on még annyira sem (igaz azt csak Windows XP + Media Player Classic + FFMpeg párossal néztem).
Ami viszont mindkettőn az a legfeljebb 1024x576 felbontású H.264 kódolású videó.
"ps: hova fejlődik a világ: mhz-ben 5x gyorsabb gépen nem megy:("
Az Intelnek nincsenek használható processzorai csak a Pentium 3-ig bezárólag a Core szérián kívűl. Az AMD-nek az első Athlon-októl a Barton magos Athlon XP-kig bezárólag vannak használható processzorai.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni