MVM Online

Nem lehet belépni!
Nagyon informativ "menjen a picsába" üzenettel. Gratulálok!

Hiba

Hozzászólások

Bármit amiből kiderül, h mi a probléma

Feltehetoen a frontend app HTTP/500-at kapott vissza a backendtol. Lehet hogy a response tartalmaz hibauzenetet is, de azt security szempontbol nem szokas kiirni, mert tartalmazhat erzekeny informaciokat.

ami utal arra, h mikorra hárulhat el

Ugy irod, mintha kozod nem lenne az IT-hoz. Egy szoftver honnan a fenebol tudna? Jobb esetben van esti monitoring es on-call szupport. Ha igen, akkor az eppen ugyeletes Pistike eber/reszeg-e, es vajon meg tudja-e oldani a problemat egyedul vagy holnap tovabb eszkalalja egy kompetens csapatnak.

Jobb esetben van

Persze én tökéletesen tisztában vagyok vele, h suttyó it egy büdös nylonzokniszagú izéé, ideértve minden IT-ban dolgozót összesen és egyenként is. Csak h nekem ezt a szagot nem teccik ám elfogadni! 

Tehéát minden hibára értelmes és releváns értesítést lesznek szívesek prezentálni - belső hogy müködik hasfájásuk meg nem érdekel! Oldják meg, vagy huzzák le magukat a klotyón! 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Lehet hogy a response tartalmaz hibauzenetet is, de azt security szempontbol nem szokas kiirni, mert tartalmazhat erzekeny informaciokat

Pedig végtelenül hasznos. Múltkor jelszót akartam beállítani egy site-on (új regisztráció). Világosan leírták, hogy a jelszóban kell legyen kis-nagybetű, szám és egy speciális karakter.

Generáltattam tehát egy biztonságos jelszót, majd visszakaptam egy pirossal írt hibát arról, hogy hibás SQL parancs: "xyz". Megnéztem a jelszót, ....;xyz volt. Innentől kezdve már könnyű volt a megoldás! (ráadásul szuper kuponakciók nyíltak meg számomra)

Most a https://onlineugyintezes.mvmnext.hu oldalon van egy ilyen üzenet:

Rendszerkarbantartás!

2025. november 5-én, szerda este 10 órától éjjel 2 óráig, négy órán keresztül szünetel az ügyintézés az online ügyfélszolgálaton és az MVM Next mobilappban. Ebben az időszakban a Navigátor és a Gyakran ismételt kérdések oldala sem működik. Megértését és türelmét köszönjük.

Lehet amikor te nézted az is állt, nyilván az nem szerencsés. Vagy csak utólag rakták ki, és rendszerkarbantartásnak hívják a hibaelhárítást, nem tudom.

Szerk: amúgy nagyon vicces, a 2025. az egy számozott lista egyetlen eleme, ami 2025-ről indul. Hogy ez kinek és miért jutott eszébe...

Igen, ezt láttam. De mivel 3-án próbáltam igy ez még nem lehetett aktuális. Szeretném bediktálni az órallást, de nem engedik. Mobil appot nem telepitek. 
Külön bájos, h bekéri a név+jelszót majd a hibára dob. És ezt letárolja session v. süti szinten valószíüleg, mert amig be nem zárom a böngészőt addig nem is enged a hibárol elmozdulni. 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Megjavult - beengedett!

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Nekem mindig ezt dobja, még soha nem működött. Néha végtelen captcha hurokba kerül. Inkább telefonon diktálok. Azt nem értem, hogy ha a régi felület jó volt, azt miért kellett el*ni.

Nekem azért működik általában. 
Ezeknek van egy kényszerük, h állandóan változtatni kell valamit. Kurvára senkinek nem lenne rá igénye, de akkor mivel igazolná az it-fejlesztés a létjogosultságát meg a fizetési sorát?  Ez ilyen teljesen öncélú változtatgatás, amivel a halálba szivatják a felhasználókat, csak h úgy tűnjön ők fontos - vagy egyáltalán bármilyen -  munkát végeznek.  Az ez egész botrány. Azt persze nem tudják megoldani, h a gáz meg az áram számlát egyszerre küldjék ki! Honlapot bezzeg gyártanak x verzióban.  Most legújabb amin felháborodtam, h eddig az egyik fajta számla zöld logós volt, a másik sárga. Most ezt is megváltoztatták. Ami zöld volt az is sárga lett. Nem megtévesztő egyáltalán! Picit sem! Rohadnának meg!

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

"állandóan változtatni kell valamit. Kurvára senkinek nem lenne rá igénye"

Hint: sérülékeny/EOL-t elért komponensek cseréje és az ahhoz szükséges módosítások elvégzése, jogszabályok követése, biztonsági és egyéb auditokból "kieső" feladatok elvégzése, stb, stb, stb... 

"legújabb amin felháborodtam, h eddig az egyik fajta számla zöld logós volt, a másik sárga. Most ezt is megváltoztatták. Ami zöld volt az is sárga lett. Nem megtévesztő egyáltalán! Picit sem! Rohadnának meg!"

Borzalmas! Hihetetlen! Kötelet a kitalálójának! (Egyébként nem qrvamindegy, hogy milyen színű a logó? Ránézel, a tartalomból látszik, hogy micsoda... Egyébként a színes, pontosabban a több színű nyomtatás helyett egy színnel nyomtatva sem lenne rosszabb a számla - csak épp a néphülyítő rezsőcsököttséget nem lehetne a jelenlegi módon kiemelni - viszont a nyomdai költség szemmel látható összeggel kevesebb lenne... (Oké, az üres "csekkes" lapokat mindenképp négy werkes gép nyomja, de akinek nem kell "csekk", az mehetne egy színnel... )

Mondjuk ne változtatgassák az url-t ahol a felület elérhető. Ne kelljen bárminemű újabb regisztrációt elvégeznem, a meglévő regisztráció örökre használható maradjon - ezt garantálja a rendszer. Az áram és gáz közül csak az egyik küld emailt a a diktálásról a másik nem, miért? 

Borzalmas!

Ne bagatalizáld el! Nagy jelentősége van annak h számla formailag mindig ugyan olyan legyen! A fogyasztók körében terített hamis számlákkal tömegeket lehetne megkárosítani. Ha maga a szolgáltató kezd azzal szórakozni, h változtatgatja a számlaképet, akkor azt a fogyasztók biztonságának a kárára teszi és ezért a húzásáért már most is felelnie kellene! Ha a fogyasztók nem bízhatnak a számlakép egyformaságában, hanem állandóan változtatásokhoz kell alkalmazkodniuk, akkor nem fog számukra piros felkiálltójel megjelenni akkor sem, ha más lesz számlaszám ahova a pénzt küldik. Szépen befizetik. 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"