Gúnyolódik a Telekom a saját ügyfelein

https://www.youtube.com/watch?v=44mUmte6c48

A Telekom "jóságával" visszaélő taplónak állítja be a Telekom az saját ügyfeleit, akikből él és akikre rá akarja tukmálni a kétes minőségű szolgáltatásait. Máig él a borzalmas vállalati kultúra a Telekomnál. Mintha még mindig a Matávos időkben lennének. A piac monopol királya, akik úgy törlik a sáros bakancsukat a náluk kilincselő pórnépbe, ahogy éppen kedvük tartja. Akkora a nagyvállalati ego náluk, hogy ezt még reklámjaikban is kidoboltatják a lenézett publikumnak. 

Részemről úgy kerülöm a Telekom szolgáltatásait mint a bubópestis. Két azonos ajánlat esetén is valamelyik konkurenciát választom inkább. Egyrészt a Matávos időkből származó máig folytonos tahóságuk miatt. Másrészt a gyenge minőségű szolgáltatásaik miatt, ahol egy értelmes ügyintézővel sem lehet beszélni, mert egy ostoba, semmire érdemben válaszolni nem tudó Vandál Vanda AI fogja az ügyfélszolgálat helyett a hívásokat. Teljesen feleslegesen erőltetett IPTV ocsmány képminőséggel, kikerülhetetlen és semmivel nem kompatibilis set top box, változatos sebességű internet... 

Hozzászólások

1. Humoristák, poénra kell venni (nekem kevésbé irritáló, mint az eddigi reklámjaik)

2. Lakosságinál és régiónként igazad lehet, de vállalati szegmensben, mind a régi digi mind a T esetében nagyon segítőkész kapcsolattartókkal találkoztam eddig. A yetinél viszont csak a meló lerázása megy. Kiemelt ügyfélszolgálat annyit jelent, hogy szóba állnak veled (a telefonos kisasszonyok amúgy kedvesek), de a kiemelt kapcsolattartó egy... Nesze, itt egy emíl cím, írj inkább ide vagy oda, (de ne nekem!!!) vagy nesze, itt egy paksaméta, töltsd ki, ja hogy csak kézzel lehet, mert még nem is szerkeszthető a pdf, hát ÍJ...

Lakossági ügyfélszolgálati interfész a Telekomnál egy irritáló AI kliens, aminél a saját PC-men lokálisan futtatott AI is 100x értelmesebb. Ebben is megnyilvánul a Telekom borzalmas vállalati kultúrája. Állítólag vannak folyamatosan változó "varázsmondatok" amiket kimondva hajlandó kapcsolni egy valódi emberi ügyfélszolgálatost. A megfelelő minőségű support fontos része a szolgáltatásnak, annak hiánya a fapados szolgáltatás alá helyezi a Telekom lakossági szolgáltatását. De árazásban azért a nem létező prémium után kérik a pénzt. 

Az egykori T-Systems is vállalati ügyfeleket szolgált ki, persze másféle szolgáltatásokkal. Ami ott volt az a dilettantizmus magasiskolája volt. BKV-bérlet fiaskó ütötte meg az egyszeri újságíró ingerküszöbét, de az ott folyó munka minden területére jellemző volt az a hozzánemértés. 

Majd ha egyszer belefutsz a(z egyébként készséges) One ügyintézőibe egy kicsit nagyobb probléma esetén, lehet, hogy megváltozik a véleményed. Egy egyszerű eset miatt kétszer kellett sok zenét végighallgatnom a telefonos ügyfélszolgálaton, roppant udvariasak voltak, megígérték, hogy rendben lesz (nem lett), aztán írtam nekik a weboldalon kicsit hosszabban, ott ugyan csak automata választ kaptam, de nem oldódott meg a probléma, másodjára kissé hosszabban leírtam, akkor se válaszoltak automatán kívül, de nagy nehezen megoldódott. Végül is csak közel két hónap kellett hozzá, nagyon fasza ügyintézés :) Nyugi, a többi is ilyen.

Szerkesztve: 2025. 10. 27., h – 12:24

"Mintha még mindig a Matávos időkben lennének"

Én máig Matávnak hívom őket. Mert hát igen.

És igen, ha majd lesz velük jó tapasztalatom is, akkor átgondolom.

Semmi rosszat nem látok a videóban.

Inkább a NERMobil mint a Náci-ivadék Telekom! 

*most komolyan ezen a színvonalon akarsz vitázni?! 

Természetesen haragudtam a One-ra is amikor 3x illetve 4x árra emelte a DigiMobil előfizetéseket. De azok még így is sokkal jobbak mint bármilyen más konkurenciánál vagy magánál a One-nál elérhető mobilelőfizetés. Az internetükkel elégedett vagyok, persze ez is Digi örökség, a tv szolgáltatásnál pedig ismerik a szabvány DVB-C -t. Ráadásul máig kódolás nélkül jön a csatornák túlnyomó többsége, azaz nincs extra sarc ha egy darab tévénél netalántán többre lenne igény mint Telekomélnál, és még extra lehúzás mellett is maximálva van a tévék száma. 

Nem tudom annyira utálni a One-t, hogy szembemenjek a saját jól felfogott érdekeimmel. 

Én nem látom a gúnyolódást, de mondjuk legközelebb lehetne Beavis & Butthead a tematika, ha már az egyik mukucs az hasonmás.

Éppencsak egy sztereotipikus tapló vásárló, mint a Telekom ügyfelének allegóriája zabál bele az áruba majd teszi vissza és áll elő "lehetetlen" igényekkel. Afelől semmi kétségem, hogy Telekoméknál így látják a saját lakossági ügyfeleiket. 

Ha most a reklámban fel lenne cserélve a zöldséges cigány eladó és átlagmagyar vevő, egyből írná a feljelentést egy ombudsman. 

Itt most egyáltalán nem valami cigány-magyar ellentétről írtam, mégha a téma múltbeli túltematizáltsága miatt ezzel az éllel értelmezted. Arra kívántam utalni, hogy az ügyfél ilyen sztereotipikus gúnyolódó ábrázolása igenis joggal veri ki a biztosítékot. Más konstellációkban egyből ugranak az ombudsmanok az ilyen toxikus kommunikációra. Itt is illene a fogyasztóvédelemnek. 

Hát, nem tudom... 

Szíved joga azon megsértődni, amin szeretnél, de nekem ez inkább azt jelentette, hogy azt csinálsz ügyfélként, amit csak akarsz...

Persze ma alaptétel minden konfliktusos helyzetben, hogy a rosszabbat (legrosszabbat leginkább) feltételezzük a másik félről. Nem kérdezünk, nem érvelünk, nem próbáljuk megérteni (valóban érteni) az álláspontját/mondandóját, hanem minősítünk. Zsigerből.

Egy nálam okosabb ember jól megmondta, hogy "Gondolkodni nehéz, ezért leginkább ítélkezünk."

Ezt reklámot én láttam korábban a tvben, és vérlázítónak is találtam.  Nálam korábban Digi volt - amit nagyon szerettem, sztem sokan voltunk így vele, tök korrektek voltak mindig, a szolgáltatás is jó volt , és nem akartak lehúzni minden áron - előtte UPC volt szintén jó volt a szolgáltatás, de büdös bunkó köcsög nyerészekdő gecik voltak, egyszer felbaszták az agyam valami szemétséggel, bementem és szépen felmondtam mindent persze még akkor is próbáltak sunnyogni; most pedig One van - tulajdonosi körtől eltekintve nincs velük gondom. Emlékszem még a nyáron felhívott egy csoka, akkor már egy ideje övék volt a digi, hogy rábeszéljen valamilyen csomagokra. De hát eljutottunk arra pontra, h előállt azzal, h én azonosításom érdekében kérdéseket fog feltenni. Mondtam neki, h akkor itt áljunk meg, mert 1 először is ő hívott, 2 először lesz szives magát azonosítani. Na ez itt pathelyzet lett, mert nem tudta sehogy. Érzelmes búcsút vettünk. De azért arra jó volt h bementem One irodába, h akkor én volt digis ügyfél vagyok és Onera akarok váltani, lesznek szívesek valami kedvezőbb csomagot kínálni. Lett is dupla sávszél meg -1500 Ft havidíj. :D 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

nincsenek nagy igényeim. le- és fel legyen gigabit, és legyenek sportcsatornák. ezt nem rossz áron tudják. nekem nincs problémám velük. reklámokat meg nem nézek

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

Ami irritálóbb ennél is, az az árképzés. Az utca egyik oldalán van ONE, ebből kifolyólag ~5000 Ft az optika havonta, plusz van flip is. Az utca túlfelén ellenben DOCSIS 1000/25(10) (ez is mi már...) 8700 Ft.
És magyarázzák, hogy amúgyám "ezresnet" és milyen jól járok vele, utána meg kuss van, amikor a feltöltési sebesség kerül szóba.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Szerintem ez felhasználás függő. Ha elég lenne, akkor nem lenne limitálva hasonló módon mindenhol. (mert úgy sem használnád)

Ha megnézed az emailjeidet, akkor elég, ha használsz valami olyan alkalmazást, vagy játszol, akár több gép egyszerre, akkor már nem biztos.

Hát, azért szerintem nem olyan elborult az, hogy nagy méretű szarok keletkeznek lokálisan, amiket aztán fel kell tenni valahova. Pl összes "digital content creator", kb bárki fényképész, grafikus, stb. De amikor mondjuk egy fostos telefon bazi képeket meg videókat csinál, amit aztán rögtön backupol is a megfelelő "cloud"-ba...

Még a konténer a legszarabb példa, azt miért nem csinálja a CI? :)

A deploy subsystem végzi a kontenerekkel kapcsolatos utolsó munkát, azonban az internal container registryben letre kell hoznom a sajat kusztomizalt imageokat, valamint a szükséges core imageok masolatait is ott tarolom (plusz ugye van nem egy a docker hub -on,stb,  ahol nincs latest tag, ott sem feltetlenul jo mindig az automatizmus a funkcionalitas megallapitasara...).

Nem a legjobb megoldas, mint ahogy az sem, hogy productionban dockert hasznalunk es nem kubernetes -t, swarm -ot,  etc.; de ez így alakult történelmileg.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Jó hely: Taktaszada alsó. Kevésbé jó hely: Hódmezővásárhely
Például. 
És igen, egy otthoni NAS pl máris szűk keresztmetszet pl DOCSIS esetén, (és sok olyan hely van még, ahol DSL van)

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Megváltás volt, amikor le tudtam cserélni a UPC/Voda/One otthoni netemet Telekomos gigás optikára.

Volt róla itt (és más tech fórumokon) elég topik, hogy mennyire nem működött sokunknak: rendszeres packet loss, DNS feloldás nem ment (bármelyik publikus DNS szolgáltatóval sem), több másodperces válaszidők, TCP/IP session-öktől lehaló modem, és mennyire nem tudták megoldani a problémákat. Nálam többször volt kint szerelő, cserélt full kábelezést, modemet, költöztem(!), és ugyanúgy szar volt.

Szerkesztve: 2025. 10. 28., k – 10:21

"hasi-tasi nem kér kódot" :)

Szerintem ez a reklám nem lépett át semmilyen határt. Persze próbál minél jobban emlékezetes, figyelemfelkeltő lenni (amit a reklámok próbálnak), de úgy érzem, hogy ezt most túlreagálja kicsit, aki magára veszi. :)

Nem egy olyan reklám létezik, amit büntetni kellene, annyira sz*r, de ez messze nem tartozik közéjük.

Nem látok benne semmi rosszat. Sőt, a sok szemét reklám közül ez elég jól sikerült. Régen úgy utáltam őket, mint a szart. Amikor megjelent a Digi, vagy 30 T-s ügyfelemet átvittem hozzájuk, mindenki megelégedésével. Éltünk boldogan, amíg szét nem baszták a Digit. Pont akkor költöztem, az új helyen csak telefonkábel van. Úgy mentem be a T ügyfélszolgálatára szerződést kötni, mint akit akasztani visznek. Meglepően gyorsan sorra kerültem, nem kötekedtek a bérleti szerződéssel, lakcímkártyával, egyéb faszságokkal, tévét se akartak rámzsibbasztani. Kb. tíz percen belül megvolt, hogy holnapután jön a szerelő. A szerelő a megbeszélt időben, a napszaknak megfelelően köszönt, felbaszott egy általam kért VDSL modem helyett egy szolgáltatós fost. Kipróbáltam, aláírás után viszontlátás helyett további szép napot kívánt, meg egy ötezressel a zsebében távozott. Utána jöttek a gondok, a gondnok szerencsére nem. Félóránként elment a net. Telefon, Vanda az „adj egy élő embert” utasításomat kötekedés nélkül teljesítette. Elmondtam a faszinak, hogy mi baj, az belenézett abba a szolgáltatós szarba, amit kaptam, és megmondta, hogy köztem meg a központ között sérült a kábel, holnap küldi az illetékes szakembert. A megbeszélt időpontban (december 24., 10 óra) csöng a telefonom, hogy itt vannak. Egy profi műszerrel a CRC-szám alapján megállapították: csoda, hogy ez egyáltalán néha működik. Délután kettőkor visszajöttek, közölték, hogy három kilométerrel odébb be volt ázva egy akna, rendbe rakták. Új CRC-mérés, eredmény: 0. Az ötezres átadása, boldog karácsonyt kívánás után távoztak. Azóta egyszer se ment el a net. Meg vagyok velük elégedve, szerintem már nem az az okádék, ami 20 éve volt.

Egy húsz éve nem használt, megrohadt telefonkábel hibájáról nem tehetnek. Egy olyan hülye helyen van ez az üzlethelyiség ahol nincs se optika, se koax. Az tetszett hogy okoskodás, kötetkedés helyett azonnal megoldották a problémát.

Azért szerintem lehet disztingválni. Azzal teljesen egyetértek, hogy amikor gyak beépül, mert jár, azt kb tűzzel vassal kéne kiirtani. Ezzel együtt az eredeti funkció, amikor egy értelmes gesztusként lehet vele honorálni, ha valaki tényleg épp olyat csinál, azzal szerintem nem kéne baj legyen. A szerencsétlen, akire ráesett a karácsony reggel, mert ő húzta a rövidebbet, vagy kellett píz, és ezzel szopik nálam, de megcsinálja szépen normálisan, annak miért ne.

Határt szabni nehéz.

Szerkesztve: 2025. 10. 28., k – 12:18

manapsag divat lett ez az ugyfeleken gunyolodas, gondolom tikktokrol es/vagy usabol jott, nemtom, de tele a face is ilyen reels-video reklamokkal, amiben ettermek, kocsmak gunyolodnak rajta vagy szivatjak a beerkezo ugyfeleket. ha csak nem a konkurenciajuk csinalta a reklamokat, akkor nem igazan ertem a motivaciot.

Ez szerintem leginkább ilyen ízlés kérdése. Pl ez itt a topicban olyan, hogy bár tökéletesen értem, hogy miért tud timi első reakciója az lenni, hogy gúnyolódnak a saját ügyfeleiken, bennem ez magamtól fel nem merült volna, hogy rajtam gúnyolódna. Elfogadható humor (keveseknek megy ez jól, nekik se, de lagalább nem rohadt szar), utalgatás arra, hogy olyanra csinálod, ahogy neked jó, nem akarunk okosabbak lenni. Aztán láttam én is olyat, hogy ez miafasz, de lehet, hogy a céközönségnek lejebb van ez a mércéje.

Illetve van az a vonal is, amikor kb magukat ekézik, pl a mísz fejjel mutatnak meg mindent trend, azzal szerintem ilyen autentikusságot akarhatnak közvetíteni, hogy ez nem a rózsaszínre festett reklám. (Illetve az is látszik, hogy minden trendvonatra muszáj felülni mindenkinek, mert attól van elérés, látták a márkát, cserébe akármekkora hülyeség nem te leszel direktben a hülye, mert csak vmi trend volt)

Az ótépé már kezdi kinőni a prosztó hozzáállást az ügyfelekhez, aminek része a reklám is. A matáv még nem tart ott, na.

Nekem a Vanda AI megcsinálta a netem 5 perc alatt a múltkor... mondjuk a kérdés az, hogy akkor miért volt szükség arra, hogy egyáltalán telefonáljak... mindenesetre sokkal szimpatikusabb, mint a valós ügyfélszolgálat... habár az emberek ott is kedvesek voltak, de fél évbe tartott elintézni és 3x kellett személyesen bemenjek, hogy jóváírják az epack kedvezményeim... az ember mindig igazat adott nekem és megértette a problémámat, de a backoffice gondolom egy trágyadomb...