E.ON, a k*rva anyádat - avagy: kalandok a UX poklából

Jött a rettegett email, hogy ideje az éves villanyóra leolvasásnak. Rögtön feltűnik, hogy ezt most nem az MVM küldte, de nem tűnik phishingnek, ráadásul írja is, hogy nem lopott tényleg megbízható, nem átverés.

Felhívjuk a figyelmét, hogy a havi mérőóraállás diktálást továbbra is az egyetemes szolgáltatója/ kereskedője alkalmazásában teheti meg, ez azonban az éves leolvasást nem váltja ki.

Hát rendben van, ez komolynak hangzik, nézzük akkor. Fényképes leolvasást csinálni csak mobilappon lehet, de nem ám azzal a hárommal, amit már az elmúlt évek áramszolgáltatói katyvaszában feltelepítettem, hanem egy másikkal. Oké, letölt, login, nem jó.

Nem esek kétségbe, olvassuk tovább az emailt:

Kérjük, töltse le az E.ON Ügyfélszolgálat alkalmazást és az Új jelszó igénylése lehetőséget választva kérjen jelszót a korábban regisztrált e-mail címével a belépéshez, ezt követően be tudja küldeni mérőóraállását.

Úgy tűnik, hasonlóba már más is belefutott, hát generáljunk akkor. "Ismeretlen email cím", mondja arra a címre, ami a 1Passwordbe le van mentve az EON-hoz. Nem azért tanultam ennyit, hogy egy ilyen apróságon fennakadjunk, úgyhogy fogtam a címet az eon-os email to: sorából, és bemásoltam, hátha. "Ismeretlen email cím". Itt már azért kezdtem gyanakodni, hogy ez mégis hogy lehet, de akkor olvassuk tovább.

Az online ügyfélszolgáltunk elérhetősége: (itt és itt)

Na, hát itt biztosan tudnak válaszolni, ugye. Rákattint, megnyílik, adjam meg az emailem és jelszavam. Biztos, ami biztos rápróbáltam, de itt sem megy. Belépés DÁP-pal, akkor ez lesz a jó, nézzük, belépek, adjam meg az email és jelszavam. Akkor sztornó.

Úgy néz ki, ilyen account nincs, de hát akkor regisztráljuk be, eddig 3 találat volt 1Passwordben az EON, ELMŰ, stb. szavakra, most lesz majd négy, de ennyit elbír még a rendszer. Azt mondja, adjam meg a POD azonosítót, csak 33 karakter, ennyit igazán könnyű fejben tartani.

Mázlimra a POD azonosító benne van az emailben! Innen már egyszerű a menet, ugye. Kéri még az irányítószámot. Gondolom a felhasználási helyét, hiszen a POD azt jelöli. Beírom. Tovább. Nem jó, nincs ilyen azonosító. Átnézem, hátha a copypaste során korrumpálódott a 33 karakter valamelyike, de nem.

Na ugye, bevillan, hogy mi van, ha a számlázási helyet kell megadni, nem a felhasználásit. Oké, beírom. Tovább. Nem jó, nincs ilyen azonosító.

Tudod, mit, EON? Nyaljátok ki a seggemet.

Hozzászólások

Szerkesztve: 2025. 07. 16., sze – 19:33

+1 ^ 100 hatványon. Egyszer megcsinálta az ügyfélszolgálat (igen, külön ügyfélszolgálat van külön csak erre dedikált telefonszámmal azoknak, akik az új felületre nem tudnak belépni). Akkor 1 azaz egy alkalommal be tudtam lépni a régi jelszavammal. De másodszor már nem, se laptopról, se mobil böngészőből, se app-ból, se DÁP-pal, se jelszóemlékeztetővel, sehogy. Mindig azt írja "ismeretlen hiba, próbálja meg később". De hiába... Azóta jó öregesen telefonon diktálok. Nyilván a fényképes az nem megy. Majd szólnak, kijönnek  mittudomén. Nem érdekel, oldják meg.

Ja, ez nem eon, henem mvm next. Lehet, hogy ugyanaz a Pistike kókányolta nekik is az online ügyfélszolgálat webes megoldását.

Szerkesztve: 2025. 07. 16., sze – 20:10

Megküzdöttem vele én is.. Oldal ágon: egy idős rokonnak kellett segítség. A megoldás az emailben kiküldött információk és egy korábbi számlán fellelhető azonosító párosa voltak ha jól rémlik.

Van ez a remek felállás, hogy az ország nyugati részein az E.ON az elosztó, és az MVM Next a szolgáltató, ezért mindkettővel szerződnöd kell, de néha nem működik túl jól a kettő közötti adatáramlás. Na, ebből olyan szopás tud lenni, amit Vad Katalin is megirigyelhetne.

Egyelőre nekem se jött össze, a diktálást alapvetően leszarom, ún 'okosmérő', szóval látják a fogyasztásom, nem kell diktálni. Viszont eddig egy weboldalon le lehetett kérdezni a fogyasztást, ez is meg fog szűnni/el fog költözni/akármi. Eddig Elmű területen voltam (mégis az e-on oldalán kellett lekérdezni a fogyasztást wtf), azt mondja az email, hogy ez esetben elég egy új jelszót kérni, na, ez nem elég, ha az email címem megadom, ilyen cím nincs a nyilvántartásban. Regisztrációkor nem elég a POD számot megadni, kéri a partnerazonosítót, ami elvileg egy 10 jegyű szám (vagy betű is? fene tudja), és azt állítja, hogy rajta van a számlán. De nem hajlandó elfogadni. Egyelőre patthelyzet.

Amúgy azt vártam a sztori végén, h. zárópoénként megírod, h. jah, és a végén kiderült h. phishing levél volt, és minden eon / mvm / elosztoiengedélyeskisfszom accountomat ellopta a gonosz scammer :)

Van olyan a világon, hogy telefon... Tudom, vannak, akik annyira e-mail/web/mobil app bűvöletben élnek, hogy az élőszóban történő ügyintézés számukra felér egy élve megnyúzással és sóba forgatással, de lehet, hogy néha sokkal hasznosabb/működőképesebb a dolog... 

Zeller, nem is te lennél, ha nem cummantanád le egyből a szolgáltatót, már elnézést.

Az emailben nem volt telefonos elérhetőség. Az ügyfélszolgálati link egyből a login page-re vitt. A honlapon található ügyfélszolgálati linken a ha kitöltöm a formot, hogy mi a bajom, akkor az appot dobja csak fel. 

Nekem ez ennyi utánajárást ért meg. A leolvasás nem nekem fontos, hanem nekik. Majd jövőre leolvasom, ha olyan kedvem lesz. Vagy uram bocsá' felemelheti a sejhaját valaki az eonnál, és odamehet lefotózni az órát a saját telefonjával. Társasház, csengessen be valakihez, be fogják engedni, az órák a folyosón vannak.

Nagyjából öt perc volt megoldani a regisztrálást/jelszócserét/miegyebet (én is kaptam levelet tőlük, mert van érintett fogyasztási helyem), egyébként meg kint van a weboldalon: 

"Telefonos ügyfélszolgálatunk (+36 52 512 401; +36 20/30/70 459 9711), illetve Hibabejelentő vonalunk (+36 80 38 39 40) elérhetősége nem változik.

Ha kapcsolatba lépne velünk, kérjük, készítse elő mérési pont (POD) azonosítóját, mely számlái 3. oldalán megtalálható. (HU000-val kezdődő, 33 karakterből álló azonosító)"
 

Sajnos a nyakamba szakadt néhány ingatlan ügyintézése, szerintem jóval több szolgáltatóval vagyok kapcsolatban,mint ügyfél/fizető fél/meghatalmazott/satöbbi, mint az átlag - mégsem rinyálok, hogy egy webes felületen nem megy valami. Tudom, én vagyok a kivétel, akinek a Citibank - Erste lakossági üygfeles migráció is gond nélkül lezajlott, meg akinek az ELMŰ/ÉMÁSz/MVM/EON kiskutyafaxa kavarás sem okozott problémát... Igaz, a Digi - One váltás az döcögős, de annak az az oka, hogy az érintett lakásban ritkán tartózkodom, és eszközt kéne hozzá cserélni elvileg... 

Amikor ilyeneket írsz, egy egészen kicsi rossz érzés sincs benned?

Egész eddig diktáltam havonta a mérőállást, ahogy küldte a bérlő a fotókat. Erre volt egy felület az MVM Next vagy ki a faszom oldalán. Ez miért nem jó? Én javasoltam nekik, hogy legyen külön cég, és külön mobilapp? Vagy miért foglalkozzak én ezzel?

Én csak 1 db "frontend/backend/számlázás/kisqtyaf@sza rendszert" használok, pontosabban egyet sem, mert a szolgáltató nem fogadja el azt az email címet, amire egyébként az emailt küldte, hogy hova kell belépni.

"Én csak 1 db "frontend/backend/számlázás/kisqtyaf@sza rendszert" használok, pontosabban egyet sem, mert a szolgáltató nem fogadja el azt az email címet, amire egyébként az emailt küldte, hogy hova kell belépni."

Gondolom a telefonos ügyfélszolgálattal már egyeztettél, hogy hol lehet a probléma... 

Milyen legacy rendszerről beszélsz? 

Ismételtem leírom, mert eddig úgy látom, nem tudtad feldolgozni: havonta diktálom az óraállást, mert bérlő lakik abban a lakásban. Érdekes, oda be tudok lépni, ma is. Most direkt neked rápróbáltam. A fényképes olvasáshoz kellene egy appot letölteni, amit egy másik cég üzemeltet, mint ami a számlámon van.

Na akkor amivel be tudsz lépni e-mail cím, arra kérj a másik céges felületen jelszóresetet.

 

emlékeim szerint ott a DÁP is működik (ha van ugyebár...)

Úgy különösen vicces, hogy el sem olvastad a nyitóposztot, de így is automatikusan a szolgáltatónak van igaza a fejedben :D 

Ha a DÁP sem működik, akkor ott az e-mail címmel is lehet gond - ha jól láttam, kaphatod másik címre az értesítést... Ha azt a címet, amivel a régi oldalon be tudsz lépni, az új rendszerben jelszócserére sem tudod használni, akkor egyértelmű, hogy valami kavarodás van - jó esetben csak az egyik, rosszabb esetben két vagy három résztvevőnél. 

Eleve én azt nem tudom felfogni, távlelolvasós villanyóránál mi a francnak jönnek ki évente szorgalmasan leolvasbi, mikor napra-percre pontos statisztikájuk van az óraállásról? Ennyire nem bíznak a csoda kínai órák adatküldési képességében? Pedig küldi, én is látom a portálon. Vagy 100 éves szerződéses kötelezettségük van a leolvasó alvállalkozókat foglalkoztatni kötelezően?

Offtopik, de figyelmébe ajánlom mindenkinek, hogy már nem muszáj 28 perces videókat végignézni:

  • Miért szükséges? A napelemes termelés növekedése miatt (Magyarország világelső a napelem-arányban), a hálózat egyensúlya érdekében. Eddig csak a visszatáplált mennyiséget látták a szolgáltatók.
  • Kitöltés példa: Válaszd ki a hálózati engedélyest (pl. E.ON), add meg a POD ID-t, helyszínt (irányítószám), inverter-adatokat. Határidő: augusztus vége. Nem büntetnek, de közös érdek.
  • Termelési adatok: Automatikusan, inverter-gyártókon keresztül (ha van WiFi/internet). Régi vagy offline rendszereknél nem kötelező utólagos módosítás.
  • Speciális esetek: Visszatáplálás-védelem, akkumulátoros tárolás – ezeknél a termelés és fogyasztás összetettebb, de FEAK csak termelési adatokat kér.
  • Új rendszerek: Automatikus adatátadás a szolgáltató/gyártó által.
  • Adatfeldolgozás: FEAK AI-val elemzi optimalizálásra, hálózatkezelésre.

(src)

Aki megnézte, az esetleg egy y/n válasszal tud segíteni, hogy jó-e az összefoglaló?

Szemétláda nyugatiak, adják itt a pénzt nekünk

Hogyne;

The EU Recovery and Resilience Facility (RRF) is primarily funded through borrowing on capital markets by the European Commission, on behalf of the EU, as part of the larger NextGenerationEU recovery plan. This borrowing is repaid through the EU budget, which itself is funded by revenue sources like customs duties, contributions from Member States based on VAT, and contributions based on Gross National Income. Additionally, the RRF is supplemented by other sources, including revenues from the Emissions Trading System and voluntary transfers from the Brexit Adjustment Reserve. 

 

Nekem az jutott eszembe mikozben olvastam a postot, hogy ennek a harmadanal en oda jutottam volna, hogy irok egy levelet benne az ora adataival meg a meroora allassal, amikor meg legkozelebb megyek valahova, akkor bedobom.  Ha ilyen formatumban nem tetszik nekik az oraallas, akkor meg ki lehet faradni szemelyesen megtekinteni.

"Élőszóban"! - Az év eleje óta számtalanszor kértem időpontot ügyfélszolgálathoz, mert a korábban kialakult diktálási rendben (időszakban) nem tudtam a kettes számú, vezérelt mérőmet diktálni. Nos, ez MVM.., - a gáz diktálása ok, a fő árammérő visszatápláló okos, azzal nincsen mit tenni...

Az "éjszakai" tarifás mérő a problémás. Először az ügyfélszolgálatos nézett ki a fejéből, hogy a rendszerben nem látja az adataimat. Jöjjek vissza később, újabb egy hónap, ott voltam ismét.., dettó. Az app-ban a diktálás gomb szürke továbbra is. Kaptam egy email címet hogy oda jelentsem. Levelezésben kértem, hogy az eredeti szerződés szerint diktálhassak. 3 hónap múlva kaptam egy csomó választ, hogy átsoroltak az új, 3 részes "tarifa-szappanoperába". DE, nyugodjak meg, ez nem változtat az eddigi díjszabáson. (Akkor miért is?) - Elvileg szaldós vagyok, még 7-8 évig. Akkor miért az egyoldalú szerződésmódosítás??? - A tájékoztatóként kiküldött "szakzsargon" semmit mond arról miért, nem diktálhatok, ahogyan korábban, bár szóban és levelekben elégszer kértem ezt.

Legutóbbi levelemre, - fél évre rá, - aktiválták az app-ban a diktálást, de meglepi.., csak az "okosmérővel" együtt tudnám megtenni. (Ott az oda-vissza értéket is diktálnom kéne. DE, minek is..,(?) - amikor az távleolvasással működik, ahogyan azt a "váltott" levelekben közölték velem.)

Azt azonban elfelejtették közölni, a díjszabás formai változtatásával, mi lett az "éjszakai" tarifával? - Nekem ez fontos lenne, folyamatosan fizetni szeretném az mérőn elfogyasztott áramot. (Lényeges, mert akkor mostantól, a bojlert inkább nappal kellene melegítenem? - Emiatt ismét foglaljak időpontot?)

Az a baj, a szaldós visszatáplálással kapcsolatban nincsen semmi információja az ügyfeleseknek. (Ezt azonnal ki is jelentették, amikor a napelemet bárhányszor szóba hoztam.)

A véletlenül el nem használt, - azaz visszatáplált, - áram kemény 5 forintos (!) visszaszámlázásával kapcsolatban nem "idegesek", nem jönnek a türelmetlen felszólítások. Azt egyszerűen agyonhallgatják.

Egyszóval a számlázási háttérben folyó adatmigrálások itt is okozhatnak ősz hajszálakat. Főleg az ügyfelek korrekt tájékoztatását hiányolom ezzel kapcsolatban. (Helyette egyszerűen, - tájékoztatás nélkül, - letiltanak az app-ban, egy szerződésben rögzített, korábban 2 éven keresztül működő eljárást.)

Nekem az eloszto.elmu.hu oldalra megadott cím jó volt jelszócserére, illetve utána azzal a címmel/jelszóval a DÁP-os logint is simán össze tudtam kapcsolni vele.

Jelentem, nekem egyszerűsödött. Eddig minden éven molesztált az EON, hogy menjek oda a garázshoz, mert le akarják olvasni az órát. Odamentem. Idén valahogy megoldották (maguk hívták a közös képviselőt nem tudom), de nem kellett mennem, csak a számla jött. Az is kevesebb, mint az elmúlt években :D :D :D
 

#elegedettvagyok:)

trey @ gépház

Én is szívtam ezzel anno, telefonos ügyfélszolgálat és némi panaszkodás után sikerült. El van baszva a nyilvántartásuk, nem sikerült az adatokat normálisan migrálni, de az ügyfélszolgálatosok ezt pontosan tudják, és megoldják.

Ugyanezt a gázosok is eljátszották anno.

A legszebb, hogy a Telekomnál a saját rendszerük inkompatibilis önmagával, eddig 4x próbáltam átállítani a lakcímemet náluk (személyesen, ügyfélszolgálaton lakcímkártyával), de még mindig a régi helyre megy a posta, már amikor küldenek valamit szökőévente egyszer. Nagyon régóta. Most már leszarom.

nekem az EON-al nem volt gond, sikerult mindegyik ingatlanehoz belepni a korabbi ELMU-s loginnel, es weben feltolteni a fotot. faxom szorakozzon mobilappal.

az MVM ellenben szopjon sunt vagy mi, szarul kezelik az adatokat es mindig elverzik a szuletesi datumon es/vagy anyjaneven a regisztraciojuk. probalgatassal (1-2 betu kihagy-atir, evszam +-1 stb) nehanyat sikerult workaroundolni, de akkor is.