[Játék] XCOM

Az XCOM egy körökre osztott stratégiai és taktikai játék. Szerintem kategóriájában a legjobb.
A sztori röviden: földönkívüli idegenek megtámadják a bolygónkat. A Föld országainak összefogásával megalakult az XCOM paramilitáris szervezet, melynek feladata felvenni a harcot a betolakodókkal és elűzni őket. A szervezet parancsnokát alakítja a játékos. Tehát mi (a játékosok) vagyunk a Commander.
A játék eredetileg 1994 került a polcokra hatalmas sikert aratva, és több folytatás is követte. Készítői Julian Gollop és testvére, gondolom azért még volt egy-két segítőjük.
2012-ben egy teljes mértékben felújított és nagymértékben újratervezett változata jelent meg a Firaxis gondozásában, Sid Meier is besegített. A játék kapott DLC-ket valamint egy folytatást is XCOM 2 címmel. Ehhez szintén megjelentek DLC-k.
A nagyszámú rajongótábor rengeteg mod-ot készített hozzá, különösen a második részhez. Becslésem szerint akár több mint 3.000 vagy akár kétszer annyi. Van köztük magyarítás is. Közülük kiemelkedik a Long War mod, ami rengeteg javítást, ésszerűsítést és újítást tartalmaz. Ezekkel hihetetlenül feljavította a játék minőségét és a megszerezhető élményt.

Amennyiben akad itt egy-két ember aki szívesen társalog a játékról annak ez a blog kitűnő hely lehet. Akár kérdezhet is amennyiben még játszik vele és gondja akadt.

Mivel ez a kedvencem és rengeteg órát töltöttem el vele, ezért úgy gondoltam, hogy készítek egy videósorozatot, hogy átadjam tapasztalataimat, élményeimet másoknak.
Felfogható egyfajta oktató sorozatnak is, mivel nagyon sok mindent elmagyarázok és megmutatok benne amit a legtöbb játékos nem tud, vagy rosszul tud, rosszul csinál.
Ez egy Saga mivel mindegyik rész mindegyik változata szerepel benne. Tehát a vanilla, a DLC-k és a Long War mod. Mindegyik kapott egy-egy külön kampányt.

A Saga részei:

- XCOM: Enemy Unknown (vanilla)
- XCOM: Enemy Within (DLC)
- XCOM: Long War (rajongói mod)

Jelenleg az első két kampányon vagyok túl és az első rész utolsó kampányának végénél tartok ami a Long War. Az XCOM 2 és csatolt részehez 5 kampány fog tartozni.
Végezetül álljon itt a videósorozat, Így irtok én Saga linkje:
https://www.youtube.com/watch?v=AanDcf6kH6M&list=PLkyAwUuIq7wsvijrUSOoKFvmQEZepV65G

Hozzászólások

sose hallottam róla , köszi, meglesem

“Luck Is What Happens When Preparation Meets Opportunity" - Seneca

Kipróbálni az XCOM: Enemy Unknown a legjobb. Az 1994-es változat talán túlzottan retró. Ez a legkönnyebb és a legrövidebb. Az XCOM: Enemy Within DLC már hosszabb nagyjából kétszer és nehezebb is. A Long War pedig, hát a név mindent elárul. Ez pedig nagyjából 2-3-szor nehezebb mint a DLC, ha egyáltalán be tudod fejezni. Azért a 4 db. nehézségi fokozat és a Save/Load menüpontok sokat segíthetnek. Még a nehézségről annyit, A Long War mod szerintem nehézségben magasan veri a Dark Souls és társai játékokat, pláne Impossible szinten. Persze amennyiben nem használod sűrűn a Save/Load adta lehetőségeket. :) A vanilla hozzá képest könnyed fáklyásmenet a parkban. Ez persze csak akkor mérhető fel, ha mindhárom (vanilla, DLC, mod) játékot kipróbálod. Érdemes egyben megvenni a vanilla-t és az összes DLC-t hozzá. Az Enemy Within egyszerűen kikapcsolható, hogy csak vanilla jusson szóhoz. Az összes többit pedig kezdés előtt bekapcsolni.

Beszerezni legálisan a Steam-ről a legjobb. A játék Linuxra is elkészült ezért a Proton-t nem kell használni. Viszont a mod-ok használata (ha kedvet kaptok a második részhez) ott teljes mértékben támogatott. A vanilla-hoz mod-ot szerezni a nexusmod-ról lehet (vagy org vagy com vagy ilyesmi). Az XCOM: Enemy Unknown Complete Pack tartalmaz mindent (modot nem). Az ára 29,99 EUR. Én a megjelenése óta játszom vele, tehát igazán megérte. A sima alapjáték az 5 EUR, de én a teljes csomagot javaslom.

Amennyiben kislány is érdekelt, akkor javaslom a 12-14 éves kort legalább (azért itt van vér és öldöklés). A jó dolog pedig nem csak a játék élvezete, hanem a kognitív képességek fejlesztése illetve szinten tartása is. Azonkívül lehet öltöztetni és sokféleképpen módosítani a katonákat.

Jó szórakozást!

Innentől ne olvasd tovább, mert reklámnak fog tűnni, ha eddig nem látszott annak.

Én úgy ismerkedtem meg vele, hogy a fiamat láttam játszani vele és nagyon érdekes volt. Kb. 800 órát játszottam az ő fiókján keresztül. Aztán megvettem magamnak is. Azért az mégis csak úgy az igazi.

Még nincs aláírásom.

Szerkesztve: 2024. 10. 16., sze – 14:44

Én nagyon várom már az XCOM 3-mat, bár azt lehet olvasni, hogy sajnos felhagytak a fejlesztésével, de én még reménykedem, hogy lesz belőle valami.
 

Az első kettő egész jól modernizálta az eredeti, legendás X-COM-ot, és még utalás is volt az eredeti készítőre (Gollop Chamber mint megépíthető báziselem).

Az XCOM 5 részében mi lesz benne? Alapjáték,  War of The Chosen DLC, XCOM Long War 2-t, és az ezeket kombináló XCOM Long War of the Chosen DLC-n kívül mi az ötödik?

Az XCOM 2 amúgy nekem jobban tetszett, jobb, hogy generáltak a pályák és nem statikusak, a statikus pályák miatt az XCOM EU/EW baromi unalmas tud lenni. Jobb az is, hogy van az idegeneken kívül is ellenség (az ADVENT) - persze, az EW-ben ott az EXALT.

Meg jó az is, hogy van egy kis időnyomás, sietni kell az Avatar Project miatt.

A Chimera Squad viszont nekem nem tetszett.

Meg ha már itt vagyunk, van ugye egyrészt modern OS-re portolt X-COM az OpenXcom projektben, illetve ott van a Xenonauts 1/2, mint modernizált, de az eredeti X-COM-hoz hasonló játék.
 

Nem hagytak fel a fejlesztéssel, hanem csak felfüggesztették. Amennyire én tudom.

Az XCOM 2 öt darab kampányában még benne lesz a Tactical Legacy Pack DLC. Ahol Bredford előadja mi történt az első és a második rész közötti 20 évben. Persze nem csak dumál, hanem küldetések is vannak. Jó sok, egy komplett sztori. Amiket ha sikerül aranymedál értékeléssel teljesíteni akkor jó kis plusz tulajdonságokkal megáldott fegyvereket kapsz, amik a WOTC-ben jól jönnek, vagy már akár a vanilla-ban is.

Az XCOM 2 hozott javításokat, ésszerűsítéseket és generált pályákat. És persze hozott tervezési hibákat és szimpla program hibákat is. :)
Egyébként szerintem is jobb. Viszont, az első rész az LW moddal, nem nevezhető unalmasnak. Egyszer játszd végig (ha eddig nem tetted meg) és meglátod.
Amúgy pedig, na ugye, hogy az EXALT :)

Az Avatar miatti időnyomás az még elmegy, de ami küldetésekben van az már túlzás. Még nem dicsértem eleget a mod-okat, de jobb bha tőlem tudod erre készítettek valamit.

A Chimera nekem se tetszett. Nem is vettem meg.

A Xenonauts az túl retró és túl szőrszálhasogató. Valóban pár dolog lehetne részletesebb az XCOM-ban, de ami itt van az már túlzás. Hasonlóan Phoenix Point-hoz. Az is Gollop terméke egyébként. Az OpenXcom az nálam teljesen kimaradt, talán mert túlságosan lefoglaltak a Long War kampányok. Az első és a második részben is.

Még nincs aláírásom.

Nagyon jó játék, csak ajánlani tudom mindenkinek. Az első rész is nagyon jó, a második sokkal nagyobb kihívás főleg war of the choosennel. Minden perce megéri, de készülj fel hogy lesz anyázás, főleg ha nehezebb szinten tolod.

Az XCOM: EU/EW-hez képest az XCOM 2 valóban más szint, hullanak az emberek, mint a legyek, sokkal komolyabban kell a squad forgatására figyelni, nehezebb összeszedni egy über csapatot, amelyik legyőzhetetlenné válik.

Főleg, ha bekapcsolja az ember a permadeathet (Iron man mód).

Szerintem két szinten érdemes összehasonlítani a két részt. A Long War mod nélkül és azzal. Amennyiben használod, akkor az első rész komolyan megközelíti a másodikat.
A káromkodási képességeket mindkettő azonos mértékben fejleszti :)

Csak úgy utólag megjegyzem nem kötelező ám hullani az embereknek. Ez a dolog inkább attól függ, hogy mennyire sietsz befejezni egy küldetést ill a játékot, legalábbis szerintem.
Meg attól is, mennyire irányítod jól a csapatodat, mennyire jól menedzseled a komplett játékot. Bár az is lehet, eltérő módon gondoljuk, hogy mennyi jelent "legyek hullását".

Még nincs aláírásom.

Én a két rész közvezlen összehasonlításába nem venném bele a modokat, csak a DLC-ket. Ezek a gyártó eredeti játéktervei alapján készültek, ez alapján lehet összehasonlítani, hogy ők hogyan tervezték meg a játékmechanikát.

A modok nem az eredeti játék részei, mindenki olyan modot próbál ki, amit akar, és a modok készítői nem az eredeti játék tervezőinek szándéka szerint készítették el a modokat.

"a modok készítői nem az eredeti játék tervezőinek szándéka szerint készítették el a modokat"

Szerintem más lehet a helyzet. Szorosan együttműködve a játék készítőivel készült a LW mod. Szinte biztos szerintem, hogy súghattak annak során a mod készítőinek.
Például a második részben már (emlékeim szerint) a vanilla is használja a fatigue rendszert. Elképzelhető, az első részből kimaradt valamiféle design vagy programozói kapacitás vagy egyéb probléma miatt. Pl. időhiány.

Még nincs aláírásom.

Szerkesztve: 2024. 10. 16., sze – 16:29

Terror from the Deep.

Avagy bár nem rajongok a körökre osztott játékmenetért, de az X-COM tényleg nagyon jó volt.

A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.

Izles kerdese, en anno foleg azert anyaztam a TFTD-re, mert a bazisokon egy helyben alldogaltak ellenfelek (foleg 1-1 lobster man szeretett elakadni), es vert izzadtam ezek levadaszasaval. Azt mondjuk nem ertem, hogy ment at bermifele tesztelesen a UFO: Enemy Unknown (Europaban igy hivtak) amiben egy battleship bazisrol visszaverese feltoltheti a teljes raktarat, vagy epp Cydoniaban a ket kudetes kozott orulni kell, ha marad valami hasznalhato cucc a csapatnal. Ami a TFTD nehezseget illeti, nem volt benne az ominozus bug, ami az elodjeben, azert ez sokat szamitott.

Van még egy Xenonauts nevű ingyenes indie is. Elég sokat nyűttem ezt, nem is olyan rossz. Sajnos a Linuxos verzió szeretett random crashelni, így muszáj volt Wine-al babrálni. A 2023-ban megjelent folytatásával még nem volt időm játszani.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Ha jól nézem a cikk szerzője nem az eredeti DOS-os játékokról ír, hanem az újabb kiadásokról. Szerintem az eredeti sokkal jobb volt, és ezt akarja a Xenonauts is visszahozni.

Az is meglehet, hogy a srácnak nincs tudomása a régi játékokról.

https://en.wikipedia.org/wiki/XCOM

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Az XCOM jo jatek volt, nemreg elovettem egy kicsit nosztalgiazni.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Úgy döntöttem, hogy a Saga videóit nem egyetlen lejátszási listába teszem, hanem az egyes fejezetek külön listát kapnak.
Így az XCOM: EU is külön lista lesz, az XCOM: EW is az lesz és így tovább. Így lesz I/a. lista, I/b. lista vagy I.a. lista, I.b. lista stb.

Elnézést kérek azoktól akiknek ez kényelmetlenséget okoz, de a megtekintés könnyebsége miatt szerintem jobb lesz.
Esetleg ha van javaslat valami jobb megoldásra, azt szívesen veszem.
Lehet arra is szavazni, hogy az I/a vagy az I.a formátum tetszik jobban, mert ezen még gondolkodom.

Még nincs aláírásom.

Ezek mind olyan dolgok, amelyek utólag változtathatók, akár mindkétféle playlistet is megcsinálhatod, ha akarod, tök felesleges róla most gondolkodnod. A videók legyenek meg, aztán, hogy azokat hogyan kategorizálod azokat és milyen címet adsz nekik, az utólag is módosítható.

Frankó a sorozat, határozottan tetszik a játék. Valahogy abszolút kimaradt.

Köszi. Örülök, hogy valaki véleményezte a sorozatot és pozitívan. Negatív vélemények is kellenének, biztos van mit javítani.
Egyébként meglepetéssel vettem észre, hogy többen is feliratkoztak. Nagyon köszönöm. Erre nem számítottam, én csak dumálni akartam volna a kedvenc játékomról.
Vagy segíteni annak, akinek gondja van vele.

Egyébként ha valaki tudja, hogyan lehet a YT Dashboard Content oldalakat (ahol a videók vannak felsorolva adataikkal) letölteni táblázatos formában, kérem, hogy ossza meg velem.
Én már a 14-ik videónál elfáradtam a kézzel összeszedegetésben. Vannak sorrend problémák amiket kiegyengettem a jelenlegi listában, de az új lejátszási listákhoz szükségem volna rá. Csak a nyers szöveg kellene, a különféle képek nem.
Minden esetre azért folytatom.

Még nincs aláírásom.

Elkezdtem a lejátszási lista felszabdalását. Az új, első lista már készen is van. Volt munka vele bőven.
Igyekeztem feljavítani a minőségét azzal, hogy az egyes adások pontosabb és részletesebb címet és leírást kaptak. Remélem jobb lett így. Nyugodtan lehet kritizálni, lehet, hogy itt-ott mégsem sikerült olyan jóra mint ahogy szerettem volna. Akár a videók alatt vagy akár itt.

Az új lista csak az EU-t tartalmazza, ezen a linken található: https://www.youtube.com/watch?v=AanDcf6kH6M&list=PLkyAwUuIq7wt0tiNIPg0Y_wQK8UOYdhS0

Még nincs aláírásom.

Nos, befejeztem az EW lista összeállítását. Azt hiszem minden problémát kiküszöböltem. Ráadásul valamivel jobbá tettem az egyes viddeók leírását, úgy hiszem.
Link az előző hozzászólásban.

Még nincs aláírásom.

Szerkesztve: 2024. 11. 08., p – 08:31

Steamen most 90%-os akció van az Xcom: enemy unknown-ra, azaz kemény 3.99 euro.

Nekem ezt mutatja a Steam.

Buy XCOM: Enemy Unknown Complete Pack
SPECIAL PROMOTION! Offer ends 21 November

-80% 29,99€
5,99€

Price of individual products: 19,96€
Cost of this package: 5,99€
Here's what you save by buying this package 13,97€

Ez alapján azt gondolom, a komplett csomag (DLC-kkel együtt) 5,99€-ba kerül. Egész jó ár, viszont így "csak" 80% az engedmény.

Még nincs aláírásom.

Elkészült az következő XCOM: Long War kampány lejátszási listája. Még nem teljes, de már a célegyenesben van.
Akit érdekel annak itt van a link:

XCOM: Long War 3. kampány

Még nincs aláírásom.

En megvettem a GOG-on az elso reszt nosztalgiazni (€4.99). Anno ezze jatszottam es a Terror from the deep-el.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Nem csináltam, mert csak szimpla gyakorló kampány volt a memóriám felfrissítéséhez. Egyébként is nagyon sok mentés és visszatöltés volt benne, aminek nem vagyok a híve.
Viszont. Bár kezdhettem úgy is, hogy de. Ezzel szemben, nemsokára felkerül az utolsó LW kampány videó is, és akkor majd megint indítok egy XCOM 2 kampányt és az már feltöltésre fog kerülni. Valószínűleg még a Mikulást is meg fogja előzni. Esetleg még a Computer Security Day-t is. Visszatérve a mentés/töltés dologra, sajna van valami gond a szoftverben mert a végigjátszás alatt kétszer is lefagyott. Tehát lehet, hogy nem lesz ironman játék, pontosabban csak latolgatom, hogy legyen-e vagy nem. De hát ez már a jövő zenéje, vagy zaenaeje :)

Még nincs aláírásom.

Szerkesztve: 2024. 11. 23., szo – 15:35

Most, hogy elfogytak a Saga első részével kapcsolatos tevékenységek, jöhet az XCOM 2. Na de!
Két kérdés is felmerült bennem. Ráér még 2-3-4 napig, esetleg még több, a második rész elkezdése? Ugye időt kell adni a közönségnek, hogy az első rész videóit megnézhessék.
Jó-e az a módszer, hogy nem közvetítem az adásokat, vagy legyen a Twitch használatba véve? Ezen már egy ideje gondolkodom, de mindig arra jutottam, hogy nincs szükség rá.
Nagyon kevés követőm van, és nulla nézőközönség miatt nem látom értelmét. Viszont, lehet, hogy felmerül valami komoly érv, aminek alapján alaposan átgondolom újra, és csak azután vetem el megint az ötletet. :)
Ezekre volna jó válaszokat kapni.

Szerk: amíg a fenti dolgokon gondolkodtam, eszembe jutott egy alternatíva. Elindíhatnék újból egy XCOM kampányt ami Impossible nehézségi szinten menne, Hátha érdekelné az embereket,  hogyan teljesítek ill. hogyan viszem végig azon a fokozaton.
Erre is lehet válaszolni.

Még nincs aláírásom.

Köszi a választ. Akkor fontolóra veszem a Twitch használatát. Egyébként ma és tegnap is volt egy adásom ott. Megmutatták, hogy stabilabb hálózati kapcsolatra volna szükségem.
Addig marad a yt. Amikor sikerül megoldani a net problémáját, újra előveszem az ötletet.
Az Impossible ötletre esetleg valami?

Még nincs aláírásom.

Kétségkívül a hibák idegesítőek. Viszont ez a játék a stressz-tűrésről (lehet másként kell írni) is szól. Még az is lehet, hogy párhuzamosan két kampányt futtatok. Csináltam már olyant nem egyszer. Na majd még átgondolom. Egy dolog biztos, az XCOM 2 kampányt hamarosan megkezdem. Egy, maximum két héten belül. Tehát a Mikulást meg tudom előzni. :)

Még nincs aláírásom.

Nos, már 5 videó van a Twitch-en, viszont összesen egy követést kaptam. Nem vagyok biztos benne, hogy folytatom. Még teszek egy kisérletet pénteken aztán lehet, hogy lezárom ezt a dolgot és csak YT-on lesznek videók. Azzal sokkal kevesebb elfoglaltság jár, legalábbis mostanáig úgy néz ki.

Még nincs aláírásom.

Most, hogy befejeztem a Saga első részét, és remélhetőleg néhányan megnézték, kiírok egy szavazást, pontosabban kettőt. Csak itt a blogon belül, mert gondolom nem volt túl népes a nézőközönség. Később is lehet szavazni, nem kell elkapkodni. Csak írja az illető, hogy melyikről van szó.

Lesz még egy-két másik szavazás is, és ez itt most az első.

Melyik fegyverrendszerbe (osztályba/típusba) tartozó katonát tartod a legjobbnak? Zárójelben az EU: Enemy unknown, EW: Enemy within, LW: Long war.

Első szavazás: Long war mod nélkül

01. Assault (EU/EW)
02. Heavy (EU/EW)
03. Support (EU/EW)
04. Sniper (EU/EW)
05. MEC: Assault (EW)
06. MEC: Heavy (EW)
07. MEC: Support (EW)
08. MEC: Sniper (EW)
09.  Nincs igazán jó
10.  Egyéb, leírom

Második szavazás: Long war moddal

01.  Assault (LW)
02.  Infantry (LW)
03.  Rocketeer (LW)
04.  Gunner (LW)
05.  Medic (LW)
06.  Engineer (LW)
07.  Scout (LW)
08.  Sniper (LW)
09.  Pathfinder (LW)
10.  Más fajta MEC, leírom (LW)
11.  Nincs igazán jó
12.  Egyéb, leírom

Ha valaki szeretne pontosabban utánanézni a tulajdonságoknak, itt megteheti: UFOpaedia
Aki megnézett pár videót a Saga első részének bármelyik fejezetéből, az tudja, hogy én melyiket részesítem előnyben.

Még nincs aláírásom.

Az a kérdés, h milyen szempont szerint legjobb? Mert mondjuk ha szerintem a sniper a legjobb, akkor ugye az a ciki, h ha csak snipert vinnél, az nem működne. Mert plö kell a lopakodó scout, h adjon célpontot. Sztem kb mindegyik katona félének megvan a célja, haszna.

Ezek mind igaz megállapítások. Mindegyik hasznos, úgy van. Mégis melyikre számítasz legjobban? Melyik nélkül lenne félkarú óriás a csapat, és állandóan kétséges volna egy csata kimenetele? Viszont, ha a csapatban van, akkor általában teljesíthetőek a küldetések. Remélem, sikerült jobban elmagyarázni, hogy mire gondolok.

Még nincs aláírásom.

Ne hagyd, hogy ez a válasz megakadályozzon abban, hogy leadjad ténylegesen a szavazatodat. Az első vagy a második témában. Sőt, akár mindkettőben. :)
Bocs, csak éppen a Korongvilág egyik szereplője jutott eszembe.

Ja, és ma lement kettő adás a Twitch-en. Senki sem nézte sajnos.

Még nincs aláírásom.

Egyszer már leírtam és beküldtem az alábbiakat, nem értem miért nem jelent meg. Tehát még egyszer.

Lemondtam a Twitch használatáról, két okból.
1. Nincs kellően stabil internet kapcsolatom. Ma is volt egy adásom, és 3 percen keresztül az látszik benne, hogy leszakadtam.
2. A Twitch-nél hiányzik az az eszköz, hogy ha a platform számára nem tetszik egy videó, mert hallatszik benne pl. egy olyan zene ami ezt kiváltja, akkor csak a zenét némítani lehet.
A Twitch simán némítja az összes hangot.
Elnézést mindenkitől. Ettől függetlenül lehet, hogy ott is készítek adást, de nem olyan gyakorisággal.

A jó hír az, hogy pénteken kezdem a Saga második részét az XCOM 2 sorozatot.
Itt is majd részletesen elmagyarázok sok mindent, így hasonlóan az előző részhez kicsit oktató jellege is lesz.
Remélem nem hagytam ki semmit abból amit korábban írtam.

Még nincs aláírásom.

Elkezdem az XCOM 2 első kampányt. A videók a Youtube-on lesznek láthatóak. Sok és részletes információval ahogy eddig is.

Kezdek egy másikat is, ami a Twitch-en lesz látható, ha már korábban ígértem. Ez nem lesz annyira részletes, viszont a videókat idővel átköltöztetem a YT-ra, és akkor ott is lehetőség lesz megnézni. Ezek az adások rendszertelenek lesznek, és nem lesznek benne a Saga-ban. Viszont lehet, hogy egymás után kettő is lesz, 5-10 perccel később.
Lesz egy olyan különbség a kettő között, hogy a Twitch-en lesz tutorial küldetés, a másikban nem. Illetve valahogyan megpróbálom a nevükben is megkülönböztetni őiket.

Még nincs aláírásom.

Szóval, megint kitolt velem a játék. Erős a gyanú bennem, hogy nem az objektum-orientált paradigmát követték a készítés során hanem, a csalás-orientáltat.
Az történt, hogy dobtam a katonával egy gránátot, hogy megsérüljön egy ellenség. Az eldobás helyét és a robbanási rádiuszt kijelzi a program. Azt is muatatja, hogy megsérül-e bármi más a hatástól. Az ellenség egy autó mellett állt. Nem volt bejelölve úgy, mintha érintett lenne. Hát nem felrobbantotta mégis a játék motorja!?. De bizony, jól becsapott... Ami nekem egy küldetés sikertelenségét jelentette. That's XCOM baby! Így tartja a mondás. Mindig ez hallható, olvasható amikor minden várakozás ellenére jól kiszúr a játék az emberrel.

Még nincs aláírásom.

Nem szeretem a mentés-visszatöltést. Az általában azt jelenti, valamit én szúrtam el. Akkor szoktam csinálni, amikor a program szúr el valamit, értsd programhiba. Persze megtörténik az is, hogy valamiért mégis visszatöltöm az állást, de az ritka.

Szerk.: Majd feltöltöm a videót, akkor ti is láthatjátok. No, meg afféle kvázi-vasember módban próbálok haladni.

Még nincs aláírásom.

Szerkesztve: 2024. 12. 04., sze – 23:03

Az alábbi videó bemutatja az XCOM játékot az 1990-es évekbeli kezdetektől a felújított modern XCOM 2-ig. Érdekes kitérőkkel, és természetesen a fő alkotóját is Julian Gollopot.
Lehet akár nosztalgiázni, vagy felfedezni mint újdonságot a régi és az új változatokat. Rengeteg érdekesség található itt.

The History of XCOM

Szerk.: Találtam egy másik videót ami más megvilágításban mutatja be a sorozatot, másként koncentrálva a részletekre.
The Transformation of XCOM

Még nincs aláírásom.

Úgy néz ki, sikerült a kezdeti nehézségen túlesni. Most már nem szupernehéz hanem csak nagyon nehéz lesz :)
Ez mindkét sorozatra vonatkozik, a Saga-ra is és a Twitch-esre is. Most már jönnek a jobb fegyverek, aztán a jobb páncélok.

Még nincs aláírásom.

Az elején nagyon fontos a szerencse, persze később is az, de nem ennyire. Ráadásul a technikai és képzettségi különbség is nagy. A legtöbb (nem mindegyik) dolog ellen tudsz tenni. A balszerencsével szemben nincs orvosság, maximum csökkenthető óvatossággal és erős koncentrációval a helyzetre. El kell ismerni, az ellen sincs amikor te magad hozol egy-két hibás döntést. :)
Most lehet, hogy nagyon okosnak látszom, de ez inkább tapasztalat, mint okosság.

Még nincs aláírásom.

Szerkesztve: 2024. 12. 13., p – 12:07

Habár még mindig nehéz a játék (könnyebb már nem lesz), tegnap sikerült egy ritka eredményt elérnem. Egy Advent retaliation küldetést flawless eredménnyel.

A videó itt látható: ADVENT Megtorlás

Szerk,: Mindez annak ellenére sikerült, hogy sikerült már az első lépésekben túlkombinálnom, hogy mit kellene csinálni.
A ranger-t leraktam egy helyre és egy híres utolsó mondattal zártam a lépést: Innen nem várok ellenséget. Hát, mégis voltak ott :)
Szerencsére a csapatösszeállítást stratégiailag jól terveztem, ez segített felülemelkedni a nehézségeken.

Még nincs aláírásom.

Megint gond van Twitch-csel. Képkockák kimaradnak. Jó, az igaz, hogy gyenge wifi van. Elnémítja a hangot amikor kedve van hozzá. Amikor exportálom YT-ra akkor pedig elcsúszik a némítás helye, érthetetlen módon. A nézők nem szólnak hozzá. Még annyit se, hogy Helló vagy ilyesmi. Pedig írhatnának magyarul vagy angolul. Volt még valami, de most nem jut eszembe. Majd legközelebb :)

Még nincs aláírásom.

Hát véget ért a Twitch sorozat. Elrontottam a mentésfájlokat. Egyelőre nem lesz Twitch sorozat. Elnézést.

Még nincs aláírásom.

Volt egy egész jól sikerült  Avenger defense (XCOM HQ) küldetés. Az érdeklődők itt tekinthetik meg:

OnlyZaenae channel

Még nincs aláírásom.

Szerkesztve: 2025. 01. 14., k – 15:48

Nos. Vagy hát. Esetleg izé. Szóval, leálltam az XCOM 2 vanilla kampánnyal. Hamarosan látható lesz a YT-on is. Viszonylag hosszú szünet után ülte moda a folytatáshoz. Azt vettem észre, hogy bizony igen csehül állok az élienekkel szembeni küzdelemben. A maradék két adásban (írtam már, hogy hamarosan a YT-on látható lesz?) hallható és megtekinthető az ok. De, senki se adja fel a csüggedést! Nemsokára újrakezdem. Komplex az a játék, na. Nem lehet félvállról venni, mert kétvállra fogja fektetni. Erre mondatra büszke vagyok :) Addig is maradok tisztelettel, aláírás, kelt mint fent, pecsét helye stb.

Szerk.: Pedig az az Avenger defense milyen jól sikerült :(

Még nincs aláírásom.

Most töltöttem fel a 22-ik részt, ahol sajnos egy katona meghalt. :(
A lejátszási lista fentebb látható ahol a videó szerepel. Pedig volt egy reményem, hogy minden katonának sikerül megúszni élve az egész kampányt.
Azért az sem semmi, ahogy zsonglőrködni kellett a mérnökökkel, mivel igen csak kevés volt, és most is csak 4 darab van a bázison.

Még nincs aláírásom.

Na ez az! Társalgás, eszmecsere stb.! Pont ezt szeretném elérni ezzel a bloggal. Köszönöm a hozzászólást.

Visszavonulás az egyik legjobb taktikai elem. Éppen nem szokásom, de azt hiszem másoknál gyakrabban használom/tam.
Az is igaz, hogy  kicsit mohó voltam, és a Codex elintézését szerettem volna, ahelyett, hogy biztonságba helyeztem volna a katonát.
Tehát igazad van, a visszavonulás kellett volna a mohóság helyett.
Ezért (úgy értem a lehetőségek [az összes lehetőség] kalkulációjára lett volna szükség) hasonlít a sakkra is ez  a játék.
Valaha igazolt, versenysakkozó voltam. Ez olyan mint a gyíkká válás. Már elmúlt.
 

Még nincs aláírásom.

Az igazi problémakezdődés a ranger előreküldése olyan nagyon messzire, azt gondolom. Mert azután bármiféle mozgás vele a böhöm robot aktíválását jelentette.
Azok a bizonyos dupla lépések... Azokkal nagyon óvatosan kell bánni. Mint az adott helyzet mutatta.

Még nincs aláírásom.

Igen úgy van. Viszont, igazság szerint mentés nélkül kellene megoldani. Menteni akkor szoktam, amikor kétséges, hogy egy helyzetet (legtöbbször geometria miatt) hogyan ítél meg a játék. Persze volt példa másra is, de az ritka. Ha folyton csak mentek és visszatöltök, akkor az nem jelenti azt, hogy képes vagyok önerőből nyerni. Pedig szerintem az a fontos, úgy az igazi.
Tegyük hozzá, itt adásokról van szó és nem nyújthatom túl hosszú időre az videót a sok gondolkodással.
Tehát valamiféle egyensúlyra van/volna szükség, hogy a nézők is élvezhessék.
Viszont, kell az élmény is, hogy sikerült túljárni a játék "eszén", felülkerekedni rajta, mind a saját mind a nézők szempontjából. Mentések nélkül. Nem könnyű...

Még nincs aláírásom.

Tegnap felkerült egy nagyon érdekes küldetés videója. Híd a régi és az új XCOM között.

Még nincs aláírásom.

Felvettem egy katonát a csapatba. Természetesen én irányítom, de kérése szerinti fegyvernembe sorolom be, azt a nevet kapja amit megad és így tovább.
Hamarosan látható a mozikban :)

Még nincs aláírásom.

Természetesen rosszul emlékeztem az új katona nevére. A 'Paragerits' nevet kapta tőlem. A kért név 'Gargapitics' volt. Hogy jött össze nekem az első név?! :D

Még nincs aláírásom.

Csak úgy ötletszerűen nézegettem találatokat az XCOM keresésre. Érdekes dologra bukkantam.
4.460 Ft árban kapható az XCOM és az XCOM 2. Ráadásul az összes DLC-vel együtt.
Figyelem! Ez nem reklám akart lenni, csak a meglepetés erejét akartam demonstrálni.

Itt: XCOM: Ultimate Collection (EU)

Akit pedig a régi sorozat érdekel a 90-es évekből, itt van egy szintén komplett gyűjtemény: XCOM: Ultimate Collection (Steam)
Ez egy picit drágább (5.890 Ft)

Hihetetlen mikre nem bukkan az ember.
Elkezdtem gondolkodni egy CD/DVD gyűjtemény kialakításán.

Még nincs aláírásom.

Ja, és a 29.-ik és 30.-ik videót elfelejtettem beilleszteni a lejátszási listába. Most pótoltam.

Még nincs aláírásom.