A home office hátránya: egészségtelenebb mint a bejárás

Hiába tűnik sokszor jóval kényelmesebbnek az otthoni munkavégzés, a home office temérdek előnye mellett ismételten annak hátrányaira bukkantak a kutatók. Legalábbis nagyon úgy tűnik, hogy az otthoni munkavégzés valóban egészségtelenebb, mint a bejárás, mivel egy új tanulmány szerint az aktív ingázók halálozási kockázata akár 47 százalékkal is csökkenhet életmódjuknak köszönhetően.

[...]

JÓVAL KISEBB A KOCKÁZATA A MENTÁLIS ÉS FIZIKAI EGÉSZSÉGKÁROSODÁSNAK, MINT AZOKNÁL, AKIK OTTHONRÓL DOLGOZNAK, VAGY AUTÓVAL, BUSSZAL, VONATTAL TESZIK MEG AZ ÚT NAGYOBB RÉSZÉT.

[...]

Link: Bármennyire is kényelmetlen, jelentős előnyei vannak az ingázásnak

Hozzászólások

/me asit...

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Újabb heti HO ellenes topicunkat add meg nékünk, Trey mester! :D (szarkazmus, irónia)

Akárhányszor olvasom a HO -val kapcsolatos szálakat és a reakciókat, mindig Bob Fosse All that jazz című zseniális filmje* jut eszembe, benne az elfogadás 5 fázisával"

" denial, anger, bargaining, depression, and acceptance. "

Ahogy elnézem a többség még a denial-nél tart, de már vannak akik, eljutottak az anger-ig.

Haladunk szép lassan.

*Annak ellenére, hogy utálom a musical-es filmeket, ez szerintem zseniális.

HO mellett sokkal többet mozgok, mint nélküle. Ilyenkor meg lehet tenni azt, hogy az ember elmegy egy órát edzeni, sétálni.

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
RIP Jákub.
neut @

A masik, hogy ilyenkor nem idore mozogsz, es nem baj, ha nagyon megizzadsz. A heten ketszer mentem "csak ugy" tekerni (meg parszor mert mentem valahova). Mindket alkalommal este, ejfel utan, amikor kisebb a forgalom, es nincs olyan meleg. Az elobbinel amikor mar majdnem hazaertem, meg volt kedvem tekerni, ugyhogy tettem egy "tiszteletkort".

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Home Office-osok ferde elgondolása a világról, hogy a bejáró reggel 6-ra bemegy, este 10-kor kijön 🤣

Nem, a Home Office-osok valósága, hogy a "bejáró" reggel 6-kor kel, 7-kor elindul a melóba. Beér 8-ra a munkahelyére, ahol 16:30-ig tevékenykedik, majd másfél órát utazik haza a tömegben / dugóban, majd 6-ra hazaér. Esetleg ezt még megtoldja egy bevásárlással is.

 

Ezzel szemben HO-s alanyunk 7:30-kor kel, 8 kor leül a gépe elé, majd időben végez a dolgával 3 óra fele. Nincs kávézgatás a kollégákkal, közös ebéd, ahol csak az 25 perc, hogy mindenkit összevárjanak. Ez napi legalább 1 óra "semmittevés". Erre csak rájön az open office alapzaja és a trécselés a "padtársakkal", meg egyéb produktivitás rontó tényezők.

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
RIP Jákub.
neut @

Jaja, 7:05-kor indulok, ha egy 7:12-kor lépek be a cég ajtaján.

Két hete ez módosult 7:15-re, mert hasi műtét után 3 nap egy picit lassabban ment 😄

A bevásárlás meg női meló, azt inkább a nőkre bízom.

Jaja, gondolom a home office-ban semmi üresjárat nincs, 8 óra kemény kalapálás megállás nélkül 🤣🤣

trey @ gépház

Nem mindenki lakik a szomszédban, továbbá egy tenyérnyi városban...

Az én területemen 80-20 arányban van a tervezett / ad-hoc munka. Ezért igen, megtehetem azt, hogy délelőtt megcsinálom amit arra a napra terveztem, utána pedig faszlóbálok.

 

A hímsovinizmus pedig manapság már egyáltalán nem menő, büszkének lenni rá pedig még annyira sem.

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
RIP Jákub.
neut @

Természetesen. A legutóbbi helyen mondtam, hogy ha nem változtatnak xy dolgon, akkor mint vezető én ezt nem csinálom tovább, felmondok. Röhögtek.

Mondom, ok, akkor most elmegyek, elnyalok egy fagyit, mire jövök vissza, remélem a kilépőpapírok készen lesznek. Röhögtek.

Mikor visszamentem 20 perc múlva a fagyizásból, kérdeztem, hogy mi a helyzet a papírokkal. Elsápadtak.

Mondtam, hogy ok, akkor postázzák majd el.

Sziahello ...

trey @ gépház

És azt még hozzá se tettem, hogy ez a cég a vezetésem alatt masszívan pluszos volt, miután meg eljöttem, hallottam, hogy a következő vezető alatt szétlopták, majd 1 évére rá be is zárta magyarországi tevékenységét :D

Megérte nekik, pedig csak annyit kellett volna teljesíteniük, ami a saját érdekük lett volna :D :D :D

Szívjanak gázt!

(Mondjuk az más kérdés, hogy mindenképpen eljöttem volna, mert tök más iparágban - IT - kívántam folytatni a tevékenységem, de ez nem tartozott rájuk. Szóval, ja. Erőpozícióban voltam.)

trey @ gépház

Neked ez pont nem szamit. A cikk szerint napi 30 perc kozepes intenzitasu mozgasra van szukseg, 2*7 perc seta ezt aligha teljesiti. Szoval emellett (vagy inkabb ehelyett) meg egyebkent is szukseged lenne valami mozgasra.

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Tehát, akkor:

  • napi 2 x 8 perc séta a munkakelyre
  • napi 2 x 10 perc séta az ebédre
  • napi 3-5 x 20-30 perc kutyasáta
  • heti 3 edzés

Kthxbye!

(Megjegyezném, a kutyaséta - alacsony intenzitású kardio - az egyik legjobb mozgásforma. Anekdota: mérik a vérnyomásom a kórházban a minap, mondja a nő, sportol valamit? atléta pulzusa van (54-re emlékszem)) ...

trey @ gépház

"A nyugalmi pulzusszám normális átlagértéke 70/perc, ám a gyakorlatban az 50-60/perc és a 100-120/perc közötti értéket normálisnak tekintjük a szakemberek szerint.
Aki fizikailag fitt, annak a 40-es nyugalmi pulzus is normális (az ez alatti már nem!). "

nekem 60 és csak átlagosan sétálok napi 1 órát (lépcsőn megyek a hatodikra lift helyett, boltba,ide oda,stb.) mellé van 1 óra edzés naponta!:D bónuszként tempósan tekerek 5 km távolságokra bringával heti 2-3 alkalommal.

Az tenyleg eleg jo ahhoz kepest, hogy nem sportolsz/sportoltal komolyan. Nekem 39-42 ebredeskor, napkozbeni nyugalmi 47. Legutobbi versenyengedelyhez a kotelezo kardiologia vizsgalatnal a prof behivott par kollegat, hogy ilyen keringest meg adatokat kozepkorunal ritkan fognak latni a palyafutasuk alatt. 😉

Érdekes, nekem ezt még így sosem mondták, pedig elég alacsony a pulzusom, 53-56.
Középiskolában annyit mondtak, hogy nagyot, de keveset ver a szívem. A nagyot később értelmet nyert: magas vérnyomás :/

Mi band 6-tal mértem az esti helyzetet, 40-45-ös pulzus is volt, de átlag 50 akkor is.

A topikhoz némileg kapcsolódik:
Sajnos mozgásformám szegényes volt, míg Bp-n panelben laktam. Vidéken kertesház nagy kerttel ad már némi kardiót. A fűnyírózás, kézi kaszálás. random kerti tevékenység pár óra alatt 10k lépést összehoz, 85m hosszú a telek. 
Esetemben látványosan csökkent a vérnyomás mióta leköltöztünk vidékre.
140-145/95-100 -ról 125/85 átlag, de többször mértem 110/70 körülit is. Nekem ez extrém alacsony. Ilyet sosem mértem előtte.

Ami változott:
Bp Békásmegyer -> vidék, Bp-től 100km-re. Békásmegyer ugyan zöld övezetnek számít, de össze nem mérhető egy 5000 fős községgel, ahol most vagyok. Van tér, van zöld, a pszichére ez sokaknak jót tesz, nekem is.
Napi bejárás -> Heti 3-5 nap HO. Nincs napi bejárás,ezzel együtt nem kell végig tömeg közlekedni a zajos, bűzös városon. Nem stresszel a tömeggyomor, a tötyörgés.
Ház felújítással járó stressz faktor bejött, remélem ez is idővel kiesik és a mért érték még lentebb esik -> elhagyható a minimal vérnyomás csökkentő is.
Összegezve esetemben jó döntés volt elhúzni messze Bp-től.

+1 a vidékre. Én születésem óta vidéken, Bp agglomerációban élek. Így én nem is tudnám megszokni Bp-t.

A ház felújítás meg egy jó, izgalmas projekt. Kitölti az ember szabadidejét. 5-10-15 év múlva - amikor az ember a végére érne, úgyis lehet kezdeni elölről.
Továbbá nem hagyja, hogy szétszakadjon a pénztárcája (mindig van hová költeni egy családi házon). ;)

Emellett meg nem sokat szamit az a 2*8 perc, nyugodtan maradhatnal otthon is.

Egyebkent a pulzusbol van durvabb is.

Par eve volt egy projectem, kajakosok mindenfele parameteret mertuk. Egy ergometerre feltettunk tobb eromero cellat, forgojeladot, a sportolora meg EGK-t, EMG-t, spirometert, savasodast, meg amit meg ki tudtunk talalni (egyikuk bevallalt edzotaborhoz beultetett vercukormerot is). Tobbfele meres volt, az egyiknel pl. 25 wattos lepcsoket kellett tartaniuk amig birtak.

Egyik meresnel korabban erkeztem, a doki asszisztensevel elkezdtunk beszelgetni. Kozben jott egy masik orvos - a csapattagunk szobatarsa - es mondta, hogy volt ott X (keresztnevet mondott csak) akit mar vartak, megmerte a pulzusat, 36 (fejbol erre emlekszem, lehet, hogy 34 vagy 32), szoval minden rendben. Amikor rakerdeztem, hogy az nem tul alacsony-e, egyaltalan hogy volt eletben, mondta, hogy ja, olimpikon volt, nagy a szive, nala teljesen normalis. :)

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Nagyon jó anekdota (szart se ér), csak ott hibádzik, hogy egy altatásos műtét előtt EKG-t, mellkasröntgent csinálnak (na vajon miért), aminek részeként le van írva, hogy (3 hetes lelet) idézem:

16.PA mellkas felvétel:

A rekesz mindkét oldalon éles kontúrú, szabályos helyzetű. A laterális sinusok szabadok. A tüdő tiszta. A szív nem nagyobb. Az aorta norm. tág. A kisvérkör szabályos. Hilusi vagy mediastinalis kiszélesedés nem látható. A trachea légsáv rad. ép.

Nice try, egyébként ;)

PS: gecijó ez az EgészségAblak, aki nem ismeri ... szívesen ;)

trey @ gépház

Ugye ugy megy, hogy ha sportolsz, megnonek bizonyos izmok. Ez a verellatas miatt valamennyire a szivre is igaz. Ha nyugalmi allapotban vagy, nagyobb, sportolo szivvel kisebb pulzussal produkalod ugyanazt a mennyiseget, mint ha nem sportolnal. Szoval valamelyik adat nem stimmel. Atleta pulzushoz nagyobb sziv tartozik - meg ha nem is extrem meretu.

Amugy az illeto nem tudom mit sportolt, abbol, hogy mondjuk "Bela" nem tudod ki az es mit sportolt. Helyileg a TE (korabban TF) - azota lebontott - epuleteben voltunk, ott azert nem csak kajak van.

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Erről az jut eszembe, mikor az egyik ügyfelünk (japán cég) helyi vezetője kérte, hogy bővítsünk memóriát a laptopjában. Megtettük, majd 2 napra rá katunk tőle egy köszönő levelet. Ebben kifejtette, hogy a memóriabővítés hatására 12%-kal javult a produktivitása, és hálás nekünk a munkánkért. Honnan, miből számolta ki? És akkor itt ez a konkrét szám, hogy 47%.

Én azt gondolom, hogy az már régen rossz, ha valakit csak az ment meg a mozgás hiánya miatti idő előtti elhalálozástól, hogy rá van kényszerítve a munkába járás...

(x) Blackrock

Amugy helyesen "Jelentos elonyei vannak a rendszeres testmozgasnak" lenne, ami nem olyan nagyon meglepo. Csak egy ilyen cikkert kevesebbet fizet a megrendelo. :)

A masik meg: Always remember - correlation does not imply causation. Since realising this, my life has been so much better.
Felteszem, aki teljesen tropa egeszsegileg, az nem fog betekerni a munkahelyere, mert nem tud. De a setat is kizarnam. Aki fiatal es egeszseges, az gond nelkul.

Az viszont oke, hogy ha be kell jarni, akkor a seta/bringa a legjobb - ha kivitelezheto. Amikor ilyen helyen dolgoztam, 35 perc tekeres volt egy iranyban, minden mas modon tobb idot igenyelt volna. Volt, hogy metroztam, es hazafele mar setaltam - akkor tobb hosszabb podcastet meg tudtam hallgatni.

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

ja, épp néztem, hogy teljesen rossz az idézet kiemelése az indexen és itt is, hiszen a lényeg lemarad belőle

"akik kerékpárral vagy gyalogosan járnak munkába és onnan haza, jóval kisebb a kockázata a mentális és fizikai egészségkárosodásnak, mint azoknál, akik... nem"

ennek pedig semmi köze a home officehez. Tanulság, hogy a munkahely mellett kell lakni, mert az biztos olyan jó. Hiszen irodaház / gyár negyedben jó lakni. Vagy egyenesen a munkahelyen és akkor egész nap tettrekész lehet a droid, a fönök pedig figyelheti.

Szerkesztve: 2024. 07. 20., szo – 21:05

Ez az "anti-HO" dolog egyeseknél vallássá vált :) Szerintem egyszerűen itt is kinyílt a világ és ez így jó. Van akinek az irodában jó, van akinek meg attól távol. Monokrómban már a TV se lenne az igazi. Majd ezt is sikerül megszokni mint a színes TV-t.

Ez nem így van. Én pl. egy megbeszélésen szeretem látni az értelmet az arcokon. Azt is, ha az nem jelenik meg. Valamint nálunk minden munkakörben van olyan rész aminél a helyszínen kell lenni, de hogy ez mikor van, nem jósolható. A leglazább munkakörben (labor) csak az intervallum kezdete megválasztható, de a labort haza nem viheti.

Programozóknál agilis módon két heti sprinttel más a világ. Persze itt is hallottam már vezetői panaszt, hogy volt olyan alkalmazott, aki a  végén már három főállással rendelkezett.

végén már három főállással rendelkezett

1) urban legend

2) és ez miért fáj az 1. gazdájának? Gondolom nem akarná kifizetni a másik 2 főállás bérét h. kisajátítsa a rabszolgát magának. Ha az ember 3 állásban is tudja hozni amit kell, akkor az 1. gazdájànak semmi köze hozzá. Ha nem hozza az eredményeket, akkor meg rúgja ki.

Munkaszerződésbe kikötögetheti h. sehova máshova nem mehetsz dolgozni munkaidőben. Ettől még munkaidő után dolgozhatsz másnak is, semmi köze hozzá.

Válasz Oregon Ez nem így van. Én pl. egy… üzenetére

végén már három főállással rendelkezett

1) urban legend

2) és ez miért fáj az 1. gazdájának? Gondolom nem akarná kifizetni a másik 2 főállás bérét h. kisajátítsa a rabszolgát magának. Ha az ember 3 állásban is tudja hozni amit kell, akkor az 1. gazdájànak semmi köze hozzá. Ha nem hozza az eredményeket, akkor meg rúgja ki.

Munkaszerződésbe kikötögetheti h. sehova máshova nem mehetsz dolgozni munkaidőben. Ettől még munkaidő után dolgozhatsz másnak is, semmi köze hozzá.

Pontosan!

"Munkaszerződésbe kikötögetheti h. sehova máshova nem mehetsz dolgozni munkaidőben. Ettől még munkaidő után dolgozhatsz másnak is, semmi köze hozzá."

Ha tudja, hogy a munkaszerződés megkötésekor már vállalkozó is vagy, akkor annak tudatában szerződik veled, hogy másoknak is dolgozol - de ebben az esetben is kiköthető, hogy a munkáltatód versenytársának közvetve vagy közvetlenül nem dolgozhatsz.

További munkaviszonyt ellenberger csak a munkáltatód (illetve a munkáltatói jogot gyakorló személy) tudtával és jóváhagyásával létesíthetsz.

Mindennel vissza lehet élni mindkét oldalnak. Erre ezer példát lehetne hozni, ahogy a szeretemre meg a nem szeretemre is. A TV mellett már a világ is színes, mindenki választhat magának ami tetszik. Én coca-cola-t más meg pepsit vagy egyiket se. Nem minden munkakörben lehet mindent megvalósítani, így HO-t se. Nekem ezek már trivialitások lettek mára. Az arcokat egyébként lehet látni kamerán keresztül is. Akarat kérdése. Lassan 5 éve 100% HO + offline csapatépítőkkel mondom mindezt úgy hogy előtte sok évig ódivató módon irodából csináltam ugyanezt tehát mindkettőben van tapasztalatom rendesen. Labort is csináltam. Mikor jött a COVID kiderült mennyi mindent lehet automatizálni és remote intézni, előtte meg szoptunk a hideg-meleg folyosókkal és a zajjal mert erre senki se adott addig.

Angol tudósok a HO-ban dolgozóknál teniszkönyök betegség terjedését fedezték fel. Hosszas klinikai vizsgálatok és statisztikai minták valamint DNS log elemzése után az otthon munkaidőben végzett

maszturbációt nevezték meg okként.

Ok, de egy vidéki kisvárosban nem úgy van, mint mondjuk Budapesten az Infoparkban volt anno, hogy az ember ebédidőben átugrott interjúzni egy másik céghez, ahol tucatnyi munkakörre akár százas nagyságrendben kerestek embert.  Trey ellenállása üzletileg teljesen érthető, nem jó nekik, ha Győrben maradva el tudsz vállalni egy sokkal jobban fizető budapesti remote munkát, pont a legjobb emberek fognak lelépni.

Közel napi szinten viszont nem fogsz bejárni Győrből, köszönhetően többek között a Lázárnak, aki HO eltörlésében nagyon jó, csak olyan rutinfeladatot nem tud megoldani, mint a Győr-Budapest vasútvonal alapvető működőképességének biztosítása. 

Szerkesztve: 2024. 07. 20., szo – 23:31

Remote munkavégzésben könnyebben megyek napközben sétálni, a feleségemmel együtt ebédelek, jobb a kedvem. Nalam ez 300% előny, kiszámoltam.

A titkárnővel való együtt ebédelés elmaradása pedig javítja a házasságom jövőbeni esélyét. 

az ingázás meg növeli a stresszt...
https://hrpwr.hu/cikk/az-ingazas-7-sulyos-kovetkezmenye-az-egeszsegunkr…

11 éve dolgozok itthon, végtelenül nyugi van. felkelek dolgozok, nem kell tolerálnom a munkahelyi környezetet.
15 évig pont elég volt belőle, hogy mindig kéznél vagy. mindent a nyakadba vágnak, mindig kell valakinek segíteni te meg közben nem haladsz...
valamit csinálok én döntöm el hogy akarok-e azonnal beszélni mással. megcsinálom amiben benne vagyok és majd utána visszahívom.

Ja, hát az ingázásnak az a fajtája, amit a Budapestről kitelepült gyüttmentek csinálnak, biztosan. Annál még a home office-ban leélt élet is jobb. De itt még ki is fejtették, hogy nem ezt értik a bejárás alatt. El kéne olvasni a cikket.

Mindez persze nem jelenti azt, hogy komoly előnyhöz juttatjuk magunkat, ha a házunk kapujánál beszállunk az autóba, aztán egészen a munkahelyünk ajtajában található parkolóig utazunk...

^ nem erről van szó ...

trey @ gépház

"...Budapestről kitelepült gyüttmentek..."

Igen, van bőven ilyen is, de az agglomerációban még többségben vagyunk mi, őslakosok, akik legalább 3-4 generáció óta helyben lakunk. Egyébként a "gyüttmentek" ugyanolyan helyzetben vannak mint mi: helyben nincs munka, tehát bejárunk, de benn lakni nem akarunk. Ez egy vidéki kisvárosból nem biztos, hogy elsőre érthető, de gyere lakni Budapestre csak egy hónapra, amikor iskolaidő van, és érthető lesz.

Szerkesztve: 2024. 07. 21., v – 13:17

Ertem tehat a gothos, harakolo, arcodba kohog es tusszento emberek a metron sokkal egeszsegesebb, mint otthon. A lelki egeszsegrol meg az gondfoskodik, hogy szemetelest latsz, vagy nyilt eroszakot a HEV-en. Es mindegy, hogy nem teged er inzultus, hanem valaki mast. Persze vannak szociopatak, akik szemrebbenes nelkul es mindenfele belso erzelmek nelkul nezik vegig embertarsaik szenvedeset. Szoval nekik jobb is ingazva ezt latni.

Bar pityubacsi megint megmagyarazza majd hogy bar elotte azt mondta hogy nem az autozasrol van szo, most majd nem is a metrozasrol es hevezesrol lesz szo. :D

De mondjuk a nyugat is hanyatlik, amibol kb ugyanannyit latott mint HO-bol :D

Hozom trey válaszát (ne fáradj mester!)

Azt hiszem, hogy ha az elmúlt 35 évben (iskolákat is beleszámolva 45 év) meg tudtam oldani, hogy sétatávolságban doldozzam, ez nem lesz probléma a hátralevő 14-ben. Ha mégis, akkor majd megfontolom.

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
RIP Jákub.
neut @

A cikk szerint hanem A HO egészségtelen, hanem a mozgáshiány. Ami értelemszerűen nő kevésbé tudatos embertásainknál, hiszen akinek a mozgás a HO előttig annyit jelentett, hogy bevonszolja a zsíros seggét a munkahelyéig, annak valóban rontja az amúgy béka segge alatt lapuló egészségét, nekem viszont azt jelenti, hogy hamarabb kezdhetem meg az edzésem és több ideig is tehetem.

Röviden : a hülye ember a HO-tól még  szarabb élethez jut, akinek van esze, az meg jobbhoz. 

A HO segítségével a brit tudósok elérték ezt a hihetetlen tudományos áttörést, amit Trey megosztott itt, hogy az az egészségesebb, aki többet mozog. :) Most, hogy már ezt is tudjuk, és a HO mellett nem utazásra kell fordítani az időt, több idő marad mozogni is. 

Trey megint magából indult ki. Ha én is vidéki városkában laknék, pár percre a munkahelyemtől, akkor bizonyára én is gyakran átsétálnék, már csak a kíváncsiság végett is :-)

Ellenben az agglomerációból a fővárosba bejárás azért veszélyes az egészségre, mert:

- a budapesti tülekedésben idegelem magamat, akár autóval, akár tömegközlekedéssel megyek

- a munkaidő plusz két és fél óra annyit elvesz az időmből és az erőmből, hogy már nincs időm meló után bringázni

Tehát mind a stressz, mind a felesleges időpocsékolás az egészséges életmód ellen dolgozik. Emiatt a bejárós meló több szempontból is veszélyes az egészségre, de akinek ez kell, az csinálja bátran.

Ugy hivod a negereket, ahogy neked tetszik. En csak az auslanderre reagaltam :) Engem nem zavarna, de meg nem hallottam, hogy igy hivatkoztak volna ram(se negativ se semleges ertelemben) vagy ennek mas orszagbeli megfelelojekent.

Pesze jogos a felelmed, amit a mandiner/origo/ps/megafon a fejedbe ultetett. Teged valoszinu pejorativ ertelemben igy hivnanak. Az ostoba fajankokat, akik keptelenek beilleszkedni es kulfoldon is magyarkodnak, valoszinu valami rasszista jelzovel illetnek, ahogy a magyarok a ciganyokat, stb.

Nos, fiatal helyett oreg, demokrata helyett despota, de mint (bun?) szovetkezet szepen elkaristol, mert a jo marketinget meg meg is toljak az adodbol. Orvosra, tanarra persze nincs penz, hogy ez miert nem baj, sot ez miert jo, azt majd egy partkutya bebizonyitja, abban nagyon jok vagytok. :-)

https://m.hvg.hu/itthon/20240604_eu-kozossegi-media-orban-fidesz-koltes

https://telex.hu/belfold/2024/04/16/napi-7-millio-forintot-eget-el-a-ma…

https://nepszava.hu/3243638_megafon-hirdetes-meta-politika-magyarorszag…

https://nepszava.hu/3236820_megafon-fidesz-facebook-hirdetesek-magyaror…

Pont mint a masik szalban, ahol az altala, a sajat munkahelyen latott kollegaja miatt gondolta, hogy mas emberek otthon ugy viselkednek ahogy. Meggyozte magat, hogy a HO-ban levo emberek Mauglik, mi pedig csak nezunk ki a fejunkbol, hogy felnott ember letere hogy keverheti ossze a szubjektivitasat az objektiv valosaggal?

Autószerelókènt nyilvàn nem tanultàl fōldrajzot (sem), ràadàsul pàrpercnyi sètàra  nem soo mindent làthattàl a vilàgbòl sem. Viszont mèg būszke is vagy arra, hogy mit nem tudsz. Vagyis, mint minden proli, mèg būszke is vagy,  hogy nem csak buta vagy, de az is akarsz maradni.

Pajtás, ötös voltam földrajzból. Bizonyítványt kérsz?

Autószerelókènt

Ó, jaj! Érettségiztem is ám, utána meg tovább is tanultam.

Bizonyítványt kérsz?

ràadàsul pàrpercnyi sètàra  nem soo mindent làthattàl a vilàgbòl sem

Ha tovább is olvastál volna, akkor látnád, hogy anyám '84-ben disszidált Augsburgba, illetve a határszéliként számtalan rokonom, egykori munkatársam stb. élnek arrafelé. Nem kell a pusztítóan rossz dumád ... :D

trey @ gépház

Ezt most "lepluszegyeztem" :-)

Ugyan semmi köze HO-hoz közvetlenül, de

  • laktam Pesten 15 p sétára a melóhelytől
  • laktam pesti agglomerációban
  • laktam vidéki nagyváros (Zalaegerszeg) agglomerációjának nevezhető településen (Szombathelyre is igaz lenne, pont félút)

A HO nekem (és a munkaadómnak is) #worksforme, de összehasonlíthatatlan életminőségbeli különbség a vidéki város agglomerációja (valszeg a vidéki város is) a pesti és környékihez képest.

A főváros a fizetést tudja egyedüli pluszként felmutatni, ha a "plázás/bulizós/minden este máshol berúgós" korszakán túl van valaki. Ám a fizetésekhez az árak is nagyon igazodnak...

A legjobb kombó a pesti fizu + vidéki lét + HO. De mindjárt utána következik a vidéki nagyváros ingázás.

Legalábbis, szerintem és nekem.

Én antitrey vagyok :) 130 km-re lakom a munkahelyemtől, heti 3-4-szer járok be irodába. 

Annyira nem komálom a HO-t, mert már reggel 7-kor a gépnél ülök és jó, ha délután 5-kor végzek. Van, hogy elszaladok elintézni valamit (bank, vásárlás, könyvelő), de amint kitettem a lábam a kapun, már hárman írnak. 

Az onsite lét ezzel szemben kontrolláltabb. 

Szerkesztve: 2024. 07. 22., h – 09:19

Győrtől 15 kilométerre lakó home office-os haveromtól:

- Ma jössz edzeni?

- Home office-ban vagyok, csak ezért nem jövök be a városba ... 

- 👍‍

trey @ gépház

Itt annyi van, hogy itt mi nem tagadjuk a hátrányait se ... :D

Hát, bocs, de nem ez jön le a kommunikációdból.. :-D 

Bár igaz, hogy ah az örök érvényű "van előnye és hátránya is" lenne a felütés, akkor semmi flame nem keletkezne... :'-D

De komolyan a sikeres HO alapveztése (kellene, hogy legyen)

  • mkunkakör alkalmas legyen rá
  • a cég alkalmas legyen rá (technikai feltételek)
  • a vezető alkalmas legyen rá (nem egy irányítás mániás barom + tudja, hogy mi a feladat és az milyen erőforrást igényel -> emberi ráfordítás)
  • a munkavállaló alkalmas legyen rá
    • el legyen végezve a meló
    • legyen kötelesség tudat (a meló fizikális részén túl: hivatali időben otthon is munkahelyen vagyok, ha éppen bepakolom a mosogatógépet, akkor is. /amúgy nálunk ez az irodában is megesik, mmint a mosogatógép pakolása/)
    • nem _egyedül_ az antiszociális / introvertált beállítottsága indokolja a HO-t

Ezek körül megy itt az érvelés pro és kontra is, pedig tökmindegy: ha bármelyik nem teljesül, a HO vagy nem működik vagy folyamatos frusztrációt okoz valakinek. Ugyanakkor a fentiek emberi része onsite is feszültségeket okozhat.

Kérlek ilyet ne állíts, számtalanszor mondtam, hogy itt is van home office, max. az van, hogy te nem minden kommentem olvasod.

A pro és kontra azért hiányzik, mert a HO huszárok szerint a HO-nak nincs semmi hátránya, de ez nem igaz. Természetesen az ilyen hülye hozzáállás azt szüli, hogy rá fogok menni az ilyen balfasz állításokra. 🤷‍♂️

Az meg külön élvezettel tölt el, amikor érdekelt feleket tudok rugóztatni: HO-ban érdekeltek próbálják meg nekem bizonygatni, hogy az csak jó és HO-ban érdekeltek pluszegyezeik fel a kommentjeiket :D

Mintha arról lenne szó, hogy alkalmazottat kérdeznénk meg arról, hogy eleget keres-e :D

trey @ gépház

Kérlek ilyet ne állíts, számtalanszor mondtam, hogy itt is van home office, max. az van, hogy te nem minden kommentem olvasod.

Nem azt állítottam, hogy vidéken (ott) nincs HO. Kurvára zsákfaluban HO-ztam évekig az Őrségből.

Arra reagáltam, hogy "itt mi nem tagadjuk a hátrányait se".

 

A többivel meg egyetértek. A pro és kontra hiánya nem csak neked szólt.

Az meg eleve marhaság (bármilyen irányban/témában), hogy csak ez az egyetlen igaz út. 

Ha HO-ban vagyok, akkor "el sem voltam menve" ;-)

De, jah, a kényelemről (ezáltal az adott emberről) szól. 20+ év után vidékinek gondolom magam, de nem probléma "bármiért is" elmenni itthonról. A fontosság a kérdés. Ha városban hazamegyek és nem annyira fontos, ugyanúgy nem megyek edzeni (vagy bárhová), ha egyszer haza mentem.

Akkor fizessenek má valami veszélyességi pótlékot, a minimum lenne!

A cikk helyes cime:

Az aktiv mozgas csokkenti a fizikai es mentalis egeszsegkarosodas kockazatat.

Bizonyára egészségesebb napi 5 óra alvás, mint a napi 7. Hát már hogyne.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE