[Megoldva] Kapunyitó: GSM vagy wifi?

Iskolába kell egy kapunyitó.

Elvárás, hogy a jogosultak egy szám felhívásával ki tudják nyitni.

Amit néztem, azt SMS küldéssel lehet adminisztrálni.

Tud-e valaki olyat, ami (gsm-wifi dual?) webes/appos admin felülettel is bír?

szaszi

Hozzászólások

Szerkesztve: 2024. 02. 25., v – 05:58

Itt van wifi és bluetooth megoldás is:

https://www.kapuaruhaz.hu/alkatreszek/gsm-kapunyito-150

Szerintem megoldható, hogy mindkét megoldással (wifi, gsm) működjön. Szerintem beilelszthetőek ezek egymás mellé is, de természetesen kell némi szaktudás is hozzá. Akik ilyen kapunyitó rendszerekkel foglalkoznak, biztos meg tudják oldani.

Szerkesztve: 2024. 02. 25., v – 08:55

Tervezek SIM800 modult hozzáadni az aláírásomban szereplő projekthez. Ha elvárás a wifi és nem lehet kapni, pár nap alatt meg tudom csinálni.

Több helyen használunk TELL Gate Control 1000-et. Windows-os vastagkliens van hozzá, ami alapból USB-vel csatlakozik, de képes (modelltől függően) GPRS és 4G Internet kapcsolaton keresztüli adminisztrációra is. (A mobilinternet kapcsolat nem állandóan online, hanem egy trigger SMS-sel lehet elindítani.) Ez a gyári állapot.

Én fogtam egy régi OpenWRT-s dobozt, tettem rá USBIP-t, összedugtam vele USB-vel a kapunyitót, és onnantól bármilyen IP hálózatból (... WiFi, stb.) 0-24 bármikor elérem. Ez nekem így bevált.

Úgy néz ki, Tell a nyerő: Gate-Control-PRO-20-4G, az üsz. korrekten minden kérdésemre választ adott.
https://www.tell.hu/Gate-Control-PRO-20-4G-IN4-R2-kapunyito-modul-mobilapp-20-felhasznalo
"mobilalkalmazással vagy GSM-hívással"

Ez a kártya is elég kellőnek tűnik.

Köszönöm a hozzászólásokat!

Vigyazz, hogy meg veletlenul se olyan legyen, hogy mas szamot is hivhatnak rola.

Nehany ilyen eszkoz tervezojenek ez nagyon jo otletnek tunt...

Kaputelefonok voltak ilyenek.

Van egy nevlista, amibol fel tudod hivni a lakot, hogy engedjen be.

Es volt egy opcio, hogy akkor inkabb uss be egy telefonszamot. Gondolom az volt a cel, hogy egy frissen bekoltozott lakot is felhivhass, aki meg nincs a listan.

Egyesek rajottek, hogy akkor mostantol hivhatjak a szomszed (nyilvan nem a sajat, mert az draga) kaputelefonjarol a thai baratnojuket...

Wifi az AP-ból, Internet optikáról. Ha megszakad az Internet, akkor ez a szolgáltatás megáll. Ez egy telephely teherkapuja, ügyfélkapuja, sorompója, ha beáll akkor beáll. Valaki odasétál, és nyitja a 433mHz-s nyitóval. Nem tűzoltóknak nyitjuk a kaput, hogy wan failover kelljen :)

btw: PPPoE Online Time:    208 day(s) 14:55:49

meg nem mondom mi a tipusa, de volt ilyen kapus rendszerrel dolgom, regisztráltak a szamom, igy ha hivtam kinyilott es kuldott fotot emailben a kocsirol aminek nyitottam, ipari teruleten volt ugyh szerintem inkabb ilyen beleptetorendszeres/kapus cegeket kerdezz meg.

Van arra igény, hogy a kaput úgy nyissák ki, hogy aki kinyitja az nincs a helyszínen? (Tehát a főnök otthonról pl?)

Teljesen más a röppálya akkor, ha a GSM csak azért kell, hogy NE kelljen RF kártyát vagy távirányítót venni mindenkinek.

Ha nincs szükség GSM-re állandóan, akkor egyszerűbb lenne AP-ra pakolni az egészet és akkor hatókörön belül alkalmazásból lehetne nyitni, zárni. 
 

Van erről gyakorlati tapasztalat? Valahogy az az érzésem, hogy ez túl lassú, legalábbis autóval érkezve a kapuhoz. Mire észreveszi a telefon az ap-t, mire az app elindul, addig feltartod az utcát. Szemben egy egyszerű RF távirányitóval amit 200m-ről megnyomsz és mire odaérsz már nyitva a kapu.

Akkor már inkább netes legyen és akkor mobilnetről inditod a nyitást.

A kapunyitónk (wifi)  és a bejárati ajtónk (Nuki + BT) nyitása így működik.
A telefon bőven csatlakozik amikor az utcára befordulok (100m)
Az app indítása meg szinte annyi idő mint a telefon bepötyögése.

Az RF biztosabb, de akkor mindenkinek kell venni, amit szerintem az OP akar elkerülni.

Azt tudom még elképzelni, hogy az intézmény kijelöl egy időszakot, mittomén 7-10, amíg az aplikáció megnyitása nélkül, önmagában az kinyitja a kaput, hogy az AP hatókörébe ér az adott telefon. Ezen időszakon kívül meg applikációval lehet nyitni a kaput. Így nem kell a kapu előtt rostokolni, amíg az arréb csúszik, hanem ahogy az emberke közeledik az épülethez, a kapu már nyitva van neki. Bezárás meg adott idő múlva vagy fizikai gombbal.
 

speciel a Tell esetén (ha jól értelmeztem a leírást) akkor APP-ból nyitod a kaput és nem "jelenlét-érzékelés" van.
Van olyan, amit felhívsz a nyitáshoz.
Van olyan, amit úgy nyitsz, h elinditod a telefonodon az APP-t, megnyomod rajta a gombot és így triggereled. Az, hogy a telefonod azonos wifire csatlakozik, mint a kapunyitó, vagy mobilnetről megy - irreleváns - mindenképpen a felhőn keresztül történik a kommunikáció.
Természetesen van kombó verzió is.
Aztán jönnek még az "értéknövelt" verziók is, mert a legkisebbek csak 50(?) telefonszámot tudnak authentikálni.
 

Nem hogy csak "ne kelljen venni", hanem a sűrűn cserélődő jogosultaknál se maradjon ott, amit utána macera letiltani (távirányítót legalábbis) és még pénzt is buksz minden alkalommal. Ha összetörik, elvesztik, az már a másik eset.

Szerintem 5+ jogosult esetén a legjobb megoldás még mindig a GSM: utca elejéről rácsörögsz, kinyomja - 0Ft, mire odaérsz, a kapu nyitva. (ahol nincs költségvetés rendszámfelismerésre)

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Telefontartó nyilván van. Csak úgy leszórni a telefont akárhova barbárság. Fékezéskor esik-repül a picsába a készülék.
Meg ugye menet közben töltőn is van (akár wired, akár wireless), mert ki akarná feleslegesen ciklálni a készüléke akksiját, amikor ott van a power?

Kihangosító minek? Itt csak csörgetni kell, nincs beszélgetés.

Feltételezem a gyakorlatban ez úgy megy, hogy ki van téve home screen-re egy gyorshívó shortcut, amire időben rányom a paraszt, mielőtt hazaér a traktorral. És mire odaér, már csak be kell hajtani.

Igazából ha nagyon precízek vagyunk, akkor nem kell, a kresz szerint az ülésen mellettem lévő telefont nyomkodhatom.

De és ha kell, akkor mi van? Ki a fenének nincs még? És akinek nincs, az ugyan miért ne tudna a kapu előtt megállni, aztán kézbe venni, és megnyomni, hogy szezám tárulj.

A kapunyitáshoz nem kell kézben tartva telefonálni.

Túlreagálod szerintem. Engem sokkal jobban zavar, amikor az illető lefelé nézve csetel. Bár inkább telefonálna.
Könnyen meg tud lenni a baj, ha nem az utat nézed. Kézben tartott telefonnal lehet az utat nézni. Csak kényelmetlen (nehéz pl. sebességet váltani). Ezért érdemes fülessel beszélni.
Valaki szerint maga a telefonálás ténye vonja el a figyelmet, nem is a kézben tartás. Ebben biztosan különböznek az emberek. Én nagyon sokat telefonálok vezetés közben és futás közben (BT fülessel mindkét esetben). Egyáltalán nem zavar, nem vonja el a figyelmemet. Sőt, direkt szeretek így időzíteni hosszú beszélgetéseket, mert ,,épp ráérek", holt idő. Ugyanakkor el tudom képzelni, hogy ez másnál máshogy van.

Rám a zene sokkal rosszabb hatással van. Érzelmileg befolyásol. Aminek következtében sokkal jobban cipőzöm, ha zenét hallgatok. Mindezt úgy, hogy észre sem veszem. Csak amikor néha rajtakapom magam. Ezért eleve ritkán hallgatok zenét vezetés közben. Podcast-ok szólnak. És sosem éreztem, hogy ez elvonná a figyelmemet. Azt én döntöm el, mikor figyelek oda rá és mikor nem.

A "ráérsz" az még oké, a füles, amivel a környezeted hangjait részben kizárod, már nem igazán oké... Nagyon nem mindegy, hogy akkor hallod meg a kéklámpásnak a szirénáját, amikor ott van a se&&edben, vagy már messziről érzékeled, hogy valahol sikít egy sziréna, és tudod keresni (előre/tükörbe nézve és figyelve), hog yhol van, merről érkezik, kell-e neked változtatnod a haladásodon?

De, ez a te állításod. Csak egyszerűen ahhoz nincs meg a kellő bátorságod, hogy körülírás nélkül egyenesen kimondjad, hogy ugyanúgy megsértesz egy csomó közlekedéssel kapcsolatos törvényt, szabályt és egyebet, ahogy az átlagember teszi, csak épp más szubjektív súlyozásod van a témában.

'87 óta elég sokat és sokfélét, és bizony azt látom az utakon, hogy 10-ből 9 autós csak akkor veszi észre a nagy , kénen villogó sikító pirosat, amikor már tolja le az útról... Na az ilyeneket kéne "gylaogolni is csak felügyelettel" korlátozással megkínálni...

Túl magasak az elvárásaid az emberekkel szemben. Akik nem vezetnek rendszeresen vagy csak rövid utakon, megszokott útvonalon járnak, legtöbben nincsenek felkészülve a váratlan helyzetekre és egyáltalán nem készség szintű dolog számukra a gépjárművezetés. Ők vannak többen. Azaz ha úgy tetszik, ez a normális. Sőt, megkockáztatom, hogy Te is ebbe a csoportba tartozol.

Éppen ezért megkülönböztető jelzéssel se lehet ész nélkül haladni. Ám a tapasztalt sofőr (a megkülönböztetett jelzéssel haladó járműben) fel fogja ismerni a helyzeteket, hogy a közlekedés mely résztvevői ,,vették" a jelenlétét, és kik azok, akikre figyelnie kell. Valamint a ráutaló magatartásával, fellépésével elő tudja segíteni, hogy a többi közlekedő lehetőleg hamar levágja, mi a szándéka, mit fog csinálni.

A realitás nem az, hogy tízből kilenc ember csak ,,felügyelettel gyalogolhat", ahogy írod - gondolom a fennmaradó egy tized felügyeletével. Hát kurvára nem. A kilenc tized fogja becsicskítani a többit.
 

Az lenne a normális, ha csak a valóban alkalmasakat és felkészülteket engednél ki a közutakra. A kéklámpáson tudom, mik az elvárások, és azt is tudom, látom, hogy az elmúlt évtizedekben mennyit khm. csökkent az autósok átlagos odafigyelése, figyelme, arányaiban mennyivel több figyelmetlen, és maximum "gyalogolni is csak felügyelettel" humanoid ül bal egyben...
A 90% _még_ erős túlzás, valóban, de az, hogy semmilyen érdemi alkalmassági vizsgálat nincs, az qrva nagy baj. Nem, a "vérnyomás-pisi-olvassa a táblát" nem az... (Oké, az egész napos PÁV, amikor a délelőtt már kihullott a csapat kb. fele, és a nap végén a reggeli létszám elég kis hányada kapta meg a hőn áhított papírt, az az úrvezetőknél túlzás lehet, de azért van/lehetne a kettő között egy értelmes középutat találni...)

Ez nem így működik, hogy szerintem vagy szerinted mi lenne a normális. A dolgok organikusan kialakulnak valahogy, nagyon sok tényező mentén. Az emberek általában nem azért csinálnak vagy nem csinálnak valamit, mert bunkók. (Sokan persze bunkók is, de szerintem nem mindennek csupán ez az oka.)

Egy kisebbség ismeri csak fel az önismeret fontosságát. A többség általában megtalálja a felelősség elhárításának valamilyen módját. Vagy abban, hogy mindenkinél okosabbnak hiszi magát és így mindig másokat hibáztat, vagy úgy, hogy lehúzza, hülyébbnek állítja be magát mint valójában, és így nem kell felvállalnia a valós képességeivel járó felelősséget. Vagy a valóban nagyszerűbb embereket fikázza, hogy ne kelljen szembenéznie a saját hitvány mivoltával.
Valaki komplett élethazugságot generál magának, hogy elkerülhesse a nyomasztó dolgokkal való szembenézést.

Aha, és sose tűnt fel, hogy a sziréna bizony rohadt hangos, azon érdemben nem ront semmiféle headset? Ami egyébként FYI a "jó"  autoban telefonálási módszer volt elég hosszú ideig, amíg kihangosító max nagyon prémium cuccokban volt.

Illetve azon is érdemes volna elgondolkozni, hogy ha szerinted most 90% nem veszi észre szirénázót, miközben headset már alig van, nos, akkor lehet hogy más a baj. (Egyébként a 90% nettó marhaság, de legyen neked)

a telefon beépített kihangosítójával nem zárod ki a környezeted hangjait, ahogy az autó kihangosítójával sem.
Az "agybadugós" és fejhallgató verzió az, ami kizárja a hangokat - aki ilyet használ vezetéshez (ill. bármilyen közúton való közlekedéshez), attól el kéne venni a jogsit, azzal egyetértek. 
Hozzáteszem, eddig életemben 10nél kevesebb sofőrön láttam fejhallgatót...

A kihangosítót nem szeretem.
Az agybedugós fülesből van olyan opció is, hogy csak az egyiket dugod be.
Meg olyan opció is, hogy ANC helyett a környezet zajaiból valamennyit bekever.
Országúton szerintem semmi gond nincs ezekkel. Annál semmiképp nem rosszabb, amikor valakinek 120 dB-vel szól a mulatós.
A Hungária körúton nyilván nem így közlekedek. Városi forgalomban szerencsére ritkán veszek részt. Azok általában rövid utak, amikor eleve nem hallgatok semmit. Egy podcast-ot hosszú úton érdemes elindítani, ahogy egy telefonbeszélgetést is elkezdeni.

Gondolkodtam. Szerintem sok vita, egyet nem értés itt a fórumon a részletek ismeretének hiánya miatt születik.
Jómagam szinte nem is autózok városi forgalomban. Hosszú utakra megyek, vidéki országúton - ahol nem sok esemény van. A tükröket reflexből figyelem, alapban is, de ha bármit csinálok, az mindig tükörbe nézéssel kezdődik.

Leírom, hogy bedugós BT fülessel telefonálok meg podcast-ot hallgatok.
Mondjuk van egy olvasó, akinek az autózás fogalmához a belvárosi forgalom meg a rakparton araszolás társul - mert számára nagyrészt ez az autózás. És ő ezekre a szitukra projektálja rá az olvasott kijelentéseket.

Ha nagy ritkán városi forgalomban veszek részt, nyilván nem akkor dugom be a fülest; eleve stresszes számomra a helyzet, mert szokatlan. Akár csak egy Budapesten áthaladás is, vagy egy vidéki megyeszékhely csúcsforgalmában való részvétel. Megoldom, de nem szeretem. Na ott tényleg szinte minden figyelmemre szükség van. De amikor dzsalok az ismerős úton, ahol általában gyér a forgalom, vagy legfeljebb néhány autó halad egymás után, ott szerintem még külön jó is, ha leköt valami. A figyelem az ingerszegény környezet hatására is tud lankadni. Az M86-oson pl. nagyon sokszor éreztem már, hogy mindjárt elalszom. Volt, hogy le kellett hajtanom a falusi kisbolba kóláért, encsiüccsiért. Egyszerűen mert annyira ingerszegény, eseménytelen. Forgalom általában alig van (nem egy M1-es, na), hosszú, egyenes szakaszok, a táj egyforma, 110-es sebességkorlát, tempomat. Ilyenkor akár az is nagy segítség, ha van veled valaki, akivel tudtok beszélgetni.

No azért sok év, sok vezetés után is időről időre akadnak helyzetek, amiket benéz az ember.
Ezért (is) érdemes arra törekedni, hogy ha gond van, ne csak a szerencsén múljon.
Idővel rájön az ember, hogy nem érdemes másokat hibáztatni. Vannak persze pofátlan manőverek, amiken ki tudna borulni az ember, de mire mész vele? Elveszíted a higgadtságodat, valódi ráhatásod pedig nincsen az illető viselkedésére. Érdemes inkább elraktározni, hogy akár ilyesmikre is érdemes felkészülni.
Szerintem nem az a fontos, hogy a rendőrök mindenkit kivegyenek, akik a már lakott területnek számító, de kietlen bevezető szakaszon hatvannal mer menni. Azokat viszont ki kellene szedni, akik durva sebességgel rongyolnak be lakott területre (120+ simán előfordul).

Bárhogy is, alapvetően szerintem jobb túllendülni a mindig mások hibáztatásán, az élet bármely területén. Helyette azokra a dolgokra koncentrálni, amire van ráhatásod.

Mert amikor valakinek bömböl a mulatós, az nyilván sokkal jobb.
Rural országúti környezetben nincsen sok releváns zaj. Az út egy dimenziós (előre meg hátra). Fordulatszámmérőm van, tükröket figyelem.
A szántóföldeket érdemes még pásztázni, nem jön-e épp arrafele egy rudli.

Egy dolgot valóban nehezebben veszek észre: a kopogó féltengelycsuklót, búgó csapágyat, ropogó toronycsapágyat. Ezeket mindig olyankor hallom meg, amikor utasom van és nem hallgatok semmit. Illetve egy rugótörést a múltkor parkoláskor vettem észre, amikor már levettem a fülest és parkolóhelyre bejáráskor tekergettem a kormányt.

Egyik sem jó. "Az út egy dimenziós (előre meg hátra)." - meg oldalra, hiszen az út melletti területre is figyelsz, hiszen állat, gyalogos (ez utóbbi is lehet állat, igen...) onnan érkezhet. És ha kanyargós az út, vagy épp lakott terület, több keresztutcával, akkor a kéklámpást előbb fogod hallani, mint látni...