Melyiket ajánlanátok, ami Linux alól is vezérelhető LED-es okoségő, nem kell hozzá hub és szutyok telefonos app? Lehetőleg azért a fénye legyen normális, nem szutyok.
Eddig két alternatívát találtam, a Philips Hue termékcsalád, ami Corluma.net alkalmazással vezérelhető, de az meg egy zárt kódos, flatpakkos app, nem tetszik, pedig az izzó szimpatikus lenne. A másik meg a Tuya (régi nevén SmartLife) felhős protokollal dolgozó izzók családja, de az meg a felhőbe telefonál kifelé, meg sok termékről nem derül ki egyértelműen, hogy támogatja-e, de legalább tuya-bulb-control vagy tinytuya segítségével állítgatható.
Valami másik alternatíváról tud valaki? Lehetőleg olyat keresnék, ami helyben beszélget az izzó-val, és valami nyílt protokollt használ hozzá, pl. https-es elérés, vagy hasonló, hogy eljuttasson egy egyszerű #RRGGBB hexadecimális kódot (#000000-ra meg kikapcsolja az izzót). Ilyesmi lenne a legjobb, csak működjön. Jelenleg van egy kínai szutykom, ami csak a SmartLife appjával működik, és a fénye se elegendő, ezért lecserélném. Nem kell nagy okosság, csak a fényét, színét lehessen szabályozni, ha éjszaka megkelek, villanyt kell oltani, akkor ne verje ki az álmot a szememből, rossz alvó vagyok, nehezen tudok el/visszaaludni.
- 2934 megtekintés
Hozzászólások
Bár a tuya elég esetleges, de van local api, hozzá opensource cucc, pl: https://github.com/jasonacox/tinytuya.
A shellynek is vannak rgb izzói, azoknak van normális http apijuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kösz az infót. Gondolkodok még melyik legyen. A Philips felé hajlanék, de ez a Shelly is szimpatikus, azzal csak egy gondom van. A UK-ben venném, és itt ugye javarészt idióta szabványos B22-es bajonettes izzófoglalatok vannak (nem mindenhol, ellenőriznem kell az új bérletben), a Shelly-nek meg csak E27-es égője van az angol Amazonon is. Bár ahogy nézem, van a Shelly-nek koppintása, a Tapo, ugyanúgy néz ki, ugyanazt tudja, van hozzá épp olyan webinterface, leírásra a fénye is jó, így még az is játszik.
Tényleg nem nagyok az igényeim, egyszerű, kulturált, multiplatformos vezérlés, min. 800 lumen, és legyen kulturált fénye. Nem vagyok CRI/színhelyesség-, színhőmérséklet-sznob, nem forgatok vele videót, így nem kell stúdió tökéletességűnek lennie, csak használhatónak. Ezt csak azért kötöttem ki, mert néhány noname kínai izzónak elég tompa, színszegény fénye van, hiába RGB, és még ez se lenne baj, mert legtöbbször tompítva használom, hanem ha kivételesen látni is kell valamit a szobában, akkor meg ne csak homálylati gyertyafénye legyen, mert tökön szúrom magam.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A UK-ben venném, és itt ugye javarészt idióta szabványos B22-es bajonettes izzófoglalatok vannak (nem mindenhol, ellenőriznem kell az új bérletben), a Shelly-nek meg csak E27-es égője van az angol Amazonon is
Hát ez passz.
ár ahogy nézem, van a Shelly-nek koppintása, a Tapo, ugyanúgy néz ki, ugyanazt tudja, van hozzá épp olyan webinterface, leírásra a fénye is jó, így még az is játszik.
Ezt nem ismertem, de 1 percet beletekerve egy izzo doksijában az első screenshot kurvára tuyanak néz ki (bár a gugli alapján a smartlifeba nem lehet bekötni). Illetve nem tudom, mennyire shelly koppintás ez, a doksik már mind a tp-linknél vannak :)
Tényleg nem nagyok az igényeim, egyszerű, kulturált, multiplatformos vezérlés, min. 800 lumen, és legyen kulturált fénye. Nem vagyok CRI/színhelyesség-, színhőmérséklet-sznob, nem forgatok vele videót, így nem kell stúdió tökéletességűnek lennie, csak használhatónak. Ezt csak azért kötöttem ki, mert néhány noname kínai izzónak elég tompa, színszegény fénye van, hiába RGB, és még ez se lenne baj, mert legtöbbször tompítva használom, hanem ha kivételesen látni is kell valamit a szobában, akkor meg ne csak homálylati gyertyafénye legyen, mert tökön szúrom magam.
Igazából szerintem okos izzót nem annyira jó ötlet venni, ha van más lehetőség. Ha lehet szerelni, legyen a kapcsoló mögött a vezérlés, és kb bármi dimmelhetőt rátehetsz. Mondjuk ha színes kell, akkor sajna marad a szalag, vagy az okos izzó.
Ikeának nincs valamije?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A sima dimmelés nekem nem elég, színhőmérséklet vagy RGB állítás is kell. Éjszakára beállítok valami meleg színt, pirosos vagy narancs, amiben nincs kék összetevő.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van E27-adapter az Ikeában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tuya-val ovatosan... vannak hozza appok de szukseged lesz egy device key-re hozza. semmi gond, be kell regisztralni a tuya-hoz developernek, es akkor megkapod. muxik, szuper. igen, de 30 nap utan kozlik hogy vagy 10k $ fizess vagy torold az accod. ha torlod, azzel ervenyet veszti a key is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó tudni :D 2021 óta használom ... ingyen ...
Fedora 41, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
marmint mit hasznalsz? a tuya developer accot? vagy az onnan kinyert device kulcsokat?
nekem az acc trialja 30 nap utan lejart, es azzal egyutt az addig letoltott kulcsok is megszuntek mukodni.
komolyan erdekelne hogy hasznalod, mert van egy rakat tuya cuccom...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
komolyan erdekelne hogy hasznalod,
Mondom beregeltem, azota használom :D Néha jön valami levél tőlük, sose érdekelt ment a kukába.
HA-val használom ma is, mivel a hőmérséklet szenzorok adatait onnan kapom meg ...
Fedora 41, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
HA-hoz nem kell developer acc... azt tudja alapbol is, sima user regisztracioval.
ahhoz hogy felho nelkul hasznald localban, kozvetlen bizgetve a deviceokat a githubos hackekkel (tinytuya etc), ahhoz kellenek azok a kulcsok amit csak a developerek kapnak meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez rendben van. Az account pedig developer account, mivel ezzel tudom leszedni a kulcsokat azokhoz a tuya eszkozokhoz amiket localtuya -n keresztul hasznalok ...
Fedora 41, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs már olyan, hogy meg lehet a 30 napot hosszabbítani? Régen használtam én is, de 30 napnál nem tovább, mert nem volt rá már szükségem. Akkor még úgy olvastam, hogy meg lehet hosszabbítani fél évvel és utána megint meg lehet hosszabbítani és talán ezt a végtelenségig is lehet csinálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem tudom, mert nekem a 30 nap utan elmult az osszes tuya deviceom is (mintha factory resetelted volna), ujra kellett parositani es akkor mar a regi kulcsok nem mukodtek tobbe. toroltem az accot aztan azota a gyari appal hasznalom. lehet hogy 30 naponkent ujra lehetne reggelni vagy lehetne hosszabbitani, de ez akkor is tul maceras ugy.
persze siman lehet hogy en csinaltam valamit rosszul, azert is erdekelne masnak hogy mukodik, ha mukodik.
a githubos leiras (mar) nem is hasonlitott arra a webes feluletre ami volt, szoval elegge improvizalni kellett a dev regisztracional.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor amit még el tudok képzelni, hogy én olyan cuccokat vettem ami Tuya és Smart Life kompatibilis, és szerintem én ezeket a SmartLife alkalmazással használtam. Ami szinten tuya api-t használ, viszont emiatt lehet mások vonatkoznak rá mint az alapból Tuya appal használt cuccokra ...
Fedora 41, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Előre is elnézést kérek a teljesen haszontalan hozzászólásomért, de egyszerűen kikívánkozik belőlem. :-D
Csak én érzem rituális öntökönszúrásnak azt, ha az ember felhőbe telefonálva kapcsolja fel a villanyt, vagy azért van ezzel így más is?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, nem csak te. Bárki aki önkritikus gondolkodásra képes, azonnal rájön, hogy agyrém felhőzni egy helyi égő állítgatásáárt. Épp ezért nem akarok ilyet én se, nem kell Alexa meg ilyen hülyeségasszisztenses és buzi telefonos appos-felhős mókolás. Helyesebben az se baj, ha ezeket tudja, akkor nem használom ezt a funkciót, csak lehessen helyben állítgatni, akkor is, ha nincs internet épp, nem elérhető a felhő, stb..
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagy azért van ezzel így más is?
Van. Aki nem IT-s nem könyít az IT -hoz semmit. Viszont szeretne ilyet. Találkoztam többel is tökre örültek neki, hogy megnyitották a telefonos appot, és látták mindent, kapcsoltak mindent is ...
Azért az megvan, hogy nem mindenki akar otthon szervereket üzemeltetni, kitenni netre, vagy VPN kapcsolat stbstbstb. Nekik ott a felhő ... És ők vannak többen ...
Fedora 41, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól tartok, félreértetted a kérdésem lényegét (vagy én nem értem a választ).
Az én problémám ezzel az egésszel nem az volt, hogy felhő vagy nem felhő, hanem hogy minek. Szerencsére trey kolléga előhozakodott egy értelmesnek látszó felhasználással már azon kívül, hogy a haveroknak mutogathatod, hogy mid van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hogy minek
Vezérelni valamit egyszerűen utólag ? Lehet akár ez egy szivattyu ki/be kapcsolása is akár ...
Fedora 41, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van egy érintőkapcsolós éjjeli lámpám, tökéletes szerintem erre a célra is.
(Van belőlük elemes, hálózatos, egy vagy többfokozatú kapcsolós, stb.)
De nyilván, ha valaki "okoségőt" akar, az az ő dó'ga, a boldogság relatív!
(Bár elvileg haználható párhuzamosan is a kettő akár.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van, aki biztonságtechnikai okból teszi. Pl. a világ másik részéről random felkapcsolja, amíg nincs otthon. Képzeletedre bízom.
Igen, lehet időzíteni is ezeket kb.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, tudnak ilyet is, de ehhez nem kéne szigorúan kimenni a felhőbe. Még az se baj, ha valamelyik kimegy, de akinek ez a funkció nem kell, arra ne tolják rá a hülye felhős appjukat.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neked nem, mert te (meg én) összehackolod. Random embernek nincs erre se ideje, se képzettsége. Nekik teljesen jó a felhős vezérlés.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem akinek van IT háttere, az senki se. A usecase, hogy legyen távolról is kapcsolható az valid (bár lámpa kapcsán pont viszonylag ritkán érdekes). Hogy adott esetben van valami felhővel van megvalósítva, az talán nem olyan para. Bár én személy szerint nem szeretem a célkeresztet, amit így a hátára rajzol az ember, ezért használok saját megoldást, de egy átlagember valószínűleg nagyobb biztonságban van egy ilyen szolgáltatásban. (Mondjuk a kisebbek elég fosok, nem hiszem, hogy jól állnak securityvel, semmit, aminek biztonsággal kapcsolatos vetülete van, nem engednék bele személy szerint, a "tudja kapcsolgatni a lámpát" vállalható risk). De alapvetően ja, olyat érdemes építeni, ami működik helyben. Ez egyébként a klasszikus setupokban nem annyira para, jellemzően ugye van valami zigbee vagy zwave kontroller, csak hát az ugye kell venni, a wifisekhez meg nem (lásd ugye topicnyitó), persze nem is nagyon árulnak a gyártók. Mondjuk aki meg igen, ott gyakran gyártó specifikus az egész, ha egy helyen akarod látni, akkor amennyire követem kb google vagy smartthings. De igazából van vagy 3-4 élő opensource megoldás, amit local lehet futtatni, és a legtöbb dolgot be lehet alájuk szuszakolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hú, ez nagyon rosszul hangzik, akkor a Tuya szépen ki is van lőve. Nehogy már fizetgetni kelljen azért egy fillért is, hogy a már megvásárolt izzót helyileg tudjam használni. Nem hogy 10k USD-t, az végképp morbid, súlyos anyagon vannak ezek.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tessék legújabb HA changelog
- The Tuya integration can now be set up directly using the Tuya Smart or Smart Life app. No more need for developer accounts or complicated procedures
Meg lehet próbálni ...
Fedora 41, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
koszi, ez erdekesen hangzik, kiprobalom
update: feldobtam a dockeres HA-t egy linuxra, hozzaadtam a tuya-t, kerte a smartlife app-bol a kodot + qr scan engedelyezest az appon belul es mar latja is az osszes eszkozt (mind fogyasztasmeros konnektorok, 4 "igazi" tuya es 1 kompatiblis). mondjuk eleg sokat kellett kattintgatni mert a mert ertekek mind rejtettek (alapbol csak mint kapcsolo mutatja oket), de elo sikerult csalni a tobbit is, csak minden eszkoznel minden erteket vegig kell egyesevel engedelyezni...
majd belenezek a forrasaba, kivancsi vagyok hogy csinaltak, bar 99% hogy valami tuya cloud api-n at keri le a device kulcsokat.
update2: szerintem ez ugyanugy a felhon at kommunikal az eszkozokkel, mint a mobil appjuk:
22:32:40.891172 IP 192.168.2.194.49154 > 255.255.255.255.6667: UDP, length 188
22:32:45.887286 IP 192.168.2.194.49154 > 255.255.255.255.6667: UDP, length 188
22:32:47.741871 IP 3.65.95.68.8886 > 192.168.2.194.17295: Flags [P.], seq 794:1087, ack 495, win 3752, length 293
22:32:47.768781 IP 192.168.2.194.17295 > 3.65.95.68.8886: Flags [P.], seq 495:708, ack 1087, win 3225, length 213
22:32:47.795820 IP 3.65.95.68.8886 > 192.168.2.194.17295: Flags [P.], seq 1087:1156, ack 708, win 3752, length 69
22:32:48.022879 IP 192.168.2.194.17295 > 3.65.95.68.8886: Flags [.], ack 1156, win 3156, length 0
22:32:49.022703 ARP, Request who-has 192.168.2.194 tell 192.168.2.194, length 46
22:32:50.887484 IP 192.168.2.194.49154 > 255.255.255.255.6667: UDP, length 188
68.95.65.3.in-addr.arpa name = ec2-3-65-95-68.eu-central-1.compute.amazonaws.com.
probabol lekapcsoltam a netet (WAN), nem is mukodik, sot ezt irja ki a HA:
Nem sikerült meghívni switch/turn_off szolgáltatást. HTTPSConnectionPool(host='apigw.tuyaeu.com', port=443): Max retries exceeded with url: /v1.1/m/thing/8508301094b97e165ff8/commands (Caused by NewConnectionError('<urllib3.connection.HTTPSConnection object at 0x7efda30d8f20>: Failed to establish a new connection: [Errno -3] Try again'))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az is milyen komoly már hogy direkt ec2 az endpoint :)
--
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, hogy felhőn keresztül teszi. Changelogbol nekem kb evidens volt, hogy fogták és implementálták a smartlife és a tuya appokat HA -ba. ...
Viszont így nem kell neked developer account az api kulcsokhoz. Valamit valamiért.
Fedora 41, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Philips Hue bridgenek felhomentes, localban mukodo HTTP alapu API-ja van, tokeletesen mukodik internet nelkul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
... és meg is találtam, valóban így van. A leírás alapján nem csak hogy van hozzá normálisabb Python lib, de IP-re is kiküldhető neki utasítás JSON-ban, azt meg tudom oldani bloat Python nélkül is, egyszerű POSIX shell scripttel. Így szerintem akkor maradok a Philips-nél.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
JÓ de azt írtad:
nem kell hozzá hub és szutyok telefonos app
Én úgy értettem a "kiirást", hogy ne legyen még egy doboz, se hub se gateway , se bridge a lámpálkoz.
Ez meg egy zigbee bridge. Vagy így gondoltad ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván valami bridge kell hozzá, de az az izzóban van, meg a helyi routerben. Hubot, telefonos appot, felhőbe telefonálást nem akarok. Csak tudjak az égőnek a helyi hálózaton valami szabványos, nyílt protokollon át üzenni, hogy ki/bekapcsoljon, meg milyen #RRGGBB színnel-erősséggel világítson. Ennyi. Azt, hogy ezt hogy oldják meg, nem érdekel, de egy égőbecsavaráson, és Wi-Fi hálózatra engedésen/párosításon kívül más ne kelljen hozzá, se megvenni, se hülyeségeket feltelepíteni akárhová.
Mondom, most egy noname kínai okoségőm van jelenleg SmartLife IFTTT kompatilibs, ezt a régi bérletben használtam. Ezt könnyen lehetett párosítani a Wi-Fi routerhez, látszik is a hálózaton az IP-je, de nem tudok neki utasításokat küldeni sehogy, csak az idióta SmartLife androidos appján keresztül, ami felhős működésű. Meg az izzót is le akarom cserélni, mert ezt a nagyobb szobát nem tudja majd kivilágítani rendesen, csak 600 lumenes.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valamit félreértesz szerintem, a HUE alapvetően Zigbee alapú, ez egy iot mesh protokoll, ezért kell a hub (és gondolom nincs zigbee a routeredben). Amikor a HUE API-ról beszélünk, az a Philips HUE HUB-ban levő szoftver interfacere vonatkozik, az izzóval nem tudsz IP-n kommunikálni.
HUB nélkül is meg lehet oldani, de mindkettő munkás:
- Bluetooth kell, és újabb generációs HUE izzó (gen4), csak azokban van BLE. Tehát beragadt készletre, vagy használt cuccra oda kell figyelni, mert az lehet, hogy Zigbee only (bár 2019-től van bennük BLE, azért nem árt az óvatosság, simán jöhet szembe egy régi modell). Nyilván itt meg kell oldani valahogy vezérlés oldalon a fix BT kapcsolatot, ESP32, home szerver, raspberry pi, stb.. játszhat.
- Készítesz egy saját Zigbee koordinátort pl. egy usb-s Zigbee dongle-al. Ez több izzó és egyéb Zigbee eszköz esetén hatékonyabb, kényelmesebb, de a vége ugyanaz: kell valamilyen always on vas, amin fut a koordinátor sw (pl. Zigbee2Mqtt), és benne van a dongle.
Egyébként a HUE hub nem egy nagy érvágás sem műszakilag, sem anyagilag. Cloud csak akkor van, ha nagyon akarod, teszel érte (regisztrálsz, bekapcsolod), ellenkező esetben local only, a gyári mobil és desktop app is local interfacen kommunikál vele. Az API tényleg jól dokumentált és nyitott. A HUB-on egyébként OpenWRT alapú Linux fut, viszonylag könnyen hackelhető (sok értelme nincs), de szét kell hozzá szedni. IKEA izzókat is tudsz hozzá párosítani, és egyéb nem Philips dolgokat is (Friends of HUE-ra keress), bár elég korlátozott azért így is, egy saját Zigbee koordinátor eszköztámogatás tekintetétben egy teljesen más dimenziót ad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt cáfolni tudom, a jelenlegi ócska kínai okosizzómhoz sincs hub, és mégis látszik a hálózaton külön IP-vel. Az megint más, hogy nem tudok vele valóban kommunikálni, de csak azért, mert valami balfék zárt API-ja van, ami nem nyilvános.
Egyelőre a Philips Hue-t rendeltem meg, végül B22-es foglalatú kellett. Ez állítólag tud BT-on is kommunikálni, az még jobb is, mint a LAN.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy a jó égbe cáfolja meg a te kínai okosizzód azt, hogy a Philips Hue zigbee alapú?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazából tökmindegy nem? Majd meglátja. Hogy elmondja-e az más kérdés.
--
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, csak nem értem, mi történik :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt cáfolja, hogy kell hozzá hub. Nem kell. A zigbee-t nem ismerem egyáltalán, de már több oldalon olvastam róla jókat. Egyelőre még a Philips se érkezett meg, elsőnek eljátszok azzal. Reméljük megfelel, mert mint írtam, nincsenek nagy igényeim, de párszor mellényúltam kínai fossal, és azóta megnézem jobban mit veszek.
Őszintén szólva nem értem, hogy az okoségő gyártóknak miért lenne ellene, hogy szabványos protokollon, egyszerűen vezérelhető legyen a cucc. Nekik is munka ezeket a szutykos appokat állandóan fejlesztgetni, frissítgetni, nem jó senkinek, mindenki szenved, de azért rátolják ezeket a hülyeségüket mindenkire.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt tényleg valami hasadás van a téridő szövetében....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, mert össze-vissza válaszolgatok a szálakra, balfék thread-es drupalos módi, néha nekem is kaotikusnak tűnik. Mint írtam a topik vége felé, megvettem végül a Philips Hue-t, amit elsőnek ajánlottál, de még nem ért ide, nem tudtam kipróbálni. Ennek ellenére elteszem a többi ajánlást is, ha kéne még venni, és nem jönne be a jelenlegi, akkor azokat is végigpróbálom.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A thread-ekbe belezavarodástól függetlenül tettél egy állítást, ami egyszerűen nem igaz. Csak hogy ne maradjon már meg itt a hülyeség: a Zigbee nem egy IP alapú protokoll. Semmi köze sem a wifihez, sem az ethernethez, sem az IP-hez, és rádió szinten is eltér attól (az egyetlen közös pont, hogy ugyanazt a 2.4Ghz-s ISM tartományt használja, de ennek ugye jogi okai vannak). Ebből adódóan egy zigbee eszközzel hub/bridge/koordinátor/gw nélkül nem lehet kommunikálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem, ezt nem tudtam. Mint mondtam, a Zigbee-hez nem értek, csak felszínesen olvastam eddig róla. Nyilván idő kell, míg ezekbe a témákba belemélyedek, hogy mi micsoda, hogy működik, miben különbözik a többi megoldástól.
Ez viszont rossz hír, most érkezett meg az izzó, ma fogom remélhetőleg beüzemelni. Becsavarom a foglalatba és valahogy el kell érnem. Az nem érdekel, hogy milyen protokoll, Wi-Fi, Bluetooth, csak érjem el androidos telóról és Linuxról is, valami kulturált megoldással. Külön hub vásárolgatása nélkül. Ezt eleve ezért is kötöttem ki, hogy csak egy szál izzó lesz egymagában. Semmilyen hub-os és okos asszisztenses, meg mókolós telefonos appot nem akarok. A hub akkor éri meg, ha az ember minden szobába ilyet tesz, és tényleg egy helyről akarja vezérelni őket. Nálam ilyen nem lesz.
Azt az állítást visszavonom, hogy nem kell hub, valószínű azokban az izzókban, amikhez nem kell, van beépítve valami mini hub modul, ami ellátja a funkciókat, azért érhetők el ezek Wi-Fi-on. Eddig csak Wi-Fi-os izzóm volt, abból is mindig valami olcsó, kínai noname. Régen a márkásabbak elég heroinárban mentek. Most is drágábbak, de már nem olyan vészes az árkülönbség.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell aggódnod, ha nem valami raktáron ragadt sok éves HUE izzót kapsz, akkor abban lesz BT, és menni fog a HUE hub nélkül. Nem csak a telefonos HUE app-ból éred el amúgy BT-n, hanem bármiből. Nyilván valamilyen sw kell hozzá, mondjuk egy rpi-n, vagy esp32-őn, és akkor automatizálhatsz is. De nincs ezzel tapasztalatom, én Zigbee módban használom őket.
valószínű azokban az izzókban, amikhez nem kell, van beépítve valami mini hub modul, ami ellátja a funkciókat, azért érhetők el ezek Wi-Fi-on
Nincs olyan, hogy wifi hub az izzóban, azok az izzók wifisek, és pont. Közönséges wifi kliensek, nincs mit ezen tovább magyarázni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy néz ki, hogy eddig az izzó működik, a hivatalos appja irányítja. Linuxon BT-ról is tudtam hozzá elsőre kapcsolódni, de vezérelni még nem tudom. Elsőre a coreluma-t próbáltam, de az Flatpak only, és azt nem akarom feltelepíteni, mert utálom ezeket, szándékosan nincs flatpak telepítve a rendszeren, egy se. A másik egy Python script, ami gatt-ot használ, azt telepítettem, de a használata eltér a doksitól (gattctl helyett csak gatt-service parancsom van, doksi nélkül), és még nem tudtam vele az égőt vezérelni.
Eddig a fénye nem rossz, de lehetne hangyányit világosabb ennél. Legközelebb 1100 lumeneset veszek. Az előző izzóm 605 lumenes volt, ez 800-as.
A hub kérdéskör így már világos. Akkor csak simán Wi-Fi-os izzók voltak nekem eddig.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak egy apró kiegészítés: Zigbee Light Linkhez nem kell koordinátor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Uh, én nem akartam volna ennyire összezavarni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Philips Hue BT-t és Zigbee-t ismer. Hogy fogod megszólítani Linuxról HUB nélkül?
O_O
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
BT-szal, már ha összejön. Egyelőre még csak kapcsolódtam hozzá, de vezérelni (fel-lekapcsolni, fényességet és színt állítani) nem tudtam. Majd holnap tudom csak folytatni ezt a projektet.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szabványos protokollon, egyszerűen vezérelhető legyen a cucc
Ezt hívják úgy, hogy zigbee. Itt vannak a támogató tagok: https://csa-iot.org/members/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ennek fuss neki újra. Tehát neked van egy tök más gyártótól származó terméked (gondolom wifis), és van IP interface (de zárt), akkor attól a HUE is ilyen lesz? Segítek: nem. Google: zigbee vs wifi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neked wifi-s lámpa a jó , aminek van api-ja. Én egyetlen egy ilyenről tudok a shelly wifis lámpa, gondolom azokban esp32 van. Biztos van más is de az is wifis lesz.
Egyébként van/lesz egy nyilt platform a Matter/wifi amihez nem kell feltétlen HUB, csak ehhez kb még semmi nincs
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a wifis lampaban meg ESP8266 van, ezert nincs BT es https webhook.
neked aztan fura humorod van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3rd party oldalra sincs szukseged, mert a full API publikusan elerheto es rendesen dokumentalt: https://developers.meethue.com
A Philips jelenleg a Bridge 2.0-as valtozatat forgalmazza (ez valamikor 2015-2016 korul jelent meg, nekem lassan 10 evesek lesznek a cuccaim), az elotte letezett 1.0-as Bridge mar nem kap tamogatast, a gyarto lekapcsolta a felhot mogotte, de a local elerheto API-t direkt meghagytak. Ha igy fognak tenni akkor is, amikor a 2.0-as Bridge lesz deprecated, az nekem tokeletes lesz. A sajat appjuk egyebkent, alapbol local networkon kommunikal az eszkozzel, felhos megoldashoz csak akkor nyul ha nem eri el localban ES te bekonfiguraltad, hogy felhon at is elerheto legyen. Ez, a felho mentes mukodes, jelenleg is full tamogatott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
zigbee/wifi hub programozása, amit megtaláltál, (nem a lámpáé)
>>> from phue import Bridge
>>> b = Bridge("192.168.0.70")
>>> b.lights
[<phue.Light object "Office ceiling light" at 0xb67a87b0L>,
<phue.Light object "Spare coloured bulb 1" at 0xb67a8ef0L>,
<phue.Light object "Bedroom light" at 0xb67a8830L>,
<phue.Light object "Bedroom Corridor light" at 0xb67a8f30L>,
Az ip az a bridge ip-je, a lámpáknak pedig a ziggbee network cime: "Bedroom light" at 0xb67a8830L , mindent a bridge ipv4 én keresztül kapcsolgatsz. Így néz ki:
https://www.dekolamp.hu/files/products_images/detail/0/8719514342620.1_.jpg
Ezért kell a bridge,
de BT hatókörében ezeket a zb/bt lámpákat tudod kapcsolgatni a saját appjával mobilon BT alapon. A mobilos app zárt, ezért a BT is zárt, nem találok róla semmit.
Ha netán bt hatókörén kívül akarod kapcsolgatni , netán távolról, akkor veszel egy ilyen kütyüt.
Egyébként nincs ott valami vasboltban e27 adapter, ami nem félméter hosszú, itt van. Ugy tudom 220 Voltos a hálózatuk :
https://lumenet.hu/img/555/5999097901428/505x505,r/5999097901428.webp?time=1697628765
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sonoff-nak vannak Wifi-s cuccai (égő és foglalat normél égőhöz), api-val és webbrowser-rel is kapcsolgathatod. Ha egy RPi-re felraksz egy HomeAssistant-ot, akkor egy felületen is kezelheted.
szerk: tasmota driverrel garantáltan felhőmentes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Veszel egy ikea izzót távirányitóval, szinhőmérséklet, ( esetleg szin) fényerő, lámpacsoportok. A mostaniakat a philipsével hasonlitják, az ikea név ne tévesszen meg.
zigbees , a lámpa is meg a távirányító is, Ha nem elég a távirányító hegesztgetheted valami zigbee/wifi gateway-jel, nyilt apissal pl tasmota, de Home assistant kompatibilisek.
https://thehelpfulidiot.com/wp-content/uploads/2021/10/image-2.png
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az IKEÁ-s bonyolultnak túnik, de a zigbee-s megoldást már több oldalon is írták. Utánanézek, de szerintem a Philipset rendelem meg első körben, az lenne a legegyszerűbb. Kicsit drága, kétszeres áron megy a hasonló megoldásokhoz képest, de nem vészes, pár font különbség.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugy látom, nem jön át, hogy a Philips hue is zigbee. Kell a bridge, ha apit akarsz.
Ha jól látom, van olyan, amikor Bluetoothal megy, kb belépőnek, de az tippre azt jelenti, hogy telefonos app, azt csoki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazad van. Kell a Zigbee <=> Wifi vagy Zigbee <=> UTP átjáró, hogy RESTAPI -val lehessen kezelni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezt a kommentet te írtad? vagy ezt is a kollegád?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennél jobb válasz szerintem nincs. MQTT-n akár shell scriptből is vezérelheti. Nálam IKEA és Philips Hue lámpákkal betonstabilan működik.
Ha mégis kell fancy frontend hozzá, akkor ott a Home Assistant, mobilapp-pal, csengettyűvel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
homeassistant azért is jó mert van egy gigantikus kompatibilitási listája.
Tudsz úgy motyót venni hogy megnézed "megy-e vele" és ha megy akkor már "készen is vagy".
Vagy úgy hogy bekötöd HA-ba (én ezt javaslom) vagy megnézed hogyan csinálja.
Ha bekötötted HA-ba akkor máris van egy API-d amin keresztül magadnak is programozhatod ha annyira szeretnéd.
--
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanez nálam is. Egy halom ikeás LED, konnektor meg egyéb bizbasz (pl. mozgásérzékelő) van rákötve egy rpi-n futó zigbee2mqtt-re. Vannak eszközök, amiket direktbe kötöttem egymással, meg vannak komplikáltabb műveletek, amiket a Node-RED intéz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs még ezekhez működő firmware, én legalábbis nem találtam. Se zigbee, se thread, se a c6 hoz se a H2-höz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont ezért használok csak olyan megoldásokat, amiknek semmi közük a felhőhöz. Nálam elsődleges a lokális management, a felhő jó ha van, de inkább kerülöm.
Lassan már Debian alatt is elérhető leszek :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd meg az aláírásomat. WebSocket, TCP, UDP is játszik, STRIP[0]RRGGBB parancs WS2812 ledet vezérel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
led szalagra letezik millio megoldas, de azt nehez becsavarni az izzo helyere :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Konkrét izzós megoldást nem tudok. Shelly-k pl sima http hívásokkal is vezérelhetőek, van rgbw ledszalag vezérlőjük is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ezt találtam magamnak
Ezt (gu10):
https://www.lampak.hu/keszlet-3x-led-rgbw-dimmelheto-izzo-gu10-4-7w-230…
Ezzel:
https://github.com/srisham/wizlightcpp
pl:
- ./wizlightcpp off --ip 192.168.2.10
- ./wizlightcpp setbrightness --dim 100 --ip 192.168.2.10
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván valami bridge kell hozzá, de az az izzóban van, meg a helyi routerben
Látod a jövőt, mert lesz ilyen. :-) A bridgek külön dobozban vannak. (zigbee, Rf , lora, zwawe, söt a wifis lámpáknak, szenzoroknak is általában van külön wifi-s dobozkája, hogy ne tudd más gyártó termékét használni.
.
Na ennek lesz vége , akkora a káosz hogy még a geek-ek, telepítők is egymást kérdezgetik, illetve ebből a posztból is ez látszik. Ezután hazamegy , kicsomagol , működik. Akár kereskedelmi épületek és épülettömbök vezérlését is meg lehet majd csinálni egyszerűen- igérik.
Akkor a délutáni tanfolyam:
Sok gyártó belengette , hogy 2024 -ben megjelennek a Matter-es eszközökkel. A matter nyilt szabvány. Még a Shelly is, pedig már a kezdetktől fogva teljesen nyitott, független eszközöket árult, főleg az ESP32-re alapozva, az eszközeiben webszerver, nyilt api, ezekhez dokumntáció, akár saját firmware-t is tehetsz rájuk. De ők is igérik a mattert a nyárra.
A matter megy wifin, thread-en (matter over thread). A threadhoz persze kell majd bridge, de ez az eszközben lesz leginkább, ami 230 Voltos (pl. apple tv) . (persze lehet ez is dobozkában) Az eszközök több szerepkört vehetnek fel, ha kiesik egy , a másik átveszi a szerepét. Amíg a hálózatban marad egyetlen border router és egy végonthoz route, addig megy a hálózat. Na ehhez ha csinálhatsz matter klienst, az jövő alló lesz. Lámpákat wifiset matterral már árulnak. Illetve Home Assitant már tudja, igaz még béta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jól hangzik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Home Assitant már tudja, igaz még béta.
Igaz, beta, de stabilan működik (nálam). Bár az is igaz, hogy össz-vissz 1 db Sonoff relét használok vele. Ezt, leginkább kíváncsiságból. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem Shelly-s cuccaim vannak, mert:
- nem kell hozzá HUB, felhő, meg kínai account.
- direktben elérhető a web felülete, ahonnan firmware upgrade is kényelmesen működik.
- akár más, 3rd party firmware is könnyen tehető rá
- publikus a dokumentációja, és az API-ja
Ezek miatt Home Assistant-ba 'automatikusan' integrálható - de a saját firmware-ben is van némi automatizációs képesség.(pl időzítés, power loss utáni alapállapot, stb)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És amúgy elektronikailag sem annyira utolsó szemét mint a sonoff mondjuk.
--
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
melyik milyen elektronikailag? erdekelne mi a kulonbseg, mert ebbol a szempontbol nincs infom.
neked aztan fura humorod van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
shelly fasza! es elerheto aru. szemben az aeoteccel 16A-t tud a z-wave relejuk ami mar eleg egy villany radiatorhoz :D
--
{ Nem is kernel az, ami nem fut el egy quartz órán }
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is sok shelly-s cuccom van, egy hibája van, de ez a wifi miatt főleg. Ha egy vadi új épületet szeretnél főleg shelly-kkel (sok konektor, iot lámpák, redőny, kacsoló, ajtónyitás, akkor a sok kis 1 watt már nagyon sok lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Számold bele a zigbee-s motyó elemének árát is.
Meg azt a mérnökórát amit a "zigbee eldobálja a kapcsolatot" szopodáréval töltesz.
Nekem is van egy csomó zigbee cuccom is de nem vagyok tőlük egyáltalán hasraesve.
Shellyből még egyikkel se volt soha semmilyen gondom.
--
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A shelly-vel nincs gond, kezdetektől nyilt, dokumentációval, apival. A zigbee valamennyire játékszer, iparnak nem kell, otthon lehet vele játszadozni. Ipari meg lakásba nem annyira, egy csarnokba nem gond a kábelezés, lakásba vésegetsz, lesz egy egyedi plc-s rendszered.
Wifi jó , de nem az igazi. Illetve a másik ez a nagy inkompatibilitás, ez jó ahhoz az meg emehhez, de szedd le a tokent, szedd szét és tegyél rá tasmotát. Hiába nyilt a wifi , shelly is be fog állni idéb a matter vonalba, nyárra igérik, nem tudja megkerülni. Hiába nyilt , nem lesz kompatibilis. Nem tud kimaradni. Hogy ez jó-e az más kérdés. Illetve a thread és az open thread sokkal jobbnak látszik jelenleg mint a zegbee. ipv6, low energy , magas rendelkezésre állású, ipar is elfogadja (DALI+) .Úgyhogy várom a matter/open thread párost (Az esp32h2-s3 már jó hozzá).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
regi shelly-n hogy fog menni a matter? a gen3 elottieken.
neked aztan fura humorod van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Letöltöd a shellytől az új firmwaret majd .-).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ESP-Shelly-C38F"-ben 2x annyi a flash (8MB). nem okoz hatranyt a 4MB?
latjuk az openwrt-ben is a minimalis kovetelmenyek nonek ilyen szempontbol.
neked aztan fura humorod van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet,de nem technikai kérdés. Ha a matter main stream lesz, rosszul jár aki kimaradt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha esetleg nem fer fel ra, az nem technikai kerdes?
neked aztan fura humorod van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Láthatóan nem lelkesednek
49:01 től van szó a matteről, nyilatkozik Dimitar Dimitrov. Lesz matter nyártól, visszamenőlegesen is, gen2 -re.
Egyébként nem a matter a nagyobb durranás, hanem a thread, De senki nem fogja kidobni a régi eszközeit, emiatt.
Már árulnak multiprotokollos dongot, skyconnect. ESP is beszállt a threadba: C6,H2.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
fhem.de ezt nezd meg, opensource, csillio rendszert es protokollt tamogat, akar egyszeru GUI is megvalosithato rajta
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm mindenkinek, aki írt javaslatot a legutolsó hozzászólásom óta is. Utána fogok olvasni minden egyes megoldási módozatnak.
Helyzetjelentés eléggé megkésve, csak most volt időm a projektre: sikerült végre vezérelni a megvett Philips Hue okoségőt, Bluetooth-on keresztül. Még nem 100%-os megoldás, de körülményes kapcsolódás után (bluetoothctl-ben, utána néha kell a bluetooth.service-re restart is) speciális patch-csel fordított dbus-send CLI paranccsal küldözgetem az izzó felé, hogy milyen GATT karakterisztika (ez amolyan parancskészlet) tekintetében milyen low level értékeket (bájtok) küldök neki, mely MAC című eszköznek. Egyszerű shellből vagy POSIX shell scriptből, nem kellett végül hozzá Python. dbus sajnos még kell neki, majd próbálom enélkül is megoldani.
A színeket elég hülyén oldották meg, a hexadecimális #RRGGBB értéket át kell konvertálni, RR:BB(!!!):GG arányban szétosztani úgy, hogy az összegük 3..255 közé essen, valamit az értékük 1..253 közé. Csak ilyen formátumban lehet az izzó felé küldeni, egyébként dbus GATT ATT error-t dobál.
Sajnos az égő összességében nem jön be. IP-ről nem irányítható hub nélkül, BT-nál meg az a probléma, hogy ha egyik eszközzel párosítjuk BT-on, akkor egy másik eszközről deaktiválni kell, csak egy eszközzel lehet használni, ez iszonyat szívás. Plusz ha laptopról állítgatom, azt nem jegyzi meg. Telefonappban (androidos Philips Hue) állítva sem jegyzi meg, de ott van egy olyan opció, hogy feltölteni az égőbe bekapcsolási alapszabálynak a jelenlegi beállításokat. Nem kizárt, hogy ez megoldható laptopos vezérlésnél is.
Rossz vétel volt, veszek majd másikat, amit lehet IP-ről szabályozni. Legközelebb, ha az kell, hubot is veszek hozzá, de azt nem értem, hogy erre miért kényszerít az okoségőipar, hogy plusz szarokat venni mindenhez, mikor egy egyetlen égő platformfüggetlen vezérléséhez nem lenne szükséges.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> erre miért kényszerít az okoségőipar
hat ha hajbit kerdezned azt mondana mer'agonoszmultikTM
a philips HUE joval azelott letezett mar, mint hogy megjelent az ESP8266 es hasonlo filleres wifi chipek.
10+ eve azert meg nem volt trivialis a wifi, foleg egy egobe beepitve...
meg a fogyasztasa is nagysagrendileg nagyobb, es ugye a wifi resznek akkor is kell mennie, ha le van kapcsolva.
persze ha van 1-2db akkor kb mind1, de ha egy hazban az osszes ilyen + az erzekelok, szenzorok stb is, hamar osszejon akar 50-100db wifi eszkoz, amitol mar a soho wifi router is dob egy hatast, meg az ossz. fogyasztasa is erzekelheto.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látod erre nem gondoltam, ezekben teljesen igazad van. Azt se tudtam, hogy a Hue ilyen régi. Szóval majdnem jó lenne, de mégsem.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a masik meg hogy sok okoseszkoz van ami elemrol/akkurol mukodik, es ott nagyon nem mindegy, hogy csak par napig/hetig (wifirol) vagy par honapig/evig (bt ble, zigbee stb) birja... persze neked most csak az ego kell, de a gyartok altalaban okoszisztemat csinalnak, termekcsaladot, amiben minden is van, es jo ha azok egy kozos nyelvet beszelnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Zigbee egy célzott megoldás az okosbizbaszokhoz. Igazából sokkal jobb erre a célra mint a BT vagy a WiFi meg mint egy csomó cég saját megoldása. Egyrészt elég régóta van, keveset fogyaszt, másrészt nem kell hozzá repeater, az eszközök egyben repeaterként is működnek, ha messze van a másik, vagy ki kell kerülni a beton födémet a lépcsőházi lámpán keresztül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elvileg így van. Gyakorlatilag a gyártók össze-vissza implementálgatnak dolgokat, teljesen eseti hogy adott eszköz tud-e másik eszköznek hubot játszani.
--
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó lenne tudni, hogy mik a normális gyártók. Nekem Ikeával van tapasztalatom, az elég nagy távolságra működik, ahova a BT vagy a WiFi messze nem, szóval valószínűleg működik a mesh.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem a Phlips Hue bridge eseten van tapasztalatom, amivel szinten mukodnek 3rd party termekek. Kapcsolok, kortek es szenzorok is. Amivel problema lesz, az a szoftverfrissites. Pl. IKEA kortehez nem tudom, hogy hogyan lehetne firmware updatet telepiteni Hue bridgen keresztul, illetve, szerintem, Hue korten sem lehet az Ikea brdiget hasznalva FW-t frissiteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az API-t hasznalva, mukodott a homero. A Hue appot nem neztem (Apple Home-ba pedig az Applenak koszonhetoen, csak Hue cuccok exposeolodnak).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez biztos? Én Home Assistantból bármit exposeolok a Homekitbe, akár saját építésű, saját szoftveres cuccot is, ezért úgy gondolom, hogy ott ilyen jellegű limitáció nincs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, biztos. Valamikor 2016-2017 korul jott egy FW update, ami minden 3rd party cuccot kidobott a HomeKit-bol. Az akkori Philips Hue developer oldalon hosszan ment rola a beszelgetes. Roviden, tomoren kb annyi "tortent", hogy vagy levalidalnak es tamogatast nyujtanak minden 3rd party cucchoz es akkor maradhatnak, vagy kidobja oket az Apple a programbol. Erre jott az a megoldas, hogy a sajat termekeiket tamogatjak, 3rd partyt pedig nem. Az API-n keresztul ezek jol elerhetoek, igy a nem Philips kapcsolokat (pl sonoff zigbees reles kapcsolo) tudom kezelni a Hue sajat appjabol, illetve HomeBridge segitsegevel pedig, tudom magamnak exposeolni HomeKit-be is.
Guglizva egy kicsit, meg is talalhato 1-2 dolog: https://www.reddit.com/r/Hue/comments/3xp048/philips_has_no_intention_t…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De akkor a Homebridge hogy működik? Én is azt használom, csak a HA-ba van integrálva. Egész komplex dolgokat meg tudok vele csinálni. Pl. 20 éves riasztóközpont kapott egy ESP-t, abból jön mqtt-n többek között a mozgásérzékelő szenzorok minden rezdülése (akkor is ha nincs beriasztva). Ezt átadom a Homekitnek HB-vel, és egy Siri Shortcut ébreszti a falon levő tablet képernyőjét ha valaki elé áll (ott van a közelben egy érzékelő).
Valamilyen kompatibilitási listán fent levő XY gyártó hubjának hazudja magát? Mondjuk a gugli biztos gyorsan megmondaná, csak már fáradt vagyok ehhez ma :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A HomeBridge egy DIY valami, nincs se tanusitva, se semmi. Ha megnezed a Home appban, irja is, hogy HomeKit Certified: No.
Amikor fizikai hardvert adsz ki, kotelezo certificalni, hogy a Made for iPhone/iPad/HomeKit cimkeket megkapd hasznalatra. Mindent tanusitanod kell, amivel ez az eszkoz hasznalhato lesz. A Philips/Signify nem fogja/akarja letesztelni az osszes gyarto jelenlegi es jovoben megjeleno vackat, ezert dobdtak ki az eszkozoket a HomeKit tamogatottak sorabol. Vagy el kellett volna veszteniuk a HomeKit Certified plecsnit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aham, tehát akkor nem az api oldaláról (technikailag) van limitálva a dolog, hanem jogilag/üzletileg. A kínai szarok meg a diy fejlesztések gondolom ezt leszarják, de egy Philips nem teheti ezt meg. Köszi az infót!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
btw zigbee2mqtt-vel tudsz fw-t frissíteni rajtuk ha nagyon muszáj. Persze macera az újrapárosítás miatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell újrapárosítani, én rendszeresen frissítgetem a hue és ikea cuccokat z2m alól, nincs velük ilyen gond.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arra értettem, hogy ha ő utána megint a proprietary hub-bal akarja tovább használni. Zigbee2mqtt-vel vidám az élet. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> FW-t frissiteni
azert elarulhatna valaki mit kell egy villanykorte fw-jen frissitgetni :)
az uj szoftverrel tobb szint tud vagy fenyesebben vilagit? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
dupla
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel fut rajta egy komplett zigbee stack is, ezért néha van mit. Pl. hatékonyabb router funkciók, hibajavítások. De pl.HUE-nál is volt olyan, hogy adtak hozzá power on behavior funkciót, mert nem tudta az izzó, ha elment a tápja, fixen "on" állapotban jött vissza (éjszakai rövid áramszünet esetén az arcodba világít). Egy update után tudod állítani ízlés szerint (on, off, last state, custom state, stb..).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nalam pl. a megvasarlaskori allapota az volt a korteknek, hogy ha aramot kapott, akkor egy adott feher fenyre felkapcsolt minden. Egy kesobbi frissites hozta el azt a featuret, hogy beallithato lett, hogy mi legyen a default allapot (nalam pl. a last state lett beallitva). Egy kesobbi frissites valamikor hozott olyat, hogy sokkal alacsonyabbra kerult a Hue korte minimalis fenye. A feature updateken kivul, elofordulnak security updatek is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy problema a ZigBeevel. A zWave jobb ebol a szempontbol, am altalaban dragabbak az eszkozok.
Thread meg majd lesz egyszer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Talan a BLE es a WiFi 6 jobb lesz erre a celra. Persze meg kell nekik par ev, mire eljutnak az olcsobb kinai cuccokba, es kisoprik a gyartospecifikus megoldasokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van már néhány occó :
Thread br router aliról 15 EUR :
https://www.aliexpress.com/item/1005005717245286.html
ESP32 H2/C6 kapható , kb 5 EUR.
Matter/thred-esek szerényen azt mondják magukról, hogy ők a mainstream
Matter/thred lesz a kapu, a többiek pedig a rés a kisajtón, hírdetik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na erre még alukáljunk egyet, ma akartam venni aliról, (h2 c6 s3) nincs egyik sem... Januárban még volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak azok az eszközök működnek repeaterként, amelyek amúgy 230V-ról mennek, az elemesek tapasztalatom szerint nem. Legalábbis azok, amelyek nekem vannak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sokfélét használok (tanuló pénz, mert f.ngom sem volt ezekről sokáig), de ugyanez a tapasztalat. Valahol olvastam is (tán a z2m doksijában vagy valami blogon), de magamtól is rájöhettem volna, hogy az elemes végpont energiamegtakarítás okán nem router/repeater. Mivelhogy pl egy hőmérő két reporting között altatja a rádiót. Ezért tud bennük 1+ évig menni egy-egy gombelem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyira cuki, hogy mondtuk, hogy ez ilyen, aztán csodálkozol :) Néha lehet kicsit kevésbé kéne write onlynak lenni.
Egyébként egyrészt azért csinálják ezt, mert a wifinek vannak mindenféle hátrányai is, meg viszonylag új jelenség még ezen a piacon, ami két fontos változást hozott:
- eléggé lenyomta az árakat, megjelentek az olcsó eszközök
- elvitte a kontrollt a felhőbe, hogy ne kelljen semmi lokális vezérlés (majd r=1 felett kb azon kapar mindenki, hogy mégiscsak legyen valami lokálban :) )
A smart home-ra alapvetően az a jellemző, hogy sok eszközöd van, ez az eseti 1-2 eszköz elég marginális case volt korábban (szerintem most is az :) de most könnyebb csak úgy kipróbálni )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni