- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 3304 megtekintés
Hozzászólások
A korrupciót sohasem néztem jó szemmel, sem a Fideszest, sem a korábbi MSZP-SZDSZ-est.
Annak viszont, hogy minden magyar alapítású és magyar tulajdonú, az elmúlt 10 évben nagyra nőtt céget, ami szimplán csak jól csinálta, kihasználta a jó lehetőségeket, pályázatokat stb. lassan már NER-oligopóliumnak bélyegeznek, az ott dolgozókat meg bennfenteseknek, van egy nagyon szomorú üzenete: A magyar néplélek nem akar nagy lenni, sőt el sem tudja képzelni, hogy Magyaroszágon lehet úgy boldogulni, hogy valaki valami nagyot alkot. Ha valaki mégis megcsinálja, az biztos csaló, korrupt gazember. A nagyságot az idegentől várja. Régen az osztráktól, a nácitól, a szovjettől várta. Most a multiktól és Amerikától várja. Jó lenne, ha ez lassan átkattanna a fejekben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> szimplán csak jól csinálta, kihasználta a jó lehetőségeket, pályázatokat stb. lassan már NER-oligopóliumnak bélyegeznek
Láttad már ezt belülről? Iszonyat mennyiségű helyezkedés és kapcsolat kell ahhoz, hogy valakinek jól menjen. Ezt hozza ki a kontraszelekció. Az általában nem elég, ha szimplán jól csinálsz valamit.
Nem azt mondom, hogy csalni *kell*, meg kenőpénzezni (habár sejtem, hogy a nagy projektek nagy százalékában de). De *minimum* jóban kell lenni bizonyos más emberekkel. Mert különben hiába vagy jó, ha szidod a hatalmat és a hatalomnak már behódolt versenytársaidat, akkor simán tönkretesznek. Kimondatlanul is olyan ez, mint egy nagy család, akik kiközösítik a nem oda valókat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
T-System nem ilyen?
Szerintem minden nagyobb szervezet, már politika is egyben. Ha nem is nagypolitika, de politikai manőverekre van szükség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Iszonyat mennyiségű helyezkedés és kapcsolat kell ahhoz, hogy valakinek jól menjen.
Ne mondd, hogy pl. egy Facebook, egy Google, egy Microsoft felemelkedéséhez és fennmaradásához nem kellettek ugyanilyen kapcsolatok. Mikor bőven voltak alternatíváik. Mindegyiket már rég feldarabolták volna, ha nem lennének kormányzati kapcsolataik.
De *minimum* jóban kell lenni bizonyos más emberekkel.
Mutatsz olyan országot, ahol valaki anélkül, hogy jó kapcsolatai lennének, fel tud építeni egy gigacéget egymaga?
Mert különben hiába vagy jó, ha szidod a hatalmat és a hatalomnak már behódolt versenytársaidat, akkor simán tönkretesznek.
Pont úgy, ahogy máshol is. Ha tönkre nem is tesznek, de belekényszerítenek egy felvásárlásba.
Kimondatlanul is olyan ez, mint egy nagy család, akik kiközösítik a nem oda valókat.
A világ nagytőkés befektetőcskéi is egy ilyen család.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minden cegnel van olyan, akit (valoszinuleg) nem erdemes szidni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem az érvelésed, de nem ismerek olyan országot, ahol ne így menne.
Minden ország a stratégiai vagy annak szánt cégeit támogatja.
Ezeknek a cégeknek az arroganciája már nagyobb baj.
A bennfentes biznisz pedig a hatékonyság halála!
Ha a magyar cégek ezen nem tudnak változtatni, sajnos bármilyen nagyra nőnek, a kisebbek is hiába leleményesek, innovatívak, menni fognak a lecsóba.
A bérek növekedésével hatékonyság még inkább követelmény.
Úgy is mondhatnám, hogy a túlélés záloga.
A hazai cégek közül sokan abba a hibába esnek, úgy gondolják, vagy azt hiszik, hogy lehet ugyanúgy folytatni, mint eddig!
Fülig Jimmyt idézem, amit a böszme malájnak mondott: Lesz meglepetés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem amióta itt vagy nem értettem veled annyi mindenben egyet, mint ma.
A témában:
https://www.youtube.com/watch?v=KO13isDVmaU
Pont arról beszélnek, hogy pl egy Szomszédok miélyen káros volt a társadalomra, pla vállalkozói kedvre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vállalkozói kedvre
???
Etus mint vállalkozó művész élt mint hal a vízben. Aztán ott voltak etus későbbi haverjai, zöldésges józsi vagy 1-2 kereskedő (akik vitték volna a portékát ha adta volna :D). Éltek mint marci hevesen. Ott voltak a presszók, amikben Almáék szintén lubickoltak. A főfő nagymenő vállalkozó Gábor Gábor vállalkozását már nem is említve :D
Jó hát Vágási Ferinek nem jött össze, de ilyennek is lennie kellett :D
Fedora 41, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha pont a Gazdagréti Lakótelep Chuck Norris-ának nem jön össze, az azért elég negatív hatással van, nem? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Taki bácsi taxishiéna kollégája volt a céltábla.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a túlbonyolított adórendszer, a rengeteg kiskapu és az ezek használata nélkül kb. életképtelenné tett vállalkozások sokkal többet tettek a "vállalkozói kedv" ellen, mint a Szomszédok...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg az a máig létező mém a fejekben, hogy becsületesen nem lehet vállalkozni. Na az volt káros.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> becsületesen nem lehet vállalkozni
lehet. csak nem erdemes, mert nem leszel versenykepes :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg az a máig létező mém a fejekben, hogy becsületesen nem lehet vállalkozni. Na az volt káros.
Kevered az okot és az okozatot. Erről nem a Szomszédok sorozat tehetett, hanem a kilencvenes évek ún. "vállalkozói", illetve az akkori hirtelen felvirágzó alvilággal enyhén összefonódó vadkapitalista környezet. A Szomszédok már ennek a világnak a lenyomata volt, mint minden olyan sorozat, ami valamennyire reflektál a társadalom problémáira.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez abban az esetben igaz, ha mindenki rendelkezik, minden információval. Sokaknak a továbbképzést a Szomszédok adta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez abban az esetben igaz, ha mindenki rendelkezik, minden információval. Sokaknak a továbbképzést a Szomszédok adta.
Nem, sokaknak a továbbképzést az adta, hogy konkrétan látta és tapasztalta azt, hogy kifélék az ún. "vállalkozók" és milyen módon élnek. A Szomszédok már csak reflektált erre, mert a műfaj miatt értelmetlen és nagyjából lehetetlen lett volna kihagyni a Szomszédok világából azt, ami az akkori valóság volt. A Szomszédok nem szappanopera volt, hanem a mindennapi problémáikat, a kor jellemző helyzeteit, történéseit dolgozta fel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oszt? Ez most rád jellemző, láttál valahol valamit és most ragaszkodsz hozzá, lehorgonyoztál az elsőbbségi hatás mellett. :D
Ismét: a Szomszédok sorozat a hétköznapi világnak a lenyomata volt, mint minden olyan sorozat, ami valamennyire reflektál a világra és a mindennapi problémáikat, a kor jellemző helyzeteit, történéseit dolgozza fel. Nem azért lett olyan a világról alkotott kép, mert az volt a Szomszédokban, hanem azért került bele úgy és ahogy egy csomó téma a Szomszédokba (és például a Szabó családba), mert akkor épp olyan volt a világról alkotott kép.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ismét: Azoknak akik alapvetően ismerték azt. A többség a Szomszédokból ismerte.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez szimplán a véleményed, mert nem tudod elengedni, ahogy linkelted is az okait.
A többség nem a Szomszédokból tanult, a többség a hétköznapi rögvalóságban élt, ahol az ún. "vállalkozók" pont olyanok voltak, ahogy később a Szomszédok reflektált is rá. Például környező országokban is hasonló karriert futottak be a korszak ún "vállalkozói", pedig ott nem volt Szomszédok, sőt, még csak hasonló sorozat sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sztereotípia. Volt olyan is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Várj, te most azt próbálod valahogy megmagyarázni és racionalizálni, hogy a kilencvenes évekre nem volt jellemző a simlis és szürkezónás vállalkozó? :D
Amikor időnként elragad a hév, akkor hosszan tudod ecsetelni, hogy tudod megkerülni az adókat és egyéb eredményt csökkentő tételeket, aztán meg egy másik pillanatban jössz azzal, hogy a Szomszédok sorozat miatt van az a máig létező mém a fejekben, hogy becsületesen nem lehet vállalkozni. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenki ismert ilyet. Ez igaz.
Csalás = bűncselekmény
Optimalizálás = legális mód
Az adótervezés, az üzleti tervezés része.
Fogynak az érvek? Jön a személyeskedés? :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Optimalizálás = legális mód
Egy szóval se mondtam, hogy adott esetben nem legális, bár több esetben írtál olyat, ami nem legális, aztán a szál végén odaírtad, hogy ja, csak hangosan gondolkodtál... másrészt attól, hogy legális, még nem jelenti azt, hogy becsületes is. A kettő két különböző halmaz, amelynek van egy jelentős átfedése.
Tudod, ezek nem épp a becsületes vállalkozó képét erősítik, próbálhatod maszatolni, de ha kimész átlagemberek közé és erről mesélsz, akkor nem a becsületes vállalkozó képe fog nekik beugrani, hanem a kilencvenes éves simlis szürkezónás vállalkozói, mondjuk jogosan, mert része voltál a kilencvenes éves simlis és szürkezónás vállalkozóinak te is.
Fogynak az érvek? Jön a személyeskedés? :P
Nem, csak épp nem látod a fától az erdőt, kb. ott vagy a témában fejben, mint a mostanában keringő Beckham mémben Victoria, aki szerint a working class része volt a családja.
--
Szóval nem, nem a Szomszédok miatt alakult ki a vállalkozókról a negatív kép, hanem maguk a vállalkozók tették és teszik ezt aktívan, most épp te is, amikor szemérmesen optimalizálásnak hívod a szürkezónás műveleteket. A Szomszédok erre csak reflektált.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vannak szituációk amely megítélése a peremfeltételektől függ. Ez többnyire itt a hup-on nem megy át. Ingyen ilyen tanácsadást senkitől ne várj. Így is sokkal többet leírok, mint amit felfogni képest itt bárki. Igen, ez hiba részemről.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vannak szituációk amely megítélése a peremfeltételektől függ. Ez többnyire itt a hup-on nem megy át. Ingyen ilyen tanácsadást senkitől ne várj.
Ahja, ettől még az a helyzet, hogy a simlis és szürkezónás vállalkozók máig köztünk élnek és némelyik még büszke is erre, ha épp az a téma... szóval erről nem a Szomszédok tehet, hanem az, hogy vannak bőven simlis és szürkezónás vállalkozók, akik miatt az átlagember fejében az él, hogy becsületesen nem lehet vállalkozni. Nálad már a kilencvenes éveben is el el volt állítódva az, hogy mi a becsületes vállalkozó ismérve és az eltelt évek során ez csak erodálódott.
Idézzelek ilyen simlis szürkezónával kapcsolatban? Idézlek: "értem én, hogy a kisember visít és nem tetszik neki, de ki a faszt érdekel"
Most meg épp ott tartunk, hogy a kisember a Szomszédok miatt visít, nem azért, mert a témához vállalkozóként való hozzáállásod miatt teljesen jogos a reakciója, mert a becsületestől messze van az, amit művelsz vagy amit teoretikusan művelni szeretnél.
Így is sokkal többet leírok, mint amit felfogni képest itt bárki. Igen, ez hiba részemről.
Leginkább abból van a baj, amikor többet leírsz, mint amit te felfogni képes vagy az adott témában, aztán amikor már le kellene teríteni a lapokat az asztalra, rendre kiderül, hogy csak blöfföltél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól, hogy valamit nem értesz nem lesz szürke.
Amikor egy-egy problémára elméleti ötlettel állok elő az semmiképpen nem jelenti azt, hogy úgy csinálom. Azt viszont jelenti, ha az lenne a szándékom, hogy elkerüljem, akkor így csinálnám. Az, hogy pl bra esetében nem a modellt gondolta újra csak adót akart volna spórolni nem az én hibám. Az sem, hogy nem értette meg, hogy a modell áttervezése lenne az optimális. Ő csak kevesebb adót akart volna fizetni. Arra nincs megoldásom. Más modellnek viszont kevesebb adó a hozadéka.
Abba is hagyom, te nem akarod ezt megérteni, ahogyan ő sem. Csináljátok, ahogyan képességeitek engedi.
ps.: sohasem blöffölök, inkább feladom a küzdelmet veletek
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól, hogy valamit nem értesz nem lesz szürke.
Nem, attól nem. Viszont, amikor olyat írsz, hogy alapvetően üzleti titok a megrendelő és az ügyfél, ami csak akkor derül ki az adott ország adóhatósága számára, amikor bűncselekmény történik és nyomoznak, akkor viszont baj van, azért az erősen implikálja a szürke zónát a témában. Tudom-tudom, ez is csak gondolatkísérlet meg nem úgy csinálod és különben se azt akartad írni. :D
De gondolom te is a Szomszédok határása lettél ilyen simlis és szürkezónás vállalkozó, ha nem lett volna Szomszédok, akkor meg se fordulna a fejedben ilyesmi.
Amikor egy-egy problémára elméleti ötlettel állok elő az semmiképpen nem jelenti azt, hogy úgy csinálom.
Nézd, ezt én pontosan tudom, hogy amikor leírsz valamit, azt nyugodtan el lehet osztani tízzel és ha az így kapott eredményből gyököt vonok, akkor még mindig többet tartalmaz az általad leírt dolog, mint ami a valóság.
sohasem blöffölök, inkább feladom a küzdelmet veletek
Ja. Igen. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fejedbe vetted, hogy bárki aki többet keres nálad az simlis. Egyfolytában ezt kívánod bebizonyítani. Ha bűncselekményt észlelsz, szerintem tedd meg a feljelentést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fejedbe vetted, hogy bárki aki többet keres nálad az simlis.
Ez egy szalmabáb, sehol nem írtam ilyet. :D
Tudod, igen sokan keresnek nálam többet, akik nem simlis szürkezónás vállalkozók, hanem talpig becsületesek... igaz, nem is menőznek lépten-nyomon optimalizációs ötletekkel. A simlis egy bevételtől független jelző.
Egyfolytában ezt kívánod bebizonyítani.
Nem, én csak arra hívtam fel a figyelmed sokadrája, hogy nem a Szomszédok sorozat tehet a vállalkozók rossz hírnevéről és hoztam konkrét példát erre a hupos életművedből, amikor magad el is jutottál oda, hogy leszarod a kisember véleményét (lásd: "értem én, hogy a kisember visít és nem tetszik neki, de ki a faszt érdekel").
Na, az ilyenek miatt rossz a vállalkozók megítélése, nem a Szomszédok sorozat miatt. Q. E. :D.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A citált sorokat emlékeim szerint az arbitrázsra írtam. Mi is abban a simli?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért, talán lehet? Ha igen, akkor citation required, és nem, anyám, a kisvárosi könyvelő nem "vállalkozó", még ha technikailag az is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Similis simili gaudet
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre celoznak ok is: simlisnek kell lenni. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fájdalmas volt végig nézni ezt a youtube videót. A legviccesebb hogy patriotanak hívja magát a fickó és van aki ezt el is hiszi.
Szomszédokat azért néztek mert nem volt más. A 80-as években 2 csatorna volt meg pár külföldi. Mikor lett több TV onnantól meredeken esett a nézettsége. Nem kell tullihegni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
, ami szimplán csak jól csinálta, kihasználta a jó lehetőségeket, pályázatokat stb. lassan már NER-oligopóliumnak bélyegeznek
Mert ilyen Magyarorszagon nem letezhet. Egyszeruen tul kicsi az orszag hozza.
Ebbol egyetlenegy kiut lehetne, hogyha a fiatalokat olyan cegek epitesere osztonoznenek, amik kizarolag kulfoldre termelnenek. Es akkor nem egymas ellensegei lennenk egy picsanyi disznoolban.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dél-Koreában létezhet? Szingapúrban létezhet? Izraelben létezhet? Svájcban létezhet? Egyesült Arab Emírségekben létezhet?
Mind nálunk kisebb országok, más-más tájakon. Oké, hogy ha egy ország vagy, kereskedni fogsz a körülötted lévőkkel. Oké, hogy a földrajzi elhelyezkedésed is meghatároz. De ami a legjobban meghatároz, az az, ami az állampolgáraid fejében van.
Ebbol egyetlenegy kiut lehetne, hogyha a fiatalokat olyan cegek epitesere osztonoznenek, amik kizarolag kulfoldre termelnenek.
Ezzel a mondattal árultad el valójában, hogy a te fejedben is ott az elmevírus, miszerint csak a külföldre termeléssel lehetünk nagyok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt gondolom hogy Magyarországon nincs megfelelő körülmény arra (jogbiztonság, lásd még NER), hogy érdemes lenne nagy céget építeni. Néhány fő-tíz fős cégre még nem fognak "ajánlatot" tenni, ennél nagyobbra
már igen. Ez meg kinek hiányzik?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A multik pont ugyanígy játszanak a vadnyugati piacokon. Nézd csak meg az elmúlt 10 év felvásárlásait az IT-szektorban. Jön a NER-nél sokszorta hatalmasabb cápa és befalja a kishalakat, hogy ezzel piacot szerezzen. Gyakorlatilag mindegyik ilyen felvásárlásnál van legalább egy (ha nem egy tucat) versenyellenes kihágás, amit vagy vizsgál az illetékes felügyelet, vagy nem.
Maga a startup, mint olyan ezt a módit igazolja. Startupozni pont azért lett népszerű, mert hátha arra úszik egy cápa és busás összeget fizet a cégért. Más kérdés, hogy ez a meggazdagodásra jó így, a valódi innovációra már kevésbé. Az innovációs képesség a startup felvásárlása után általában elvész.
Meg lehet nézni, mi lett azokból a termékekből, amiknek a cégeit felvásárolták a multik. Egyre szarabb minőségű termékek, egyre nagyobb bloat szoftverek, kinyírt támogatások, tákolmány minőségű fejlesztések, egyre arrogánsabb üzletpolitika (lásd pl. Red Hat mit művel a FOSS világgal az IBM profitökle alatt), Indiába kiszervezett, inkompetens support és még lehetne a végtelenségig sorolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem teljesen értem hogy azért mert a multik játszanak az erőfölényükkel (és oly gyakran rohadnak is belülről), miért kellene elfogadni hogy a pártállam holdudvara is ezt teszi?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyiket sem kell feltétlenül elfogadni, de mindkettőre igaz az, hogy a hatalom így működik. A multiknál is, a pártállam holdudvaránál is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Dél-Koreában létezhet? Szingapúrban létezhet? Izraelben létezhet? Svájcban létezhet?
Bazi jo orszagokat hoztal fel peldanak, ennel jobbakat en se talalhattam volna mondanivalom alatamasztasara.
> Egyesült Arab Emírségekben létezhet?
csak ezt. ez egy szar pelda.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre adtam választ:
Egyszeruen tul kicsi az orszag hozza.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igy van.
Tul kicsi az orszag, hogy a belpiaca cegeket tudjon kitermelni, anelkul, hogy masnak az utjaban lennel.
Ezert kellene az exportra termelni, es ezt allami szinten felkarolni.
Mindegy. Merjunk kicsik lenni.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fel van karolva. A KKV más nehézséggel rendelkezik a témában.
Elmondom a saját üzletem korlátait:
1. Logisztikai és gazdasági okokból van olyan termék ami már 200km-et sem bír el, van ami 500-at is.
2. Többnyelvi jogszabályi megfelelés a csomagoláson és a dokumentációban. Ha ezt megteszem azonnal növelem a cégem fix költségét. Kérdés az, hogy kis szerencsével és sok munkával akarok-e 5-10 év múlva annyit vagy többet keresni, mint ma? Nem baszki. Nem érdekel mi lesz 10 év múlva.
3. A terjeszkedés több munkával és sokkal több utazással jár. Egy életem van, azt akarom jól megélni azokkal akiket szeretek. Leszarom, hogy lehetnék 10^n-szer gazdagabb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat azert Izrael (pl pont IT teren) eleg vastagon a vilagpiacot celozza meg, (csak mas ne mondjak Viber, meg meg 100+ szoftverceg) De ott van biztonsagtechnikaban a Provision-ISR..
Del-korearol meg ne beszeljunk... Samsung!!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Samsung nem más, mint dél-korea tipikus NER-nagyvállalata.
Ezt olvasd el: https://index.hu/gazdasag/2016/12/16/del-korea_samsung_csebol_pak_gunhj…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak mas ne mondjak Viber
Pegasus... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A felsoroltak a kisebb országok? És még te beszélsz elmevírusról?
Már most megmondom, ez az idei év legnagyobb poénja!
(Hint: nem éppen a terület számít.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Területileg kisebbek, igen.
A felsorolással pedig pont azt szerettem volna éreztetni, hogy nem a terület számít.
Sajnálom, ha nem jött át.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mégis mit vársz egy olyan szakmától, amiben az anyanyelved megtagadása alapvetés? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi ez a neres? Soha nem hallottam még ilyenről.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://hu.wikipedia.org/wiki/NER
Te most csak játszod az eszed, ugye? Vagy nem Magyarországon élsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, nem játszom. Régóta nem élet otthon, nem tudtam eleve, hogy ilyen van, és mivel nem nagybetűsítve írták, így még az se jött le, hogy ez egy rövidítés. Kösz azért az infót.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Játssza az eszét és nem Magyarországon él. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A micsodáját?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi ferfiak a legtobben a micsodankban hordjuk az eszunket.
- Anya, ez itt az agyam?
- Meg nem kisfiam, meg nem
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ez vigasztal, máshol se jobb. De egyelőre még nem dobom, amíg több lehetőség van benne, mint a magyar létben, meg a Viktor/Mészáros-féle gazdaságdübörögetésben. Mondom, nekem tényleg nem jött le mi ez, de ez a videó hibája, mert lazán, kiejtés szerint írják, mintha ez egy meggyökeresedett szó lenne, közben meg normálisan NER-es formában kéne írni, akkor mindenkinek nyilvánvaló lenne, hogy ez egy rövidítés, aminek utána lehetne nézni, ha ismeretlen.
Esküszöm, utána is keresőztem, a találatok is mind hülyeségek voltak.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
FYI: ez egy meggyökeresedett szó. Tényleg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
22-25 percnel durvan lefikazzak azokat akik kozalkalmazotti bertablan dolgoznak IT-ban, hogy mekkora hulyek es kereshetnenek tobbet is mashol stb. es hogy mi a faszert nem mennek el?
hat en sok olyat ismerek - magamat is beleertve - akiknek van ilyen foallasa. a tobbseguknek (foleg aki amugy jo szakember) azert eri meg megis, mert mellette nyugodtan lehet "fusizni", sajat vallalkozasban bedolgozni piaci cegeknek akar a rendes fizuja 3-5x penzert, mig az eroforrast ala pakolja "ingyen" a munkaltato es meg az adozasa is sokkal jobb igy. amugy nem feltetlen csak az alap bertablat kapjak az IT-sek ilyen helyeken se, lehet azt meg kiegesziteni egyeb juttatasokkal.
persze aki szeretne inkabb csicskulni meg meetingelni egy babzsakmultinal az menjen oda...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
babzsakmultinal
Hajbazer fosodratu idealista szohasznalata pofatlanul ragalyos. Legalabb nem csak engem fertozott meg, hanem mas mernokurakat is. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
babzsakmultinal a csicskulas es meetingeles kozben/mellett ugyanugy lehet svarcolni, nem kicsit...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennél csak az a szarabb multi, ahol folyton basztatva van a melós: zaklatják jobbról balról fentről lentről váratlanul/kiszámíthatatlanul, csak mert a másiknak eszébe jutott valami faszság, és a cégkultúra szerint oké h. letámadjon téged váratlanul. Úgy nehéz svarcolni munkaidőben, ha bármikor rádszabadulhat pl. a főnököd, v. egy másik nem is saját főnököd (ezekből meg van itt hálistennek rengeteg), te meg éppen valami privát melón dolgozol. Nyilván nem mondhatod meg egyenesen a pofájába h. boccs te fasz nem érek rá veled foglalkozni mert privát pénzes melóval foglaljozok nunkaidő közepén. Munkaidő után, meg hétvégén meg mindenki azt csinál amit akar, ott akkor totál tökmindegy babzsákos vagy hétközben v. sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akiknek van ilyen foallasa. a tobbseguknek (foleg aki amugy jo szakember) azert eri meg megis, mert mellette nyugodtan lehet "fusizni"
Á, azt állítod, hogy a közszféra hatékonysága jelentősen elmarad a versenyszférától? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
inkabb azt, hogy a munkaado ott tisztaban van vele, hogy a piacitol jelentosen kevesebb berert dolgozol neki, es ezert sokkal elnezobbek mint a multiknal, meg alapbol is sokkal kevesebb/nyugisabb a melo... (kis penz - kis foci)
a hatekonysag erdekes kerdes. dolgozgattam be multiknak is, de az nem az en vilagom. az hogy meetingelunk arrol hogy a kovetkezo meetingen megbeszeljuk-e hogy mikor legyen az a meeting ahol veglegesitjuk a projekt tervezetet amiben majd leirjuk az azutani meetingeken mirol lesz szo... siman elmegy ugy fel ev az elokeszuletekkel hogy 1 parancsot se futtattunk le. hatekony mi? kozszferaba meg azt mondjak hogy itt ez a problema, oldjatok meg valahogy. es megoldjuk valahogy, senki se szol bele hogy, senkivel se kell meetingelni rola, csak az szamit hogy megoldodjon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
inkabb azt, hogy a munkaado ott tisztaban van vele, hogy a piacitol jelentosen kevesebb berert dolgozol neki, es ezert sokkal elnezobbek mint a multiknal, meg alapbol is sokkal kevesebb/nyugisabb a melo...
Ez ugyanaz a mondat: a közszféra hatékonysága elmarad a versenyszférától.
siman elmegy ugy fel ev az elokeszuletekkel hogy 1 parancsot se futtattunk le. hatekony mi?
Tulajdonképpen igen, ezek nem one-man-show projektek, ahol egyedül rambózol végig a problémákon. Kis cégnél kis projekt van, ott nincs meeting tenger.
kozszferaba meg azt mondjak hogy itt ez a problema, oldjatok meg valahogy. es megoldjuk valahogy, senki se szol bele hogy, senkivel se kell meetingelni rola, csak az szamit hogy megoldodjon.
Ha akkora feladat, akkor ugyanúgy meeting tenger van, dolgoztam eleget közszférában nagy projekten is. Ha senkivel se kell meeting, akkor hogy oldod meg, hogy a projekten dolgozó mondjuk 30 ember mindegyike képben legyen azzal, hogy hol tart a másik 29?
Szerintem te a kis projekteket veted össze a nagy projektekkel, nem a közszférát a versenyszférával...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Atlagot tekintve ez hatarozottan igaz.
De nem csak Magyarorszagon. Szinte mindenhol az atlagos esetben nyugisabb, de gyengebben fizeto es kevesbe hatekony munkakornyezet az allami szektor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aminek oka a szervezet nagysága. Gigavállalati szinten is van ilyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert hasznaltam az atlagos eset kifejezest. :)
Katonai kornyezet is allami kornyezet es az itteni millios beveteluek tul fegyelmezetlenek es lassuak lennenek nehany reszteruletehez, nyilvan van kivetel. De akar adott multi ket kulon reszlege is tok mas sebesseggel es fegyelemmel dolgozik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha senkivel se kell meeting, akkor hogy oldod meg, hogy a projekten dolgozó mondjuk 30 ember mindegyike képben legyen azzal, hogy hol tart a másik 29?
Erre a szóbeli kommunikáció nem hatékony megoldás.
Vezettem/vezetek több projektet - nemzetközi (német, spanyol, francia, angol) résztvevőkkel. Erre vannak hatékony webes alkalmazások: project management (timeline, tasks stb) - csak vezetni kell !! arra kell időt fordítani.
Problém, kérdés, igény esetén keletkezik egy jegy -abban lehet jelezni, hogy írásban meg lehet válaszólni vagy metting szükséges (pl. gyorsabb, több alternatíva van vagy hiányzik információ) - akkor csak arról tartunk meetinget.
50-80% -al csökken a megbeszélendő taskok száma, illetve némi összefoglaló kell csak.
Tény: rugdosni kell mindenkit, hogy vezessék írásban amit kell, hetente legyen status report..
1920.06.04
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre a szóbeli kommunikáció nem hatékony megoldás.
Tapasztalatom szerint nincs hatékonyabb megoldás a szóbeli kommunikációnál. Ami rontja a hatékonyságot, az az egyidejű résztvevők száma.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezt így van - hatékony a szóbeli - gyorsabb feedback és ha még van face, akkor a nonverbális rész is támogatja. (Ha valaki hülyét kérdez - leolvasható a fejemről, főnök esetén önuralom).
Én csak azt mondtam, hogy le kell választani a szóbeli komm.-ról, amit lehet :
- metting: milyen színű legyen ? ilyen egyszerűen megválaszolható metting kérdésektől feláll a hajam..
Résztvevők száma:
- van olyan helyzet, ha fegyelmezettek a résztvevők, akik csak hallgatják, hogy első kézből legyen infojuk, illetve a megoldás menetének a nyomkövetése - hasznos lehet, ha sokan vesznek részt (aki érdekeltek a taskban) -- de csak mint hallgatóság.
Szóval összetett ez a dolog - projekt és résztvevő függő.
Itt csak általános irányelveket lehet megfogalmazni, illetve ezek fontossági sorrendje állítható fel.
1920.06.04
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval összetett ez a dolog - projekt és résztvevő függő. Itt csak általános irányelveket lehet megfogalmazni, illetve ezek fontossági sorrendje állítható fel.
Na, vihetem szervizbe a bullshit dekektoromat, teljesen kiakadt. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ennyi jött le az egészből ?
ne, nem kell vitatkozni velem...
1920.06.04
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ennyi jött le az egészből ?
Hát ha egyszer ilyen bullshit halmot írsz?! :D
ne, nem kell vitatkozni velem...
Vitázz ezzel: https://www.google.com/search?q=media+richness+theory+diagram
--
Amikor a kommunikáció jelentős része le van tolva az utolsó előtti szintre, ott már igen-igen mélyen vannak elbaszva a cégnél a dolgok és ha a többség egyetért azzal, hogy az utolsó előtti szint a leghatékonyabb, sőt, próbálják másoknak bemesélni, hogy a ticketing a leghatékonyabb kommunikáció, akkor az a cég kb. menthetetlen állapotban van, csak azért nem megy csődbe, mert a pályán a versenytársai pont ilyen balfaszok; és/vagy oligopólium; és/vagy pénzügyi lélegeztetőgépen van, mert a bevételei kevéssé függenek a hatékonyságától.
Az ilyen cégeknél, a face-to-face kommunikáció meg van ölve megélhetési meeting turistákkal, különféle léhűtőkkel és olyan kultúrával, ahol a beszélgetés lényegi része arról szól, hogy a problémát miért nem lehet a felvetett módon megoldani, a lehetséges megoldások miért nem jók. Igen, nyilván nem hatékony egy két résztvevős másfél perces telefonhívást ("milyen színű legyen?") egy kétszer egy órás 30 résztvevős meeting keretében megbeszélni, de ezért kellene ott egy olyan PM/PO/SM, aki ilyenkor kizavar mindenkit az erdőből. De sok cégnél a PM/PO/SM a legfőbb meeting turista és/vagy léhűtő, aki örömmel csinál magának és még két tucat embernek sokadik adminisztrációs terhet ("adjál fel lécci erről hat ticketet a négy integrált rendszerünkben, meg töltsd ki mindegyiknél ezt a picike nyolc oldalas formot, aztán majd én továbblököm a többi léhűtőnek!"), hogy igazolni tudja a folyamatban a nélkülözhetetlenségét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Láthatóan mást értetek "kommunikáció" alatt.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a sok míting a haladás kerékkötője, hanem az impotens menedzsment.
ProjektMenedzser: Benne van ez a szkópban?
Mérnök: Egyértelműen nincs.
ProjektMenedzser: Akkor most mit csináljunk?
Mérnök: Meg kell nekik mondani, h. ezt nem vállaltuk. Meg lehet csinálni, persze. Kérjetek érte plussz pénzt, és mellesleg borítja a teljes ütemtervet, nem leszünk vele készen az eredeti határidőre.
ProjektMenedzser: Jajj, hát én ezt nem mondhatom meg nekik. Össze kell hívni a dzseditanácsot, döntsék el ők!
Dzseditanács (akkónt direktor, biznisz junit menedzser, prodákt menedzser, szélsz direktor és még tököm tudja hány senkiházi): ...köldöknézés pingvinezés másfél órán keresztül, közben a bullshitbingó teljes kijátszása, persze semmi segítség.. majd: Na, akkor meg tudjátok csinálni eredeti határidőre? Ez egy nagyonfontos kásztümer! Nem engedhetjük meg h. elmenjen a project közepén! Jómunkát srácok, majd szóljatok hogy haladtok!
Mérnök+ProjectMenedzser: ......... <felmondok bazdmeg>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
<felmondok bazdmeg>
És felmondtál? Sőt: megcsináltad? Ha nem mondtál fel és meg is csináltad, akkor az egy erős jelzés a felső vezetésnek, hogy ez így mehet, tehát ez így fog menni. Mi mást vársz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az előbbi példa teljesen a képzelet szüleménye volt. A valósággal való bármilyen hasonlóság csak a véletlennek köszönhető.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát maradtál és megcsináltad határidőre. Akkor mégis mit vársz legközelebb ilyen esetben?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egy fecske nem csinal nyarat.
Es ahogy oregszik az ember egyre jobban belatja.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért egy középkorú IT-s ilyenkor megteheti azt, hogy leszarja és nem túlórázik. És ő megmondta, hogy nem fog beleférni (és ha véletlenül beleférne mert valamit alulbecsültünk, akkor sem szabad beleférnie, mert nem csinál segget az ember a szájából, főleg nem egy ilyen kritikus helyzetben). Vannak, akik a fizetésed többszörösét marják fel havonta, aggódjanak ők. Aztán ha baszogatják mégis? Söpörje le magáról, mint a kenyérmorzsát. (Tudjátok, ez csak egy munkahely, nem szabad hogy egy sima beosztottnak aprópénzért bármi miatt is rosszérzése legyen). Ha kirúgják, akkor meg leszarja, mert van 1. versenyképes tudása, 2. elég tartaléka, hogy kihúzza gond nélkül 1-2 évig akár (és lesz melója 1-2 hónapon belül amúgy is).
Ezt szoktam mondani az ügyeletre/szupportra is: csörögjön a tulajdonosnál/managernél a telefon. 8-16 között elérhető vagyok, azon kívül vegyék úgy hogy nem létezek. Ja hogy ő nem tudja megoldani a bajt? Leszarom. Ha szeretnék hogy megcsináljam, akkor van az a pénz. De azt a pénzt én mondom meg és nem ők közlik hogy ennyi és "ez nem opcionális, hanem kötelező". Én szabom meg, hogy mennyit ér az én szabadidőm, és az én szabadidőm-család/énidőm nagyon-nagyon drága.
Egyébként van az a fizetés is, aminél mint egy kisangyal lesem mindenki kívánságát és mindent is megcsinálok - olyat is amiről sose volt szó csak épp most találták ki -, akármit is kitalálhatnak és a leggigászibb faszsághoz is széles mosollyal fogok asszisztálni, illetve igény szerint minden szarért is lehet engem okolni. Sőt! Önként jelentkezem és viszem el lesütött szemmel a balhét miközben ostorozom magam. De hát ez megint nem a bruttó 1.5... és nem is a 2.5..
A pénz arányban lesz a rugalmasságommal, az elvégzett munka minőségével és mennyiségével.
Javaslom, hogy legyen 18-24 hónapnyi fizetésed könnyen mozgósítható tartalékként. Átlagos esetben kb 20 millióról beszélünk, szóval nem elképzelhetetlen nagy összeg ez. Utána pedig szuperkönnyen lehet kezelni már minden céges faszságot.
Én sem voltam mindig ilyen - ki is használták, de szerencsére pár év alatt megtanultam a leckét. És érdekes módon, minél kevesebbet kerestem, annál jobban facsartak a g3c1 managerek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kár, pedig nekem nagyon tetszett.
Mondjuk nálunk volt olyan project, amelyikről 4-ből 3 ember fölmondott hasonló okok miatt. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ha meg kell baszódni, akkor meg kell baszódni !"
Ha rozsdamenteset fúrsz és már a 3. fúrószárat égeted le, akkor el kéne gondolkozni - fordulatszám, előtolás stb..
1920.06.04
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bárkinek dolgozok, bármit megcsinálok. Egyedül az érdekel, hogy bszttul megfizessenek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hitler likes this
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Godwin's law - kiestel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel engem nem fogsz tudni 'bántani' vagy bármi ilyesmi.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
NO + $ = YES
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
fikció:
Múltkor jött egy zöld fejpántos csávó - kért tojás főző timer-t relével :-D
Csináltam neki. El is vitte, majd a kollégája jött, hogy ő is kérne, mert az előző felrobbant.
Nem tudom mit esznek arrafelé a tyúkok, hogy robbanó tojást tojnak..
én is megcsinálok mindent, hogy mire használják az már más kérdés...
1920.06.04
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "neres" annyit jelent, hogy nem a jól bevált, megbízható, nemzetközileg jól beágyazott , a nemzetközi szervezeteknek a pénz nagy részét 30 ezüst fejében ügyesen visszajátszó liberálbolsevik Hálózat része, mégis érvényesülni tud. A Hálózat az érvényesülést nem tudja már akadályozni, de az általa uralt médiában olyan sátáni erőknek mutatja be ezeket a cégeket, akik minden egyes fillért kizárólag korrupcióból szereztek.
Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem minden oldalon kell korrupció a komoly sikerhez. Azt is tökélyre fejlesztették, hogy ez ne számítson törvénytelennek (vannak persze kisebb botlások). Ha pl. a törvény úgy van megírva, hogy egyeseknek kedvezzen, abba már nem nagyon tud felsőbb hatalom beleszólni. Meg ha a hozzád hasonló gondolkodású haverjaidat preferálod és a másképpen gondolkodókat támadod, az szinte még magától értetődő is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem beszélve arról, hogy nem csak az állam és a multik között van korrupció, hanem multik és multik között is, lefizetések, kartellszerződések stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocsassatok meg, de szerintem itt csak az a gond, hogy sokan a Bakos fele Idegen Szavak Szotara alapjan ertelmezik azt a szot, hogy korrupcio, pedig van egy sokkal pontosabb definicio ra Hofitol: Korrupcionak nevezzuk azt a rendkivul jo uzletet, amibol minket kihagynak. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hány multik és multik között kötött kartellszerződésen van rajta az aláírásod?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meghallgattam, whataboutism kovetkezik.
Szerintem kar ennyire felmagasztalni a startupokat. En nem egy ex-startuppertol lattam troger munkat nagyceges kornyezetben. Nem is hibaztatom oket, ha napra pontosan ki van szamolva a ceg penze, akkor ott az elsodleges cel nem az engineering minoseg, hanem hogy osszetakoljanak gyorsan valami eladhatot.
En nem ugy latom, hogy egy allami zoldmezos jelentosen jobb/rosszabb lenne, mint egy startupos. Ja, hogy az allami projekt szubjektiv (politikai) akaratnak van alavetve? Jartatok mar befektetonel penzt kerni? Ott nem igy van? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni