Fórumok
Sziasztok,
7 év után szeretnék újra roadcam-et venni.
Lemaradtam a témában, tudom hogy sok a nagyon gagyi és drága és vannak amik jók, nagy a kínálat.
Elvárásaim szerintem basic-ek:
* esetleges bizonyításra használható képminőség, rendszám tábla közelről látszódjon
* működjön megbízhatóan, ne kelljen mindig fájlrendszert javítani rajta
* vezetésben ne villogjon, ne prüttyögjön, legyen sötét
* kivehető sd card videó lementésnél, kényelem miatt
Tudtok olyat ajánlani ami bevált, ami ár/érték arányban jó?
Esetleg vmi hasznos roadcam feature amiről nem tudok?
Hozzászólások
Évekkel ezelőtt vettem egy Viofo A119S-t. Azóta is teszi a dolgát, néha ránézek, kiveszem belőle a kártyát, ellenőrzöm a működését. Kb. ennyi, semmi extra, amire nekem kell arra elég. Az újabbakkal nincs tapasztalatom. Itt láthatod mire képes szép időben (sajnos az eredeti képet a google átkódolja, de úgy rémlik, ha letöltöd, akkor az eredeti jön le).
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
off topic: biztos nem én vagyok az egyetlen "Kíváncsi Fáncsi", aki azzal "kezdi", hogy a keresőbe beírja a koordinátákat... de köszi, hogy nem manipuláltad a felvételt, mert így KGer láthatja a rögzített minőséget,
Az oregek a varosnevet nezik :)
nekem "alapban" 720p-ben indította el, és öreg vagyok, abban (valójában nem a 720p, hanem a bitrate miatt) nem tudom elolvasni a táblákon a nevet...
Mivel a tesztelgetések során a fájl méretén kívül nem láttam semmi különbséget, 720p-ben vesz a kamera. Ha letöltöd az eredetit látni fogod a különbséget.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
En nem vagyok egy nagy vilagjaro, de amikor elinditottam a videot, leszukitettem a helyet 2 orszagra :) aztan 5 mp utan mar egyre... Pedig meg tablat sem birtam elolvasni. Szoval ehhez nem kellettek koordinatak.
olyan van ami parkolasnal vissza lehet nezni, hogy ki huzta meg?
(azaz elore nez, hatra nez, esetleg ket oldalra is).
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
van, csak beepiteni lesz remalom. es ugye akkor a tapellatas kerdeses, mert senki se szereti a lemerult akkut.
aliexpress-en nezz korbe.
Ezzel a cuccal nem lesz gond. Az enyém is így van beszerelve. Kikerestem egy olyan biztosítékot ami mindig áram alatt van, oda betettem a biztosíték adaptert, az a kis fekete doboz elfért a biztosítékok mellett, a kábelt meg felhúztam a szélvédő és a kárpit között. Semmi nem látszik, nem kell a cigarettagyújtót lefoglalni és lógó tyúkbelekkel autózni.
Hogy a parkolási monitorozás mennyit ér nem tudom, nekem nincs 360 fokos körbe kamera, ha oldalról vagy hátulról nyomnak meg vagy karmolják össze semmire nem használod. Az autó meg tele mindenféle karmolással, nagy részét olyan helyeken szereztem, ahol éjszakára a kamerát leszerelem, mert félek, hogy pont emiatt törik fel.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
Nekem egy ilyen van, es teljesen jol mukodik, nem kell feltetlen kabelt vezetni a motorterbe ezert :)
Én sem a motortérből húztam a kábelt, hanem a biztosítéktól. Ez valamivel az OBD cstlakozó felett van, a műszerfal bal oldalán.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
Ja, nekem az a motorterben van, azert gondoltam, hogy onnan kabeleztel :D <facepalm>
Gondolom, modelltol fugg, hogy melyik konnyebb.
Én év elején néztem körbe a témában, és elvetettem:
- lógó kábelt nem szeretnék, emiatt a beépítés drága
- ha drága a beépítés, olcsót nem érdemes venni (lé drágább, mint a hús), arra semmi garancia nincs, hogy kábelt megtartva könnyen lehet jobbra váltani a jövőben
- drágák között sem garantált közel sem, hogy a rendszámot le lehet olvasni
- már van 1-2 kétkamerás rendszer, ami javít a korlátokon, de szerintem ezeknek még jobban el kell terjedniük
- parkolásos téma fontos lehet, van 1-2 megközelítés akku lemerülés ellen, de ez nálam nem volt annyira fontos
Ez egy elég jó videó: https://www.youtube.com/watch?v=SowUTOrhzOg és ez is: https://www.youtube.com/watch?v=AOmAO1rd23E
Több helyen írták, hogy a kamera ne tartalmazzon lítium akkumulátort, mert tűzveszélyes lehet, a kínaiak tipikusan tartalmaznak.
Egyébként Thinkware és BlackVue-re szűkítettem.
disclaimer: nekem egy 7 euros aliexpress-es van. "cacagoo" markaju (hahaha), valos full hd-t tud, minosege nem rossz, de teny, hogy pl. rendszam-leolvasas nehezkes tud lenni. Sajnos ennek jo resze a szelvedom miatt van - futoszal van benne, raadasul a belso oldalara felparolog a muszerfal szilikon, es lehetetlen letorolni rola, az se segit.
Ha kamerat veszel, feltetlen csinalj elotte par videot siman a mobiloddal, a szelvedo mogul, hogy lasd, kb. mire szamithatsz. Hiaba szep a kep a gyarto weblapjan, ha te is alig latsz ki a szelvedon :O
A masik. Nem kell szivargyujto toltore rakni - nekem van egy (szinten aliexpress-es) OBD2 adapterem, ami OBD2 portra megy ra, es USB-t ad, 5 percig a motor leallitasa utan meg lekapcsol (ez allithato persze). Hasznos ketyere, mert az OBD2-t kb. evente egyszer hasznalom ugye...
A harmadik. Kabelek elvezetesehez vannak keszen cuccok - muanyagra ontapados felragaszthato kabelfogok, karpitra meg velcro alapu. Illetve a legtobb autoban igazabol trivialis leszedni am a karpitot, es akkor aztan abszolut nem gond az alatt vezetni a kabelt, de YMMV, keress ra.
Igazabol egy egyszeru dashcam-et siman beraksz te magad is, kabeldzsumbuj es kabel-elvezetes problemak nelkul is, csak akarni kell :) Persze ha akarod, profik is berakjak, de akkor a koltsegek tizszerezodnek siman, mert ha mar kifizetsz 40-50K -t installert, akkor nyilvan nem eri meg 7 euros dashcam-et berakni :)
Hát az én autómban nem lesz "műanyagra öntapadós felragasztható kábelfogó", kárpitra sem kerül semmi, nincs az az isten, hogy én azt nézegessem. Már azzal is barátkoznom kellett, hogy a tükörnél kibuggyan egy kábel a kameráig.
Ráadásul ha veszek, akkor olyat, aminek hátsó kamerája is van, azaz a visszapillantó tükörtől a hátsó szélvédő tetejéhez is kell kábelt vezetni + az akkumulátor eleve hátul van a csomagtartóban. Az ODB-t már másra használom.
Nem tudom, milyen autód van, én az enyémnek nem állok neki. Láttam hasonló autó szétszedését videón, olyannak is több óra szétszedni, aki ért hozzá, nekem egy hetem biztos rámenne és az eredmény is kétséges (pl nem török el semmilyen pöcköt). Akkor már inkább dolgozok és kifizetem. Egyébként nekem 150-200e rémlik munkadíjra, 40-50-ért pláne nem állnék neki.
A kiláthatóság tippet köszi, telefonnal már készítettem felvételeket, ilyen probléma nincsen.
Persze, kinek mi fontos. A legtobb embernek az auto egy meregdraga, penznyelo kozlekedoedeny, egy nyug, amit le kell tudni, ha A-bol B-be akarsz menni. Nekik jo a 7 euros, 'lengokabeles' :) dashcam, csak elol, mert az mar 85%-ban eleg arra, hogy bizonyitsa egy baleset eseten, hogy te jo fiu voltal.
Nekem sem egy szakrális tárgy az autó, de normálisan néz ki, nem csúfítom lógó kábelekkel, van, amihez igénytelen, ennyi. A házban sem kultiválom a kábelcsatornákat.
Én sokat nézegettem, aztán végül a Viofo-n és a 70mai (Xiaomi)-n kívül a legtöbb valamin elvérzett. (igaz, ez már 1+ éve volt)
- Minimum 2 kamera (első, hátsó)
- Minimum FullHD
- Kultúrált, fix beépítés támogatása
- Surveillance mód
A Viofo A135 akár 3 kamerát is kezel, de jelentősen drágább lett volna és nehezebben beszerezhető (csak külföld, pont a kínai csomagok megregulázásának időszakában)
Végül 70mai A500s szett lett hardwire kit-el. Tökéletesen teszi a dolgát, már nagyjából el is felejtettem, hogy van. Mondjuk, szépen beszerelni 1 napos meló volt.
Ami kicsit hiányzik:
- A valós képfelbontás elmarad az elvárásaimtól (hiába szerepelt jól minden teszten) - bár szép a video, de nem mindig lehet pl. olvasható rendszámot kinyerni belőle.
- A surveillance mód sajnos nem túl hasznos, mivel a G szenzor ébreszti a kamerát (akkukímélés miatt), ami csak ezután kezd rögzíteni, ami már lehet, hogy késő. (bár, szerencsére eddig csak vakriasztásokat rögzített)
- Nincs egy shortcut gomb, vagy hangvezérlés lehetőség a menetközbeni eseménytárolásra, csak a kamera 4 aprő gombja közül a megfelelő nyomkodása.
- WiFi-je csak AP módra képes
Amit azóta tudok: Garmin-nak van olyan kamerája, ami a 2. hibát kiküszöböli: folyamatos figyelést és képfeldolgozást végez - de ez természetesen több energiába kerül. Illetve client-ként is tud WiFi AP-re csatlakozni.
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
Én most vettem Nextbase kamerát, nem mondom hogy szar de... többet vártam.
Történt, hogy egy félkegyelmű vén b.zi félig átjött az én sávomba, utolsó pillanatban sikerült annyira elkapnom a kormányt, hogy ne legyen félig átfedéses karambol (kb. 100-zal mentünk mindketten, instant meghaltunk volna) Nem ismerte el a felelősséget (nehéz volt megállni, hogy ne verjem agyba-főbe a rendőr előtt), rendőr és nyomozó nem tudott igazságot szolgáltatni a helyszínen úgyhogy 2,5 óra pingvinezés után mindkettőnket megbüntettek 13.000Ft-ra. Illetve a gyökeret 20.000-re mert elhagyta a helyszínt. Nekem meg 35.000 az új tükör + fényezés....
Ezen felbuzdulva hazafele bementem a MediaMarkt-ba és vettem egy Nextbase 322-t + SD kártyát. Képminőség kiváló, parkoló mód is működni látszik (kintről meglököm az autót kézzel és bekapcsol) de pont az a feature tűnik elképesztően szarnak amivel a fenti esetben már rögtön a helyszínen tudtam volna bizonyítani az igazam. Van hozzá Android app, elsőre szépen összepárosodik a kamerával de olyan BRUTÁLISAN LASSÚ a videó letöltése vagy visszanézése instant, hogy az valami botrány. Rendőrnek mondhattam volna, hogy "tessék várni biztos Úr, mindjárt mutatom... kb. 3 óra és meglesz" Vicc.. De maga a kamera amúgy frankó.
Régen volt Viofom de annak a konzolja a rázkódástól megadta magát és égen-földön nem találtam hozzá külön konzolt, úgyhogy kiszereltem.