Mit kellene tudnia:
- szabadság + home office igénylés (dolgozó részéről) és engedélyezés (vezető/HR részéről)
- betegszabadságok felvitele
- tudjon kezelni csoportokat, azon belül különböző jogosultságokat (pl. a dolgozó ne tudjon visszamenőlegesen módosítani, csak a vezető stb.)
- magyarul tudjon, ismerje a magyar ünnepnapokat
- NEM KIZÁRÓ OK, HOGY FIZETŐS
Nem kell tudnia (de ha tudja, az se baj):
- Munkaidő, jelenlét mérésre
Előny:
- nyílt forráskód
- módosíthatóság
- on-premise futtathatóság lehetősége
- 2240 megtekintés
Hozzászólások
Mi most pont hasonló cipőben járunk.
Ezt kezdtük el jobban nézegetni:
GitHub - odoo/odoo: Odoo. Open Source Apps To Grow Your Business.
Open Source ERP and CRM | Odoo
ennek van HR része is, ami kb. azt tudja amit leírtál.
Nem kell az egész ERP funkcionalitást telepiteni, a modulok mehetnek külön is. Mehet on-premise telepités is
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Oodo még mindig olyan, hogy fizetni kell, ha upgradelni akarsz? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azt mondanám erre az igényre, hogy Nexon. Nagy cégek, multik is nem véletlenül használják. Tudom, sokan utálják.
Nyilván nem nyílt forráskódú, nehezen is módosítható (Nexonnal kell egyeztetni), viszont on-premise is működik, ha jól tudom.
A munkaidő, jelenlét mérés az már kicsit más. 2 eset lehetséges:
- Összedrótozza valaki a beléptetőt és a munkaidő nyilvántartót. Csináltam már ilyet üzemeltetőként, de még egyszer nem vállalom.
- Kézzel, manuálisan húzza le valaki a riportokat a beléptetőből. 10-20-30 kollégáig ez nem gond, na de 100-200-300-nál erre már külön ember fog kelleni.
A HR-t, bérszámfejtést kérdezted? Biztos van nekik is valami preferált megoldásuk. Ha például RLB-t használnak, akkor a mondanám a https://beosztasom.hu és https://olmunkaido.hu rendszereket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> home office igénylés (dolgozó részéről)
ehh... inkabb a munkahely igenyelje hogy latni akar es majd eldontom van-e kedvem akkor bemenni :)
> ne tudjon visszamenőlegesen módosítani, csak a vezető
de miert?
> ismerje a magyar ünnepnapokat
hat az magatol nehez lesz, novemberbe szoktak nyilvanossagra hozni a kovetkezo evi cserebereket mindig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> majd eldontom van-e kedvem akkor bemenni
Gondolom ezert kell a modosithatosag, hogy testre lehessen szabni az ilyen processeket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sziasztok!
Ha nyílt forrású ügyviteli rendszer érdekel, akkor az ERPNext-et javaslom: https://erpnext.com
Ez egy komplett ERP rendszer nagyon sok modullal, de meg tudod csinálni, hogy csak azt kapcsolod be benne, amire éppen szükséged van. Ellentétben az Oodo-val, itt tényleg minden hivatalos modul nyílt forráskódú, teljesen támogatott, GPL / AGPL licencű, nincs "fizetős upgrade feature".
A rendszer Frappe Framework-re (https://frappeframework.com) épül (ennek MIT a licence), amivel nagyon gyorsan lehet üzleti appokat fejleszteni. Gyakorlatilag az ERPNext is egy nagyon komplex Frappe app. Korábban egy monolitként adták ki, de most elkezdték felvágni különálló appokra.
A HR modul neve "Frappe HR": https://frappehr.com/
Ha az alaprendszer nem tud valamit, akkor nagyon könnyen testre szabható, a módosítások külön cégspecifikus appba is kiszervezhetők, hogy ne kelljen gányolni.
Full Disclosure: Mi már egy ideje használjuk belső eszközként (pont nemrég néztem, hogy 2016-ban regisztráltam a fórumára :) ), és most egy WYSIWYG Web CMS-t fejlesztünk hozzá, ami integrálódik a Frappe admin appjába, de a frontend külön React & NextJS alapú. Ha tetszik, és szükséges, akkor tudunk segíteni Nektek a bevezetésben.
Üdv,
Gergely
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk az nem jó belépő, hogy
- a demo oldal létrehozására nem jön confirmáló e-mail
- létrehozok egy account-ot, az első lépés, hogy adjak meg egy credit card-ot (🤡) biztosan megadom 🤣 egy demóhoz
- amikor ez nem tetszik és törölném a fiókot, akkor kiírja, hogy "Only team owner can disable the account", hát mi a bánat vagyok, ha én hoztam létre a fiókot?!
:D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt hol csináltad? FrappeCloud? Mert ott valóban meg kell adni a bankkártyát, viszont adnak 10$ creditet utána. Bár én sose használtam, mindig saját telepítéssel megy.
Egyébként a FrappeCloudot kezelő rendszer is nyílt forrású: https://github.com/frappe/press
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A HR modul neve "Frappe HR": https://frappehr.com/
Itt ^ Gondoltam, mielőtt több időt teszek bele, kipróbálom a demót.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ez a Frappe Cloudra épül, ami úgy működik, ahogy fentebb írtam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És indiánok csinálják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bharatiak (vagy Bharatok?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, az eredeti cég és az alapítók indiaiak. Ennek egyébként mi köze bármihez? (A 10+ éves sztereotípiákat hagyjuk, meg lehet nézni a kód minőségét, már most is elég jó, és folyamatosan fejlődik.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek szerint volt honnan és még mindig van hová ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eliminate 97.42%* of your software development effort
Akkor ha jol ertem, nem kell az ugyfellel egyeztetni, supportot adni, meetingekre jarni, csak a kodot kell beirjam? Zsir. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem véletlenül van megcsillagozva. Ez a ZeroDHA CTO-jának a viccesnek szánt mondása: https://zerodha.tech/blog/being-future-ready-with-common-sense/
A ZeroDHA az egyik legnagyobb Indiai brókercég, többmillió (2021-ben volt 6 millió) felhasználóval. Nem a kereskedést csinálják Frappe alapon, arra nyilván célrendszereik vannak, hanem pont a backoffice üzleti folyamatok kezelésére vált be náluk nagyon, hogy nagyon könnyen tudtak belső adminisztratív toolokat összedobni benne, és a fejlesztők tudtak koncentrálni a core businessre. Tényleg érdemes elolvasni amiket ír.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az en mondasom is viccesnek volt szanva. :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem tetszett :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
--- Insert joke over my head.gif --- :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyar számlázni is lehet vele?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hány milliárdod van egy SAP bevezetésre? Szerintem kellő pénzért az összes követelményt teljesíti.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A világ összes pénzéért. És abban még a licenszdíj, üzemeltetés nincs benne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A licenszdíj, üzemeltetés az az apró/kerekítés a testreszabáshoz képest, nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kell egy lepedonyi eves papir naptar, amibe a munkavallalo, vagy a delegaltja ceruzaval beirja az igenyt. Ezt a vezeto, vagy a delegaltja vagy kiradorozza, vagy atirja tollal. Betegszabik fos zold szovegkiemelovel jelolhetoek. Jelenlet merese pottyozessel megoldhato. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jogosultságkezelés meg egy széf?
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A jogosultsagkezeles ket oszlopon nyugszik. Az egyik a kolcsonos udvariassag: senki nem baszkuralja mas bejegyzeset. A masik oszlop a kollegak tanitva nevelese, ami azt jelenti, hogy aki vandalkodik, annak pedagogiai okokbol letorik a kezet es beleallitjak a hataba. Ez egy jol bevalt megoldas, meglepoen keves a visszaesok szama. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincsenek nalatok SharePoint-os emberek? Egy ilyet Power Apps-ban egy hetvege alatt ossze lehet utni. Csucsulhet egy SP listan is vagy akar futtathatod egy kulon SQL szerverrol es a frontend lesz csak elerheto O365-rol. Persze nem on premis de nem is kerul utana semmibe hiszen eleve az O365-ot fizeted.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg csak Power Apps se nagyon kell, eddig ez egy felokositott lista. Pontosabban ketto, mert valahol tarolni kell azt is, ki hany szabira jogosult az adott evben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csinaltam mar holiday calendart SP alapon. Hamar bele lehet futni erdekes dolgokba ha csak egy sima calendart vagy listat kezdesz hasznalni hozza.
Power Apps azert kulturaltan megugorja a mai kor kovetelmenyeit (line manager AD-bol jovahagyashoz es egyeb nyalanksagok) Persze lehet jatszani a mindent kipakolunk kulonbozo listakba is.
Normal listan azt eleg macera megcsinalni, hogy valaki tudjon irni bele de csak most es ket het mulva mar ne vagy csak bizonyos elemeket. Power Apps formon keresztul meg eleg konnyen lehet menedzselni a jogosultsagokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jogos, ha valami bonyolultabb kell, mint egy sima approval flow + jogosultsagok, akkor mar erdekes lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit előremutatóbb kellene, mert ha kitalálják, hogy ezek másik modul is jó lenne hozzá, akkor legyen lehetőség bővíteni. Most is van egy saját kreálmány, pont az vele a baj, hogy hozzá kéne nyúlni, de a kreálója már nem elérhető.
A fent említett frappe elég modulárisnak tűnik. Valami olyasmi lenne a megfelelő.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk a Power Apps platformnak pont az az elonye, hogy kb mindennel IS ossze tudod kotni. Es akar mobil appkent is tudod terjeszteni az egeszet. Maintenance szempontbol meg sokkal jobb mint a kis geza fejleszt valamit azutan az egeszet dobhatod ki a levesbe.
Persze ehhez is kell egy normalis vallalati kultura (Rendes SP Admin nem csak gizike nyomkodja egy Linkedin 1,5 oras tanfolyam utan vagy az Exchange adminra ralocsolve)
Ettol fuggetlenul sok sikert kivanok a projecthez 0/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ettol fuggetlenul sok sikert kivanok a projecthez 0/
Én is, mert én ebben kb. annyit vállaltam önként, hogy megkérdezem, milyen lehetőségek vannak.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://github.com/timeoff-management/timeoff-management-application
Nagyon egyszerű, de egész használható:
- a felhős megoldás
- nem tud magyarul (látszólag nincs is rá megoldás), azoknak a kollégáknak gondjuk lehet a használatával, akik nem tudnak angolul
- a magyar nemzeti és egyéb ünnepeket kézzel kell rögzíteni
- csak egy supervisor lehet divíziónként (második egyelőre béta funkció, nem biztos, hogy működik)
- havi előfizetési díja van
- a hostolt verzió ugyan letölthető, de ráfordítást igényel
- a futtatásához nekünk kell biztosítani az erőforrást
- nekünk kell telepítenünk és támogatnunk (nincs hozzá részletes telepítési leírás és support, ezért van ingyen)
- magyarítani kell a felületet (ránézésre hardcoded az angol szöveg, "fejlesztői" munka, a GitHub-on elérhető forráskódokat kell módosítani)
- későbbiekben nekünk kell karbantartanunk (pl. a változásokkal a lokalizációt görgetni)
- opcionálisan: meg kell oldani a lokalizációt rendesen
- a magyar nemzeti és egyéb ünnepeket kézzel kell rögzíteni
- csak egy supervisor lehet divíziónként (második egyelőre béta funkció, nem biztos, hogy működik)
(eddig ez a legközelebbi az igényekhez)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hat ez igy meglehetoseg szopas szagu :)
anno az osticket-et hasznaltuk igy, sajat magyaritassal, belefejlesztett egyedi dolgokkal (jogosultsag/lathatosag maskepp kezelese)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez elég sokat könnyíthet a helyi telepítés megoldásán:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, ez kihúzható.
Sajnos a legfőbb gondok még mindig megmaradtak vele.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez mi a fasztért erp, ha nem tudja ezt? https://www.szintezis-erp.hu/?
Miért nem illesztitek valamelyik meglévő rendszeretekhez és készítitek el magatok? 1 főnek ez max 2 hét
Sok adatot így nem kellene duplikálni.
pl ennek azt is kell tudnia, mennyi az extra szabi a normálon kívül azért, hogy ne lehessen többet kiadni, mint amennyit jár/adható. Ehhez kell, hogy az illető gyerekeinek az adatai is a rendszerben legyenek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez üzleti döntés. Ennek vizsgálata folyik. Majd eldönti, aki azért kapja a fizetését, hogy ilyen döntéseket hozzon.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ti ügyviteli rendszert hívtok ERP-nek? Mert az nem az. Egy ERP tudjon már tervezni, ezt pedig erőforrások nélkül, hogyan is tudja megoldani?
Ha nincs az ERP-ben nyilvántartva ember, akkor:
- a bérszámfejtés hogyan megy?
- kulcsos autók lefoglalása hogyan történik?
- tárgyalók lefoglalása, meetingek szervezése?
- céges eszközök dedikálása?
- ügyeletek megtervezése?
- csoportmunka?
etc...
Amíg az "ERP"-nek csúfolt rendszereteken kívül mást is használtok, addig nektek nincs ERP rendszeretek. Értem, minden szarra előfizettek valahol, vagy megveszítek, egy usert meg száz helyen adminoltok. Egy ki-belépés meg 3 nap jogosultság beállítás. Nekem ez megaLOL.
Ez a könyv nem a csúcs, de arra jó, hogy elárulja mit tudnak a többiek: https://bookline.hu/product/home.action?_v=Szerk_Hetyei_Jozsef_ERP_Rend…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ismerem az ERP "rendszerünket", nem is kívánok sem ERP rendszerrel, sem HR rendszerrel mélyebben megismerkedni. Fogalmam sincs, hogy mivel és hogyan bérszámfejtenek és nem is érdekel, amíg a bérem patent időpontban meg nem érkezik.
Hozzám max. az a kérdés tartozik, hogy ha hostolni kell, annak mi a ráfordítási idénye.
Ez itt nem one man show, mint a te céged, ahol te vagy a portás, a kóder, a főbazmeg és a sofőr is. A gazdasági döntéseket gazdasági emberek hozzák és az bizony nem mindig a műszakilag legjobb eredményt köpi ki.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ez itt nem one man show, mint a te céged, ahol te vagy a portás, a kóder, a főbazmeg és a sofőr is. A gazdasági döntéseket gazdasági emberek hozzák és az bizony nem mindig a műszakilag legjobb eredményt köpi ki."
Annál inkább kompetensebbek vagytok. A cégem vegyiparban tevékenykedik, "one man show" az IT-ban vagyok. Szóltál valamelyik főbazmegnek? :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit értesz az alatt, hogy szóltál-e neki? Egy tervezési fázis folyik, hogy mire cseréljék le a jelenlegi megoldást, ebben benne van nyilvánvalóan az is, hogy megírják házon belül.
Most te tényleg azt hiszed, hogy itt feltaláltál valami dolgot? :D
Megértem, hogy lövésed nincs, hiszen a cégednél te vagy a gazdasági igazgató is, szóval magaddal beszélgetsz ilyenkor. Egy cégcsoportnál kicsit bonyolultabb a döntési mechanizmus.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hup népéhez fordultál a kollégáid helyett. Mi baj van velük?
Azt látom, ha magatoknak nem tudtátok még megoldani, akkor valószínűleg másnak sem ezt a problémát. Ha ez a probléma a partnereknél sincs megoldva, akkor van értelme fejleszteni, mert:
- házon belül marad a tudás
- célpiaccal rendelkeztek
- van fasza tesztkörnyezet a saját cég
ps.: Nálam megoldva kb 15 éve, én fejlesztettem le a modult a saját rendszerem alá. Ti meg vagytok 100-an, szóval a onemanshow-zás rátok nézve szégyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hup népéhez fordultál a kollégáid helyett.
Nem, rosszul látod. A kollégáim fordultak hozzám tanácsért, mert az él a fejükben valószínűleg, hogy én vagyok az open source szakértő, vagy nem tudom. Szívességből segítek a döntéshozóknak összehozni a jelöltek széles skáláját, amiből választani tudnak. Sajnos gazdasági szakemberek nem értenek olyan fránya dolgokhoz, mint open source licencek stb.
Azt látom, ha magatoknak nem tudtátok még megoldani, akkor valószínűleg másnak sem ezt a problémát.
Mivel a cégünk fejlesztési divíziója 100%-ban retail rendszerek területen tevékenykedik, nem is céljuk az ilyen területek lefedése.
ps.: Nálam megoldva kb 15 éve, én fejlesztettem le a modult a saját rendszerem alá.
Szuper, de én mit kezdjek ezzel?
To meg vagytok 100-an, szóval a onemanshow-zás rátok nézve szégyen.
Majd jól elszégyelljük magunkat, hogy nem írtunk magunknak valami op. rendszert SE, táblázat kezelőt SE, meg százcsillió más megoldást SE.
Valójában a témához a saját egód futtatásán hozzátettél valamit? Vagy elkönyvelhetjük, hogy te összetákoltál PHP-ban valamit, ami neked jó, megsimogatjuk a buksidat, aztán mehetünk tovább? :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elméleti szinten teljesen igazad van. Nagyon sokan nem tudják mi az az ERP, mire való és mire nem. Mikortól éri meg egyáltalán.
Komplett iparág épül arra hogy emberek egymást átbasszák ERP témában. Foglalkoztam vele évekig aztán inkább ráhagytam.
Lényeg: én egyáltalán nem vagyok biztos abban hogy trey-éknek szüksége lenne egy ERP-re.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A cégük ezzel (is) foglalkozik (ERP bevezetés üzemeltetés). Egyedi fejlesztéssel is.
Szerintem innentől kezdve ez full kellemetlen a Szintézisnek. Ugyanis az említett probléma már több száz éves az iparban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
For profit vállalkozásként sokkal kellemetlenebb lenne, ha gazdaságilag rossz döntést hoznának. Bármilyen meglepő: egy profitért dolgozó vállalkozásnál első a profit. Aztán ha az jön ki, hogy a fejlesztő órát 2x annyiért tudják a piacra eladni, mint amennyibe egy megoldás kerül, akkor bizony a piacra fogják eladni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arról nem is beszélve hogy ha a külső beszállító borítékban szépen tejel.
Minden döntést - és az ellenkezőjét is - meg lehet indokolni, az eredmény attól függ hogy mit veszünk figyelembe és mit nem.
A szempontokat pedig az "erősebb kutya" diktálja.
Legyünk reálisak.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sőt, a tág cégcsoporton belül kész megoldással is rendelkezünk :) Az már politikai döntés, hogy a végén merre mennek.
Én pedig köztudottan nem politizálok, nem folyok bele.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kollégák mit mondtak? Vagy először a hup népét kérdezted? Ledek mit mondanak? :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt a megoldást el lehet adni másnak is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+sok
nalunk nagyon sok fejlesztes eloszor belso, sajat celra keszult es csak kesobb lett belole termek...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hozzad kepest senkik :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jah annyira hogy rajta van a hupos profilomon is :)
csak nem akarom kulon reklamozni, igy is tobb a melo mint az ember
egyebkent csak egy kis TwoManShow + par ember meg besegit alvallalkozokent ha kell
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát, ha jól értem, a te céged IT szerver szolgáltatásokkal, üzemeltetéssel foglalkozik. De, a céged weboldalát egy másik cég hostolja ....
Nem volt az általad üzemeltetett szervereken az apache docroot-ban még 10 MB-nyi hely? Hogyhogy nem magad futtatod?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nincs sajat szerverunk hostingban, a masik ceg szervereit mi uzemeltetjuk, bartelben pedig azon futnak a mi szolgaltatasaink is (arp, pymavis stb).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, hát ez pont ugyanaz, mint amit mi csinálunk és amin röhögsz ... Gazdasági döntés születik, hogy megéri-e nekünk ezzel foglalkozni vagy sem.
Beteszel a weboldaladnak hostingba egy szervert, aztán majd jól értékesíted másnak is ... Nem? Hisz ezt ajánlgatod ... :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Keresésnek mennyi az óradíja? És a fejlesztésnek?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alulértékeled magad! :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Hisz ezt ajánlgatod ... :D
hol ajanlgatok en webhostingot??? csak uzemeltetessel es fejlesztessel foglalkozunk, nem vagyunk hosting ceg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bartelben pedig azon futnak a mi szolgaltatasaink
barter, írná - helyesen - tibyke
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alapvetően egyetértek veled, de ha (csak) a Deep-t viszik házhoz, akkor megértem, ha mást (is) keresnek. A kritika inkább a Revolutionnek tudna szólni. Lehet, hogy a Szintézis is abban a kellemetlen helyzetben van, hogy ilyen kellene, de a Revolution nem kellően rugalmasan áll a kérdéshez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyomást kell gyakorolni. Ne hazudja a Deep magát ERP-nek, ha ez nincs benne. Hogyan megy a bérszámfejtés akkor? Manuál bekéri a bérszámfejtő a papírokat? Nincs nyilvántartva sehol központilag? Hogyan tervez erőforrásnyilvántartás nélkül? Hogyan oszt ki munkákat pl szerviz igényeknél? Azokhoz, szerszámot, autót? Sorolhatnám...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Saját fejlesztésen megy, aminek a fejlesztői most mennek/mentek nyugdíjba. A fejlesztése nem biztos, hogy tovább fog folyni, ha nem gazdaságos. Ez itt a kérdés. Tudom, te 300 éves korodig tákolod majd a szarodat, de azért érdekelne majd a backup terved, hogy ha mégse, akkor ki fogja a spagettikódod továbbvinni. Amennyiben a céged veled együtt süllyed majd el, akkor nem kérdeztem semmit :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a saját szarotokról beszélsz.
Nálam meg:
Számít?
Halálom esetén:
I. Első körben: A számlázó adhatja meg magát (jogszabályi követések miatt), ez esetben átállnak másra és duplán bizonylatolnak.
II. Második körben: Átállunk erre: https://evir.hu/ vagy másra és sok-sok pénzért leimplementáltatjuk azt, amit a rendszerem tudott.
ps.: Megjegyzem nem érdekel. Nem az én problémám. Mindenki tudja, hogy szopás lesz.
Öregségemre, ha unatkozom:
Az ERP rendszeremre felépítek egy céget, hogy olyan béna csapatoknak oldjak meg problémákat, mit ti. :P Ekkor lesz aki tovább vigye.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D :D :D
Hát, ez a baja a one man show-knak. Nincs bennük jövőkép.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annak a nyugdíjas brigád vezetőinek mi volt a jövőképe? Hát akkó abbahagyjuk? :P hahahaha
Amúgy most írtam le a jövőt te kis vakegér.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most tervezik a jövőt, a team utolsó tagjának még évei vannak hátra. Minden bizonnyal megoldják, hisz ezért kapják a fizetésüket.
Amúgy most írtam le a jövőt te kis vakegér.
Kezdesz ideges lenni. :)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Szintézis ERP. Kft tavalyi végelszámolást tervezés közben csinálták? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ismérv alapján, de nem teljes definíciót adva:
- Ha múltat bizonylatolod a jelenig: ügyviteli rendszer
- Ha tudod tervezni a jövőt és az erőforrás kihasználtságot: ERP
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi lesz így a jövőképeddel? :P Mi lesz, ha meghalsz motoron? Ki fogja a hup népét megkérdezni a Szintézistől? Naugye! :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem te kevered az én jövőképemet a munkaadóméval. :D
Ami jövőnk egészen addig fonódik egybe, amíg kölcsönösen kielégítő mindkét fél számára. Én nem vagyok belekötve a "cégembe" mint te.
Nagyon helyesen teszik, ha nem egy lábon állnak ez ügyben, de ez az ő problémájuk, nem az enyém :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én sem vagyok, csak nélkülem drágábban lehet megoldani. Ennyi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez tiszta sor, csak a fő bénázó jelen esetben lehet, hogy nem a Szintézis. Lehet nyomást gyakorolni stb, de amennyire én tudom a Revolution nem egy könnyű eset. Ami kérdéses Szintézis oldalról, hogy mennyire jó döntés egy Revolution jellegű cégre támaszkodni, arra építeni egy brandet és ügyfélkört.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most nem ők. Ők már akkor elbaszták, amikor jövőkép nélkül nyugdíjasokkal fejlesztettek rendszert. :P
Semennyire. Van akkora cég a Szintézis, hogy önálló terméket hozzon létre, max a tudása nincs meg hozzá.
ps.: most látom, hogy tavaly év végén a Szintézis ERP Kft. bezárt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ps.: most látom, hogy tavaly év végén a Szintézis ERP Kft. bezárt.
A Szintézis ERP Kft. beolvadt az anyacégbe.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi. Ezt nem láttam.
Azt viszont igen, hogy a zrt, nagyon szerény teljesítményre képes ami az adózásutáni eredményt illeti.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a jövőkép nélküli nyugdíjas fejlesztő a problémás, hanem a jövőkép nélküli vezető. Gondolom nem hirtelen került(ek) nyugdíj előtti évekbe a fejlesztő(k).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem volt egy csapat, akit magára hagyott a cég, is most meg pislog. Emiatt is értékesít konkurens terméket.
Én azt gondolom ez nagy lehetőség számukra. Főleg, hogy a Revolution alapvető problémákat nem oldott még meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hanem a jövőkép nélküli vezető
Vezetők jönnek, mennek. Messze vezető kérdés ez, nem is igazán kapcsolódik a témához.
A kérdés az, hogy egy retail (kiskereskedelmi/áruházi rendszerek) fejlesztéséből élő divíziónak megéri-e az anyacég egésze számára HR modult fejleszteni és ha igen, akkor az kinek a költsége.
Eldöntendő kérdés: igen / nem
Ezt a kérdést CFO és köre hozza meg. Semmi köze a műszaki emberekhez, így például hozzám sem.
Nekem ebben max. olyan szerepem lehet, hogy:
"Kérem határozd meg, hogy mekkora erőforrás igénye lenne xy szoftver on-premise futtatásának, mennyi ráfordítást igényel mérnökórában annak a karbantartása és üzemeltetése."
Ezt az hardver és óraszámot majd a CFO és csapata számszerűsíti, majd ez egy elemet képvisel a TCO-ban.
Így működik egy vállalat, szemben egy one man show-val.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem stratégiai kérdés. Tudnátok-e értékesíteni? Mennyiből lehet előállítani? Mennyiért lehet eladni?
Lehet a problémáról elsődlegesen az értékesítőkkel beszélnék. Aztán a vezetőséggel. Majd jöhet a hup népe. :P
Azt ne feledd, hogy a jelenlegi rendszeretek nem tudja. Legyen az a Deep. Vagyis versenyelőny szerezhető vele. Ami pedig nagyobb érték lehet önmagánál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A HUP népének ehhez semmi köze, te keverted ezt a kérdéskört ide. Itt egy feladat -> eszköz kérdés volt, csak nem bírtad ki, hogy ne tereld el a céges okoskodásod irányába. BTW: a témához néhány embernek - köztük nekem is - sikerült ontopik hozzászólnom, neked és még néhánynak csak a offtopik jutott.
Ha valaki ilyes megoldást keres, a mi ideírt infóinkkal előbbre lesz, a tiéddel max. csak szórakoztatja magát.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon is a témához van, max feletted két-három szinttel. A probléma ugyanis nem a mostani sw hiánya, vagy annak típusa.
Szerintem nagyon fontos, hogyha a vezető lekér egy listát az erőforrásokról, akkor lássa azok státuszát, állapotát, rendelkezésre állását. Ilyen a humánerőforrás is. Egy jó rendszerben, egy listában lehet látni ki, hol és mit csinál éppen. Ahol ez nincs meg, ott a vezetőség naponta "n"-szer hívja fel a kollégákat az alábbival:
"Hol vagy? Mit csinálsz? Ráérsz most? Be tudsz jönni?"
Ha egy vezető belátja ennek a kártékonyságát, az nagyot tud előre lépni a szervezetével. Ugyanis az ilyen telefonok mentálisan gyerekként kezelik a munkatársakat, így azok idővel aszerint fognak viselkedni. Emiatt tud olyan létrejönni nálatok, hogy a nyugdíjasklub egy halott terméket fejleszt.
Inkább legyél hálás, hogy ezt leírtam. Ha nem érted, nem baj, akkor küldd el a főnöködnek nyugodtan ezt a topikot. Ugyanis a mérlegetekből azt látom kis bérfejlesztés plusz pár százalék piacvesztés és már idén veszteségesek lesztek (adózás utáni eredmény). A cég így, ahogy csináljátok nem lesz fenntartható, annak ellenére sem, hogy ezer éve toljátok. Láthatólag boomerség van. Ha most nem kaptok észbe, akkor a jövőben nem lesz pénzetek átalakítani a céget és kényszerpályán mentek a süllyesztőben. Ez téged, mint nyugdíj előtti ledfigyelőt meglehetősen szarul érintene Győrben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kérdés az, hogy egy retail (kiskereskedelmi/áruházi rendszerek) fejlesztéséből élő divíziónak megéri-e az anyacég egésze számára HR modult fejleszteni és ha igen, akkor az kinek a költsége.
Erre a kerdesre kivulrol senki nem fogja tudni a valaszt (bar sokszor belulrol sem :)), de nekem az furcsa lenne, ha a kereskedelemben ne lenne igeny munkaido-nyilvantartasra meg szabik jovahagyasara.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Áruházi rendszer: elektromos polccímke, kassza, önkiszolgáló kassza, önkiszolgáló bolt, mérleg stb.
Semmi köze a HR rendszerhez.
ha a kereskedelemben ne lenne igeny munkaido-nyilvantartasra meg szabik jovahagyasara.
Biztosan van, csak különítsük el a kereskedelem retail oldalát, meg irodai backoffice részét. Tök más terület.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nyilván nem feléd volt kritika, hiszen ez valóban nem műszaki, hanem stratégiai kérdés.
Az megint felső vezetői kérdés, hogy kinek kellene egy ilyet fejleszteni, ha van benne üzleti fantázia, lehet külön cég is (ahogy lett ERP cég).
Valószínűleg (a számok alapján) nem termelt annyit az ERP cég, hogy invesztálni akartak volna bele, a nyugdíjasok kérdését mindig halogatták, néhány ilyen vélhetően együttműködős probléma pedig nehéz pillanatokat okoz. Néhány vakvágány minden cég életébe belefér, csak a honlap magabiztossága ennél nagyobb "ERP erőt" sugall, ezért furcsa ez a lehetőleg nyílt forrású megoldás keresés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van, ezért sem azt a kérdést tettem fel a nyitóban, hogy megéri-e vagy sem ilyet nekünk fejleszteni, hanem azt, hogy mi az a szoftver, ami szóba jöhet.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A FLOSS mögötti igény egy szomorú belső tapasztalás lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem az elsősorban olcsóság miatt merült fel, mert kényes helyzet adódott és jó lenne megoldani (minél olcsóbban), nehogy az ügyfél máshol kezdjen keresni (például mert aki velük szemben ül az asztalnál, ugyanazt mondta, amit te is leírtál) vagy a fejlesztés túl drága vagy túl lassú, amíg lefejleszti.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Kérem határozd meg, hogy mekkora erőforrás igénye lenne xy szoftver on-premise futtatásának, mennyi ráfordítást igényel mérnökórában annak a karbantartása és üzemeltetése"
Ha O365-on csinalnatok akkor 0
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL
Ezt majd lefűzöm amellé a mondás mellé, hogy "on-premise Exchange-t migráltunk M365-be (O365 már nincs), így innentől magától játszik a gép" :D :D :D
Hogy ez mennyiszer megdőlt már :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg mentés se kell, HR részleg gondolatait kiolvassa, kinek milyen fiók kell stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit kell uzemeltetned egy munkaido nyilvantarton ha az keszen van es deployolva van a Power platformra? (ne keverjuk bele azt, hogy kellenek change requestek vagy egyeb modositasok)
Ha vesztek egy dobozos szarcsit vagy irtok egyet azt viszont fel kell dobnod egy vasra es azt patyolgatni kell ehhez kepest lesz 0 koltseged.
Az exchange szervert iderangatni azert nem volt szep a ketto nem ugyanaz a kategoria.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jolvan, nem tudsz valaszolni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mire? Már magad kezdted az állításod felpuhítani:
(ne keverjuk bele azt, hogy kellenek change requestek vagy egyeb modositasok)
Persze, ha semmit sem számítunk bele, ami ticketben bejön mert ez vagy az, akkor valóban, az M365 magától játszik. Ha moduljaiként kijelentjük, hogy ezzel nem kell csinálni semmit, mert úgyis üzemeltetitek más miatt, akkor kijön, hogy tényleg nem kell :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni