Preferáltan nyílt forráskódú munkaidő nyilvántartó rendszer kerestetik

Fórumok

Mit kellene tudnia:

  • szabadság + home office igénylés (dolgozó részéről) és engedélyezés (vezető/HR részéről)
  • betegszabadságok felvitele
  • tudjon kezelni csoportokat, azon belül különböző jogosultságokat (pl. a dolgozó ne tudjon visszamenőlegesen módosítani, csak a vezető stb.)
  • magyarul tudjon, ismerje a magyar ünnepnapokat
  • NEM KIZÁRÓ OK, HOGY FIZETŐS

Nem kell tudnia (de ha tudja, az se baj):

  • Munkaidő, jelenlét mérésre

Előny:

  • nyílt forráskód
  • módosíthatóság
  • on-premise futtathatóság lehetősége

Hozzászólások

Én azt mondanám erre az igényre, hogy Nexon. Nagy cégek, multik is nem véletlenül használják. Tudom, sokan utálják.
Nyilván nem nyílt forráskódú, nehezen is módosítható (Nexonnal kell egyeztetni), viszont on-premise is működik, ha jól tudom.

A munkaidő, jelenlét mérés az már kicsit más. 2 eset lehetséges:
- Összedrótozza valaki a beléptetőt és a munkaidő nyilvántartót. Csináltam már ilyet üzemeltetőként, de még egyszer nem vállalom.
- Kézzel, manuálisan húzza le valaki a riportokat a beléptetőből. 10-20-30 kollégáig ez nem gond, na de 100-200-300-nál erre már külön ember fog kelleni.

A HR-t, bérszámfejtést kérdezted? Biztos van nekik is valami preferált megoldásuk. Ha például RLB-t használnak, akkor a mondanám a https://beosztasom.hu és https://olmunkaido.hu rendszereket.

> home office igénylés (dolgozó részéről)

ehh... inkabb a munkahely igenyelje hogy latni akar es majd eldontom van-e kedvem akkor bemenni :)

> ne tudjon visszamenőlegesen módosítani, csak a vezető

de miert?

> ismerje a magyar ünnepnapokat

hat az magatol nehez lesz, novemberbe szoktak nyilvanossagra hozni a kovetkezo evi cserebereket mindig.

Sziasztok!

Ha nyílt forrású ügyviteli rendszer érdekel, akkor az ERPNext-et javaslom: https://erpnext.com

Ez egy komplett ERP rendszer nagyon sok modullal, de meg tudod csinálni, hogy csak azt kapcsolod be benne, amire éppen szükséged van. Ellentétben az Oodo-val, itt tényleg minden hivatalos modul nyílt forráskódú, teljesen támogatott, GPL / AGPL licencű, nincs "fizetős upgrade feature".

A rendszer Frappe Framework-re (https://frappeframework.com) épül (ennek MIT a licence), amivel nagyon gyorsan lehet üzleti appokat fejleszteni. Gyakorlatilag az ERPNext is egy nagyon komplex Frappe app. Korábban egy monolitként adták ki, de most elkezdték felvágni különálló appokra.

A HR modul neve "Frappe HR": https://frappehr.com/

Ha az alaprendszer nem tud valamit, akkor nagyon könnyen testre szabható, a módosítások külön cégspecifikus appba is kiszervezhetők, hogy ne kelljen gányolni.

Full Disclosure: Mi már egy ideje használjuk belső eszközként (pont nemrég néztem, hogy 2016-ban regisztráltam a fórumára :) ), és most egy WYSIWYG Web CMS-t fejlesztünk hozzá, ami integrálódik a Frappe admin appjába, de a frontend külön React & NextJS alapú. Ha tetszik, és szükséges, akkor tudunk segíteni Nektek a bevezetésben.

Üdv,
Gergely

Mondjuk az nem jó belépő, hogy

  1. a demo oldal létrehozására nem jön confirmáló e-mail
  2. létrehozok egy account-ot, az első lépés, hogy adjak meg egy credit card-ot (🤡) biztosan megadom 🤣 egy demóhoz
  3. amikor ez nem tetszik és törölném a fiókot, akkor kiírja, hogy "Only team owner can disable the account", hát mi a bánat vagyok, ha én hoztam létre a fiókot?!

:D

trey @ gépház

Ezt hol csináltad? FrappeCloud? Mert ott valóban meg kell adni a bankkártyát, viszont adnak 10$ creditet utána. Bár én sose használtam, mindig saját telepítéssel megy.

 

Egyébként a FrappeCloudot kezelő rendszer is nyílt forrású: https://github.com/frappe/press

Nem véletlenül van megcsillagozva. Ez a ZeroDHA CTO-jának a viccesnek szánt mondása: https://zerodha.tech/blog/being-future-ready-with-common-sense/

A ZeroDHA az egyik legnagyobb Indiai brókercég, többmillió (2021-ben volt 6 millió) felhasználóval. Nem a kereskedést csinálják Frappe alapon, arra nyilván célrendszereik vannak, hanem pont a backoffice üzleti folyamatok kezelésére vált be náluk nagyon, hogy nagyon könnyen tudtak belső adminisztratív toolokat összedobni benne, és a fejlesztők tudtak koncentrálni a core businessre. Tényleg érdemes elolvasni amiket ír.
 

Hány milliárdod van egy SAP bevezetésre? Szerintem kellő pénzért az összes követelményt teljesíti.

Kell egy lepedonyi eves papir naptar, amibe a munkavallalo, vagy a delegaltja ceruzaval beirja az igenyt. Ezt a vezeto, vagy a delegaltja vagy kiradorozza, vagy atirja tollal. Betegszabik fos zold szovegkiemelovel jelolhetoek. Jelenlet merese pottyozessel megoldhato. :-)

A jogosultsagkezeles ket oszlopon nyugszik. Az egyik a kolcsonos udvariassag: senki nem baszkuralja mas bejegyzeset. A masik oszlop a kollegak tanitva nevelese, ami azt jelenti, hogy aki vandalkodik, annak pedagogiai okokbol letorik a kezet es beleallitjak a hataba. Ez egy jol bevalt megoldas, meglepoen keves a visszaesok szama. :-)

Nincsenek nalatok SharePoint-os emberek? Egy ilyet Power Apps-ban egy hetvege alatt ossze lehet utni. Csucsulhet egy SP listan is vagy akar futtathatod egy kulon SQL szerverrol es a frontend lesz csak elerheto O365-rol.  Persze nem on premis de nem is kerul utana semmibe hiszen eleve az O365-ot fizeted.
 

Csinaltam mar holiday calendart SP alapon. Hamar bele lehet futni erdekes dolgokba ha csak egy sima calendart vagy listat kezdesz hasznalni hozza.

Power Apps azert kulturaltan megugorja a mai kor kovetelmenyeit (line manager AD-bol jovahagyashoz es egyeb nyalanksagok) Persze lehet jatszani a mindent kipakolunk kulonbozo listakba is.

Normal listan azt eleg macera megcsinalni, hogy valaki tudjon irni bele de csak most es ket het mulva mar ne vagy csak bizonyos elemeket. Power Apps formon keresztul meg eleg konnyen lehet menedzselni a jogosultsagokat.

Kicsit előremutatóbb kellene, mert ha kitalálják, hogy ezek másik modul is jó lenne hozzá, akkor legyen lehetőség bővíteni. Most is van egy saját kreálmány, pont az vele a baj, hogy hozzá kéne nyúlni, de a kreálója már nem elérhető.

A fent említett frappe elég modulárisnak tűnik. Valami olyasmi lenne a megfelelő.

trey @ gépház

Mondjuk a Power Apps platformnak pont az az elonye, hogy kb mindennel IS ossze tudod kotni. Es akar mobil appkent is tudod terjeszteni az egeszet.  Maintenance szempontbol meg sokkal jobb mint a kis geza fejleszt valamit azutan az egeszet dobhatod ki a levesbe.

Persze ehhez is kell egy normalis vallalati kultura (Rendes SP Admin nem csak gizike nyomkodja egy Linkedin 1,5 oras tanfolyam utan vagy az Exchange adminra ralocsolve)

Ettol fuggetlenul sok sikert kivanok a projecthez 0/

excel?

Aki másnak vermet ás, az stack pointer.

Szerkesztve: 2023. 09. 21., cs – 12:15

https://timeoff.management/

https://github.com/timeoff-management/timeoff-management-application

Nagyon egyszerű, de egész használható:

  • a felhős megoldás
    • nem tud magyarul (látszólag nincs is rá megoldás), azoknak a kollégáknak gondjuk lehet a használatával, akik nem tudnak angolul
    • a magyar nemzeti és egyéb ünnepeket kézzel kell rögzíteni
    • csak egy supervisor lehet divíziónként (második egyelőre béta funkció, nem biztos, hogy működik)
    • havi előfizetési díja van
  • a hostolt verzió ugyan letölthető, de ráfordítást igényel
    • a futtatásához nekünk kell biztosítani az erőforrást
    • nekünk kell telepítenünk és támogatnunk (nincs hozzá részletes telepítési leírás és support, ezért van ingyen)
    • magyarítani kell a felületet (ránézésre hardcoded az angol szöveg, "fejlesztői" munka, a GitHub-on elérhető forráskódokat kell módosítani)
    • későbbiekben nekünk kell karbantartanunk (pl. a változásokkal a lokalizációt görgetni)
      • opcionálisan: meg kell oldani a lokalizációt rendesen
    • a magyar nemzeti és egyéb ünnepeket kézzel kell rögzíteni
    • csak egy supervisor lehet divíziónként (második egyelőre béta funkció, nem biztos, hogy működik)

(eddig ez a legközelebbi az igényekhez)

trey @ gépház

Szerkesztve: 2023. 09. 22., p – 07:37

Ez mi a fasztért erp, ha nem tudja ezt? https://www.szintezis-erp.hu/

Miért nem illesztitek valamelyik meglévő rendszeretekhez és készítitek el magatok? 1 főnek ez max 2 hét
Sok adatot így nem kellene duplikálni.

pl ennek azt is kell tudnia, mennyi az extra szabi a normálon kívül azért, hogy ne lehessen többet kiadni, mint amennyit jár/adható. Ehhez kell, hogy az illető gyerekeinek az adatai is a rendszerben legyenek.

Ti ügyviteli rendszert hívtok ERP-nek? Mert az nem az. Egy ERP tudjon már tervezni, ezt pedig erőforrások nélkül, hogyan is tudja megoldani? 

Ha nincs az ERP-ben nyilvántartva ember, akkor:
- a bérszámfejtés hogyan megy?
- kulcsos autók lefoglalása hogyan történik?
- tárgyalók lefoglalása, meetingek szervezése?
- céges eszközök dedikálása?
- ügyeletek megtervezése?
- csoportmunka?

etc...

Amíg az "ERP"-nek csúfolt rendszereteken kívül mást is használtok, addig nektek nincs ERP rendszeretek. Értem, minden szarra előfizettek valahol, vagy megveszítek, egy usert meg száz helyen adminoltok. Egy ki-belépés meg 3 nap jogosultság beállítás. Nekem ez megaLOL.

Ez a könyv nem a  csúcs, de arra jó, hogy elárulja mit tudnak a többiek: https://bookline.hu/product/home.action?_v=Szerk_Hetyei_Jozsef_ERP_Rend…

Nem ismerem az ERP "rendszerünket", nem is kívánok sem ERP rendszerrel, sem HR rendszerrel mélyebben megismerkedni. Fogalmam sincs, hogy mivel és hogyan bérszámfejtenek és nem is érdekel, amíg a bérem patent időpontban meg nem érkezik.

Hozzám max. az a kérdés tartozik, hogy ha hostolni kell, annak mi a ráfordítási idénye.

Ez itt nem one man show, mint a te céged, ahol te vagy a portás, a kóder, a főbazmeg és a sofőr is. A gazdasági döntéseket gazdasági emberek hozzák és az bizony nem mindig a műszakilag legjobb eredményt köpi ki.

trey @ gépház

"Ez itt nem one man show, mint a te céged, ahol te vagy a portás, a kóder, a főbazmeg és a sofőr is. A gazdasági döntéseket gazdasági emberek hozzák és az bizony nem mindig a műszakilag legjobb eredményt köpi ki."

Annál inkább kompetensebbek vagytok. A cégem vegyiparban tevékenykedik, "one man show" az IT-ban vagyok. Szóltál valamelyik főbazmegnek? :P

Mit értesz az alatt, hogy szóltál-e neki? Egy tervezési fázis folyik, hogy mire cseréljék le a jelenlegi megoldást, ebben benne van nyilvánvalóan az is, hogy megírják házon belül.

Most te tényleg azt hiszed, hogy itt feltaláltál valami dolgot? :D

Megértem, hogy lövésed nincs, hiszen a cégednél te vagy a gazdasági igazgató is, szóval magaddal beszélgetsz ilyenkor. Egy cégcsoportnál kicsit bonyolultabb a döntési mechanizmus.

trey @ gépház

Hup népéhez fordultál a kollégáid helyett. Mi baj van velük?  

Azt látom, ha magatoknak nem tudtátok még megoldani, akkor valószínűleg másnak sem ezt a problémát. Ha ez a probléma a partnereknél sincs megoldva, akkor van értelme fejleszteni, mert:
- házon belül marad a tudás
- célpiaccal rendelkeztek
- van fasza tesztkörnyezet a saját cég

ps.: Nálam megoldva kb 15 éve, én fejlesztettem le a modult a saját rendszerem alá. Ti meg vagytok 100-an, szóval a onemanshow-zás rátok nézve szégyen.

Hup népéhez fordultál a kollégáid helyett.

Nem, rosszul látod. A kollégáim fordultak hozzám tanácsért, mert az él a fejükben valószínűleg, hogy én vagyok az open source szakértő, vagy nem tudom. Szívességből segítek a döntéshozóknak összehozni a jelöltek széles skáláját, amiből választani tudnak. Sajnos gazdasági szakemberek nem értenek olyan fránya dolgokhoz, mint open source licencek stb. 

Azt látom, ha magatoknak nem tudtátok még megoldani, akkor valószínűleg másnak sem ezt a problémát.

Mivel a cégünk fejlesztési divíziója 100%-ban retail rendszerek területen tevékenykedik, nem is céljuk az ilyen területek lefedése.

ps.: Nálam megoldva kb 15 éve, én fejlesztettem le a modult a saját rendszerem alá.

Szuper, de én mit kezdjek ezzel?

To meg vagytok 100-an, szóval a onemanshow-zás rátok nézve szégyen.

Majd jól elszégyelljük magunkat, hogy nem írtunk magunknak valami op. rendszert SE, táblázat kezelőt SE, meg százcsillió más megoldást SE.

Valójában a témához a saját egód futtatásán hozzátettél valamit? Vagy elkönyvelhetjük, hogy te összetákoltál PHP-ban valamit, ami neked jó, megsimogatjuk a buksidat, aztán mehetünk tovább? :D

trey @ gépház

Elméleti szinten teljesen igazad van. Nagyon sokan nem tudják mi az az ERP, mire való és mire nem. Mikortól éri meg egyáltalán.
Komplett iparág épül arra hogy emberek egymást átbasszák ERP témában. Foglalkoztam vele évekig aztán inkább ráhagytam.
Lényeg: én egyáltalán nem vagyok biztos abban hogy trey-éknek szüksége lenne egy ERP-re.

Gábriel Ákos

For profit vállalkozásként sokkal kellemetlenebb lenne, ha gazdaságilag rossz döntést hoznának. Bármilyen meglepő: egy profitért dolgozó vállalkozásnál első a profit. Aztán ha az jön ki, hogy a fejlesztő órát 2x annyiért tudják a piacra eladni, mint amennyibe egy megoldás kerül, akkor bizony a piacra fogják eladni.

trey @ gépház

Arról nem is beszélve hogy ha a külső beszállító borítékban szépen tejel.
Minden döntést - és az ellenkezőjét is - meg lehet indokolni, az eredmény attól függ hogy mit veszünk figyelembe és mit nem.
A szempontokat pedig az "erősebb kutya" diktálja. 
Legyünk reálisak.

Gábriel Ákos

Tehát, ha jól értem, a te céged IT szerver szolgáltatásokkal, üzemeltetéssel foglalkozik. De, a céged weboldalát egy másik cég hostolja ....

Nem volt az általad üzemeltetett szervereken az apache docroot-ban még 10 MB-nyi hely? Hogyhogy nem magad futtatod?

trey @ gépház

De, hát ez pont ugyanaz, mint amit mi csinálunk és amin röhögsz ... Gazdasági döntés születik, hogy megéri-e nekünk ezzel foglalkozni vagy sem.

Beteszel a weboldaladnak hostingba egy szervert, aztán majd jól értékesíted másnak is ... Nem? Hisz ezt ajánlgatod ... :D

trey @ gépház

Alapvetően egyetértek veled, de ha (csak) a Deep-t viszik házhoz, akkor megértem, ha mást (is) keresnek. A kritika inkább a Revolutionnek tudna szólni. Lehet, hogy a Szintézis is abban a kellemetlen helyzetben van, hogy ilyen kellene, de a Revolution nem kellően rugalmasan áll a kérdéshez.

Nyomást kell gyakorolni. Ne hazudja a Deep magát ERP-nek, ha ez nincs benne. Hogyan megy a bérszámfejtés akkor? Manuál bekéri a bérszámfejtő a papírokat? Nincs nyilvántartva sehol központilag? Hogyan tervez erőforrásnyilvántartás nélkül? Hogyan oszt ki munkákat pl szerviz igényeknél? Azokhoz, szerszámot, autót? Sorolhatnám...

Saját fejlesztésen megy, aminek a fejlesztői most mennek/mentek nyugdíjba. A fejlesztése nem biztos, hogy tovább fog folyni, ha nem gazdaságos. Ez itt a kérdés. Tudom, te 300 éves korodig tákolod majd a szarodat, de azért érdekelne majd a backup terved, hogy ha mégse, akkor ki fogja a spagettikódod továbbvinni. Amennyiben a céged veled együtt süllyed majd el, akkor nem kérdeztem semmit :D

trey @ gépház

Szerintem a saját szarotokról beszélsz.

Nálam meg:

Számít? 

Halálom esetén:

I. Első körben: A számlázó adhatja meg magát (jogszabályi követések miatt), ez esetben átállnak másra és duplán bizonylatolnak.

II. Második körben: Átállunk erre: https://evir.hu/ vagy másra és sok-sok pénzért leimplementáltatjuk azt, amit a rendszerem tudott.

ps.: Megjegyzem nem érdekel. Nem az én problémám. Mindenki tudja, hogy szopás lesz. 

 

Öregségemre, ha unatkozom:

Az ERP rendszeremre felépítek egy céget, hogy olyan béna csapatoknak oldjak meg problémákat, mit ti. :P Ekkor lesz aki tovább vigye.

Szerintem te kevered az én jövőképemet a munkaadóméval. :D

Ami jövőnk egészen addig fonódik egybe, amíg kölcsönösen kielégítő mindkét fél számára. Én nem vagyok belekötve a "cégembe" mint te.

Nagyon helyesen teszik, ha nem egy lábon állnak ez ügyben, de ez az ő problémájuk, nem az enyém :D

trey @ gépház

Ez tiszta sor, csak a fő bénázó jelen esetben lehet, hogy nem a Szintézis. Lehet nyomást gyakorolni stb, de amennyire én tudom a Revolution nem egy könnyű eset. Ami kérdéses Szintézis oldalról, hogy mennyire jó döntés egy Revolution jellegű cégre támaszkodni, arra építeni egy brandet és ügyfélkört.

Most nem ők. Ők már akkor elbaszták, amikor jövőkép nélkül nyugdíjasokkal fejlesztettek rendszert. :P

Semennyire. Van akkora cég a Szintézis, hogy önálló terméket hozzon létre, max a tudása nincs meg hozzá.

 

ps.: most látom, hogy tavaly év végén a Szintézis ERP Kft. bezárt.

hanem a jövőkép nélküli vezető

Vezetők jönnek, mennek. Messze vezető kérdés ez, nem is igazán kapcsolódik a témához.

A kérdés az, hogy egy retail (kiskereskedelmi/áruházi rendszerek) fejlesztéséből élő divíziónak megéri-e az anyacég egésze számára HR modult fejleszteni és ha igen, akkor az kinek a költsége.

Eldöntendő kérdés: igen / nem

Ezt a kérdést CFO és köre hozza meg. Semmi köze a műszaki emberekhez, így például hozzám sem.

Nekem ebben max. olyan szerepem lehet, hogy:

"Kérem határozd meg, hogy mekkora erőforrás igénye lenne xy szoftver on-premise futtatásának, mennyi ráfordítást igényel mérnökórában annak a karbantartása és üzemeltetése."

Ezt az hardver és óraszámot majd a CFO és csapata számszerűsíti, majd ez egy elemet képvisel a TCO-ban.

Így működik egy vállalat, szemben egy one man show-val.

trey @ gépház

Szerintem stratégiai kérdés. Tudnátok-e értékesíteni? Mennyiből lehet előállítani? Mennyiért lehet eladni?

Lehet a problémáról elsődlegesen az értékesítőkkel beszélnék. Aztán a vezetőséggel. Majd jöhet a hup népe. :P

 

Azt ne feledd, hogy a jelenlegi rendszeretek nem tudja. Legyen az a  Deep. Vagyis versenyelőny szerezhető vele. Ami pedig nagyobb érték lehet önmagánál.

A HUP népének ehhez semmi köze, te keverted ezt a kérdéskört ide. Itt egy feladat -> eszköz kérdés volt, csak nem bírtad ki, hogy ne tereld el a céges okoskodásod irányába. BTW: a témához néhány embernek - köztük nekem is - sikerült ontopik hozzászólnom, neked és még néhánynak csak a offtopik jutott.

Ha valaki ilyes megoldást keres, a mi ideírt infóinkkal előbbre lesz, a tiéddel max. csak szórakoztatja magát.

trey @ gépház

Nagyon is a témához van, max feletted két-három szinttel. A probléma ugyanis nem a mostani sw hiánya, vagy annak típusa.

Szerintem nagyon fontos, hogyha a vezető lekér egy listát az erőforrásokról, akkor lássa azok státuszát, állapotát, rendelkezésre állását. Ilyen a humánerőforrás is. Egy jó rendszerben, egy listában lehet látni ki, hol és mit csinál éppen. Ahol ez nincs meg, ott  a vezetőség naponta "n"-szer hívja fel a kollégákat az alábbival:

"Hol vagy? Mit csinálsz? Ráérsz most? Be tudsz jönni?"  

Ha egy vezető belátja ennek a kártékonyságát, az nagyot tud előre lépni a szervezetével. Ugyanis az ilyen telefonok mentálisan gyerekként kezelik a munkatársakat, így azok idővel aszerint fognak viselkedni. Emiatt tud olyan létrejönni nálatok, hogy a  nyugdíjasklub egy halott terméket fejleszt.

Inkább legyél hálás, hogy ezt leírtam. Ha nem érted, nem baj, akkor küldd el a főnöködnek nyugodtan ezt a topikot. Ugyanis a mérlegetekből azt látom kis bérfejlesztés plusz pár százalék piacvesztés és már idén veszteségesek lesztek (adózás utáni eredmény). A cég így, ahogy csináljátok nem lesz fenntartható, annak ellenére sem, hogy ezer éve toljátok. Láthatólag boomerség van. Ha most nem kaptok észbe, akkor a jövőben nem lesz pénzetek átalakítani a  céget és kényszerpályán mentek a süllyesztőben. Ez téged, mint nyugdíj előtti ledfigyelőt meglehetősen szarul érintene Győrben.

A kérdés az, hogy egy retail (kiskereskedelmi/áruházi rendszerek) fejlesztéséből élő divíziónak megéri-e az anyacég egésze számára HR modult fejleszteni és ha igen, akkor az kinek a költsége.

Erre a kerdesre kivulrol senki nem fogja tudni a valaszt (bar sokszor belulrol sem :)), de nekem az furcsa lenne, ha a kereskedelemben ne lenne igeny munkaido-nyilvantartasra meg szabik jovahagyasara.

Áruházi rendszer: elektromos polccímke, kassza, önkiszolgáló kassza, önkiszolgáló bolt, mérleg stb.

Semmi köze a HR rendszerhez.

ha a kereskedelemben ne lenne igeny munkaido-nyilvantartasra meg szabik jovahagyasara.

Biztosan van, csak különítsük el a kereskedelem retail oldalát, meg irodai backoffice részét. Tök más terület. 

trey @ gépház

Ez nyilván nem feléd volt kritika, hiszen ez valóban nem műszaki, hanem stratégiai kérdés.

Az megint felső vezetői kérdés, hogy kinek kellene egy ilyet fejleszteni, ha van benne üzleti fantázia, lehet külön cég is (ahogy lett ERP cég).

Valószínűleg (a számok alapján) nem termelt annyit az ERP cég, hogy invesztálni akartak volna bele, a nyugdíjasok kérdését mindig halogatták, néhány ilyen vélhetően együttműködős probléma pedig nehéz pillanatokat okoz. Néhány vakvágány minden cég életébe belefér, csak a honlap magabiztossága ennél nagyobb "ERP erőt" sugall, ezért furcsa ez a lehetőleg nyílt forrású megoldás keresés.

Szerintem az elsősorban olcsóság miatt merült fel, mert kényes helyzet adódott és jó lenne megoldani (minél olcsóbban), nehogy az ügyfél máshol kezdjen keresni (például mert aki velük szemben ül az asztalnál, ugyanazt mondta, amit te is leírtál) vagy a fejlesztés túl drága vagy túl lassú, amíg lefejleszti.

Mit kell uzemeltetned egy munkaido nyilvantarton ha az keszen van es deployolva van a Power platformra? (ne keverjuk bele azt, hogy kellenek change requestek vagy egyeb modositasok)

Ha vesztek egy dobozos szarcsit vagy irtok egyet azt viszont fel kell dobnod egy vasra es azt patyolgatni kell ehhez kepest lesz 0 koltseged.

Az exchange szervert iderangatni azert nem volt szep a ketto nem ugyanaz a kategoria.

Mire? Már magad kezdted az állításod felpuhítani:

(ne keverjuk bele azt, hogy kellenek change requestek vagy egyeb modositasok)

Persze, ha semmit sem számítunk bele, ami ticketben bejön mert ez vagy az, akkor valóban, az M365 magától játszik. Ha moduljaiként kijelentjük, hogy ezzel nem kell csinálni semmit, mert úgyis üzemeltetitek más miatt, akkor kijön, hogy tényleg nem kell :D

trey @ gépház