[...]
As documented on the Windows 10 Enterprise and Education and Windows 10 Home and Pro lifecycle pages, Windows 10 will reach end of support on October 14, 2025. The current version, 22H2, will be the final version of Windows 10, and all editions will remain in support with monthly security update releases through that date.
[...]
Recommendation
- We highly encourage you to transition to Windows 11 now as there won't be any additional Windows 10 feature updates.
- If you and/or your organization must remain on Windows 10 for now, please update to Windows 10, version 22H2 to continue receiving monthly security update releases through October 14, 2025. See how you can quickly do this via a servicing enablement package in How to get the Windows 10 2022 Update.
Részletek itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 3094 megtekintés
Hozzászólások
Igazából, amelyik gép nálunk nem képes 11 futtatására, azok 2025-ben már úgy is nagyrészt csereérettek lesznek, amúgy is azt hallottam, komolyabb helyeken átlagosan 5 évente cserélik a gépparkot (ezért is pörög itthon a használt céges gép biznic).
A Windows 10 (meg az SSD, és egy kis RAM :D) sok Windows 7-es ( vagy 8.x-es) gépnek adott plusz éveket, akármennyire dívik fikázni errefelé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jham, most neztem meg, a laptopom majus 2-an lesz hateves. Meg cserelek benne akksit egyszer es akkor meg kihuzza addig, amig a w10 tamogatva lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Átlagosan 5 évente cserélik a gépparkot nálunk is, csak épp a laptop akku nem mindig bírja addig. Némelyik típusban a felpúposodó akku mindenféle rövidzárakat csinál, jó esetben csak a billentyűzet elektronikában, rosszabb esetben akár az alaplapot is hazavágva. Ráadásul már az üzleti laptopoknál is divat, hogy nem lehet az akkut 1-2 mozdulattal lekapni, hanem az egész gépet szét kell szedni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is ezt tapasztaltam mindaddig, amig el nem kezdtem használni a gép mellé adott battery heath managert.
az 5 éves gépem még 5 órát tud aksiról. igaz nem szoktam 60%-nál tovább tölteni (annyival csak 3-at megy).
úgyhogy ajánlom beállítani
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Lenovo ThinkPad T450 pl. nem engedi az akksit 95%-nál jobban feltölteni. Szerintem az is megteszi. Főleg, hogy abban kettő van, és így is elpörög vígan 3-4 órát. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Lenovo ThinkPad T450 pl. nem engedi az akksit 95%-nál jobban feltölteni
Nem lehet, hogy valaki direkt beállította neked ezt a fícsört? Céges gép v. saját privát / te voltál az első aki bekapcsolta?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, nálunk is ilyen az összes gép by default, ezt az elektronika csinálja, és már a T440 is tudta (a 430-ban nem vagyok biztos).
Egész pontosan: Ha le van merülve, feltölti teljesen, majd nyilván kikapcsol a töltés. Viszont ahogy elkezd visszaesni az akku természetes módon álló helyében, nem kezdi el újra tölteni 98-99%-nál, és így dokkolón lévő gép nem pattog folyton 1-2%-ot ide-oda. 94%-nál kezd el újra tölteni, de addig meg nem megy le asztalon, csak ha tényleg használtad valamennyit akkuról.
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy értettem ez nem egy BIOS fícsör, és valaki beállította ENABLED állásba?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nah, remélhetőleg akkor 2 évig nem fog b*sztatni kéretlen feature frissítések miatt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...helyette a W11 upgrade miatt fog kúrogatni :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kivéve ha látja nem alkalmas a gép a futtatására.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem akkor is fog baszogatni. Esetleg neki is áll az upgrade-nek, majd félúton közli, hogy error 42, vegyél új gépet. Ez lenne az igazi MS-virtus.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindeközben, a kollégák örülnének, ha TOP100-as magyar vállalatoknál végre minden gép át lenne állítva Windows 7-ről ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahelyett, hogy felvennetek egy tucat hajbazert, akik megmagyaraznak, hogy a Win 7 egy bloat bleeding edge szoftver, es inkabb downgradelni kene mint vakon belerohanni a veszedelembe...
Erositsetek ra a marketingre! :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom hajbazerrel mi lehet, még mindig XP-t futtat-e. Lassan már annyira vad, hogy még mindig XP-t használ, hogy lassan már tiszteletre méltó. Javában retró platform, minden támogatás lejárt már rá 4-9 éve, a játékok 15 éve, a mainstream böngészők és a hardverek majd egy évtizede nem támogatják, és még mindig használja. Gondolom fájdalmas, de kitart az elvei mellett. Már a Win7 sincs sehol, 8-8.1 sem, még pár év, 10-es is megy a darálóba, előbb-utóbb nem ússza meg a Linuxot, akárhogy ágál ellene, hosszú távon csak annak lesz jövője.
Gondoltam megnézhetné, hogy ha a Win7 bloat, akkor a Win11 micsoda, szerintem ha látná, az eszméletét is elvesztené, ahhoz képest egy Win7-10 is ultra sovány, anti-bloat alternatívának tűnik.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lehet lekodolta A gepet egy "virus", es most nem tud netezni mert csak modern win7-win10 gepei vannak :D
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak valami modernebb van. Csodálkoznék, ha az a HP 6715b-s AMD Turion X2-es noti még mindig bírná, 17 éves. Az azért már veszélyes, próbálsz hozzányúlni, és betámad hátulról egy dinoszaurusz. Azon én se erőltetnék Win7-10-et, inkább Devuan, Alpine, FreeBSD, valami kisebb WM-mel, tényleg a max, azzal is a használhatóság határán lenne, böngészésre meg már tényleg alkalmatlan. Nem csak azért, mert az XP-n kevés tákolt böngésző támogatott, hanem mert a web lett olyan bloat, hogy megrogyik alatta, megnyitod egy ilyen kaliberű gépen a youtube.com-ot és malmozik majdnem egy percet, mire a főoldalt összerakja. Kidobni nem kell persze, retrózni jó az, XP, de még Win98 támogatása is van annak a gépnek, NT4-gyel is el lehet rajta játszani, sőt, DOS-szal is, ha nem kell hang.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én még járok olyan helyre is, ahol napi szinten használnak Windows 2000 Workstationt.
Nagy Péter
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzen nekem csak az a bajom, hogy a Windows 11 pont a hullámvölgy verzió megint...
A Windows 95 nagyon kezdetleges volt, a Windows 98 jó volt. A Windows ME kifejezetten szar volt, a Windows XP nagyon jó volt. Itt hiba keletkezett a mátrixban, mert a Windows 7 is jó és stabil volt, aztán a 8.x nem volt az. A Windows 10 jó és stabil (nem abszolut értékben, hanem relative a többihez mérten), a Windows 11-re meg vonakodnak átállni még IT-s kollégák is, mert egy csomó dolog nem vagy nem úgy működik benne-alatta, ráadásul iszonyú háklis a hardverre (ami eddig soha egyetlen előzö Windows-ra nem volt jellemző a DOS alap elhagyása után).
Ráadásul ez kisebb hullámzással megfigyelhető a Server verziókon is, mert (csak a végét írom) a Windows 2019-cel semmi gond, de a Windows 2022 megint nem az igazi (akadt már ami simán belehalt egy UPS hiba miatti áramkimaradásba éjjel, terhelés nélkül leállva)...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Reméljük 2 év múlva csak kiforrja magát, majd egy fél éves ablakot meg beütemezni a frissítéseknek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> a Windows XP nagyon jó volt. Itt hiba keletkezett a mátrixban, mert a Windows 7 is jó és stabil volt
Vista kimaradt. Az annyira rossz volt, hogy mar el is felejtetted?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Húú, valóban!
Igen, annyira rossz volt. Akkor nem is volt hiba, tartották az ütemet ott is...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valójában a hiba a win 7 után keletkezett a mátrixban, mert a win 8 is elég jó volt. Én kifejezetten szerettem a win 8.1 pro-t
// Hocus Pocus, grab the focus
winSetFocus(...)
http://c2.com/cgi/wiki?FunnyThingsSeenInSourceCodeAndDocumentation
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Vista annyira szar volt, hogy amiatt kezdtem el Linuxozni desktopon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkább a 2000 a hiba a sorban, mert az se volt rossz, és valahol az ME-XP közt volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Régen én is istenítettem a 2000-et, de tedd fel egy korabeli gépre a 2000-et és az XP-t.
Megváltás lesz az XP a 2000 után. Én most nem a UI-ról beszélek, hanem a stabilitásról meg a kompatibilitásról meg a sebességről.
A 2000 nagyon jó volt a 9x-hez képest, de a kis korkülönbség ellenére az XP mégis valahogy jobban sikerült.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2000-et használtam vagy 5 évig, miben volt jobb az XP?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azon túl, hogy az XP gyorsabban indult, szerintem ugyanaz volt a nyűge, mint a Vista-Win7 váltásnál, tehát mint SP megkaphatta volna az XP fontos javításiat/újdonságait csicsa nélkül, de üzletileg nem érte meg a Microsoft-nak.
Arra emlékszek még, hogy a gyárilag szállított DX olyan fosch volt, hogy csoda, bugzottak a 3D-s programok rendesen és sebesség se volt, de ha feltette az ember az újabb DX-et, már megközelítette a Win98 sebességét, ha volt elég RAM.
Meg gondolom driver téren is ott volt a tyúk vagy a tojás probléma, mire meg már az NT5 családra jó drivereket tudtak írni, inkább már az XP-re céloztak (optimalizáltak/teszteltek/adtak ki frissebb meghajtókat) a gyártók nem a 2000-re.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem bootolt gyorsabban. Lemértem :) A különbség a user session betöltésében volt: a W2k megvárta, míg minden betölt, mielőtt odaadta a desktopot, az XP pedig nem várta meg. Az XP-t sem volt érdemes használni login után pár másodpercig, mindig megvártuk, míg lenyugszik a hdd led... Ez kb ugyanannyi ideig tartott ugyanazon a vason.
Használtam sokat W2k-t, végre itt ért össze az NT és a Win9x vonal, de az új driver modell miatt várni kellett kicsit, mire a hardver támogatás utolérte. Addigra már mindenki XP-t használt, de a driverek felmentek w2k-ra is. Nekem szerencsém volt, az akkori Toshiba Tecra laptopomon jók voltak az S3 videokártya driverek is, így nem kellett meló után win9x-et bootolni a Hitman-hez meg a Diablo 2-höz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk is mindenki win2k-t használt, mert az stabil volt az me-hez képest (jó, 1 embert kivéve). Csak rossz volt, hogy nem volt rá driver semmihez, meg talán használható DirectX sem volt rá egyből ha jól emlékszem. Az viszont megmaradt, hogy irgalmatlan sok idő volt, míg feltelepült az akkori gépekre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De melyik XP? Az SPlegutolsó(3?) az már szinte egy új főverzió, a aktuális 2003 szerver kernelét kapta (valamikor olvastam egy MS fejlesztő blogján vagy interjúban).
A legelső az kb. a Win2000 egy évvel továbbfejlesztett változata volt + ME desktopja - ekkor volt a git merge a két branch közt :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De melyik XP? Az SPlegutolsó(3?) az már szinte egy új főverzió, a aktuális 2003 szerver kernelét kapta
Az a 64 bites XP.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A win2000 másik ágon érkezett, az az NT sorozat utolsó darabja volt. Eredetileg az volt a terv, hogy a Win2000 fogja egyesíteni a két ágat, de nem lettek kész vele, ezért adták ki az ME-t. Végül az XP lett az, ami egyesítette a régi Win ágat az NT-vel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem tudom az emberek mit csinálnak a Windowsaikkal, de én 3.1 óta minden verziót használok, szinte kijövetelüktől fogva, naprakész Windows update-el és soha semmilyen gondom nem volt még velük! Pedig én aztán mindenre IS használom a gépet. Ezért nem használok desktopra Linuxot, mert az pont mindenre IS nemjó :)
Windows 11 is megjelenése óta fent van és gyönyörűen működik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, télleg. Nekem két dolog hiányzik Linuxon: egy profi OCR progi, és a vírusok :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt kb én is így látom. Nem volt bajom egyikkel sem. Csak a Win98-at telepítgettem rengetegszer újra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennek ellenére itt jó néhányunknak jó sok éve eljött a Linux desktop éve. Persze attól is függ, hogy mire használod a gépet, meg milyen élethelyzetben vagy, munkáltató, iskola, vállalkozás esetleg megköveteli-e Win only sw/hw használatát. Én Windowszal nem szórakoznék már, nincs jövője, egyre rosszabb. Állandóan függhet az ember valami nagy multi támogatásától, zárt kódtól. Emiatt én csakis FOSS megoldásra, és nyílt szabványokra építek, hogy elkerüljem a vendor/version lock-in kialakulását.
Az is igaz, hogy én mindig is rugalmasan és fokozatosan álltam át. Már anno Windowson is az évek alatt folyamatosan csökkentettem a zárt megoldásokat, egyre több mindent váltottam ki fokozatosan FOSS megoldással, amit csak lehetett, és ezzel szép lassan kezdtem meg a Linux felé vezető utat, míg végül 9 évvel ezelőtt váltottam rá fő rendszerként. Jelenleg is van egy ilyen átállásom folyamatban, Linux megy folyamatosan, de már felkészülőben vagyok, hogy mi lesz, ha azzal is történik valami, úgy alakítom a worklow-m, meg a használt megoldásokat, hogy könnyen nyergeljek át valamelyik BSD-re, szándékosan figyelek, hogy szabvány POSIX shell/script, szabvány unixos/unixlike X, minimalista WM, terminálos megoldások felé építsem, mert ezek könnyen portolhatók más unixlike rendszerekre. Így majd, ha szükség lesz rá, simán váltok, nem leszek kiszolgáltatva, Linuxba beleragadva, meg mivel ennek az ökoszisztémának a hardverigénye is hihetetlen alacsony, így nem kell állandóan új gépet venni, upgrade-elni, stb.. Elmennek ezek használható sebességgel egy ősrégi Core 2-n, vagy egy filléres levetett céges, régi genes Core i-n is, ezeket tényleg jelképes összegekért lehet megszerezni. Plusz ez a fajta workflow szabvány, sose változik, nem húzzák ki az ember alól a szőnyeget, hogy új dolgokat, új UI-t, stb. kelljen megszoknia állandóan, felülni minden új hájpvonatra, ami baromi fárasztó, ha már csinálta pár évtizedet az ember, nagyon bele lehet unni, hogy mindig ugrani kell az épp aktuális buzzwordos hülyeségbe.
A Windows teljesen időpocsékolás. x86 only (idesorolva az x86_64-et, 3 év múlva a Win11 kizárolagosságával már csak x86_64 only), van belőle ARM-es változat, de azon pont azok a klasszik zárt x86-os kódok nem mennek, vagy szarul futnak emuláció okán, amik miatt az ember Windowst használna. Verzióról verzióra egyre rosszabb, egyre használhatatlanabb már több mint egy évtizede. Előbb-utóbb mindenki be fogja látni, hogy időpocsékolás, a legnagyobb fanboyok is. Sajnos elkövettem én is azt a hibát anno, hogy feltételeztem, hogy a Windowsnak lesz jövője. Nem lesz, évek óta csúszik ki a talaj alóla. Persze ezt aki jobban értett hozzá, előre látta, és már a 90-es, 2000-es években átállt Linuxra, nem pocsékolva tovább a saját idejét.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még nem jön egy olyan OS, ami mindara jó amire a Win, addig a Win marad sokaknak.
Vagy még a szoftver fejlesztők nem jutnak el arra a szintre, hogy ne csak Win only programokat fejlesszenek.
Én is nagyon szívesen használnék desktopra Linuxot, de vannak dolgok amire alkalmatlan: Gaming, VR
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
VR-ról nem nyilatkozik, mert hányingerem van tőle. De a Valve proton fejlesztéseinek köszönhetően a Linux ma már abszolút alkalmas gaming-re. A PC win játékok 80%-as probléma nélkül működik Linuxon. Nem véletlen, hogy olyan kereskedelmi termék épül Linuxra mint Steam Deck. A Google Stadia is Debian Linux rendszerű game servereket használt. Érezhetően stabilabb szolgáltatás volt mint a GeForce Now.
Az első mondat is tévedés. Sokan teljes megelégedettséggel használnak Macintosh-t csak nem Magyarországon. Illetve az amerikai oktatási szektor túlnyomó része hosszú ideje elégedett Chromebook felhasználó, ami ugye Linux.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Stadia-nak vége, amiben lehet szerepe az architektúra-választásnak is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmilyen szerepe nem volt ebben az "architektúra-választásnak". Eleve cloud-only játékok készítése volt a cél, amelyek azt az előnyt használják ki, hogy a játékuk mint egy speciális felhős fejlesztés egy-egy szerverfarmon fut közel az ott multiban játszó gamerekhez de nem az náluk levő számítógépeken. A PC játék csak a hab volt, mégis ez volt ami az elejétől a végéig tette a dolgát. Miután a Google leállította stúdióstól a Stadiára irányuló játékfejlesztést kicsit céltalanná vált a projekt. Végül olyan fontos piacokon mint az EU egekbe elszálló áramárak hasonlóképp feltették az i -re pontot mint a mikroprojekt ftp.fsn.hu -nál. Másik oldalról hirtelen még fontosabbá váltak a mesterséges intelligenciára is használható Stadia gamer szervergépek.
Nagyvonalú volt a Stadia a userei felé. Egyszer megveszed a játékot (akár akciósan) majd utána havidíj nélkül játszhatsz rajta, nekik meg minden hónapban költség az infrastruktúra működtetése. Végig tökéletesen működött, sőt például a bug-parádéval induló Cyberpunk 2077 hónapokig csak a Stadian volt érdemben játszható. Sávszélességgel sem voltak problémák mint a Geforce Now-nál. A Debian Linux üzleti oldalról is bebiztosította a Stadia projektet. A Microsoft bármikor bekavarhat egy tőle függő konkurensének a kezében tartott Windows-szal. Ez korábban meg is történt, amikor perrel fenyegette az OnLive-ot a Windows 7 használata miatt, ami játékszerver-felhős használata a Microsoft szerint sértette az EULA-t. Windows Server-re kellett áttérni ami nemcsak licencköltségben volt magasabb, technikai problémát is okozott a játékoknál. A Geforce Now addig tud működni amíg a Microsoft nem akar keresztbetenni neki. Most épp érdeke a Microsoftnak a baráti mosoly, mert meg akarja venni az Activision-Blizzard-ot, ilyenkor ölelgeti a konkurenciát.
Nem véletlen, hogy a második körben olyan felhős-játékszolgáltatások indultak amik mögött nagy pénzű megacégek állnak és saját kompetitív előnyüket teszik a játék-felhő szolgáltatásba. Nvidia a Geforce hardver feletti királyságát, Google a Linuxos tudását és bármit lefejlesztő képességeit plusz szerverfarmjait, Amazon szintén szerverfarmjait (mellesleg épp Linuxra állnak át gamer os rétegben), Microsoft az Xbox nagyhercegségét, Sony a Playstation császárságát viszi bele kompetitív előnyként a játék-felhő szolgáltatásába.
Aki valóban ért hozzá annak nem is kérdés 2023-ban, hogy saját fejlesztőcsapattal, játékfejlesztő együttműködésével bármilyen pc-windows játék tökéletesen működőképessé tehető saját fix hardveres környezetben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most épp érdeke a Microsoftnak a baráti mosoly, mert meg akarja venni az Activision-Blizzard-ot,
Azt pont a héten kaszálták el. Hogy véglegesen, vagy csak időhúzás, majd utólag kiderül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az angol Competition and Markets Authority döntésére célzol? A kérdés itt, hogy az EU-ból nemrég kilépett brit világnak van-e elég ereje a végleges blokkoláshoz vagy csak a kerékkötők szerepét kapták.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eleve cloud-only játékok készítése volt a cél, amelyek azt az előnyt használják ki, hogy a játékuk mint egy speciális felhős fejlesztés egy-egy szerverfarmon fut közel az ott multiban játszó gamerekhez de nem az náluk levő számítógépeken. A PC játék csak a hab volt,
Tehát, ha jól értem azt mondod, hogy beleinvesztáltak dollármillárdokat egy olyan infrastrúkturába, aminek az lett volna az elsődleges célja, hogy általuk évekig - évtizedik fejleszteni kivánt játék-portfóliót egyszer majd kiszolgálja.
Ha tényleg ezt írtad, akkor ez üzletileg első hallásra is borzasztóan hangzik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gaming körökben a 80% azért elég sovány! :(
Még nem 100% az, hogy a holnap megjelenő X játék csont nélkül elindul Linux alatt amint megveszem és letöltöm azt, addig az alkalmatlan gamingre számomra.
A Macintosh-t és a gaming szót egy mondatban említeni meg szinte felesleges is :D
Nem az a baj, hogy amit tudnak az egyes OS-ek az nem elég jó, mert mindegyik jó valamiben, csak az egyik nem tudja kiváltani a másikat.
És még ez így van, addig töretlen karrierje lesz a Windowsnak, Linuxnak, de még a MacOS-nek is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Gaming körökben"
Ezek saját ismerősi kör gamer tagjai, kivetítve a nagyvilágra. Nagyon sok olyan konzol vagy PC "gamer" van, akik max másfél tucat címen kívül más iránt nem igen érdeklődnek. Vagy mint én, csak ritkán játszanak, de van hozzá egy erős pc-jük mert az más miatt, például munka úgyis kell nekik, vagy csak egyszerűen megengedhetik maguknak. Vannak nyilván "minden címet ide nekem a megjelenés napján" gamer arcok is, de többségnek nem nevezném őket. Egyáltalán nem monolit massza a "gamerek" köre, jelentsen ez bármit is :)
"Még nem 100% az, hogy a holnap megjelenő X játék csont nélkül elindul Linux alatt amint megveszem és letöltöm azt, addig az alkalmatlan gamingre számomra."
Számodra nyilván így van, ezt nálad senki sem tudja jobban. De ebből sem lehet általánosítani. Playstation elég erős az exkluzív játékcímekben, ahogy a Nintendo is. Ezzel a filozófiával az Xbox esélytelen mert rendszeresen jelennek meg X játékok amik csak Playstation-ön vagy Nintendon működnek és Xbox-ra meg sem jelennek? Ezért alkalmatlan gaming-re az Xbox?!
"80% azért elég sovány!"
Ha Pistiből indulunk ki, aki ott ül a Linuxos PC-je előtt, de minden játékcímet akar, lehet szubjektíven mondani, hogy "sovány". Egy Google vagy Amazon szintű játékos számára viszont a 80% valójában 100%. Ma már nincs olyan játék amit nem lehet működésre bírni Linux-szon. Problémát többnyire már csak anti-cheat rendszerek okoznak, esetleg valami túlgondolt másolásvédelem. Egy példa a The Crew 2. Protondb státusza ma is borked, egyébként hiba nélkül működött a Stadia Debian Linux felhőjén. (Egyéni szinten crack néha megoldja ezeket a problémákat)
A Valve Steam Deck-je nem a Google "házon belül mindent megoldunk" megközelítést használja. Minden kódhoz amit a Valve Steam Deck-en használ bárki hozzájut, azok is akik más PC-n játszanak SteamOS-sel, illetve azok is akik nem SteamOS-t használnak hanem egyéb Linux disztribúciót. Ezért alapból áll a "csak" 80%, illetve a kézi konzol kivitelhez illeszkedő AMD APU alapú hardver miatt még szűkebb a játszható játékok köre. Egy másik szűkítő tényező ha egy játékban túl aprók a betűk amiket nem lehet olvashatóra nagyítani Deck-en. Steam-en minden címnél a jobb sávban külön blokk foglalkozik a Steam Deck kompatibilitással. Ezzel együtt is sikeres a Steam Deck. Többet jelent a Deck vásárlóknak a profi kézikonzol kivitel amelynek a képernyőjére vihetik magukkal "nagy" PC játékaikat mint az, hogy pár címről le kell mondani Deck-en.
Elsősorban nem az egyéni gamer Pisti szintre utaltam fent, hanem a szoftvertechnológiai lehetőségekre egy megfelelő képességekkel rendelkező cég számára. Ezen a szinten a Linux 2023-ban abszolút mértékben gamer platform.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Még nem 100% az, hogy a holnap megjelenő X játék csont nélkül elindul Linux alatt amint megveszem és letöltöm azt, addig az alkalmatlan gamingre számomra."
Számodra nyilván így van, ezt nálad senki sem tudja jobban. De ebből sem lehet általánosítani. Playstation elég erős az exkluzív játékcímekben, ahogy a Nintendo is. Ezzel a filozófiával az Xbox esélytelen mert rendszeresen jelennek meg X játékok amik csak Playstation-ön vagy Nintendon működnek és Xbox-ra meg sem jelennek? Ezért alkalmatlan gaming-re az Xbox?!
hm ^^ igen ebben van valami, ha az ember PC-re van ráállva ugye, ott még jogos is lehet BlintTux ezen beidézett felvetése, konzoloknál nyilván más a helyzet, kb. tökmind1 milyen a konzol alatti OS réteg, ha egy AAA cím meg kell hogy jelenjen minden platformon, akkor az meg is fog jelenni. Konzoloknál inkább a jogi huza-vona, meg a húzócímek, stb, stb, ami miatt X játék csak XBOX only, Y játék csak PS* only. stb stb miatt van.
félig off, de volt anno egy interjú kifejezetten gaming sw fejlesztőkkel, akik elsősorban konzolra fejlesztettek, sajnos nem emlékszem a címre, meg hogy hol is láttam ezt, de ott eléggé erőteljesen azt magyarázták a fejlesztők, hogy bizony konzolra fejleszteni nem egy egyszerű móka, 57283572345 csillio feltételnek kell megfelelni egy adott játéknak ahhoz, hogy egyáltalán release legyen belőle. Bár lehet ez még a "régi szép időkre" vonatkozott, ahol nagyrészt CD/DVD időszak volt. Elég kemény előírások voltak ott. De ezek a feltételek átalában inkább a játékokban található bugokra és egyebekre voltak kihegyezve, mivel az alatta lévő "OS" senkit nem érdekelt, azt meg tudják ugrani a fejlesztők minden gond nélkül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, pont most dobtam fel az egyik gépre egy második SSD-re Win10 Pro-t. Hát, nagyon egy okádék rendszer ez is, és még így is örülhet a user, hogy egy fokkal jobb a Win11-nél. Linux után óriási blama használni, már a rendszerbeállítás egy kín, csomó helyen, Vezérlőpult, Beállítások helyeken mindenféle kategóriába összekattintgatni a megoldásokat, meg gyártói honlapról drivert töltögetni (ebből csak a WLAN kellett, a többit már netről, MS Update-ről húzta), gépet számtalanszor újraindítgatni, rohadt körülményes, és még feature-öket is ki kell kapcsolgatni (ne írjon farokságokat a login screen-re, gyomtalanítani kell a Start Menüben a live csempéket). Kb. olyan visszalépés, mintha 20-25 évet visszamenne az ember az időben. Firefox is sokkal lassabban települ telepítés keret .exe-ből, ami csak installer, de magát a böngészőt már szerverről húzza, hosszú percekig elmalmozott vele, ugyanezt Archon a pacman leszedi kb. 20 mp. alatt. Rendszer idle fogyasztása nvidia driverestől kb. 2,8 giga, a vakosabb mainstream Linux disztrók is megállnak 1-1,2 gigából, a soványabbak jóval 500 mega alatt.
Hidd el, nagyon szar rendszer a Windows. Jó, ha olyan extrém igényeid vannak, mint a VR, akkor oké, de átlag usernek nem ajánlanám, hogy szopjon vele. A VR elég rétegigény, sok embernek túl drága, és/vagy hányingere is van tőle, meg nincs pénze extra hardverre (erősebb GPU-t igényel pl.). Nyilván, ha Adobe Creative Suite-ből szoftver kell, vagy AutoCAD, stb., akkor nem tudsz mit csinálni, de ettől a Windows nem lesz jó, csak a szoftverfejlesztők butasága miatt megkerülhetetlen.
Szerk.: az is igaz, hogy nem csak a Windows bloatosodik sajnos. Pont most pár perce linuxos Firefoxban néztem egy YouTube-videó alatti kommenteket, az pl. egy magas IPC-jű, 8 magos, 16 szálas modern proci 1 szálának a 60%-át bepörgeti egymagában, hosszú távon süvít rajta a venti. Sovány Linux, alap Firefox, uBlock Origin reklámblokkoló, mégis pörög ilyen alap dolgoktól, ettől egy 10+ éves gép lemenne hídba. Gondolom valami GyávaSzkript, úgyhogy nem csodálom a NoScript addonos emberkéket sem. A mainstream Linux is általában bloatosodik, systemd hízik, pipewire + wireplumber, konténerizált csomagformátumok, Electron-appok (alsó hangon fél-egy gigát bemajszolnak), webesítések (Gtk3-4), a Python-alapú cuccok sem épp erőforrás-kímélők, plusz a webes-felhős megoldások (egyes office-variánsok, Google Docs, stb.), és akkor a Java-alapú cuccokról nem is beszéltünk. Abban hajbazer nem téved, hogy ezeket nem kéne ilyen szinten erőltetni. Nem csak az erőforrás-igény miatt, hanem az így elhízott, túlabsztrahált kódok nehezen fenntarthatók, csak nagy cégek nagy tőkéjével tudják tákolni őket, nem áttekinthető a kód, nehezen debugolható, stb.. A fejlesztő gépén nehezen, lassan fordul, a végfelhasználónál lassan, szaggatva fut, gépet kell cserélni vagy bővíteni miatta, mindenkinek teher, kellemetlenség. Van, amikor van előnye (webes megoldások platformfüggetlenek, a konténerizáció és virtualizáció meg nyújt némi biztonságot), de nem lenne ezeket muszáj minden esetben ennyire túltolni. Persze olyan messzire nem kell elmenni, amit hajbazer mond, hogy mindenki használjon 20+ éves OS-t, meg mindent optimalizáljanak 32 bites x86 ASM-ben, de tényleg reálisabbra kéne fogni a szoftverek komplexitását.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Windows 98 jó volt. A Windows ME kifejezetten szar volt, a Windows XP nagyon jó
Windows ME lényegesen nem különbözött a 98-tól, viszont egy sor átlag felhasználó számára hasznos dolgot adott hozzá:
DirectX 9, Media Player, ZIP támogatás, internetkapcsolat megosztása, system restore, UPnP, elérhető file share-ek automatikus gyűjtése.
Nem volt úttőrő a 98 után, nem hozta el az NT vonal összevonását, de nem volt szar - nekem nincsenek rossz emlékeim vele kapcsolatban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én itt feltenném a kezem hogy a 333Mhz (416-ra húzva :D) celeron 64 mega ramos voodoo2 kártyás gépemen tökéletesen jól működött az ME (és később a 2000 is, de az már 256 rammal). Az USB support meg határozottan jól jött, akkoriban amikor én még használtam ezt a gépet már szépen lassan előkerültek a 32/64 megás pendrive-ok, illetve a digitális fényképezőgép miatt is kellett.
Tudom, 98 is tudta ha etettél vele drivert de sokkal egyszerűbb volt hogy gyárilag ment.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
333Mhz (416-ra húzva :D)
B20-as lábat körömlakkozva? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A koromlakk csak az alapozas volt, kellett ra az ezust aramkor javito is. O, azok a regi szep idok... :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A minta a Windows 10-zel szakad meg, ami abszolúte nem volt soha jó, sőt, minden nagyobb fél éves frissítés után rosszabb lett, de még így is sokan lenyelték, ha valami modernebb szoftver igényelte. A Win11 meg nem fogja sehova kifelé forrni magát, egyre rosszabb lesz az is, már most használhatatlan. Nevetséges hardverigény, már egy 1. genes Ryzen/Threadripper sem támogatott, meg egy 6-7 genes i7 sem, és a RAM igénye is az egekben, csak idle-ben lazán megeszik 3-4 gigát, aki mazohista, és használná, annak sem javaslom, hogy 32 giga RAM alatt nekimenjen. Plusz kötelező alá az SSD, de az kvázi a Win8-10 alá is rohadt melegen ajánlott volt, mert HDD-ről használhatatlan sebességgel futottak már azok is.
A Windowsok stabilitásával az NT4/2k óta nincs baj, sőt, a XP-Win7 között még fejlődött ahhoz képest is, szóval az nem gondja. Hanem a MS szarakodásai, sok belelapátolt bloat, egyre szarabb és inkonzisztensebb UI, kényszerített telemetria és lassú update, kényszerített online fiók, stb..
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
XP igazából az SR2 után lett jó, addig nem igazán.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a RTM és az SP1 sem volt rossz. Nekem nem volt bajom azokkal sem.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
XP SP2 boot time policy volt a vízválasztó, hogy ne kapja be már boot közben a hálózaton terjedő szemetet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Kubuntu 22.04 Aero témával és OnlyOffice-szal egészen jól megtéveszti a Win 7-hez szokott felhasználókat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Cinnamonra is van egész jó Windows téma. Ismerősöm nem értette, hogy egyszerre mi történt a gépével, mert a Start menüre kattintva elmaradt a szokásos homokórázás :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
WSL2 alá szerintem még évekig teljesen jó lesz :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem baj, még jó is, hogy az utolsó évekre nem fog évente, félévente nagy évszakos frissítéseket kapni a 10-es, idegesítőek voltak ezek az update-ek. Csak egyik gépen van fent, (Win10 Pro 22H2), ami csak játékra van tartva, lényegében játékkonzolként funkcionál, semmi másra nincs használva, ott meg fogja tenni 2025-ig, vagy akár trükkökkel 2029-ig, vagy ameddig a Steam, játékok elindulnak rajta, bár addigra lecserélem a gépet. Az a gép Win11-képes, Ryzen 2600-as, de nem fogok rajta Win11-re átállni, mert egy óriási rakás szar, 3-4 giga idle memóriafogyasztás, lassabb, mint a Win10, 16 giga RAM mellett is. Egy Ryzen 6800H-n teszteltem a Win11 Home-ot, amivel a gép jött, alig pár napot használtam tesztképpen, de annyi egy életre elég volt belőle. Biztos vagyok abban is, hogy a Win12, ha majd kijön, még szarabb lesz, a Windows egyre rosszabb minden főverzióval már 11 éve, a 8-as óta, egyre használhatatlanabb, megy le a lejtőn, a MS űzi el róla a felhasználókat. Olyan Windowsról senki ne álmodjon, mint az XP vagy a Win7 volt, ami még azért marginálisa használható volt, azok az idők nem jönnek vissza, felesleges reménykedni benne, várni rá, hogy majd a Windows 12, 13, 14, akármi majd hátha normálisabb lesz. Nem lesz.
Ráadásul alapvetően Linux alatt játszom, de ugyebár nem minden játék fut ideálisan Protonnal (vagy natív linuxos játékként), ezért van tartva rá másodlagos gép, ha olyannal támadna kedvem játszani, ami Linux alatt nem fut jól, akkor is tudjam futtatni. Ha már nem lesz a Win10 erre alternatíva, akkor végképp dobom a Windowst. Már 9 éve így is minden fő gépemen Linux megy, de eddig ebben a speciális játszós szerepkörben fenntartottam egy sokadlagos gépen, de ha itt is vége lesz a Win10-nek, akkor teljesen száműzöm a Windowst az életemből, még sokadlagos gépre se fogom feltenni, egy játék vagy program erejéig sem, ami nem fut Linux alatt, azt nem fogom használni. Már jelenleg is csak bohóckodásnak és önmegbotránkoztatásnak jó windowsozni, állandóan megbánom, ahányszor elé ülök, hogy mennyivel trébb egy normális linuxos rendszernél, az egész UI, workflow, biztonság, optimalizáltság terén.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jo, jo, de ezt akkor vehetjuk igeretnek, hogy 2025 -re vegre elkesziti a Windows 10-et, es nem basztat utolagos foltozasokkal, hogy bocs, ezt meg kihagytam?
Eleg meredek sztori lenne, ha a legtutibb allapotaban mondanak ra, hogy ez szar, hasznalj helyette egy felkesz termeket...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
XP-Vista váltás? Driverek miatt káosz. 7-8 váltás? Új felület miatt káosz. A 10-es is elég hullámzó volt, voltak jobb pillanatai meg gyengébbek is (dokumentumtörlős update incidens pl, pattogó hangos történetek, nekem személy szerint a wifimet vágta használhatatlanra az egyik update).
Amúgy ha már a 10 volt az utolsó windows én már láttam olyat hogy az MS fejleszti a W12-t, lehet a rossz PR miatt a 11 is a vista sorsára jut, majd tanulnak belőle és a 7 mintájára összeraknak egy rendes rendszert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem be kene vezetniuk egy rolling + LTS rendszert. Olcsobb verzio lakossagi rolling radbasz minden update-et es te vagy a betatesztelo. Nagy/kritikusabb cegkent meg dragabb LTS-t akarsz, sot, minden LTS-hez normalis telepitot, ami telepites utan csak par percig huz le update-eket es csak fontos security update-nel eroltet surgos restartot.
Es ennek megfeleloen lehetne paros a rolling, paratlan az LTS, es a foverzioszamokat ketevente kettovel megemelhetnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van LTSC Windows, en is azt hasznalom. Nincs rajta a consumer bloat.
De szerintem a MS tudatosan epiti le az OS kepessegeit, hogy mindenkit a felhobe tereljen, es a dobozos termekek egyszeri vasarlasa helyett az elofizetes rabigajaba kenyszeritse be a nepeket.
Ugyhogy en nem varok tole jobb asztali oprebdszert, csak egyre gyikabbat, esetleg reklamokkal terheltet, azt siman kinezem beloluk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyesmit az Apple-nel is latni. iCloud reklam ha fogy a tarhely, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
btw Windows11 élményeim vegyesek, maga a rendszer stabil nálam, viszont van pár idegesítő dolog, mint pl a tálcát sehogy nem lehet arra rávenni hogy "szétbontsa" az alkalmazásokat és azok teljesen kiterjesztésükben jelenjenek meg. (álá ne csoportosítson és főleg ne CSAK ikonos rendszerben). Angolosan talán jobban érthető:
- Choose between Windows 11 or Windows 10 taskbar (with labels support, small icons and lots of customization).
https://github.com/valinet/ExplorerPatcher/wiki
^^ erre ugyan van 3rd party megoldás ... de na... Ez az egyik,
a másik az, ha pl egy fájlt, képet, bármi egyebet át akartam húzni egyik appból a másikba az eddig tök jól ment Win10-ben, megfogtam -> tálca -> másik app fölé visz a kurzor -> tádám .. Win11 ezt is kiherélte... A fenti ExplorerPatcher ezt is "visszahozza"
Tudom tudom, ízlések és pofonok hogy milyen tálcarendezést / ikonrendezést használ vagy szeret valaki, nekem ez az egy ikon alatt minden cucc nem jött be (főleg putty termináloknál kifejezetten sz.r)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bolond-e az, aki egy ablakok nevu programtol ertelmes ablakkezelest var el? Nos, a mi univerzumunkban az. Igazabol, ha csak annyit tudna, mint a Windows 2000, amit meg billenyture es egerre optimalizaltak, mar boldogabb lennek. Szegyen, hogy pont a GUI, az ablakkezeles az, amit a Windows minden mas oprendszernel szarabbul csinal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó kérdés :)
Windows10-es verzió nekem beiött. Ott be tudtam állítani hogy márpedig label stb minden egyes programnak saját kis sávja legyen, lássam mi hol van, stb. Ugye ez a lebutított tabbed browsing a tálcán ... :) Nekem ez így j9tt be, mikor Linuxot kellett használni ott is a main "tálcánál" visszaállítam erre a beállításra.
Sebaj, cserébe a WIn11ben már van notepadban , cmd-ben meg kb minden "alap" szarban TAB fül funkció .. csak az nekem nagyon nem ugyanaz :)
Lehet öreg vagyok és túlságosan konzolhoz szoktam anno régesrég.. ALT F1-F6 -ig ... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont a héten cseréltük le az egyik cégnél ahol bemelozok a Windows 7-et Windows 10-re. A szart pofozgatjak. Hál isten itthon jómagam kb 20 éve nem használom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem rémlik egy olyan, mintha a Win10-nél mondtak volna olyat, hogy majd a főverziók, meg az update channelek, meg a többi az minden gondot megold, és a főverzió váltás már nem is lesz szükséges.
Még az internet is emlékszik rá: https://www.theverge.com/2015/5/7/8568473/windows-10-last-version-of-wi… https://www.forbes.com/sites/gordonkelly/2015/05/08/microsoft-windows-1…
Úgy látom, ezt valami túlvezérelt windowslátnokuk mondta... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem egyszer olyat mondtak egy hivatalos Microsoft tanfolyamon 2000 körül, hogy hamarosan már nem kell majd újraindítani a Windowst minden szarér. Aztán, pont ugyanúgy újra kell indítani minden szarér. :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azon én is ott lehettem. Tényleg mondtak ilyet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a NetAcademia-n hallottam Fóti Marcelltől. 2000 körül.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, hozzátéve hogy a systemd óta a binugzot is újra kell indítani minden szarér'. AIX, OS/400 3-6 havonta. Mondjuk azok operációs rendszerek.
echo crash > /dev/kmem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a systemd óta a binugzot is újra kell indítani minden szarér'
Amióta van systemd, azóta mindenki is systemd-t használ? :) A Linuxot használók többsége nyilván igen, de közel sem mindegyikük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a systemd óta a binugzot is újra kell indítani minden szarér'" - Még szerencse, hogy ehhez a binugz nevű OS-hez még nem volt szerencsém...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan mihez? Jelenleg 60 napja megy a laptopom, de van, hogy 300 napig nem indítom újra.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem ksplice vagy hasonló módon pöcsölsz kernelt, akkor a kernelcsere miatt köll a rebutty.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Win10 körül is mondták, hogy mosmá aztán húdejó lesz az update. És télleg, havi 1 kedden...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és tényleg újra kell?
Update-eken kívül nem nagyon emlékszem újraindítás kérésre, már régen nem kell minden installálás, driver telepítés után újraindítani.
W11 update miatti restart után képes visszaállítani mindent, még a mentetlen notepad ablakban is látom a korábbi tartalmat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bene szarjak! Cserébe minden is megy a felhőbe aztán meg kitudja hová.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azóta rájöttünk, hogy megfelelő architektúrával nem is baj, ha valamit újra kell indítani. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert sem allok at win11-re, marad a LInux :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A közoktatásban lesz érdekes. Jelenlegi gépeink nem képesek w11-et futtatni.
Vajon 2025-ben beköszönt a linux education éve vagy eröltetni fogják a tiny11-et?!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd a Valaki és Valaki Zrt. szállít olyan gépeket, amiken futni tud a Windows 11+n, ahol n >= 0
Akkor már úgysem lesz tanár az iskolákban, minden diákot az NMI (Nemzeti Mesterséges Intelligencia) fog tanítani, így lesz pénz gépekre (meg jachtokra).
A tiny11 nem lehet választás, a Linux meg még kevésbé, az ingyen van!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De nincs pénz még egy egérre se...
Viszont ha a közhálót lekötik az internetről, megtiltják a külső adathordozók használatát, akkor biztonságosan működtethető tovább a w10. ;)
Elnézést! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De nincs pénz még egy egérre se...
Tudom...
Időnként előfordulok iskolákban, látom, mi a helyzet. Ha annyit mondok csak, hogy elszomorító, akkor finoman fogalmaztam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tankerületben jártál-e? Még a portás gépén is fut a w11. És azok a nyomtatásra használt gépszörnyek se piskóták; hol vannak azokhoz képest az iskolákban lévő darálók, amelyekkel okiratot (bizonyítványt) kell előállítani...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazából iskola és iskola között is vannak jelentős különbségek, nem mindegy, hogy egy falusi iskoláról beszélünk, ahol csak alsó tagozat van, vagy egy menő budapesti iskolásról (pl. az Erzsébet híd pesti hídfőjének közelében lévőről), nem mindegy az sem, hogy ki a fenntartó, vannak jobban felszerelt sulik, de a legtöbb iskola helyzete tényleg aggasztó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez mindenhol érdekes lesz. Redmond abból indul ki, hogy feléjük mindenki 1-2 évente cseréli a gépeket. Közben meg globálisan max. hardcore gamer-ek, meg pár hobbista. A többi az használja a régit, amíg még megy. Nem csak a közoktatás, felsőoktatás, közigazgatás, egy csomó cég, ahol vannak még régebbi szutyok gépek, Win7-Win10-et vitték, de a Win11-et hivatalosan nem támogatják. Fel lehet hekkelni a 11-est, vagy registry hack-kel, vagy Rufus-szal, de az nem garantálható, hogy támogatott marad, frissítések érkeznek még ezekhez, de a MS fenyegetőzik, hogy egy ponton elzárja ezeket.
Linux education nagyon jó lenne, meg nyílt technológiák az infós alapok, szövegszerkesztés, táblázatkezelés, adatbázisok témakörben, hogy ne neveljenek proprietary szoftverek használatára. Az iskola még az a hely, ahol rá lehet szorítani őket a kipróbálásra, megismerésre, ez az, amire később már nem lennének hajlandók.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már hallottunk ilyet máskor is. Aztán néhány nappal a lejárat előtt megtoldják 5-10 évvel mégis csak, mert akik beszopták azok engedelmesen költötték a pénzt, akik meg nem, azok úgyse fogják, de nehogy már eszükbe jusson valami nem Microfos megoldás a végén, úgyhogy mégis csak lesz egy kis támogatás.
A tömegek sohasem szomjúhozták az igazságot. A nekik nem tetsző bizonyságok elől elfordulnak és inkább a tévedést istenítik, ha ez őket elkápráztatja. Aki illúzióba ringatja őket, úr lesz fölöttük, de áldozatuk az, aki megpróbálja őket kiábrándítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni