Mi volt ez a játék?

Fórumok

Sziasztok!

Keresek egy régi játékot. Amire emlékezem belőle:

Talán valami golyók, buborékok pályáját, tartókonzoljait, tornyait, hidakat, kellett megépíteni, pókhálószerűen nyúló karokból, konzolokból, talán még lufik is segítettek az építéskor..

Ha hibáztunk, és a tartó eltörött, elszakadt, a golyók leestek, vagy elszálltak a "csontszerű" konzolok.

Tudom ez nem sok, de talán van aki még emlékszik rá.

Előre is köszönöm a válaszokat!

Hozzászólások

Szerkesztve: 2023. 03. 18., szo – 20:21

Hát ez az incredible machine-tól egészen a world of goo-ig szerintem sokminden lehet... esetleg több info? Kicsit túl sok a 'talán'.

[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS

Köszönöm!!!!

Beletrafáltál. :) A World of Goo-t kerestem

Milyen platformon volt elérhető, nagyjából mikor? A leírásodból valami bridge builder szerűségre tippelnék, de gondolom ennél régebbi.

Hali.

Egy regi jatekot keresek.

Tankos jatek, negyzethalos terepen lehetett jatszani, sztem a floppy-s korszakbol.

Egy ameriaki tankot lehetett iranyitani es a nemet tankokat kellett kiloni, ha kilottel egy tankot akkor megjelent a helyen egy kituntetes, es ha azt felvetted fejlodott a tankod, ha az ellenseg eltalalt akkor csokkent.

Space-el lehetett loni. Es a tereptargyakat (hazakat) is le lehett rombolni.

Hatha valakinek ismeros igy.

A te játékodat is megpróbáltam a GPT-4 modellel, hátha, magyarul, ahogyan leírtad :)

 

A leírás alapján úgy tűnik, hogy a "Battle City" vagy "Tank 1990" című játékra gondolsz. A Battle City egy 1985-ben kiadott tankos játék, amelyet a Namco fejlesztett és a NES konzolon jelent meg. A játékban egy tankot irányítva az ellenséges tankokat kell kilőni, miközben a bázisodat véded. A játék tere táblás rendszerben van felépítve, és lehetőség van a tereptárgyak lerombolására is.

A játékot később PC-re is portolták, és floppy lemezen is terjesztették. A leírt mechanizmusok - tankok fejlődése és az ellenséges tankok által hátrahagyott kitüntetések - illeszkednek ehhez a játékhoz. Az irányításokban is lehet hasonlóság, mivel az eredeti NES verzióban a "B" gombbal lehetett lőni, amely a PC portolás során általában a "Space" billentyűhöz lett rendelve.

 

Ezek nem hasonlítottak nekem a leírtakra, így folytattam a további hintekkel:

Ha jol emlekszem, nem 2d, hanem ilyen elforditott 45 fokos 3d szeru volt:

Ebben az esetben a leírás alapján valószínűleg az "Assault Rigs" játékra gondolsz, amely egy olyan tankos játék, amelyben az izometrikus nézetben (3D-s hatású) irányíthatjuk a tankot. Az Assault Rigs az 1996-ban jelent meg, és több platformon is elérhető volt, többek között PC-n és PlayStation-en.

A játékban irányíthatjuk az amerikai tankot és a német tankokat kell legyőzni, miközben a tereptárgyakat is lerombolhatjuk. A leírt mechanizmusok - tankok fejlődése és az ellenséges tankok által hátrahagyott kitüntetések - illeszkednek ehhez a játékhoz is. A "Space" billentyűt használhatjuk a lövéshez, és a játék támogatja a négyzet alapú térképet.

Kicsit tovább vittem, mert ez túlságosan is 3D-nek tűnt, mint inkább a te leírásodnak megfeleltethető izometrikus:

Izometrikus játékra emlékszem

Ebben az esetben az általad keresett játék valószínűleg a "Return Fire" lehet. A "Return Fire" egy izometrikus (45 fokos 3D-s hatású) nézetű tankos játék, amely 1995-ben jelent meg eredetileg 3DO Interactive Multiplayer konzolra, majd később PlayStationre és PC-re is. A játékban négyféle jármű közül választhatunk: tank, teherautó, helikopter és járműtámadó.

A játék célja, hogy az ellenséges bázisokat megtámadjuk, leromboljuk a védelmet, majd megszerezzük az ellenség zászlaját és visszavigyük a saját bázisunkra. A játékban a tankok, a tereptárgyak és az épületek is lerombolhatók. Bár a Return Fire nem csak tankokat tartalmaz, a leírás alapján ez a játék lehet a leginkább megfelelő az emlékeid alapján.

 

Ez esetben nem nyert a megtalált linkedhez képest :)

Meglehet.

Mivel szoktatok jatszani a DOS-os jatekokat.

Azert a felbontas akkoriban mas volt mint most. :D

Vagy van otthon 486-os EGA monitorral?

dosbox! ma mar van javascript-re 'forditott' valtozata is, pl. a https://playclassic.games/ is erre epit.

 

dosbox tud alapbol felskalazast nagyobb felbontasra, 2-3-4x nagyitas kulonfele algoritmusokkal (tehat nem csak linearis, hanem komolyabb, jobban kinezo is - de persze YMMV)

DosBox staging, DosBox-X, PCem, mindegyikből a legújabb verzióra érdemes rámenni. Nyilván ablakban jeleníti meg az EGA felbontást, illetve teljes képernyőre kitéve átskálázza. Játéka is válogatja, mennyire sebességérzékeny, mennyi idős játék. A kései DOS-os játékoknak (Wolfenstein 3D, Doom 1-2, Heretic, Hexen, Descent 1-2, Duke Nukem 3D, Blood, Redneck Rampage, Quake, System Shock, Tomb Raider, stb..) szinte mindnek van valami modern 32-64 bites portja, többféle OS-re, ezekkel akár 4K-ban is lehet játszani, nem kell emulátorral szenvedni. A ScummVM is elvisz rengeteg DOS-os játékot natívan.

Az először említett 3 emulátorral inkább régi játékokat éri meg játszani, 1981-1992 közöttieket. Ezeknél nem csak a felbontás fog stimmelni, de a hangot is elég jól emulálják, akár többféle hangeszköz, Adlib OPL, SB Pro, General Midi, MT-32, CMS, Tandy, PC speaker, stb., illetve le is lehet őket lassítani, ha túl gyorsan futnának.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Dosbox/ot probaltam, de nagyon kicsit ablakban nyitotta meg.

Sziasztok,

Nekem is van egy játék amit már régóta keresek és nem találok. Sárga kazettás "nintendo"-hoz volt. Oldalnézetes, Mario szerű játék volt, de a játékosnak volt egy botja (talán bot volt), amivel tudott ütögetni, mi csak "tapicskolásnak" hívtuk és tudta ugró botként is használni. Összesen ennyi emlékem van. Valakinek ismerős?

Köszi!

Szerintem ez a folyamat régen átalakult már egyébként. Mondjuk ebben az esetben az, hogy közösen ötletelünk rajta egy fun esemény, így nem gondolom, hogy minden esetben ezt a megoldást kell alkalmazni.

Off topic: Én nagyon szeretem a HUP-ot, régen sok segítséget kaptam itt, és a közösségi szerepe mai napig vitathatatlan. Azonban a világ úgy felgyorsult, hogy a növekvő igényt egyébként sem tudta volna már a HUP kiszolgálni.

Viszont egy jó társaság van itt, főleg veterán közösség ami egy nagy érték. Ez a közösségi erő - ami talán nincs is igazán kiaknázva még - nem feltétlen érhető el a nagyobb portálokon... Főleg nem a ChatGPT-vel.

Egyet értek, sőt magamon tapasztalom sokszor bizonyos közösségekben/témákban és főleg fórumokban de sokszor még IRC-szerű platformokon is, hogy már sok beszélgetés elindítását is megöli már az a tény is, hogy sokkal effektívebb egyszerűen rákeresni és kihámozni az internetről valamit. Ezen a chatgpt csak gyorsít, de nem új jelenség.

[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS

Mire erdemes feltenni DOSBOX/ot hogy mondjuk tudjak jatszani DOS/os jatekokkal a gyerekekkel?

Bármire felteheted. Nem nagy a gépigénye, elmegy mindenen, PC-n Windows, Linux, FreeBSD, MacOS, 32-64 bit, ARM SBC-ken, amit akarsz. Lehetőleg a legújabb verzió, vagy a staging-et, esetleg DosBox-X, ez utóbbi egy fork. Amit kíván a játék, többféle DosBox is fent lehet egymás mellett, külön konfigfájlokkal is lehet használni, nem ütik egymást, akár még egyidőben is elfutnak.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)