"Fizetőssé válik az egykori Vipmail, az Indamail is"

Hozzászólások

Szerkesztve: 2023. 03. 07., k – 06:32

Egyre trendibb üzleti modell, hogy évek alatt leszoktatnak valamiről, majd megvárják, hogy a skill elvesszen az organizációból, ezt követően árat emelnek. 

Az összes felhős cégnek is ez lesz a sorsa. Idővel sokkal többet fognak fizetni a felhasználók, mint a saját tulajdon után. Ekkor ez már inkabb sarc lesz, mint egy korrekt árazás. 

Régóta azt gondolom, hogy stratégiai hibát követnek el a vállalkozások azzal, hogy a pillanatnyi olcsóbb megoldást válasszák.

Tisztelettel üdvözlöm,

Dr Vér István, elsős egyetemista vagyok, zsebpénz-kiegészítéseként Internetes levelezőszervereket készítek, hogy az Interneten saját levelezése
legyen annak aki ezt igényli és saját maga kezelhesse. 

Profiknál egy Internetes levelezés 80-100 ezer forintba kerül, nálam havidíj-mentes egyszeri költségként 15 ezerbe illetve egy extrább tipus 20
ezerbe - főleg azért, mert az egyetemi ösztöndíj miatt szerencsére nem csupán ebből kell megélnem. Jelenleg 10 féle levelezőszerver közül
lehet nálam választani. Ha bármelyik megtetszik, azonnal áthelyezhető az Ön tárhelyére és azonnal müködőképes. (Amennyiben nincs
tárhelye tudok olcsót ajánlani, amelyről jó tapasztalataim vannak.) A megrendelő a logóját és az általa választott képeket, szövegeket
(egyszerű szövegszerkesztővel) beillesztheti a kiválasztott tipusba, a választott levelezőszerver-tipushoz ugyanis igen részletes írásos
Használati Utasítást szoktam mellékelni. Garanciát 2 évre vállalok.

Amit ajánlok, az egy "LEVELEZŐSZERVER 1 HÉTEN BELÜL" elnevezésű akció. Lényege, hogy a LENTI LEVELEZŐSZERVEREK EGYIKÉNEK KIVÁLASZTÁSA UTÁN PÁR
NAPIG GYAKOROLNI LEHET A KEZELÉSÉT ÉS EGY HÉTEN BELÜL A levelezoszerver MÁR mukodokepes az Ön által megjelölt
tárhelyen.

Tisztelettel kérem, hogy másféle megrendeléssel jelenleg ne is jelentkezzenek, mert sokan igénylik ezt a pár napos (egy hetes)
akciós levelezoszervert és sajnos semmi másra nem jut időm mostanában. A gyakorlás tapasztalatait egy általam kezdeményezett hosszabb telefonhívás erejéig meg szoktuk beszélni,
utána a levelezőszervert véglegesítjük, és majd csak ezután kerül sor a tárhelyre helyezésre, beüzemelésre és kifizetésre.

Spam biztos IP cím: Biztos, hogy fogtok spamet kapni, vagy biztos, hogy nincs spamlistán? Az egyik biztos, másikat előbbutóbb megszívod. :P

Amúgy Synology, mail licensz satöbbi, olyan lesz amilyen, és veszel hozzá UPS-t, meg valahogy nyáron ne 35 fokban menjen, a zinterneten meg legyen állandóan elérhető... 12 userre inkább a felhő, viszont a mentés legyen on-premise a felhőről is... Egyébként a másik 1-2 topikban ki lett vesézve a KKV-k vakrepülése.

Én nem is mondtam, hogy magadnak kell csinálni mindent, én is veszek igénybe szolgáltatásokat, bízok meg másokat adott munkák kivitelezésével. De a végeredményt magamnál tartom: az az enyém, ami a kezemben van. Egész más beülni valaki kocsijába egy fuvarra, vagy beülni egy kajára valahova, vagy egy éjszakát eltölteni egy hotelben, mint függeni ezektől a szolgáltatásoktól. Egyszer kell? Igénybe veszem. Folyton kell? Veszek saját kocsit, meg főzök magamnak, meg veszek/építek saját házat.

De a végeredményt magamnál tartom: az az enyém, ami a kezemben van.

Nem feltétlen, egyszerűen az van, hogy az IT területet kitüntetett súllyal veszed figyelembe, egyszerű selection bias. A közművek szolgáltatásai nincsenek nálad és vélhetőn backup plan sincs nálad arra, ha nem lenne áram tartósan... ugyanígy, ha nincs üzemanyag, arra se készültél fel előre. Sőt, szerintem még az ételt se magad termeled meg, pedig ezek sokkal fontosabb dolgok az életben, mint az, hogy a leveleid kinél vannak tárolva.

Van igazság abban, amit mondasz, nem is kevés.
Csak ellentétben a felhőszolgáltatóval, a közműszolgáltató nem tagadhatja meg tőlem a szolgáltatást csak úgy ukmukfukk, mert erre törvény van. Élelmiszerboltból/őstermelőből pedig van annyi, hogy bármikor legyen alternatívám máshova menni. Ezzel szemben, ha a nagy cégeknek útban lévő szolgáltatásaimat - amire a megélhetésemet építem - ezek a nagy cégek kivágatják az általam igénybe vett felhőből, a többinél meg feketelistáztatják, akkor nem sokra megyek a kötbérrel, amit a felhőszolgáltatótól fogok kapni szerződésszegésért, már ha egyáltalán kapok valamit, mert lehet, hogy beleírták a szerződésbe, hogy bármikor felmondhatnak nekem, akár indoklás nélkül is, vagy csak egyszerűen nem EU-s a cég és panaszaimmal/kártérítési igényeimmel mehetek a sóhivatalba.

Mondjuk ettől még a másik fele áll annak amit mondasz és tervbe is van véve, hogy az élelmiszer/víz/villany/fűtés kérdése házon belül legyen megoldva, de ahhoz sok péz kell...

Csak ellentétben a felhőszolgáltatóval, a közműszolgáltató nem tagadhatja meg tőlem a szolgáltatást csak úgy ukmukfukk, mert erre törvény van.

Dehogynem, simán levágnak idővel a villanyról, a telefonról, az internetről, a gázról, egyedül a víz az, ami szűkítővel alapvető jog, ha nincs a közelben közcsap.

Élelmiszerboltból/őstermelőből pedig van annyi, hogy bármikor legyen alternatívám máshova menni.

Levelezést szolgáltatókból is van bőven alternatíva.

Dehogynem, simán levágnak idővel a villanyról, a telefonról, az internetről, a gázról, egyedül a víz az, ami szűkítővel alapvető jog, ha nincs a közelben közcsap.

Nem, csak akkor, ha nem fizetek. De olyan nincs, hogy valaki besétál az ELMŰ-höz egy táska pénzzel, hogy kapcsolják nálam ki a villanyt.

Levelezést szolgáltatókból is van bőven alternatíva.

Én nem levelezésről beszéltem, hanem az általam működtetett szolgáltatásokról, amikre a megélhetésemet alapozom. Szó szerint ezt írtam:

Ezzel szemben, ha a nagy cégeknek útban lévő szolgáltatásaimat - amire a megélhetésemet építem - ezek a nagy cégek kivágatják az általam igénybe vett felhőből, a többinél meg feketelistáztatják, akkor nem sokra megyek a kötbérrel, amit a felhőszolgáltatótól fogok kapni szerződésszegésért, már ha egyáltalán kapok valamit, mert lehet, hogy beleírták a szerződésbe, hogy bármikor felmondhatnak nekem, akár indoklás nélkül is, vagy csak egyszerűen nem EU-s a cég és panaszaimmal/kártérítési igényeimmel mehetek a sóhivatalba.

Nem, csak akkor, ha nem fizetek. De olyan nincs, hogy valaki besétál az ELMŰ-höz egy táska pénzzel, hogy kapcsolják nálam ki a villanyt.

Ilyen máshol sincs.

Én nem levelezésről beszéltem, hanem az általam működtetett szolgáltatásokról, amikre a megélhetésemet alapozom.

Erre már írtam, hogy "egyszerűen az van, hogy az IT területet kitüntetett súllyal veszed figyelembe, egyszerű selection bias".

Ilyen máshol sincs.

Ahol nincs törvényi szabályozás rá? Dehogy nincs. A nagy cégek számtalan kis céget tapostak el így. A közműveket helyileg szolgáltatják, az élelmiszert is helyileg szerzed be. Tudsz a hatóságoknál feljelentést/panaszt/akármit tenni. Mit csinálsz egy amerikai székhelyű multival, ha felmondja a szerződést? Mit csinálsz, ha bele volt írva, hogy felmondhatja a szerződést indoklás nélkül?

Erre már írtam, hogy "egyszerűen az van, hogy az IT területet kitüntetett súllyal veszed figyelembe, egyszerű selection bias".

Válaszoltam is rá, hogy azért, mert ott a legnagyobb a kitettség, a többinél nem olyan egyszerű kicsinálni valakit. Ld. előző bekezdés.

Ahol nincs törvényi szabályozás rá? Dehogy nincs. A nagy cégek számtalan kis céget tapostak el így. A közműveket helyileg szolgáltatják, az élelmiszert is helyileg szerzed be. Tudsz a hatóságoknál feljelentést/panaszt/akármit tenni. Mit csinálsz egy amerikai székhelyű multival, ha felmondja a szerződést? Mit csinálsz, ha bele volt írva, hogy felmondhatja a szerződést indoklás nélkül?

Nézd, fantáziaországban valóban az van, amit épp fantáziálsz, az ellen meg nem nagyon lehet vitázni, mert nem a valóság talaján állsz.

Ez nem válasz, ez nem érv, ez személyeskedés. Egy helyi szolgáltató ellen a helyi törvényeknek megfelelően a helyi hatóságoknál el tudsz járni. Egy amerikai céggel szemben tehetetlen vagy.
Az orosz cégeket most en-bloc baszkodják ki a felhőszolgáltatók, csak mert oroszok. (Verjük le a népen a vezető hülyeségét.)
De még ha amerikai vagy is, akkor se nagyon van esélyed ellenük. Az Amazon is kirakta a Parlert a felhőjéből, csak mert Trump a Twitterről való kitiltása után átment oda. (Verjük le a szolgáltatáson, hogy ki használja.)

Tudom, most jön annak a megideologizálása, hogy ez miért nem számít, meg miért van/volt ez így rendjén. Nem én élek Fantáziaországban...

Mondjuk borítékolható volt az eredmény. Valahányszor megtalálsz, pár poszton belül már személyeskedsz, mert vitatkozni azt nem tudsz. Te döntöd el, hogy ki számít hülyének és mi számít hülyeségnek. Jó szórakozást hozzá.

Ez továbbra is fantáziaország fantáziaeseménye. Nem csak amerikai szolgáltató van, másrészt mindegyik amerikai felhőszolgáltatónak van európai cége, amivel szerződni tudsz és európai jog vonatkozik rá. Ezen túl vannak egyéb kisebb szolgáltatók.

Továbbra is az a helyzet, hogy neked, mint informatikához értő embernek, vagy egy selection bias-od a témában, pedig nem lehet egymillió kis cég mellé egy-egy informatikust tenni, hogy majd megoldja az on-premise levelezését. Ha te ilyet szolgáltatsz, akkor meg te is felhő leszel a cégek számára, akit elüthet a villamos és már nincs levelezésük.

"Mit csinálsz, ha bele volt írva, hogy felmondhatja a szerződést indoklás nélkül?"

Mivel "bele volt írva", így tudomásul veszed, mivel ezzel a feltétellel _együtt_ kötöttél velük szerződést. Egyébként minden szerződés felmondható, vagy a szerződésben rögzített, vagy a megfelelő állam jogszabályai szerint. És bizony az indoklás nélküli felmondás gyakorlatilag minden szolgáltatásnál ott van, meghatározott felmondási idővel.

 

Bármelyik szolgáltató, vagy épp a saját üzemeltetőd is bármikor "kirakhat" - a szerződésben foglalt/arra érvényes felmondási idővel.
Mivel ez a feltétel (egyoldalú felmondás esete és annak feltételei, ide értve a felmondási időt is) a szerződés megkötésekor ismert, így nem kéne, hogy váratlanul érjen. És igen, ha kritikus a számodra az adott szolgáltatás, akkor már amikor szerződsz ilyen feltételekkel, akkor legalább gondolatban összerakod a tennivalókat arra az esetre _is_, ha a szerződést akár te, akár a szolgáltató felmondja.

 

Vagy leginkább már alapból házon belül oldom meg az üzemeltetést. Arra ugyanis nem igazán lehet B-tervet csinálni, ha a felhőre alapoztam az infrastruktúráját a szolgáltatásomnak, ami útjában volt valamelyik nagy cégnek és kirakatott a jelenleg használtból és feketelistáztatott a többinél.

"a saját üzemeltetőd is bármikor "kirakhat"" - írtam, amivel arra céloztam, hogy az üzemeltetést végző szaki is felmondhat bármikor, és ha ügyes, és van még bőven szabadsága, akkor csak néhány napot kapsz a felmondása után arra, hogy valakinek átadasd vele a feladatait.

A "kirakatott egy nagy cég valahonnan" az eléggé kemény mondás, az enyhénél komolyabb paranoia erősen gyanús nekem... Ha _nincs_ B-terved arra, hogy a számodra _kritikus_ szolgáltatás kiesése/megszűnése esetén mint fogsz csinálni, akkor nagyon nem kéne üzleti vállalkozásba fognod.
 

az üzemeltetést végző szaki is felmondhat bármikor

Ha van saját infrastruktúrám, akkor az én vagyok, magamnak meg nem mondok fel.

az enyhénél komolyabb paranoia erősen gyanús nekem

Ez csak egészséges paranoia. https://en.wikipedia.org/?redirect=no&title=Only_the_Paranoid_Survive Fentebb linkeltem példákat. És attól, hogy üldözési mániája van valakinek, attól még üldözhetik.

Ha _nincs_ B-terved arra, hogy a számodra _kritikus_ szolgáltatás kiesése/megszűnése esetén mint fogsz csinálni, akkor nagyon nem kéne üzleti vállalkozásba fognod.

Vagy már az A-terv is az, hogy házon belül oldom meg.

Mondom: szalmabábcséplés. Ennyi tellik tőled. Én nem azt mondtam, hogy minden ami másnak a számítógépe, az felhő, hanem azt, hogy olyan nincs, hogy felhő, csak mások számítógépe. A haverban megbízok. Nem fog kirakni. Egy helyi kis informatikai cégben ha nem is bízok meg, de fel tudok ellenük lépni, ha ki akarna velem baszni. Egy nagy felhőszolgáltatóval szemben esélyem sincs. De mindegy, csépeld a szalmabábjaidat, adogass szavakat a számba, személyeskedj...védd a vallásodat húsz körömmel.

Mondom: szalmabábcséplés. Ennyi tellik tőled.

Nem tudom eldönteni, hogy tényleg nem érted vagy játszod, hogy nem érted.

Én nem azt mondtam, hogy minden ami másnak a számítógépe, az felhő, hanem azt, hogy olyan nincs, hogy felhő, csak mások számítógépe.

Én azt mondom, hogy semmi különbség nincs a felhő és a haverod számítógépe között. Mind a kettő másvalaki számítógépe. Te gondolod, hogy a felhő valami különösen más.

A haverban megbízok. Nem fog kirakni.

Á, tehát a felhő az olyan valaki más számítógépe, akiben nem bízol? Ha haverodat kiteszik vagy egyszerűen ellopják a szerverét, akkor mi lesz a dolgaiddal?

Egy helyi kis informatikai cégben ha nem is bízok meg, de fel tudok ellenük lépni, ha ki akarna velem baszni.

Pont ugyanannyira tudsz fellépni, mint bármi más felhő szolgáltatás esetén. A felhő nem azt jelenti, hogy nagy multi, a felhő egyszerűen másvalaki számítógépe. Neked akkor nem a felhővel van bajod, hanem a nagy cégekkel? Miért nem ezt mondod?

Egy nagy felhőszolgáltatóval szemben esélyem sincs. De mindegy, csépeld a szalmabábjaidat, adogass szavakat a számba, személyeskedj...védd a vallásodat húsz körömmel.

Na, kezdődik a személyeskedés.

Én azt mondom, hogy semmi különbség nincs a felhő és a haverod számítógépe között.

Elég szomorú, ha ezt így gondolod.

Te gondolod, hogy a felhő valami különösen más.

A felhő abban más, hogy arra alapozni az azt jelenti, hogy egy megacorp kezébe nyomod a számodra kritikus adataidat és kiszolgáltatod magad neki.

Ha haverodat kiteszik

Honnan? O_O A saját szerveréről?

vagy egyszerűen ellopják a szerverét, akkor mi lesz a dolgaiddal?

Vesz egy másikat, beüzemeli és van backup. A helyem ugyanúgy meglesz rajta, nem úgy, mintha a felhőből kizárnak.

Pont ugyanannyira tudsz fellépni, mint bármi más felhő szolgáltatás esetén.

Aha...mert van annyi pénzem, vagy mert tudok jogi keresetet benyújtani Amerikában...a Parler is milyen sikeresen perelte szét az Amazont, ugye? Pedig az is egy amcsi cég.

A felhő nem azt jelenti, hogy nagy multi, a felhő egyszerűen másvalaki számítógépe.

A felhő az egy nagy adatpark. Akkora, amekkora csak nagy cégeknek van. És egyben egy buzzword is. Meg szent tehén is.

Miért nem ezt mondod?

Már a legelején mondtam és utána többször is. "Nem tudom eldönteni, hogy tényleg nem érted vagy játszod, hogy nem érted."

Na, kezdődik a személyeskedés.

Kezdődik? Azt te kezdted már bőven fentebb. Mindenre megválaszoltam már, amit kérdeztél, de vagy kiforgatod, vagy simán úgy csinálsz, mint ha nem azt mondtam volna, amit mondtam. Unom. Ez nem beszélgetés, nem vita, hanem vagy vallási butthurt-öt kaptál, vagy csak megint engem próbálsz cseszegetni, ahogy szoktad. Úgyhogy tényleg befejeztem.

A felhő abban más, hogy arra alapozni az azt jelenti, hogy egy megacorp kezébe nyomod a számodra kritikus adataidat és kiszolgáltatod magad neki.

Akkor az én szolgáltatásom nem felhő? Nem vagyok megacorp, mégis felhős szolgáltatást nyújtok.

Honnan? O_O A saját szerveréről?

Saját szerverterme van, saját internet szolgáltatással, saját IP tartománnyal? Kevéssé hiszem, ha az aláírásodban szereplő szolgáltatásról van szó, akkor az a Deninet-en keresztüli szolgáltatás, amely cég a Victor Hugó szervertermében bérel helyet és IP-t. Ez a lánc bármikor kirakhatja bármelyik lentebbi láncszemét végül veled együtt.

Vesz egy másikat, beüzemeli és van backup. A helyem ugyanúgy meglesz rajta, nem úgy, mintha a felhőből kizárnak.

Felhőből is mehetsz más felhőbe.

Aha...mert van annyi pénzem, vagy mert tudok jogi keresetet benyújtani Amerikában...a Parler is milyen sikeresen perelte szét az Amazont, ugye? Pedig az is egy amcsi cég.

A Parler konkrétan megsértett szerződéses pontokat. Nem azért nem pereltek, mert nem volt pénzük, hanem azért, mert vesztettek volna és ezt tudták.

A felhő az egy nagy adatpark. Akkora, amekkora csak nagy cégeknek van. És egyben egy buzzword is. Meg szent tehén is.

Szerintem neked fogalmad nincs arról, hogy mi a felhő... :D

Kezdődik? Azt te kezdted már bőven fentebb.

Á, tehát nemcsak arról nincs fogalmad, hogy mi a felhő, arról sincs, hogy mi a személyeskedés. Alakul, szokás szerint.

A "haverod" milyen, jogilag érvényesíthető vállalást tett a weboldalad hostolására? Mi van, ha egyik nap azt mondja, hogy holnap indul Indiába szerzetesnek, és ma este lekapcsolja a francba a gépeket, és ennyi volt?

A "nem fog kirakni" _neked_ megfelelő lehet, de gondolom nem a core business-t adó szolgáltatás a weboldalad, mert üzleti működést ilyesmire alapozni... Több, mint bátorság, bőven a botorság szintje... 

"Egy helyi kis informatikai cégben ha nem is bízok meg, de fel tudok ellenük lépni, ha ki akarna velem baszni." - Aha, persze... A helyi cég főnökével összebalhézol, bíróságra viszed a dolgot... Szerinted az ő kapcsolati hálójából hányan fognak veled (mint balhézós ügyféllel) szóba állni?

Akkor így jártam, de ez egy hobbi weboldal, nem "core business-t adó szolgáltatás". Ha üzlet lenne, lenne saját fizikai szerverem, saját helyen.

A helyi cég főnökének kapcsolati hálója hol érdekel engem? Egy kis cég kapcsolati hálója nem terjed ki az egész országra...

Folytatom. :) Ha saját fizikai szerver, akkor minimum van rá 24/7-es vagy NBD garid, esetleg hidegtartalék, hogy a clusterről ne is beszéljünk, ugyanez az internet kapcsolattal. Vajon megéri-e az extrém befektetést egy ilyen, vagy jobb kihelyezni felhőbe, egyszerűbb tárhelyszolgáltatóhoz ÉS (ez nagyon fontos) rendszeres saját mentést készíteni több helyre, amiből egy természetesen saját telephely.

Ha fontos, hogy ne vehessék el azt, ami a tiéd, akkor az befektetést igényel. Különben úgy járhatsz, mint a Parler, hogy hiába perelsz, mert nem sértettél sem törvényt, sem szerződést, de mégis kivágtak, mert útban voltál a hatalomnak, a bíró meg "cseppet sem volt elfogult", így szerinte rendben volt. (Mert ellentétben a fent állított valótlansággal, a Parler bizony perelt és nem sértett semmilyen törvényt, sem szerződést, csak az Amazon közölte, hogy a júzerek erőszakos tartalmat oszttottak meg rajta, úgyhogy pápá. Miközben a szintén az Amazonnál hosztolt Twitteren nyugodtan lehet olyan erőszakos, vagy erőszakra buzdító tartalmat megosztani (BLM, stb.), ami nem az Establishment érdekeit sérti.) Így lehet jogot érvényesíteni egy nagy multival szemben: sehogy.

És nem kell, hogy politikai töltete legyen a dolognak. Elég, ha csak kicsiként éppen feltörnél, működik a szolgáltatásod, eladni nem akarod, szipkázod el a felhasználókat a nagyok elől és már intézik is, hogy repülj. Mindenhonnan.

Kérdezném, hogy te direkt lovagolsz a levelezésen, miközben direkt leírtam, hogy nem levelezés, nem Mari néni leveleiről beszélek, hanem arról, amikor egy kis cég üzemeltet valamilyen informatikai szolgáltatást (nem levelezést), ebből él a cég és ennek a szolgáltatásnak az infrastruktúrája az, ami kritikus és taccsrateszi a céget, ha a felhőre alapozzák és a nagyok kigolyózzák onnan...de tudom, hogy direkt csinálod. Érvek elfogytak megint, marad a szalmabábcséplés és a személyeskedés. Űzzed mással.

Aki egyébként informatikai vállalkozást üzemeltet az csak ért már annyira hozzá, hogy üzemeltessen egy szervert az irodájában/telephelyén és nem a kamrában.

Kérdezném, hogy te direkt lovagolsz a levelezésen, miközben direkt leírtam, hogy nem levelezés, nem Mari néni leveleiről beszélek, hanem arról, amikor egy kis cég üzemeltet valamilyen informatikai szolgáltatást (nem levelezést), ebből él a cég és ennek a szolgáltatásnak az infrastruktúrája az, ami kritikus és taccsrateszi a céget, ha a felhőre alapozzák és a nagyok kigolyózzák onnan...de tudom, hogy direkt csinálod.

Az egész téma a levelezésről szól, de akkor ne legyen levelezés... a cégek igen jelentős része nem informatikai szolgáltatásból él, az informatikai szolgáltatásra pusztán annyira van szüksége a működéséhez, mint például a budipapírra vagy irodai székre. Budipapírt és széket tudnak venni a boltban, informatikust jellemzően nem. Ha pedig megbíznak egy informatikai céget, az pont olyan, mint a felhő: másvalaki számítógépe.

Aki egyébként informatikai vállalkozást üzemeltet az csak ért már annyira hozzá, hogy üzemeltessen egy szervert az irodájában/telephelyén és nem a kamrában.

Nem az informatikai vállalkozásokról van szó, továbbra is egyszerűen az van, hogy az IT területet kitüntetett súllyal veszed figyelembe, ami egy selection bias. A cégek túlnyomó többsége nem informatikai vállalkozás, nekik mi a javaslatod, ami nem másvalaki számítógépe?

Volna egy kérdésem. Te egyszer azt mondtad nekem, hogy

aki gyermekded módon azzal próbál lealázni egy céget/terméket, vagy azzal próbálja a nemtetszését kifejezni, hogy kisbetűvel, szándékosan elferdítve írja, az számomra egy amőba szintjét picit meghaladó értelemmel bíró véglény. maximum.

majd erre feltett kérdésemre azt válaszoltad, hogy

"azért, mert valaki kiforgatva írja le egy pénzéhes multi nevét, már véglénynek minősül" - részemről annak.

Ha ezt így gondolod, hogy ha valaki kiforgatva írja le egy multi nevét, akkor véglénynek minősül, akkor te miért hívod "foslának" a Teslát? Kisbetűvel, szándékosan elferdítve írod egy cég/termék nevét: pontosan azt csináltad, ami cselekedetért engem levéglényeztél. Ez hogy jött ki? Vagy neked szabad, csak nekem nem?

hát pedig én nem fogok whitelistelni random oldalakat, hogy ott megengedjem a https nélküli böngészést.

Miért érzed jó és hasznos megoldásnak letiltani a http-t?

bárhol ingyen elérhető a cert

Pont ezért faszság bármit értelmeset várni attól, hogy van cert. Ennyi erővel letilthatnád az összes nem EV certet, annak legalább lenne értelme.

Milyen jó is az, amikor esetleg a te weboldaladról kiszolgált tartalomba rondít bele valami rosszarcú, és adott kliensnek totál más tartalmat tol oda, mint ami tőled elindult... Vagy akár hozzád el sem ér a kérés, hanem más válaszolja meg a te szervered helyett... Egy DV certnél legalább azt lehet tudni, hogy a tartalom út közben nem változott meg, és a túloldal nevéből feloldható IP-címmel beszélgetsz, mert neki lett kiadva a DV-s cert. SSL nélkül, vagy self signed cert használata során ezek egyikére sincs semmi garancia.

Egy DV certnél legalább azt lehet tudni, hogy a tartalom út közben nem változott meg, és a túloldal nevéből feloldható IP-címmel beszélgetsz, mert neki lett kiadva a DV-s cert

Nem, ez ellen nem véd. Akkor hasznos, ha konkrétan titkosított adatforgalom kell. Egyébként sok hozzáadott értéke nincs, sőt, hamis biztonságérzetet okoz.

Ez a dilemma (sajnos?) csak a már működő cégeknél létezik. Startupként amikor felmerül a kérdés, hogy havi néhány pizza árából lehet üzemeltetni az MVP-t, vagy már az ötletszakaszban befektetőt kell keresni, hogy legyen pénz hardverre, akkor azért nehéz nem a pillanatnyi olcsóbb megoldást választani.

Az már más kérdés, hogy a két véglet között van egy olyan opció is, hogy cloud-agnostic megoldásokban gondolkozol. Ha van pénz, akkor 2-3 szolgáltatónál is kialakítani a működő infrát, ha nincs pénz, mert annyira az elején vagy, akkor legalább papíron. Én hobbiprojekteknél is megnézem, hogy ha túl nagy effort lenne egy migráció két szolgáltató között, akkor nem jó az architektúra. 

"Ha van pénz, akkor 2-3 szolgáltatónál is kialakítani a működő infrát"

Aztán ettől úgy elszállnak a költségek, hogy akár on-prem is meg lehetne csinálni.

A másik az, hogy valahogy senki sem pánikol így, amikor beleugrik egy MS/Ora/SAP ökoszisztémába. Kurva sokra mész vele, hogy meg van helyben az adat, ha éppen ugyanúgy a világ pénze elmigrálni a platformról.

Aztán ettől úgy elszállnak a költségek, hogy akár on-prem is meg lehetne csinálni.

Csak akkor még mindig ott vagy, hogy megvan az on-prem infra, kéne belőle még egy példány, legyen BCP, stb.

Vagy másképp megközelítve: jelentősen drágább kialakítani egy szolgáltatást két lábon két különböző cloud providernél szétosztva, mintha ugyanannál lenne, két különböző régióban? (Ér beleszámolni a kockázatok várható értékének változását is. :))

Nekem az a megérzésem, hogy jelentősen drágább:

- tágabb tudással rendelkező humán erőforrásra van szükség

- A szolgáltatások jó része nem lesz elérhető, mert nem található meg mindkét cloud providernél (ne csak IaaS-ban gondolkozz!!)

- a Data out költségek is jelentősek tudnak lenni ebben az esetben.

Persze, én is azt modndom, hogy legyen egy jó és naprakész exit stratégiád.

De most akkor egy kérdés: te láttál már ilyen exit stratégiát azoknál a cégeknél amelyek mondjuk Microsoft/Oracle/SAP stb termékeket használnak? Ha igen, mennyire volt gyakori? Mi van, ha ezek a vendorok úgy döntönek, hogy holnaptól 10x annyiért adnak mindent?

Megválaszolva a kérdést, azért nem, mert nyilván nem hülyék a fentebb említett vendorok, hogy össze rúgják a port az ügyfeleikkel egy ilyen húzással. Kérdés, hogy a cloud providerekről miért feltételezzük reflexből ezt?

Kérdés, hogy a cloud providerekről miért feltételezzük reflexből ezt?

Nem feltételezek semmi ilyesmit, szerintem a cloud jó dolog, de ott is volt már leállás azért. Ha fontos szolgáltatásról van szó, nem szégyen több lábon állni.

Nekem az a megérzésem, hogy jelentősen drágább:

De ne az egylábas cloud árát hasonlítgasd a kétlábassal, mert ja, úgy tényleg drága, hanem mondjuk azt, hogy 2 cloud mennyivel drágább, mint 1 onprem, 1 offsite.

- A szolgáltatások jó része nem lesz elérhető, mert nem található meg mindkét cloud providernél (ne csak IaaS-ban gondolkozz!!)

A cloud agnostic tervezés nem azt jelenti, hogy betolunk IaaS-ba mindent. :)

Már láttam olyan projektet, ahol egy átalakuló cloud workload miatt utólag kellett volna újragondolni a rendszert, százmilliós nagyságrendű költségek mellett. Ezek a kockázatok, ha nem is szüntethetőek meg teljesen, de egy kis előretervezéssel minimalizálhatóak.

"Nem feltételezek semmi ilyesmit, szerintem a cloud jó dolog, de ott is volt már leállás azért. Ha fontos szolgáltatásról van szó, nem szégyen több lábon állni."

Itt sosem a leállásról szól a félelem, hanem a vendor lockintől való félelemtől. Rendelkezésre állásban talán kb 10 éve verhetetlen a cloud. Nyilván ők ebből élnek, sokkal jobban csinálják mint szinte bárki on-prem meg tudná.

"A cloud agnostic tervezés nem azt jelenti, hogy betolunk IaaS-ba mindent. :)"

Kicsit mesélhetnél erről, mert ez nagyon érdekel. (nem irónia) Hogy lesz pl DynamoDB vagy SQS Azure-ben? Én ezt a cloud agnosticat olyan buzzwordnek érzem, amivel a felső maangementet lehet nyugtatgani, hogy nincs itt vendor lock-in. Csak aztán a nap végén annyiba kerül, és olyan kompromisszumokkal jár, amit senki szeretne felvállalni. Én halllottam olyan nagy (nem magyar viszonylatban nagy) pénzügyi cégről, ami elég hamar elvetette ezt a megoldást, és azóta is elégedett AWS felhasználó.

Az megint egy másik téma, hogy nemzetbiztonságilag kritikus infrastruktúrát szabad-e amerikai tulajdonú cloud providernél tartani. Erre én is azt mondom, hogy kemény dió, és nagyon jó exit stratégia és kockázatelemzés szükséges.

Az megint egy másik téma, hogy nemzetbiztonságilag kritikus infrastruktúrát szabad-e amerikai tulajdonú cloud providernél tartani.

Erre van a Kormányzati Felhő, igen olcsó, csak 20 milliárd volt... de szerintem ez nem felhő, csak köd, ami eltakar... végülis vízpára mind a kettő. :D

Itt sosem a leállásról szól a félelem, hanem a vendor lockintől való félelemtől.

Valójában senki nem tudja, mi a félelem pontos tárgya. Valaki attól fél, hogy egyszer csak árat emelnek, valaki attól, hogy a konkurencia (vagy az NSA) lenyúlja az adatait, valaki attól, mi van, ha kiteszik a szűrét, stb. Ezekre mind van megoldás, csak mindegyikre más. :)

Kicsit mesélhetnél erről, mert ez nagyon érdekel. (nem irónia)

Csodát ne várj tőle, nem silver bullet, kicsit tényleg buzzword. :) Több konténerizáció, tervezés, microservice, API, stb., kevesebb kulcsrakész cloud workload. Olcsóbb/egyszerűbb nem lesz tőle a delivery, az biztos. Az segít, ha van egy egészséges kockázatértékelési képesség a cégnél, nem biztos, hogy egy potenciálisan soha be nem következő esemény miatt elfüstöltök dollármilliókat, csak hogy egy feature flaggel át lehessen borítani a teljes céget AWS-ről Azure-re.

https://codersociety.com/blog/articles/cloud-agnostic

Régóta azt gondolom, hogy stratégiai hibát követnek el a vállalkozások azzal, hogy a pillanatnyi olcsóbb megoldást válasszák.

Nem pillanatnyilag olcsóbb, hanem nagy általánosságban valóban olcsóbb. On-premise ugyanezt megvalósítani nem ingyen van, az ezzel foglalkozó alkalmazott nem ingyen van. Akkor sincs ingyen, ha épp ráér ilyesmire, mert másra is ráérhetne.

Semmivel se másabb megvenni a levelezést, mint szolgáltatást egy szolgáltatótól, mint egy doboz csavart a csavarboltból. Mégse jön senki azzal, hogy csavart venni a csavarboltból pillanatnyilag olcsóbb megoldás és sokkal jobb lenne, ha mindenki maga gyártaná a csavarokat.

btw, múltkor volt róla szó, mi a gond a freemaillel. Nos: jött egy levél az egyik fiókomba, hogy váltsak jelszót, mert gyenge vagy etc.
Ok, webes felület, belépek, jelszót váltok - és két napja ez a jelszó a webes felületen, míg POP3-on auth failed.

http://www.micros~1
Rekurzió: lásd rekurzió.

OMG! Mi jöhet ezután? Fizetős iWiW? :D