Teams Linuxon, meeting megnyitási probléma

Sziasztok!

"Sikerült" befrissítenem a Teams-et Debian alatt, és azóta a program fut ugyan, tudok indítani meetinget, de nem tudom megnyitni benne a mások által indítottakat.
Alapvetően eddig működött úgy, hogy böngészőből xdg-open-en keresztül felhozta az alkalmazást, most böngészőt indítana itt is és kb. megpróbál webes felületen bejelentkezni.

Sajnos nem tudom a működő változat verziószámát vagy elérhetőségét - a saját repositoryjuk csak az előző változatot tartalmazza, amivel ugyanez a tapasztalat.

Nem hiszem el, hogy egy programban nincs opció a saját grafikus felületén átadni egy, a működéséhez kapcsolódó viszonylag alap információt...
...ha paraméterként adom át neki a https linket, az sem hatja meg...
Én vagyok vak, vagy tényleg nincs beviteli lehetőség erre a "jelentéktelen" információra?

Minden segítséget előre is köszönök.

Hozzászólások

ha paraméterként adom át neki a https linket, az sem hatja meg

Én vagyok vak, vagy tényleg nincs beviteli lehetőség erre a "jelentéktelen" információra?

Bocsánat, melyik információt próbálod bevinni? A konkrét meetinget, amihez csatlakoznál?

Én azt szoktam csinálni, hogy Teams-en belül megnyitom a naptárat és ott kattintok a Join gombra.

Mondjuk nálam a böngészőből indítás is jobbára menni szokott.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Nálunk a cégnél van Teams, Exchange Outlook, de az, hogy a naptár Teamsben látszódna, nekem új. Eddig csak olyan volt, hogy az Outlook naptárban ha egy esemény Teams meeting, akkor van egy plusz ikon, hogy "Megnyitás Teamsben".

Hol lehet bekapcsolni ezt, hogy ez visszafele is működjön? Azaz hogy Teamsben látszódjanak a naptár események?

Most kapásból meg nem mondom már, hogy hol kellett nekem anno ezzel szórakoznom, de az biztos, hogy csak olyan felhasználóval ment, akihez tartozott rendes Exchange (O365) licensz. Hirtelen ezeket találtam, amikre érdemes lehet ránézni, ha ilyet akarsz:

Mondjuk, ha céges a setup, és alapból nem látszik, akkor lehet, hogy külön le van tiltva.

Ezt nem tudtam.

Csak az utolsó 2 projekten használtam Teams-et, ez összes 3 céget jelent, és mindháromnál volt naptár. Nem gondoltam, hogy van olyan hely, ahol nincs.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Nem tudom... nagyon jó, ha van böngészőben használható verziója, de azért a desktop megoldást ne nyírják ki...

Egyébként használtam böngészőből, működött, de sokkal erőforrás-igényesebbnek tűnt, arról nem beszélve, hogy adott esetben használnám a böngészőt megbeszélés közben, és egy másik ablakban futtatott erőforrás-igényes webes megoldással együtt azért nem feltétlen ideális ez a felállás...

" de azért a desktop megoldást ne nyírják ki..."
De ki fogják nyírni ezt Linuxon. A webes megoldás már most jobb, mint a desktop Linuxos.

Amúgy a desktop Teams is böngészőben fut ám (egy Electron az egész), csak régi a runtime, nem tud mindent, mint amit a legújabb Edge/Chrome. Ugyanúgy böngészős erőforrászabáló, mintha böngészőből nyitnád meg.

> A webes megoldás már most jobb, mint a desktop Linuxos.

Ez sajnos igy ebben a formaban nem igaz. Ha belulrol vagy, mint Teams felhasznalo, akkor el tudom kepzelni, hogy talan jobb, de ha kulso meghivott vagy, akkor egy remalom, eleve, csak a meeting linkjebol tudod elinditani a konkret meetet, a chat limitalt, es nem is mukodik jol, ugyanakkor nem tudsz kijutni az adott meeting "Teams"-es feluletere, ahol elerheto lenne az adott meet chatja szelesebb formatumban.

Ugyanezek a mostani Teams "Preview" appban mukodnek. 

Blog | @hron84

valahol egy üzemeltetőmaci most mérgesen toppant a lábával 

via @snq-

Nekünk az előző ügyfélnél biztonsági okokból letiltották a vastag klienseket és mindent web appból kellett volna használni. Külön kellett 3 havonta kérvényezni, hogy bizonyos programokat, pl. Teams, használhassunk.

És mi azért kértük, mert a webes megoldás nem nyújtotta az összes funkciót. Már nem emlékszem, mert régóta nem használtam a webes verziót, de olyanok rémlenek, hogy a weben nem lehetett talán 9 résztvevő kamerájánál többet látni egyszerre, meg mintha a képernyő megosztással is lett volna valami.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Az aktuális verzióval nincs tapasztalatom. Kb. Másfél éve használtam a Linuxos desktop appot utoljára.

Az új laptopomon Linux alatt nem támogatott a webcam, így munkaidőben általában Windows-t futtatok rajta.

Nem használok naptár szolgáltatást, ezért nem is próbáltam beállítani Teams-en...

Ezt hogy érted? A cég, akiknek a meetingjére be akarsz csatlakozni, nem teszik a meetinget be a naptárba? Vagy ők beleteszik, csak te nem nézed a naptárat sosem?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

A cég, akiknek a meetingjére be akarsz csatlakozni, nem teszik a meetinget be a naptárba? Vagy ők beleteszik, csak te nem nézed a naptárat sosem?

Ha kapsz egy linket, hogy ezen át csatlakozhatsz, a link nyit egy weboldalt, a weboldalon a gomb nem működik, ami nyitná a telepített Teams programot, akkor hol kerül a naptárba a meeting? Nekem például üres a naptár.

Ha csak egy join linket kapsz, akkor nem tudom.

Amit én látok, az az, hogy jön egy meeting meghívó, amit elfogadok = bekerül a naptáramba. A meeting-en belül van a join, vagy join online vagy hasonló gomb/link.

Azt nem tudom, hogy pontosan mi van mögötte, de felhasználóként ez úgy működik, hogy amikor én akarok egy Teams meetinget, akkor az Outlookban (akár webes akár desktop alkalmazás) létrehozok egy új meetinget a naptárban, kiválasztom, hogy kik lesznek meghívva, és kiválasztom, hogy ez egy Teams meeting. Ilyenkor létrejön a Teams link, és amikor elküldöm az egészet, akkor a meeting requestet kapja meg mindenki email formában + benne van mindenkinek az Outlook ÉS a Teams naptárában a meeting, egyelőre elfogadatlan állapotban.

Azt el tudnám képzelni, hogy valaki létrehoz egy meetinget, kiválasztja, hogy ez egy Teams meeting, de valamiért téged nem hív meg, csak copy paste módon elküldi neked a Join linket. Nem értem, hogy miért tenne valaki így, de elképzelhető, hogy van valami olyan limitáció, hogy pl. cégen kívüli email címet nem lehet meghívni policy miatt. Vagy csak rossz szokás.

Illetve azt nem tudom, van-e lehetőség úgy Teams hívás linket generálni, hogy nem meetinget készít az ember, hanem csak direktben valahogy egy join linket. Nem tűnt fel lehetőség erre, de mondjuk nem is kerestem. És persze ugyanúgy, mint az előzőnél, nem tudom, miért így csinálná valaki a naptárban meeting létrehozása helyett.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Teljesen más szemszögből nézed, te egy Microsoft 365 szervezet tagjaként használod a Teamset. Van, amikor viszont külsős valaki, és neki küldesz meghívót, olyan helyre, ahol nem is használnak Microsoft 365-öt. Neki nincs naptára (hiszen nincs is Microsoft accountja), totál más a felhasználói élmény.

És ez ilyenkor hogyan működik?

Van a cég, alkalmazottjuk akárki@cég email címmel létrehozza a meetinget, és elküldi a join linket a külsősnek, akinek pl. külsős@gmail.com a címe?

Én ugyan külsős vagyok, de nekem eddig jellemzően minden ügyfél csinált céges email címet, és a meghívókat oda küldték, nem a magán emailcímemre.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Igen, pontosan úgy működik, ahogy leírtad. És az e-mailben benne lesz a megbeszélés linkje. Nem is arról van szó, hogy magán e-mail címre megy a céges levelezés neked, mint alkalmazottnak.
Hanem arról, amit már leírtam máshol: XY Kft. meghívja UV. Kft. alkalmazottját (partnercég, beszállító, ügyfél, whatever) a megbeszélésbe, és UV. Kft.nek nincs Microsoft 365-je (mert Google-je van neki, IBM Lotusa van neki, bármije van neki).

 

Vagy te nem szoktál olyan megbeszéléseken részt venni, ahogy partnercéggel tárgyaltok?

Van a cég, alkalmazottjuk akárki@cég email címmel létrehozza a meetinget, és elküldi a join linket a külsősnek, akinek pl. külsős@gmail.com a címe?

Ilyesmi, igen.

Én ugyan külsős vagyok, de nekem eddig jellemzően minden ügyfél csinált céges email címet, és a meghívókat oda küldték, nem a magán emailcímemre.

Te egyszerre általában hány cégnek dolgozol? Illetve, minden külső cég összes szóba jöhető embere kap céges email címet attól a cégtől, ahol dolgozik és akkor minden cégnek van n x m darab email címe? Tehát, van egy olyan cég, amely egy ügyviteli szoftvert fejleszt, van az országban 526 ügyfél cége és 21 dolgozó van a cégnél, akik ezekkel az ügyfelekkel tartják a kapcsolatot. Kell-e 526 ügyfél cégnél mind a 21 embernek email cím, csak azért, hogy be tudjanak csatlakozni egy online megbeszélésre, amit egy ügyfél cég hív össze? Vagy fordítva, ez a cég vegye fel az összes ügyfelének összes szóba jöhető dolgozóját, hogy be tudjanak csatlakozni egy online megbeszélésre? Életszerű-e, hogy minden cég felveszi az összes ilyen cég összes szóba jöhető dolgozóját a saját rendszerébe, csak, hogy adott esetben be tudjanak csatlakozni egy online megbeszélésre?

Te egyszerre általában hány cégnek dolgozol?

Egyszerre kb. 2-6 különböző cégnél van általában céges email-em, ha így értetted a kérdést.

Illetve, minden külső cég összes szóba jöhető embere kap céges email címet attól a cégtől, ahol dolgozik

Nem tudom, hogy hogyan csinálják. Gondolom nem feltétlenül kell minden külső cég emberének céges emailt készíteniük. Ha megbíznak valami céget, hogy vágják le a füvet, akkor nem fognak a kertésznek céges email címet csinálni. De nem is hívják be se Teams call-ba, se nem küldenek nekik céges belső anyagokat.

Biztos lehet máshogy is csinálni, ahogy mondtam, ez a második projektem, ahol Teams van egyáltalán. Az, hogy nem láttam más megközelítést még, az nem jelenti azt, hogy nincs is. Ezeknél a cégeknél olyan Teams callba, amiben én is részt vettem, nem hívtak be olyan résztvevőt, akinek nem volt céges email címe. Ugyanígy olyan emailt se kaptam/küldtem, amiben cégen kívüli email cím szerepelt. Pedig az azért tuti, hogy email-t szoktak küldeni/kapni cégen kívülről/kívülre. Csak nem azon a területen, amire rálátásom van. Az, hogy nekem céges emailt készítenek, az kb. minden egyes ügyfélnél jellemző volt. Az ügyfelek kb. felénél szoktak céges laptopot is adni, hogy ne a sajátommal lógjak az ő hálózatukon. Természetesen a céges laptopjukat is az ő rendszerükbe regisztrált felhasználóval használom.

A mostani ügyfél ilyen szempontból pont kivétel. Jelenleg két céges MS accountom van, de a saját laptopomat használom. Az ügyfél irodájában még a Wifire se tudok csatlakozni vele, hanem a saját mobilnetemen át csinálok mindent. Elég gáz így, mert pl. ha lejár a jelszavam, nem tudom megváltoztatni, mert nem férek hozzá az intranethez, hanem el kell mennem az informatikusokhoz, akik megváltoztatják nekem.
Egyébként eléggé zavar is, hogy két MS accountom van, mert a Teams desktop app egyszerre csak egybe tud bejelentkezni, és ha a másikban ír rám valaki, azt csak akkor látom, ha épp egy böngészőben is fut egy Teams a második accounttal.

Kell-e 526 ügyfél cégnél mind a 21 embernek email cím, csak azért, hogy be tudjanak csatlakozni egy online megbeszélésre

Egyébként nem emlékszem arra, hogy azt írtam volna, hogy mindenkinek kell céges email cím. Én annyit írtam, hogy a meeting invite-ban van a join link. Az nem volt feltétel, hogy csak belső email címeket hívjanak meg a meetingre.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ha megbíznak valami céget, hogy vágják le a füvet, akkor nem fognak a kertésznek céges email címet csinálni. De nem is hívják be se Teams call-ba, se nem küldenek nekik céges belső anyagokat.

Miért ne beszélhetnének online erről? Elvileg az online meeting semmivel se több, mint egy telefonhívás. Céges telefont se kell adni mindenkinek, akivel beszélni akarnak.

Ezeknél a cégeknél olyan Teams callba, amiben én is részt vettem, nem hívtak be olyan résztvevőt, akinek nem volt céges email címe. Ugyanígy olyan emailt se kaptam/küldtem, amiben cégen kívüli email cím szerepelt.

Én meg rendszeresen kapok olyan online invitációt cégektől, hogy nincs céges email címem. Teljesen felesleges is lenne, és egyedül Teams esetén vannak ezzel problémáim, mintha erről a Microsoft valahogy elfeledkezett volna.

Mondok más példát: online interjút tartanak jelölteknek, csak nem jutunk oda, hogy nekik is kell adni céges email címet, csak azért, hogy a cégnél eldönthessék, hogy felvegyék-e őket?

Én annyit írtam, hogy a meeting invite-ban van a join link.

Igen, van. Amivel semmit nem tudok kezdeni a telepített Teams esetén.

Ha csak egy join linket kapsz, akkor nem tudom.

Úgy látom, hogy ezt az ágat a Microsoft nem dolgozta ki részletesen... :D

Amit én látok, az az, hogy jön egy meeting meghívó, amit elfogadok = bekerül a naptáramba. A meeting-en belül van a join, vagy join online vagy hasonló gomb/link.

Ahja, de a naptáram egy Google Calendar.

Ilyenkor létrejön a Teams link, és amikor elküldöm az egészet, akkor a meeting requestet kapja meg mindenki email formában + benne van mindenkinek az Outlook ÉS a Teams naptárában a meeting, egyelőre elfogadatlan állapotban.

Ha szervezeten kívülre küldöd a linket, akkor nem kerül bele az Outlook és Teams naptárba, merthogy a címzettnek nincs olyanja. A levélben jön egy azonosító és egy hitelesítő kód, amit nem tudsz beírni sehova, mert nincs rá UI. Vagy nem találtam meg.

Ha szervezeten kívülre küldöd a linket, akkor nem kerül bele az Outlook és Teams naptárba, merthogy a címzettnek nincs olyanja. A levélben jön egy azonosító és egy hitelesítő kód, amit nem tudsz beírni sehova, mert nincs rá UI. Vagy nem találtam meg.

Az appon belül a calendar view tetején van egy join with id gomb. De lehet, hogy ha acc nélkül, vagy ilyen personal accal vagy, akkor az nem látszik.

De még mindig arról beszélünk, hogy mit csináljon az a külsős, aki egy olyan szervezetnél dolgozik, akinél nincs Microsoft 365?
Például az XY Kft-nek van Microsoft 365-je, és behív a megbeszélésbe az UV Kft-től embereket, mert kell velük beszélni (partnercég, beszállítók, bármi). UV Kft-nek NINCS Microsoft 365-je. UV Kft. embere, akit behívtak, hogyan fog belépni? Neki nincs Microsoft 365 accountja, eleve a Teamsbe nem tud beloginolni.

Ha szervezeten kívülre küldöd a linket

Ahol én Teams-et használtam, ott ez nem volt szokás, így ilyen tapasztalatom nincs. Nem ismerem a megoldást.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

a program fut ugyan, tudok indítani meetinget, de nem tudom megnyitni benne a mások által indítottakat.

Nem vígasztal, de Windows alól se mindig megy az, hogy böngészőből indul a Teams...

Én vagyok vak, vagy tényleg nincs beviteli lehetőség erre a "jelentéktelen" információra?

Ez engem is érdekelne... :D

A Linuxos Teams kliens egy nagy szar. Én inkább weben használom, többet tud a webes kliens, mint a hivatalos Linuxos desktop alkalmazás.

A webeshez képest jóval kisebb a tudása, főleg ha összehasonlítod a Windows-ossal. Megbeszélések alatt nem elérhető jó pár olyan feature, ami amúgy elérhető Windowson és weben. De a pointermegosztás sem ment.  Hasonlóképpen, a megosztott whiteboard használat probléma tud lenni. Amikor legutóbb néztem, a meetingből kiválás kiscsoportba sem ment.

Miután kilépsz egy megbeszélésből, nem engedi el a hangeszközt megfelelően. Meeting közben nem tudsz változtatni mikrofoneszközt. Nem működik a háttér elmosása (blur), weben gond nélkül megy.
https://learn.microsoft.com/en-us/microsoftteams/troubleshoot/teams-on-…
https://learn.microsoft.com/en-us/answers/questions/191013/is-there-a-f…

Egy évig szenvedtem a desktop klienssel, de rájöttem, sziszifuszi küzdelem. A webes sokkal gördülékenyebben megy és többet tud.

Tudtommal nincs jelenleg hivatalos Linuxos Teams kliens. Ami volt azt szeptemberben nyugdíjazta a MS. A webes jelenleg az ajánlott és mivel PWA ezért fel tud települni és külön app látszatát keltve is tud futni akkor is ha a böngésző nem fut. Értesítések megjelennek és a linkre kattintásos csatlakozás is megy.

Beállítottam ezt a PWA-t egy másik böngésző alá, majd meglátom... valóban vannak olyan feature-ök, ami a másikban nem volt elérhető, pl. háttérszűrők (kép elmosása, háttércsere pl.)
...viszont nem találtam benne teszthívás lehetőséget (echo test), így kb. marad az éles teszt... :(

Az jobban tetszene, ha látnám a tálcán és ki tudnám lőni utána - a desktop app-ban ott volt a teszthívás lehetősége is... igaz, az meg nem csukta be a Teams ablakot, utána Alt+TAB-ra megint feljött.

Ez elérhető valahogyan külső meghívottak számára is? Ha igen, hogyan? Én eddig külsősként csatlakoztam csak Teams meetingekbe (mi Google-t preferálunk mindenütt) de én nem éreztem olyan whopping awesome élményt a webesnél, a vastag klienses sokkal több képességet nyújt, amit a webesen - én - hiába is kerestem.

Blog | @hron84

valahol egy üzemeltetőmaci most mérgesen toppant a lábával 

via @snq-

Nem tudom segit-e, de nekem arch-on van "desktop" client ami legjobb tudomasom szerint electron app, az arch csomag a deb-bol dolgozik, es van benne ID alapu becsatlakozas.

AUR: https://aur.archlinux.org/cgit/aur.git/tree/PKGBUILD?h=teams

DEB: https://packages.microsoft.com/repos/ms-teams/pool/main/t/teams/

Version: You have Microsoft Teams Version 1.5.00.23861 (64-bit).

Valamint a Calendar nezetben a jobb felso sarokban van egy # Join with an ID gomb.

Arch-ra van egy ilyen verzió is: https://aur.archlinux.org/packages/teams-for-linux-wbundled-electron

Ez kb. 10 MB és nálam ezzel működik a háttér-csere is (átírtam a teams-for-linux verziót 1.0.49-re). Nem is értem amikor belepakolják az egész electront az alkalmazásba mikor így különválasztva is működik.

Böngészőből használom linuxon, így hibátlanul működik. Fel nem raknám egyébként...