Levelezőkliens Gmail SMTP probléma [Megoldva]

Sziasztok! Többféle levelezőkliensen is küzdök ezzel a problémával, olyan fiókon, ahol a bejövő IMAP szerver és fiók eltér a kimenő SMTP szervertől és fióktól. Beállítottam kimenő szervernek az smtp.gmail.com-ot, az 587-es porton TLS biztonsággal. Wireshark szerint elindul a STARTTLS, megtörténik a client hello és server hello, megtörténik a change cipher spec, encrypted handshake, megy oda-vissza valami application data, majd FIN/ACK-kal záródik. A levelezőkliens mégsem tudja hitelesíteni a kimenő fiókomat. Ha a Gmail-es IMAP és SMTP szervert és fiókomat használom (ami nyilván azonos a bejövő és kimenő levelekre), akkor nincs ilyen probléma. Mi lehet?

Hozzászólások

Milyen kliensből próbálod? SMTP hitelesítés környékén nézz körül, ott megadhatsz eltérőt is a bejövőtől

Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @

Próbáld meg a Google fiókodban engedélyezni, hogy a mailkliens elérje a fiókodat. A Google ezt alapból tiltja egy ideje, biztonsági megfontolás van mögötte. Tehát nem elég csak magadni a kliensben a szervert, adatokat, jelszót, stb., ezt visszadobja a Google, ha a fiókban nincs hozzá aktiválva külön engedély. Vagy külön, alkalmazásszintű engedély kell, vagy a kétfaktoros azonosítást kell bekapcsolni a fiókban, és akkor lehet hozzá per gép jelszót generálni és azt kell használni a fiókjelszó helyett.

Az azért furcsa, ha mindkét szerver google-ös, akkor megy, arra utal, hogy talán mégse ez a hiba.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Szerkesztve: 2022. 11. 24., cs – 11:44

Tapasztalatom szerint a Gmail a From mezőben lecseréli az azonosítót az SMTP kapcsolatnál hitelesített fiókéra, így a külön IMAP és SMTP account használata nem igazán látszik megoldhatónak. Az hozzáférés engedély lehet a megoldás ahogy Raynes javasolja.

Ha a leveleőkliens nem képes OAuth hitelesítésre, akkor alkalmazásjelszavat kell generálni hozzá.

A Gmail használata más e-mail-platformokon keresztül https://support.google.com/mail/answer/7126229?hl=hu

A megoldás a kétfaktoros hitelesítés és alkalmazásjelszó beállítása volt. Köszönet Raynes-nek a tippért.