Üdv,
Elvileg lehet olyat csinálni, hogy IP alapú telefonról (szoftverről?) át lehet irányítani szolgáltatói számra hívást. Ez pontosan hogyan működik?
Tehát pl. Skype, Viber ... vagy valamilyen szoftverrel egy Telekomos (30) számon keresztül hívnak fel. Persze én visszahívni nem tudom ilyenkor a számot.
Ez milyen szolgáltatás? Állítólag a rendőrség sem tudja a szolgáltatótól kiderítettni az IP címet. 😯
- 549 megtekintés
Hozzászólások
most olyant fogok mondani amire nem szamitottal. az atiranyitas funkcioval, Skype/Teams pl tudja de felszamolja neked kimeno hivasnak, vibernel otletem sincs de minek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont így. Viberout
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ok, de Viberout esetén ki adja a számot? A Vibernek vannak 30-as számai?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt hogy érted? Pl. Skype esetén.
Nekem hogy jelenik meg kimenő hívásnak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Beérkezik a hívás a skype rendszerébe és te azt azonnal fogadod és átirányítod ahova akarod (ebben az esetben egy mobilra) a microsoft nem fogja szívjóságból állni a számlát (sosem voltak erről híresek) az előzmények között látni fogod. Mikor egy hívást átirányítasz akkor csak egy csatornába tereled ami egy bejövő és egy kimenő hívás összekótése, nem pedig csak visszadobod a feladónak h ezt és ezt hívd inkább.
Ha azt akaord, hogy legyen egy magyar geologiai szamod (mobilt nemtudom) akkor azt kőkemény valutáért meg kell vásárolni és megfelelően konfigurálni skypra(már ha egyáltalán a publikus skype tud ilyent, mert a business verzió naná.)
A rendőrség pedig ezeket le tudja nyomozni: a szám valahol regisztrálva van, ott a szolgáltató tudja ki fizet érte és hogy hova van “bekötve” (tudniuk kell hogy skype, teams vagy egyéb helyre van rakva és azon belül pontosan hova) ott meg a szolgáltató a logokat simán kiadja ha a yardnak van engedélye. Akkor tudsz játszani ha te magad üzemeltetsz egy SBC-t és saját skype for business rendszered van, de ha ezekhez értenél akkor az eredeti kérdés se merült volna fel + ez egy vagyonba kerül és a rendőrség egy házkutatás keretében ezt is elviszi a francba. A legtöbb geologiai szamot meg nem konfiguraljak külföldre, ugyh ez sem jatszik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én szerintem Vibert használnak és az van átirányítva egy mobilszámra. De ez gondolom részletkérdés.
Ez érdekes ha így van, hogy egy ilyen IP-ről kezdeményezett hívás bárhova átirányítható és a fogadó félnek kimenő számként jelentkezik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sztem igyál egy kávét, ha egy viberes irányít át bejövő hívást mobilra akkor az a viberből megy kifelé és ott a viber számláz. Mindig az fizet aki átirányíttatja a hívását. A másik eshetőség az, hogy nem a hívásátirányításra gondolsz csak rossz kifejezést használsz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a nálad kijelzett hívószám Telekom (30-as körzet), akkor annak a Telekom hálózatán kell keresztül mennie, hogy feléd hívhasson. Ahhoz pedig, hogy egy VoIP kliens ilyen hívást bonyolítson, kell még egy olyan VoIP gateway eszköz/szerver, ami a VoIP hívást a GSM hálózat felé továbbítja. Szerintem enek visszakövethetőnek kell lennie, a telefonos rendszerek sokkal zártabbak, felügyeltebbek, mint pl. az inernet.
Persze ez akkor, ha jól értettem, és olyan hívást kaptál, aminél a hívól fél 30-as körzetszámról hívott, de valahonnan tudod, hogy egy VoIP klienssel kezdeményezte a hívást.
Mi is üzemeltetünk olyan Grandstream VoIP kisközpontot, ami kapcsolódik VoIP-GSM gateway-hez (amiben SIM kártyák vannak), és ha mobil irányba tárcsáz bármelyik felhasználó kimenő hívást, akkor a GSM gateway-en megy ki a hívás, nem a vezetékes körzet (egyébként nem analóg, hanem szintén VoIP) trönkjén.
Sajnos rosszul beállított ilyen központtal olyan is elképzelhető, hogy egy kintről bejövő hívás (egy átirányítás után) vissza kimegy a GSM gateway-en. Ezt illik korlátozni fix beállított átirányítási számra (pl. a mellék user-e homeoffice-ban van és a GSM számára kéri a hívásokat), és nem szabad választhatónak lennie (a hívó fél által, merthogy ez is megoldható műszakilag), mert ez visszaélésre ad lehetőséget.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem feltétlen szerintem. Az én sip szolgáltatóm (gondolom nem az egyetlen) ellenőrzés után (fel kellett hívni egy számot, majd nyitni egy ticketet) ugyanúgy a Telekomos számom küldi mint a mobilom.
Előkotortam:
To verify an International Number:
Please place a call, with your caller ID unblocked, from each of the International lines/numbers you would like to use as an outbound caller ID to 1-866-xxx-xxxx. You will hear an error message then hang up.Open a Trouble Ticket on your account asking to get your International Number(s) verified.
Include within the trouble ticket the International Numbers you would like added on your account, and the approximate date, time, and time zone you placed the verification calls to the Toll Free number listed above. Once we verify that we have received your calls for the listed numbers we will add those numbers as verified numbers on your account and update your ticket.
Once we have properly verified your numbers and updated you, you can then begin using these caller IDs by setting your desired caller ID in your preferences, or by sending them out selectively.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez spoofolás, attól, hogy te hozzájárulsz ez már az illegalitás mezsgyéjén van. Gondolom valami jó messzi szolgáltató aki szarik bele a mindenbe is. Remélem indiai robot cold call centert is uzemeltetnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Caller ID spoofing is generally legal in the United States unless done "with the intent to defraud, cause harm, or wrongfully obtain anything of value". The relevant federal statute, the Truth in Caller ID Act of 2009, does make exceptions for certain law-enforcement purposes. Callers are also still allowed to preserve their anonymity by choosing to block all outgoing caller ID information on their phone lines.
Amcsi szolgáltató a fenti alapján valószínűleg náluk belefér. Kétlem, hogy indiánokkal bizniszelnének de az is lehet (amúgy Callcentric baromi régi cég de nem akartam reklámozni)
Amúgy az indiánok miért spoofolnának mikor kilóra vehetnek Toll Free US DID-et kb bármelyik szolgáltatónál. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert az utóbbi időben (elmúlt 5 év) helyi geo számokat spoofolnak az UKban, de indiánus vagy pakisztáni IPről jönnek, kellett 3 év mire legalább az adóhivatal számait nem tudják spoofolni, mostanában álltak át random Uk mobil és vezetékes számokra
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont ezt akartam írni én is, hogy az oké, hogy technikailag ez megoldható, és van olyan, aki meg is oldja, de nem jó van ez így.
Más oldalról válasz lehet a kérdezőnek, hogy mindenféle technikai ismeret nélkül, a neten online intézett ügymenet után lehet "kamus" magyar Telekom a hívó fél azonosítója VoIP végpontról...
Simán elkéri egy random ember telefonját (akár vadidegenét, hogy segítséget szeretnék hívni eztér meg azért), azzal megcsinálja ezt a regisztrációt, és onnantól azzal a hívószámmal azt hív akit csak akar, csak a szám eredeti tulajához jutnak el (egyszerűen, bonyolultan szerintem ez is felderíthető).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetértek. Nekem eszembe se jutott volna más számát hozzáadni, szerintem amúgy simán visszakereshető honnan jött a hívás (de nem vagyok nyomozó :)), na meg ugye ahoz hogy hívni tudjon vele az ember kell rá pénz (mondjuk bankkártyát is lehet lopni mellé :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Skype (Microsoft) is tudja ezt. Beállításhoz ellenőrzi a számodat (küld egy azonosítót).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni