Megint kibertámadás

https://444.hu/2022/04/20/lehalt-az-iskolai-kompetenciameres-informatik…

Nem az idegesít, hogy nem működött, hanem hogy nincs egy legény sem a gáton az egész államközeli informatikai állatkertben, aki egyszer, csak egyetlen egyszer ki merné mondani, hogy ez bizony szar lett, jövőre majd megcsináljuk rendesen. Nem gondolom, hogy lehetetlen lenne jól méretezni egy szolgáltatást, aminek darabra pontosan lehet tudni, hányan és mikor akarják majd használni. 

Nem. Terheléses támadás. Rohadt iskolás kölykök, direkt leterhelték a Rendszert.

Hozzászólások

 hogy nincs egy legény sem a gáton az egész államközeli informatikai állatkertben, aki egyszer, csak egyetlen egyszer ki merné mondani, hogy ez bizony szar lett

Senkise a maga ellensége ...

Bár szerintem az is felmerülhet, hogy el is hiszik, hogy amit csináltak az fasza és tényleg kibertámadás van mindig is ...

Fedora 41, Thinkpad x280

Felelősséget senki nem szeret vállalni, egyszerűbb hogy más a hibás. Támadnak! 

Pontosan! Az én olvasatomban semmilyen kibertámadás nem történt, használatba vettek egy szarul megírt informatikai rendszert, a tanulók próbálták rendeltetéssszerűen használni, de nem volt felkészítve egy országos méretű bevetésre, és alapból összefosta magát az egész az első rohamkor. Nekem ez tisztán szakmai inkompetenciának tűnik az üzemeltetés részéről, és nem kibertámadás, hanem a saját inkompetenciájuk áldozatai lettek.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Szerkesztve: 2022. 04. 20., sze – 16:45

Nem bántiból , de az oldal jobb alsó sarkában elhelyezkedő logo arról árulkodik, hogy valószínűleg "haverok" szállították a megoldást. :) 

Az meg, hogy az üres formnál az indítás gomb nyomkodható komoly minőségbiztosításról/tesztelésről is bizonyságot tesz. :D 

main-es2015.8dfa7a163d1f44706f95.js:1 TypeError: Cannot read properties of undefined (reading 'toLowerCase')
    at t.setAzonEsKod (4-es2015.499fb7558de8f82b7055.js:1:32010)
    at t.InditasFromServer (4-es2015.499fb7558de8f82b7055.js:1:31540)
    at t.onInditas (4-es2015.499fb7558de8f82b7055.js:1:30355)
    at 4-es2015.499fb7558de8f82b7055.js:1:34840
    at oc (main-es2015.8dfa7a163d1f44706f95.js:1:2421460)
    at r (main-es2015.8dfa7a163d1f44706f95.js:1:2421620)
    at HTMLButtonElement.<anonymous> (main-es2015.8dfa7a163d1f44706f95.js:1:2640663)
    at u.invokeTask (polyfills-es2015.7f5285c22772b916cf33.js:1:30336)
    at Object.onInvokeTask (main-es2015.8dfa7a163d1f44706f95.js:1:2493149)
    at u.invokeTask (polyfills-es2015.7f5285c22772b916cf33.js:1:30257

Sajnos biztos vagyok benne, hogy sajat programkodjainkat atnezve is lenne olyan, ami magyar VAGY angol, akar valtozo akar osztaly akar adatbazis, barmi. Mondjuk ugy, hogy folyamataban megy az atallas angolra. De azert az, hogy egyetlen valtozonev is ketnyelvu legyen, az tenyleg kemeny :)

Én is azt vallom, hogy a programozásban semmi keresnivalója az angolon kívül más nyelvnek.
Én ezt olyannyira betartom, hogy még a kommenteket is angolul írom, még a saját magamnak szánt kódokban is. 

Így az én szememben aki a fenti förmedvényt elkövette az egy 0, nem programozó...

Van olyan eset, amikor olvashatóbb egy magyar változónév. Amikor mondjuk magyar jogszabálynak vagy magyar cég belső szabályzatának megfelelő szoftvert kell készíteni, és a magyar szabályzat olyan fogalmakkal operál, amelyek nem, vagy nagyon nehezen fejezhetők ki más nyelven. Például amikor hitelkapacitást számoló szoftvert készítettem, vagy valamelyik adójogszabálynak megfelelőt, akkor egyszerűbb volt a magyar jog által használt fogalommal élni, mint megkeresni az adott jogi dolog angol nyelvű megfelelőjét, amely a jog- és adórendszer adta különbség miatt nem feltétlenül jelenti pontosan ugyanazt a fogalmat. Például a kata, kiva, eva és társai sokkal jobban érhetők kódban a programozó és az üzleti elemző számára, mint ezeknek a fordításai. Ugyanis ezek az adónemek máshol nem is léteznek, nincs rájuk angol kifejezés. 

A TAJ sem ugyanaz, mint az SSN, meg a ZIP sem ugyanaz, mint az irányítószám. Eleve a ZIP az egy ötjegyű azonosító, a ZIP+4 az meg 10 karakter (5 ZIP + kötőjel + 4 számjegy). Vagy éppen személyi szám vs. személyazonosító igazolvány száma.

(Ráadásul 1920x1080-on a széchenyi-s logóból semmi nem látszik egy vékony fehér csíkot leszámítva. Ezért elvileg meg kéne, hogy baszódjanak, büntike formájában. Annak a logónak mindenhol, mindenkor látszania KELL a nyitóoldalon a saját irányelveik szeint.) :D

Ó, hogy a hatalmas Kublaj kán üssön rajtad, és a házad népén!

Jaja a nyomi infoblokknak (vagy ,hogy hívják) a projekt kezdődátumától függően  (azt nem tudom mikor vezették  be) mindig látszania kell(ene) az oldalon, amúgy az is rémlik, ha a projekt keretében készül akkor "akadálymentesítettnek" is kell(ene) lennie (bármit jelentsen ez :))

Így van, pár - főleg alapítványi, egyesületi honlapoknál - külön móka volt az akadálymentesített kinézet is.

Ráadásul volt olyan, ahol hónapokig húzták az időt (és a támogatás utalását) azzal az indokkal, hogy a kijelölt kapcsolattartó ide-oda tologattatta az infoblokkot, majd belekötött abba, hogy az egyesület logója nem lehet nagyobb a széchenyis logónál. Végül amikor nálam már minden képernyőn minden fain volt, akkor jött azzal, hogy ő leváltott 1024x -re, és akkor nem látszik rendesen a logó, tehát ez így nem lesz jó. :D

Ó, hogy a hatalmas Kublaj kán üssön rajtad, és a házad népén!

te mondd hogy kibertamadas, a te hangod melyebb!

Az egész ország kommunikációja erre épül. Valaki mindig támad. Migránsok, melegek, soros, gyurcsány, hajléktalanok stb. És meg kell védeni a gyerekeket.

(az 1984-et olvasták a sajtó osztályon)

Erre Tölgyessy Péter azt mondta, hogy Orbán ezt zseniálisan csinálja, minden problémát kifelé fordít és az emberek többsége ezeket el is hiszi (sajnos). Más politikusok simán bele szoktak bukni válságokba, korrupcióba, járványokba stb. Így jobban érthető, hogy miért is kell lezülleszteni az oktatást.

Feltettem egy kérdést amire potenciális válasz helyett visszakérdeztél. Én voltam annyira korrekt, hogy próbáltam egy lehetséges választ adni erre meg azt mondod ez terelés. Oké.

Szerintem még arról sincs konszenzus, hogy milyen kellene legyen egy *jó* oktatási rendszer.

Feltettem egy kérdést amire potenciális válasz helyett visszakérdeztél.

Feltettél egy úgynevezett irányított kérdést, amely szerint 12 év nem elég egy működő oktatási reformra.

Én voltam annyira korrekt, hogy próbáltam egy lehetséges választ adni erre meg azt mondod ez terelés.

Az korrektség volt, hanem terelés.

Szerintem még arról sincs konszenzus, hogy milyen kellene legyen egy *jó* oktatási rendszer.

Eltelt 12 év, és ott vagyunk, hogy volt három egymás utáni kétharmados kormány, ugyanazok, majd pedig hopp, itt a negyedik kétharmad, ezek után kinek és milyen konszenzusa hiányzik nálad az oktatási rendszer kapcsán?

12 év (3 db 2/3), sok ezer milliárd beáramló EU-s pénz valamint konjuktúra mellett ez szimpla szerecsen mosdatás…

Ez volt a kiinduló állítás. Én erre kérdeztem vissza, hogy ennek a 12-évnek az illető szerint mi mindenre kellett volna elégnek lennie: megadva egy lehetséges válasz opciót, mert úgy tűnt a megjegyzés (ez szimpla szerecsen mosdatás…)-ből, hogy szerinte mindenre -is-. De természetesen nyitva volt hagyva a arra, hogy amennyiben az általam megfogalmazott konkrétumtól eltérő a véleménye kifejtse és konkretizálja az álláspontját: szerintem ez fair.

Eltelt 12 év, és ott vagyunk, hogy volt három egymás utáni kétharmados kormány, ugyanazok, majd pedig hopp, itt a negyedik kétharmad, ezek után kinek és milyen konszenzusa hiányzik nálad az oktatási rendszer kapcsán?

Tehát azt mondod, hogy x-y-z politikus / oktatási bizottság (ahol számít a 2/3) eldönti, hogy mitől lesz jó egy oktatási rendszer és nincs más szereplő akinek tennivalója lenne ezen a téren? Hol van ilyenkor a PDSZ hogy a kötelező 1féle -és esetenként gagyi- tankönyvcsalád ellen tiltakozzon? De lehetne csak az általános ill. középiskolai szintről még millió és egy hasonló megoldandó *gyakorlati* problémát hozni. (ez amit említettem pl tényleg csak a kormányzati intézkedéseken múlik. De -szerintem- nem az összes feladat ilyen.)

Az én fejemben a kicsit több szereplős játéknak tűnik egy átfogó közoktatási reform mint a kormányzat. Sőt: teljes joggal a szakmai szereplők szokták -más területeken is- felróni a szakmai egyeztetések ill. a párbeszéd hiányát / mellőzését a döntési folyamatokban.

Van egy kétharmados hatalom, ami bármit megtehet

Sok dolgot megtehetnek, azért a valóság keretei őket is befolyásolják :)

erre te más szereplőkön kéred számon, hogy miért

Ha nem hibáztatok 1 szereplőt csakis és kizárólagosan akkor szükségszerűen másokon kérem számon. oké. szofisztikált gondolkodásmódod lenyűgöz.

nem teszik meg azt, amit egyébként megtettek?

Belémvágtak egy kést. Reakció: kiadok egy nyilatkozatot hogy fáj. Pipa: megtettem a magamét. Nem tudom kellett-e már bármilyen helyzetben érdekképviseletet végezned (a sajátodon felül) rázós helyzetben (voltak ellenérdekeltek és érdektelenek is jószámmal).

Igazi jó propagandista vagy!

Erre a stílusra most jönne a kocsmai válasz, hogy te nőnemű felmenődet, de talán megspórolhatom, hogy nem alacsonyodok a szintedre: minősítgess mást :). Bár lehet, hogy én vagyok a hülye, hogy válaszolok Neked amikor nekiállsz személyeskedni. Gondolom az elvárt reakció ilyenkor az előbb említett vagy esetleg valami egyéb címkézés ilyen ista-imádó-párti-si stb.

További kellemes iszapbírkózást. böf.

Azt mondod, hogy mivel 8 évvel ezelőtt kiadtak 1db közleményt így mint érdekképviseleti szerv teljesítették ami tőlük elvárható? Nekem amit tanár/tanító ismerőseim mondanak minden egyes nap akut probléma ez nekik.

**

valamiért érdekedben áll hazug propagandát terjeszteni.

Van egy a tiedtől eltérő véleményem: ez a propaganda definíciója? Oké elfogadom, hogy ha veled kerülök diskurzusba, majd valami bővítménnyel lecserélem :).

Figyelemmel várom a számos felhívást pl a tankönyv témában. Igen a PDSZ általában ül mint szar a fűben. A sztrájk a választásokra időzített megmozdulás volt: ilyenkor szoktak némi lendületet venni. Covid kapcsán nyavajogtak, hogy a tanárokat oltsák be először: majd sírtak hogy kötelező oltás azért ne legyen :).

Ez volt a kiinduló állítás. Én erre kérdeztem vissza, hogy ennek a 12-évnek az illető szerint mi mindenre kellett volna elégnek lennie: megadva egy lehetséges válasz opciót, mert úgy tűnt a megjegyzés (ez szimpla szerecsen mosdatás…)-ből, hogy szerinte mindenre -is-. De természetesen nyitva volt hagyva a arra, hogy amennyiben az általam megfogalmazott konkrétumtól eltérő a véleménye kifejtse és konkretizálja az álláspontját: szerintem ez fair.

Ez mind terelés, bullshit és törökgáborizmus.

Az én fejemben a kicsit több szereplős játéknak tűnik egy átfogó közoktatási reform mint a kormányzat. Sőt: teljes joggal a szakmai szereplők szokták -más területeken is- felróni a szakmai egyeztetések ill. a párbeszéd hiányát / mellőzését a döntési folyamatokban.

Volt anno egy Hoffmann Rózsánk, nem tudom, emlékszel-e még rá, az általad írtak alapján halvány lövésed nincs arról az időszakról, pedig olyan átfogó közoktatási reformot indított, hogy a fal adta a másikat, volt ott KLIK, életpálya-modell, kényszerű államosítások, kényszerű egyházasítások, nulláról újraírt közoktatási törvény, igazgatói jogkörök megvonása, XIX. századba visszatérő pedagógiai elvek, centralizálás, uniformizálás, brutális mennyiségű adminisztráció, minden is... senkivel nem tárgyaltak, keresztülnyomták erőből, éveken át, nyilván totális csőd lett minden szempontból. Aztán jött Czunyiné Bertalan Judit, ő végre semmit nem csinált, de azt legalább rövid ideig, azóta van egy Maruzsa Zoltán meg a Palkovics László, akik szintén nem csinálnak semmit, de legalább régóta, gyakorlatilag konzerválták a szart, néha valami is apróságot keresztbe tesznek, aztán annak örülnek hónapokig, de alapvetően semmi nyoma annak, hogy dolgoznának a közoktatás reformján.

Ezen túl vannak ugye a szakmai szervezetek és azok maradékai, amelyek viszont folyamatosan hangoskodtak 12 éve, hogy nem lesz ez így jó, de szerintem te olyan sajtót olvastál és olvasol most is, ahova ezek az információk nem jutnak el. Nem tudom, mit szeretnél mondani ezek után, de mintha valami párhuzamos univerzumban élnél...

Szóval véleményed szerint hány év kell ahhoz, hogy egy olyan országban egy közoktatási reform megtörténjen, amelyben ugyanaz a kormány regnál immár 12 éve és amelynek folyamatos kétharmados többsége van és eddig mindent erőből oldott meg?

Nem tudom miért mondod, hogy nem történt semmi. Megtörtént az igazgatók jogainak minimalizálása, a tanárok egyre nagyobb mértékű kizsákmányolása, a gyerekek túlterhelése. Teljesen szembe megy a szubszidiaritással, ami nélkül nincs minőség, csak a minimum kényszerű teljesítése.

ha mindnek nem is, de azért hosszútávon nézve 1-2 dolognak már kéne látszódnia, hogy működik vagy fog működni.
Szabadon választva a "kormányzati korrupción kívül!" mondj egy dolgot ami tényleg igazán jól működik (fenntartható, több társadalmi haszna van mint hátránya és az összes állampolgárt érinti) és rámondhatjuk, hogy na, ezt tényleg megcsinálták és ez jó lesz így az elkövetkezendő néhány évben.... Kérlek, 1 dolgot nevezz meg még kettőt se kell.

Jav.: Mondjuk az elektronikus bevallás az éppenséggel egész jól működik, tehát azt leszámítva :)

Iskolába nagyon sokáig jár egy gyerek (mondjuk 12 év).
Tipikus érvelés ez, hogy mondjuk alsó tagozatos problémákat "osztunk el" az iskola és a szülő között, holott messze nem (csak) az alsó tagozattal van probléma. A legnagyobb probléma éppen a 7-12 évfolyammal van, ahol már jóval kisebb a szülő szerepe, és jóval nagyobb az oktatási rendszeré (és direkt nem iskolát írok).

Gábriel Ákos

Abszolút így van. Van tanár a családban, közvetlen közelből látom, ahogy széthullik az egész. A hozzáértő tanárok egy része elhúz, marad az alja, meg néhány eszement, aki hivatástudatból könnyeken át, de tovább csinálja (mint nálunk). Nekik folyamatosan nő az óraszámuk, csökken a leadható anyag, nő a csoportok létszáma, éjt nappallá téve javítanak már, hétvégén is. Az emelt szintű anyagot már nem fogják tanítani jövőre az új tanároknak (ha lesznek egyáltalán), eleve elrendelt az általános butulás. A minél több buta, tájékozatlan, agymosható ember pedig tökéletesen megfelel a kormányzat céljainak.

> lehetetlen lenne jól méretezni

nem vedem oket, de azert ez egyaltalan nem egyszeru. hiaba tudod hogy mondjuk 100k user lesz egyidoben, igen nehez azt meretezni, es meg nehezebb szimulalni, tesztelni.

emlexem amikor kb 20 eve bevezettuk a neptun-t az egyik foiskolan, en nyertem meg a terheles teszteles lehetoseget :)

irtam kulon programot, scripteket, ami elore rogzitett muveletsorokat vegigkattintgatott a feluleten, es ezt kb 50 kliens gepen, gepenkent tobb peldanyban futtattam. 100 userig nem is volt gond, utana kezdett drasztikusan lassulni, annyira, hogy az elore rogzitett kattintasok gyorsabban mentek minthogy megjelent a kattinthato gomb :) szoval ugy 120+ usernel mar nem mukodott a teszt se. 150-nel mar kidobalta az usereket, 200 kozeleben meg osszeomlott az egesz, annyira, hogy resetelni kellett a szervert.  jeleztuk a fejlesztoknek, hogy ezen meg dolgozni kene egy kicsit, erre a megoldas: lekorlatoztak 100 userre :)  ugy, hogy tudni lehetett, hogy sok ezer hallgato fog racuppanni egyszerre vizsgaidoszakban... mindezt kb 100 millioert :(

nem vedem oket, de azert ez egyaltalan nem egyszeru. hiaba tudod hogy mondjuk 100k user lesz egyidoben, igen nehez azt meretezni, es meg nehezebb szimulalni, tesztelni.

Bassza meg már, de véded őket. Nem az informatikai középkorban vagyunk: könnyű skálázni és könnyű tesztelni is. Egy baj van: tudás is kell hozzá, ha balfaszok írják, balfaszok tesztelik és balfaszok üzemeltetik, akkor valóban nem lehet.

Mégcsak nem is kell drága legyen, ez nem a pénzen múlik alapvetően, itt a balfaszok a legdrágábbak, minden más amúgy filléres tétel hozzájuk képest.

Ha már nem tudják használni a 20 milliárdba került Kormányzati Felhőt arra, hogy egy napra megfelelő erőforrást tudjanak tenni a rendszer alá és valamiért fel se merül, hogy külső erőforrást vonjanak be (aka. felhő), akkor elég sok cég foglalkozik fizikai szerver bérléssel, be kell talicskázni n darab vasat, felszórni rá automatizáltan valami oprendszer, rátolni Kubernetes, beállítani megfelelő metrika és hadd szóljon, ez kb. egy hétre piaci árakon nincs 1 millió forint és az már combos cucc. Ja, hát igen, úgy kellene megírni a fost, hogy például Kubernetes kompatibilis legyen...

Ha meg mindez nem megy, akkor jön az, hogy sávosan, ütemezetten engedik rá a népet, a diák megszokta az órarendet, csak ehhez meg gondolkodni kellene.

> Függőségek, kompatibilitás, stb, nem tudjuk milyen sw milyen vason. De mindenki más ostoba rajtam kívül.

Végülis nem arra írták az egészet, hogy egy időpontban, az országban minden X. osztályos gyerek kitöltsön rajta egy tesztet. Tök váratlan, hogy egy időpontban ennyi ember akarja megnyitni

Függőségek, kompatibilitás, stb, nem tudjuk milyen sw milyen vason.

Ez egy zöld mezős beruházás, kurva sok pénzért... azért vannak ott emberek, hogy tudják, milyen szoftver fut milyen vason.

De mindenki más ostoba rajtam kívül.

Szerintem te eddig nulla darab ilyen rendszert raktál össze...

Aham, miért, mit tettél össze, ami közel hasonló terhelésű rendszer? Én például az ÁNYK közvetlen feltöltés szerver oldalát raktam össze anno, hogy államigazgatási példát hozzak előre várható és időszakosan nagy terhelésű rendszerre. Te?

Láttam olyan kormányzati rendszert, amit potom bruttó 3 milliárdért megcsináltak úgy 6 évvel ezelőtt, infrával + szoftverrel együtt. 1db! ember nyomkodta egy ideig, mert mire bevezetésre került volna addigra egy jogszabály változás miatt kuka lett az egész. :D Hoppsz.

nem tudjuk milyen sw milyen vason

Olyan szoftver, amilyet megírtak, olyan hardveren, amilyet vásároltak. Nem hiszem, hogy a magyarországi online kompetenciamérés alatt valami legacy dzsuvának kellene futnia, tekintve, hogy magyarországi online kompetenciamérés sincs olyan nagyon régóta.

Pedig ez tényleg elég egyszerű történet. Számtalan hasonlót raktak már össze (én is részt vettem néhányban), semmi újat nem kell kitalálni. 

Teljesen izolált tranzakciók, nincs sorrendiség, maximálisan párhuzamosítható.

A terhelés is teljesen pontosan tudható, minden komponens előre letesztelhető.

Ezt megint ellopták vagy kétszer, aztán dilettánsokkal összeszögeltették persze rosszul.

Gábriel Ákos

Én is területi közigazgatásban dolgozok. Sajnos ez igaz ... Közvetlen főnökömmel együtt heten vagyunk, ebből vele együtt négy embert ki lehetne tenni a francba, felvenni helyettük egy tonercserére, raktározási feladatokra betaníthatót ... Sokkal hatékonyabban működnénk. Engem idegesít a semmittevésük, de nincs más. Kénytelen vagyok elviselni őket. Én mindig találok feladatot magamnak. Igazából mást fel sem tudnak mutatni heti jelentésben a felsőbb vezetés felé.

Ez az állítás így maximálisan igaz, viszont én a kompetenciamérést is a könnyebbek közé sorolnám. (Mondjuk régen volt benne részem, ha a követelmények azóta változtak - nem hiszem -, please ignore)

Hiába van rengeteg párhuzamos user, ezeknek semmi interakcióba nem kell tudniuk lépni egymással. Innentől kezdve az is működhet, hogy minden iskolába letesznek valami levedlett PC-t, azon a pár tucat diák kitölti, amit ki kell, majd az iskolatitkár biciklivel elviszi az SQL dumpot a tankerülethez. Nyilván ebben van túlzás, szóval értsd jól :)

Nyilván egy Neptun vagy hasonló eggyel bonyolultabb sztori a versenyjelentkezési miatt például, de az oktatásügyben azért kevés olyan feladat van, amit tényleg lehetetlen / pokoli nehéz rendesen skálázni.

En erre azt kell mondjam, hogy meg egesz jo eset volt. (Na nem a vegkifejlet, bar semmi meglepo nem volt benne. A BME-n is az volt mindig a "megoldas", hogy vizsga- ill targyfelveteli idoszakban lekorlatoztak 2 gepteremre az elerhetoseget, aztan alljon sorban ott a mindenki. Neha meg annyi klienst is nehezen szolgalt ki a neptun.)

Szoval legalabb a tesztesetek relevansan kihoztak a teljesitmenyproblemat. Sokkal szarabb ugy, amikor megirjak a QA-sok a tesztet, az alapjan minden kivalo, prod-ban meg osszeomlik toredek-akkora terheles alatt. Aztan lehet nyomozni, hogy mit csinalnak maskepp a valodi felhasznalok, mint ahogy QA-sok gondoltak. Kulonosen kellemes, amikor egy "startup" altal fejlesztett fos-t kell atvenni, amibe eveken at csak lapatoltak bele a feature-oket, teszt fedettseg 0, perf teszt soha nem is volt, es utana kell felfedezni a rejtett zeg-zugait a termeknek.

Tud ez nehez lenni valoban, ha a termekkel nem fejlodott egyutt a tesztkeszlet.

Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!

Szerkesztve: 2022. 04. 20., sze – 18:25

Ugyanazért, amiért az orszagban 1 gyáva munkavállaló se fog odaállni a faszkalap fönök v. cégtulajdonos elé, hogy a szemébe mondja miért szar a munkahelye.

Mindenki fülétfarkát behúzva meghunyászkodva tűr. Mert lakáshitelt, kocsihitelt kell fizetni. Vagy tetszőleges sakkbantartható dolog miatt. Vagy segget nyal az előreteperésért.

Mindjuk ez belső vállalati kutúra kérdése. Magának a cégnak kellene azt kommunikálni, hogy mondják el ami nem jó. A biztonságosabb pozíciókban lévőknak példát mutatni, hogy megteszik fölfelé ők is. És akkor tudnák megtenni akik lejjebb vannak. Ez nem csak elmélet, külföldi cégnél ez megy. Oktató anyagok mennek erről, hogy meg merj szólalni kockázatosat és kritikusat.

Jah, vállalati kultúra, meg antikorrupsön tréning. A talpas parasztra vonatkozik, hogy 1 tábla csokit se fogadhat el az ügyféltől meg a 3rd partytól (nem mintha covid időkben találkozna az ember bárkivel is). Fent meg lopnak-csalnak-hazudnak a faszkalapok össze-vissza, ld ericsson.

Téged meg legalsó szintű rabszolgát minden szarért elő lehet venni, mert az évi 8-10 vállalati kibaszott policy tréninget végig kell hallgatnod, és leokézni a végén hogy elfogadtad. Ha nem tetszik, mehetsz a másik pesti külföldi multis céghez, mindenhol ugyanez van. Baszottnagy vállalati kultúra. Kussolj és csinalj meg minden szart, amit a főnököd eléd lök. Senkit nem érdekel a nyűgöd, mert a magyar vezetést is csak azért tartják itt pesten, hogy üsse a rabszolgákat arra a tamtamra, ami az anyacégtől jön. Az olcsó magyar bérrabszolga ugyanolyan gyarmati futószalag melósnak van nézve idehaza az anyacég szemében, mint az indiai gyarmat-iroda.

Kikerem magamnak.

En elmondtam.

Kinyilvanitottak nemtetszesuket amiert pofa nem maradt lapos.

Felmondtam.

Konyorogtek menjek vissza.

Kirohogtem oket.

Polgari engedetlenseg mutyiorszagon is van, csak hat tobb a feher hollo.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Egy sima nginx van a frontvonalban. Sehol egy CDN de meg egy Varnish sincs elotte.

Response header: X-OH-Response-Route: nginx-live9 / Gyor / ;

Ez alapjan _szerintem_ siman szetdobaljak 10 node kozott round-robin :D
Tamadas a faszom, egy K6 teszttel meg lehet fektetni.

Tehát az (in)kompetenciamérés sikeres volt...

Most, hogy kliens oldalon mindenki kezében ott van a brutális CPU, Memória, tárhely kapacitás elkezdtük vékony kliensként használni őket.

A megadott 'Kitöltendő mérési esemény kódja' (xzy) nem található, kérjük ellenőrizd, hogy helyesen adtad-e meg.

6.5.1.  400 Bad Request

   The 400 (Bad Request) status code indicates that the server cannot or
   will not process the request due to something that is perceived to be
   a client error (e.g., malformed request syntax, invalid request
   message framing, or deceptive request routing).

Nem vagyok webfejlesztő de ezt szerintem nem 400-as hibakóddal kellene visszaküldeni, hisz maga a request jó, a szerver feldolgozta és megállapította , hogy ilyen mérési esemény kód nincs (ezt küldte vissza 400-as hibával mikor, 200-al kellett volna szerintem :)) 

Tudod, baszki, az a baj, hogy a balfaszok rendszeresen RPC hívásra használják a RESTful interfészt, pedig ezek nagyon különböző dolgok.

Az előbbi lényege, hogy tényleg olyan, mint valami távoli eljáráshívás, van egy state, van workflow, vannak paraméterek és visszajön egy kontextusba csomagolt válasz, amiben benne lesznek a hívás eredményei és a környezet, ami tartja a környezet állapotát és a workflow állapotot, a válasz nem egy resource a klasszikus értelemben, az adatmódosítás nem atomi, egy egész komplex rendszer állapota változhat, figyelni kell tranzakciókra, egyebekre.

A második arra való, hogy nagyrészt stateless környezetben workflow függetlenül érj el és módosíts adatokat, úgy egészében, atomi szinten.

Egy rendszerben lehet mind a kettő, de más-más célra. Na, amit látsz, az az, amikor RESTful elvek mentén van megvalósítva az RPC és az eredmény egy hullámzó fostenger, bukdácsoló szarokkal minden szinten.

azosztigen!

<</CF<</StdCF<</AuthEvent/DocOpen/CFM/V2/Length 16>>>>/Filter/Standard/Length 128//V 4>>

crypt filters named StdCF whose dictionaries contain a CFM value of V2 or AESV2 and an AuthEvent value of DocOpen.

V2 The application asks the security handler for the encryption key and implicitly decrypts data with Algorithm 3.1, using the RC4 al- gorithm.

 

ez alapjan 128 bites RC4, nem tunik veszesnek annyira megtorni...

Te mondd, hogy kibertámadás, a te hangod mélyebb!

De érted, ha el akarod adni a kurva portékádat, de az árlistát nem linkeled, akkor az úgy tűnik mintha nem is nagyon akarnál eladni. Kb. mint az iparos kkv-k, ahol mindenért árajánlatot kell kérni. Ott az az indok hogy nem merik kiírni semminek az árát nehogy a konkurenciájuk alájuk ígérjen 2 fillérrel.

nem annyi - nincs ilyen árlista.

előző cégemnél 2-300db VM volt ott nem így megy az árazás.

 

kieg:

most olvasom, csak a template price oldala. szólok már hogy töröljék vagy legyen disabled

"We have tried accessing the Nepszamlalas2022.hu website using our servers and we were unable to connect to the website"

https://isitdownorjust.me/nepszamlalas2022-hu/

Háttő. Még egy "bocs, karbantartunk" oldal se...

Update: aha, aha, magyar IP-ről megy.

A "szerverhiba :(" hibaüzenetbe, a szmájli nagyon adta, vagy magától javult meg vagy csak nem szerette a mobil chromeot . Beküldtem,  Nekem hiányzott a végén egy összegző oldal, ahol beküldés előtt látszik , összegezve mit is küldök be. Meg az xhr-ekből úgy tűnik a számláló biztosok, ugyanazt a felületet fogják használni mint az álompolgárok , ha így van az nem tudom mennyire szerencsés. (De legalább most nem loptak itextet a pdf generáláshoz ami plusz pont ;))

Amikor ma folytattam, akkor a custom filled választós fieldeket (amikor nincs a cég a listán és bepötyögöd úgy tűnik nem tölti vissza/vagy el sem menti, legalábbis folytatáskor szép kitöltetlen üres mező fogadott, még jó, hogy átnéztem beküldés előtt ;))

Szerkesztve: 2022. 10. 01., szo – 10:33

Hijjába na! Bidzniszt cak occón veszek, drága piaci áraon adokkal lehet cinálni.
Na!
Ha nemmügödig az se bajj.

Ne is higgyetek nekik! Majd ha megirja a origo, na akkor!
Se lesz semmi, tesokáim :D

Szarnak és kárnak nincs gazdája.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Aki lenne az vagy nem megy oda, vagy már kirúgták rövid úton. Azt kell látni, hogy ilyen helyen olyan emberből lesz bármilyen vezető aki a túlélésből jeles és azt mondja amit hallani akarnak, és/vagy ha meg is pendít értelmes húrt ha rászólnak robot módjára képes csinálni a xart tovább. Vannak komoly helyek ahol eleve szóba sem állnak olyan jelentkezővel aki államigazgatásban volt vezető beosztású. Szakmai lelkiismeretesség nem létező dolog, és többnyire olyan kerül vezető beosztásba amelyik mondhatni remek politikus és diplomata de lövése nincsen az IT-ról. Ez ezért működik így. Jah, és repkednek a 100 milliók olyan opensource-nak megpályáztatott projcektre amit végül windows szerver 2019, mssql cluser és .net módon oldottak meg. Aláírták a teljesítést, holott a kiiírás úgy szólt, hogy linux OS és azon futó nyílt technológiai megoldás. És a vezető beosztásúak szemrebbensé nélkül írják alá az ilyet bármekkora összeget tartalmaz. Csak az érdekli, hogy van e felette olyan aki elviheti a balhét, és mindig van, mert a lánc vége az érinthetetlen klub. (parlament) Szóval ne lepődj meg, ez ilyen. (És ilyen is marad amíg mindet le nem űltetik, hogy az utánuk következő már tudja, hogy ezeket nem lehet megúszni.)

-42-

kíváncsi lennék mekkora volt ma (főleg délután óta) a load a  népszámlálós infrán

Ne robbancsá má vízvezetéket! :D

Fentebb olvastam, h aki belépet annak okés.
Nyilván nem.
Kliensen átment aztán a szerveroldal majd jól kiszolgálja? :)

Jaj, van egy ilyen hupi post: ahol a kiberek támadnak. Nem akarok köcsög lenne, de ha itt nem a kiberek voltak, akkor a kiberek voltak.

BTW: Aki írná: Itt nincs az, h kliensen jött a callback, aztán nincs teher szerverre. No problem, meg ne para, engem pont nem érdekel.

Jövőre ha lesz egy hozzáértő által összeírt min. elvárás kóderekben, akkor végig is mehetne a project.

Biztos, hogy nem én gonoszoltam le!