2023 január 18-án megszűnik a Stadia online gaming szolgáltatása. A Google minden megvett játék árát visszatéríti, ennek módjáról emailt fognak küldeni. Köszönjük az ingyen játékot. Az alternatívák közül sajnos egyetlen olyan sincs, ahol havidíj nélkül korlátlan időkerettel lehet online game szolgáltatást igénybe venni. Stadián elég volt egyszer megvenni a játékot, amikre egyébként elég jó akciók voltak. A mai elszálló áramdíjak mellett ez egy remek áramtakarékos megoldás volt csúcsgrafikát igénylő játékokra. PC mellett mobilra, tabletre, tvre kényelmesen lehetett hordozni a játékokat.
Nyáron még Stadia terveiről twittelt a Google. A többszörösére elszálló áramárak mellett túl szép volt már ez a szolgáltatás. Mivel a Stadia szervereknek az alacsony látencia biztosítása miatt közeli szerverparkokban kell lenniük nem opció az európai ügyfelek Amerikából történő kiszolgálása, ahol eddig még nem szálltak el a végtelenbe és tovább az áramárak mint például Európában.
Kár érte! Újabb remek szolgáltatásból húzza ki a dugót a Google. Abban csak reménykedni lehet, hogy a kapcsolódó Linux gaming fejlesztések valaha kijutnak a Google szupermasszív fekete lyukból. A Stadia ugyanis Debian linux rendszert használt. Ez pedig meg sem látszott a többségében windowsos játékokon. Sőt voltak olyanok amelyek jobban teljesítettek a Stadia linuxos felhőjén mint windowson. Például a botrányos rajttal induló Cyberpunk2k77 Stadián produkálta a legkevesebb bugot. Más platformokkal szemben nem sokkal a rajt után Stadián játszható volt. Illetve olyan játékcímek is tökéletesen működtek, amiknek a Protondb minősítése nem éri el a Gold-ot.
Hozzászólások
Persze teljesen rosszul látod a dolgot. Biztosan van valamennyi része annak is benne, hogy emelkednek az energia árak, de ugye valójában a szolgáltatás eladhatóságával volt a legnagyobb gond, főleg azzal hogy szerezzenek rá tartalmat. Ez került rohadt sokba ezért egy csőd volt. (ennyit a jóléti hablatyról) cikk februárból:
https://www.businessinsider.com/google-stadia-stream-plan-partnerships-…
Ha esetleg paywall fogna(reszlet):
The company spent tens of millions of dollars early on to secure blockbuster titles for Stadia, including Rockstar Games' "Red Dead Redemption 2." Last year, Rockstar released a remastered version of three of its older "Grand Theft Auto" titles across multiple platforms. There has been no mention of the game coming to Stadia. Increased consolidation in the market risks squeezing Stadia's consumer platform and could make it harder for the company to spark deals with large game developers and publishers for games on Stadia and white-label opportunities. "The Stadia cloud tech is great. The question is how to make that tech work for partner publishers that may not want to develop their own tech but also wish to have its own branded service," Mat Piscatella, an NPD analyst, said. "But the big questions are how many of those publishers will there be if and when cloud gets mass-market traction and how could the economics work?"
Current and former employees said the priority was now on proof-of-concept work for Google Stream and securing white-label deals. One estimated about 20% of the focus was on the consumer platform.
"There are plenty of people internally who would love to keep it going, so they are working really hard to make sure it doesn't die," they said. "But they're not the ones writing the checks."
Rohatt Orbán, elvette a záramot!
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
Pedig nem ezt igerte aprilis3-an..
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Valóban nagy kár érte, előremutató szolgáltatás volt. Ha tényleg csak az áramár az oka, amit kétlek, de ki tudja, akkor meg duplán nagyon nagy blama.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
ha a magas eu aram arak miatt csinalnak, akkor a !EU helyeken meg tovabb tudna futni a dolog. de ahogy olvasom mindenhol off, ott is ahol olcso(bb) az aram.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
Üzemgazdaság, engem az érdekel, hogy a Microsoft és Nvidia számára miért éri meg, ha a Google számára veszteséges volt.
Szerintem főleg azért nem lett sikeres, mert nem lehet cheatelni. Szomorú, mert ez miatt nagyon tetszett.
Csak a hitman-t próbáltam ki trialban, de gyanúsan sokszor haltam meg már a gyakorlópályán is. Tippre volt némi lag, hiába a gigabit.
Én nem próbáltam, de előre megmondtam, hogy ez fából vaskarika. Még az egyszerűbb játékoknál is az élvezhetőség kulcskérdése a lag, de bárminél ami ügyességet igényel, ott a helyi lag-ek is számítanak. Nem véletlenül van gamer mouse, gamer monitor, gamer billentyűzet.
Lehetne mondani, hogy casual gamereknek jó lesz úgy is, de nem arról van szó, hogy mennyire lesznek kompetetívek, hanem hogy egyáltalán végig tudnak-e menni a pályán, meg hogy bármennyire élvezhető lesz-e a játék. Szerintem egy 3d játék még szédítő is lesz a sok lagtól.
Úgyhogy ez egy jó kifogás a gulágnak, hogy ne blamával kelljen kihátrálni. Azon csodálkozom csak, hogy visszatérítik a megvett játékok árát, azt hittem hogy be fogják nyelni.
Én nem próbáltam, de előre megmondtam
Ebből lehetne aláírás :)
Ez lehet a kulcsa a dolognak nálad egyébként, mert amúgy semmi ilyen gond nem volt vele. E-Sport jellegű multizásra alkalmatlan volt, de ezt a G is elismerte, viszont egy Cyperpunkot vagy bármilyen single player játékot - legyen az 3D akció, platformer, szimulátor, akármi - végig tudtál játszani 4K/60fps-el anélkül, hogy bármi feltűnt volna. Ha melléteszed, hogy adott játéknál hasonló élményhez kellett volna egy 600-800 ezres PC, vagy a 250 ezres konzol, máris nem tűnik annyira fából vaskarikának.
Szerintem ott rontották el, hogy volt ingyenes csomag (FHD/60fps), a játékokon meg minimális bevételük volt. Keresgéltem kicsit, custom AMD gpu-kat használtak, 500-600W körüli fogyasztással. Ezek játéktól függően 1-30 usert szolgáltak ki. Tételezzük fel, hogy valami csoda fejlesztéssel tényleg meg tudták oldani azt, hogy 1db ilyen kártyán tudjon futni mondjuk 3-4db Cyberpunk példány FHD-ben. Jött a 4 ingyenes user, és beletett mondjuk 50-60 órát fejenként. A Google fizetett mindezért 36kWh-nyi áramot, meg ugye ott volt a beruházás is. Nem lát bele senki, de ha ez a terheléselosztás (még) nem működött jól, akkor ez inkább 150kWh-t jelentett (és ez csak a GPU fogyasztása, az egyéb compute infra, storage, hálózat, stb.. nincs benne).
Aztán ott volt még a 3 hónapos ingyenes Pro tiral (az már 4K volt), ami szintén elképesztő mennyiségű energiát zabálhatott, főleg hogy ingyenes játékok is jártak hozzá.
Mindehhez hozzájött nyilván az is, hogy nem volt akkora érdeklődés mint amire számítottak (azt viszont továbbra is bizton állítom, hogy ennek nem a lag, vagy a használhatóság volt az oka). Talán ezt, és az elszabadult energiaárakat külön-külön tudták volna kezelni, de a kettő együtt szerintem megadta a kegyelemdöfést, ennyi történt.
A válaszidő és a max. up/down sávszélesség több különböző dolog. Nekem 30 megával is jól futott.
- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...
Nyilván, valamennyi lag elkerülhetetlen, az egész működésének az elvéből adódik. Ennek ellenére sok embernek megérte, még egy kis laggal is, mert tudott játszani a legújabb játékokkal, és nem kellett méregdrágán gamer gépet, meg heroinárban GPU-t venni. Netje mindenkinek van már, egy kis előfizetés fejében olcsón tudtak játszani. Nyilván nem is hardcore gamereknek és profi e-sportolóknak volt ez a lehetőség.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)