Egy tanulmány szerint a fizikai gombok jobban teljesítenek az autókban az érintőképernyőknél

A fizikai gombok egyre ritkábbak a modern autókban. A legtöbb gyártó áttér az érintőképernyőkre, bár ezek sokkal rosszabbul teljesítenek a Vi Bilägare által végzett teszt szerint. A legrosszabbul teljesítő autó vezetőjének négyszer több időre van szüksége az egyszerű feladatok elvégzéséhez, mint a legjobban teljesítő autóban.

Az eredmények

Autó 4 feladat elvégzése, másodpercben Pont, 1–5
BMW iX 30.4 4.0
Dacia Sandero 13.5 3.75
Hyundai Ioniq 5 26.7 3.5
Mercedes GLB 20.2 3.25
MG Marvel R 44.9 2.5
Nissan Qashqai 25.1 4.25
Seat Leon 29.3 3.25
Subaru Outback 19.4 4.0
Tesla Model 3 23.5 3.75
Volkswagen ID.3 25.7 2.25
Volvo C40 13.7 3.5
Volvo V70 (2005) 10.0 4.5

Link: Physical buttons outperform touchscreens in new cars, test finds

Hozzászólások

Tegye fel a kezét, aki rácsodálkozott az eredményre.

trey @ gépház

Pedig ugyanez volt anno a tapitelók megjelenésekor is. Bizonyos funkciókat megkönnyíthet, ha közvetlenül a képernyőn is ki tudod választani, de az alapfunkciók kezelése az érintőképernyőn sokkal macerásabb, mint a régi fizikai gombokkal - csak már megszoktuk.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Mindkét eszköznek megvan a maga helye és funkciója, mindkettőt lehet jól és sz@rul csinálni. Egy hangos (csipog) vagy netán rezgéssel történő visszajelzés sokkal használhatóbbá teszi (tenné...) az érintőpaneleket, de ez a legtöbb esetben hiányzik, ahogy sajnos nem kevés olyan fizikai nyomógomb van, aminél nincs jól érezhető kiváltópont, ahol a gomb megnyomásához kapcsolódó tevékenység megtörténik.

A mostani autóm még az átmeneti időszakban készült.

Van érintőképernyő is, a tekerőgombbal is lehet a menüben bogarászni és van rettenetes mennyiségű fizikai gomb is.

Azt vettem észre magamon, hogy vezetés közben amire van fizikai gomb, csak azokat nyomkodom. Szinte ösztönösen nyomkodom őket, anélkül, hogy nézném, mit csinálok.

A menüben a tekerőgombbal használok néha funkciót, de azt is tudom, hányat kell tekerni, nem kell odafigyelni.

Érintőképernyő miatt egyszer már nekimentem egy másik kocsinak egy régebbi autóval, úgyhogy azt csak álló helyzetben.

Tudom, hogy azért tolják a gyártók az érintőképernyőt, mert nekik olcsóbb, de nekem drágább, ha elütök valakit vagy megölöm magam miatta.

Biztos, hogy nem vennék soha olyan autót, amiben pl. hangerőhöz, klímához, számváltásokhoz, tempomathoz, telefonhoz, ülésfűtéshez, fontosabb üzemmódváltásokhoz, menüpontokhoz nincsenek dedikált gombok.

Nézzük sorban... Hangerő a kormányon, klíma középen picit mélyen, de az automata állás általában jó, hőmérséklet tekerős, bár lehet hangutasítással is, számváltás/médialejátszás nálam nem jellemző, de kormányon, képernyőn és hangutasítással is megy, tempomat a kormányon, telefon érintőképernyő vagy hangutasítás, ülésfűtés, ilyesmi meg nyomógombon. Szerintem a Fordnál aránylag jól eltalálták, hogy mi legyen fizikai gomb és mi nem. Mondjuk a rádióban az nem tetszik, hogy állomásváltásnál vagy a képernyőn tapogatom a megfelelő, egyébként kellően méretes "gombot", vagy frekvenciát mondok neki... Olyat (még?) nem tud, hogy preset X...

Aki a Google Maps meg a Waze Apple CarPlay-es feluletet tervezte, annak kene megmutatni ezt a cikket elso korben.

hm. már megittam egy sört, de megnézem holnap, hogy lehet-e siri nélkül használni, mert még nem próbáltam :)

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

az érintő képernyő előnye az, hogy több minenre is lehet használni azt a felületet, nem az, hogy jó nyomkodni.

Ez világos, csak olyan funkciókat is odaszáműznek, amik sokkal jobbak/használhatóbbak külön fizikai kezelőszervekként. 

Én már pl attól is fázok, amikor egy hagyományos klíma panelt (2 tekerő, pár gomb) direkt érintősre csinálnak meg. Ennek nincs több funkciója, ugyanazt tudja mint a sima klíma panel, csak trendi és kevésbé használható.
Amikor ugyanezért a nagy kijelzőn menüben kell matatni, az meg mégszarabb. 

Igen, érintőképernyőhöz egy pár szoftveres kell, a fizikai gombokhoz pedig egy rakás mérnök és egyéb alkalmazott a formatervektől a gyártásig. Meg persze mindenféle gépek, robotok, alapanyagok, alkatrészek, logisztika, stb.

Tényleg sokat spórolnak vele, csak épp a biztonság rovására megy.

Remélem valami EU vagy nemzetközi hatóság előjön majd ezzel, hogy bizonyos dolgokra kötelező legyen dedikált gombokat beépíteni.

Ahogy haladnak a dolgok, előbb-utóbb az indexelés és a fékezés is egy-egy menüpont lesz.

Szuper. Most jöhetnek a telefonok. Aztán lassan el is lehet felejteni a hulladék érintőkijelzőket.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Semmi új nincs ebben, de úgy néz ki jó újra felfedezni kétévente.

Ezt lehetett tudni. Olcsosag miatt van erintokepernyo. Alapesetben gyorsabbak fizikai gombok. De autopilot kozben meg igazabol mind1 melyik.

 

Szamomra, amik jobbak dedikalt fizikai gombbal:

- Ha nem automata AC, akkor az.

- Hangero

- Ablaktorlo es spricckoloja, ha nem eleg automata.

Ami viszont sokkal jobb fizikai gombbal, mint bajuszkapcsoloval az az index. A plaides kormany index funkcioja sokkal de sokkal jobb.

 

Ami viszont jobb erintokepernyovel es hangvezerlessel:

- Navi

- Radiok

- Barmi nagyon ritkan hasznalt funkcio/beallitas, mert atlathatobb lehet.

Én nem tudom melyik kő alatt voltatok, mikor megjelent a TouchBar :D

Meg mikor szabadalmazva lett a Taptic Engine.

Az elmúlt 10 év csak erről szólt kb.