Készletnyilvántartó webes program

Fórumok

Sziasztok!

Egy olyan programot keresek ami megfelel az alábbiaknak.

- Fel lehet rögzíteni a készletet, hogy miből mennyi van. Beállítható, hogy milyen egyéb adatot szeretnék megadni.

- Ki lehet adni a készletből készlethelyeknek megadott mennyiségeket, ehhez generál automatikusan átadás-átvételi dokumentumot (figyelembe veszi a készletbe rögzített termékek adatait pl.: lejárati dátum).

- A készlethelyek be tudják rögzíteni, hogy a náluk lévő készletből mennyit használtak fel mindenki csak a saját készletét és fogyását lássa. (Tudom, hogy álom, de ha van telefonos program hozzá az nagyon jó lenne, leginkább a felhasznált mennyiség felvitelére.)

- Saját szerverre telepíthető.

- Nyílt forráskódú.

- Magyar nyelvű, vagy könnyen fordítható.

- Lehet belőle statisztikát készíteni. (pl.: hová mennyi lett kiadva, mennyit használt fel)

- A készlethelyeknek legyen lehetőségük igény leadására (erre a hét meghatározott napjáig legyen lehetőségük), hogy miből mennyit szeretnének.

Köszönöm.

Hozzászólások

nem tudom, létezik-e pont ilyen készen. fejleszteni egy ilyet webes alapon, ami megfelel az összes specifikácódnak, nem egy nagy kihívás.

Oh, ez mindig így szokott kezdődni, ennyi információ alapján "nem nagy kihívás". Aztán meg később átfordul abba, hogy "ez sem szerepelt a specifikációban" :) Ennyi infó alapján még akár egy WooCommerce is tudja néhány pluginnel. Aztán amikor jönnek a valamelyik oldalról triviálisnak gondolt apróságok, meg a problémák (jogosultságok, készlet-eltérések, leltár, selejt, stb. ) akkor majd elindul a csúszka a "nem nagy kihívás" irányából az SAP felé :) Szerintem. 

http://eVIR.hu
Elektronikus Vállalatirányítási Információs Rendszer

Megfelelő ügyfelet kell találni , például:

"Egy egyszerű céges weboldalt kértünk , és tényleg egyszerű lett, tökéletes, ennyi pénzért nem is vártunk mást. Kezdjük is feltölteni ,hiszen a többi már  nem a ti feladatotok. A cégismertetővel is  már rég készen  vagyunk"

vagy 

" Tökéletes a laptop amit hoztatok , olcsót kértünk,  csak webezéshez és tényleg semmi másra nem jó, Pont ilyet akartunk. "

" Nem gond hogy a számlán rajta van , hogy ingyenes verzió, hiszen tényleg az. Kár lenne levenni. Az trükközés lenne. " 

Nekem ennek a mesekönyvnek egy olyan verziója jutott, ahol az ilyen executive summary után jön a lényeg is:

"Egy egyszerű céges weboldalt kértünk , és tényleg egyszerű lett, tökéletes, ennyi pénzért nem is vártunk mást. Kezdjük is feltölteni ,hiszen a többi már  nem a ti feladatotok. A cégismertetővel is  már rég készen  vagyunk"  Reméljük ugyan ilyen gyors marad akkor is, amikor feltöltöttük a tízezer terméket is. Ügyesen elrejtettétek kosár ikont és meg regisztrálni sem lehet előre, és a NAV onlineszámla regisztrációs kódot is majd csak akkor kéri be, amikor a termékvideókat is a helyükre tettük, ugye?  Ti olyan jó gyorsak vagytok, hogy még a Google sem tud követni titeket, hiszen még nem vagyunk az első oldalon, de jövő héten már az első háromban leszünk, ugye? 

" Tökéletes a laptop amit hoztatok , olcsót kértünk,  csak webezéshez és tényleg semmi másra nem jó, Pont ilyet akartunk. " Még a színe is nagyon tetszik, csodálatos ez a piros!  Annyira, hogy a régi szürke helyett is inkább ezt fogom használni mindenre. Pistike már fel is tette rá a Word-öt, meg a képek kicsinyítéséhez a photoshopot is. Ezeket még nem indítottam el, mert Pistike azt mondta, hogy valami nem fért már el rajta. Most télen nagyon szeretem azt az extrát, hogy a teams meeting alatt melegíti a kezemet meleg levegővel, nyáron majd hideget is tud fújni, ugye? A facebook is sokkal jobb lett, eddig nem volt az a szép forgó karika a cicás videók előtt, de most már unom, hogyan lehet kikapcsolni? 

" Nem gond hogy a számlán rajta van , hogy ingyenes verzió, hiszen tényleg az. Kár lenne levenni. Az trükközés lenne. "  Tudom, hogy az ingyenes nem támogatja az összekötést a webshoppal, de te olyan ügyes vagy, meg tudod oldani, ugye? És ha majd az ingyenes 25 számla elfogyott, akkor mit kell megnyomni, hogy megint legyen 25 ingyenes lehetőségünk? Még jó, hogy téged bármikor fel tudunk hívni, mert az ingyenes verzióhoz nincs telefonos támogatás sem. Nekünk tényleg jó az ingyenes, a teljes cég működést erre alapozzuk. Persze ha nem tudnánk azonnal számlát kiállítani, akkor sokmilliós kárunk lenne és pereskedni fogunk, hogy mégis hogy képzelik ezt! 

ja, és a mesekönyv végén a jolly joker summary: nekem ne magyarázd el, nem érdekel, nem akarok érteni hozzá, csak működjön! Természetes, hogy ennek úgy kell működnie és azt is tudnia kell, ezt nem kell külön mondani, mindenki tudja. Te vagy az informatikus, oldd meg ahogy akarod :)

http://eVIR.hu
Elektronikus Vállalatirányítási Információs Rendszer

Ja, hát UX-esre vagy BA-ra meg nincs pénz aki ezeket lezongorázza, mielőtt fejlesztőhöz kerül, mi?:)

(Pl. aki visszakérdezne, hogy mi is az üzleti cél, mert akkor kiderülne, mit is akarnak valójában... mondjuk jah, magyar KKV-val nem mindig éri meg anyagilag veszekedni)

hajajj... par eve fejlesztettunk egy "egyszeru" webes idopontfoglalot valakinek. azert eleg vastagon szamoltam az arajanlatot, az ugyfel informatikusa huzta is a szemoldoket hogy miert ilyen draga, mikor ezt ossze lehet dobni 1-2 nap alatt? elkezdtem neki sorolni a megoldando (de nyilvan a speciben nem is emlitett) problemakat, utana lenyugodott, hogy o ezekre nem is gondolt... az ugyfel fonoke meg boldog volt, hogy mi ezekre is gondoltunk. persze a vegere 3x annyi igenyuk lett, es mar ahhoz kepest nem is volt draga :)

Múltkor valaki akart ilyet fejlesztetni, elirányította a jotform-hoz. (Amúgy tőlem használhat calendly-t is).

Erre a készletnyilvántartóra is csak azért nem mondom, hogy Odoo vagy zoho inventory, mert a legtöbb ilyen cuccból (pl. ilyen még a Loyverse Advanced Inventory), ami occó, nem lehet kinyerni a magyar compliance-t, és egyszerűbb bevezetni rá egy magyar szoftvert (jutasoft, kulcssoft, naturasoft és hasonló ezeréves társaik).

online megoldas szoba se johetett, csak onpremise, adatvedelem miatt.  ez pont nem az volt, de az igenyek nagyon hasonlok voltak az orvosi foglalashoz, a megadott adatok elegge erzekenyek, valamint attol is fugg az idoablak merete amit foglalni kell stb. es ebbe meg integralni kell azt is, ha valaki telefonon foglal es/vagy mond le idopontot.

Igen, az OnPrem az, amikor igazából össze lehetne klikkelni 10 dollárból, de helyette 100.000 dollárból fejlesztünk emiatt.

A Service Blueprint-ben nyilván jogos, amit írsz, de a 10 dolláros világban ez úgy van, hogy másnak is kellett, úgyhogy ha 3 éve létezik a program akkor általában már tudja is. Hja, nyilván a 100.000 dolláros változat csak akkor tudja, ha valaki gondolkozik előre.

biztos fejlesztett mar nagyon hasonlot mas is, csak kerdes hogy olcsobb es gyorsabb lett volna-e azt felkutatni, megvenni es szemelyre szabni, mint osszedobni egyet 0-rol? de talan githubon is akad ilyesmi ingyen, de ha sikerul is a szenakazalban veletlenul megtalalni, akkor is auditalni kell...

amugy alapvetoen 2 fele ugyfel van:  egyik megevszi a dobozos szoftvert es hozza igazitja a szoftverhez a sajat folyamatait. a masik meg fejlesztet egyedi szoftvert a sajat folyamataihoz.

Amit leírtam az ami minimálisan most jó lenne és sokat segítene, ennél sokkal több mindenre lenne szükségünk.

A kollégákkal elég pontos specifikációt tudnánk írni, hogy mire lenne szükségünk, sajnos nincs olyan tudásom, hogy egy ilyet egyedül megírjam, ezért keresek valamit amiből ki lehet indulni és valamennyivel gyorsítana a munkánkon. A sok excel tábla kezd nehezen követhetővé válni.

Szerintem akkor írjatok minél pontosabb specifikációt, és akkor biztosan lesz konkrét javaslat, mert az eddigi igénylistát nagyon széles határok között lehet értelmezni. Pl:

- Fel lehet rögzíteni a készletet, hogy miből mennyi van. : Egy szigorú készletkezelőben nincs olyan, egyszercsak a semmiből a kedve szerint berögzíti az éppen aktuális mennyiséget. Van bevételezés, amivel lehet növelni a készleten levő mennyiséget, vannak a kiadási bizonylatok, valamint vannak a korrekciók (leltár). De ha bármikor be lehet rögzíteni a készletet, akkor soha nem derül ki egy esetleges eltérés.

- Beállítható, hogy milyen egyéb adatot szeretnék megadni. : Jellemzően vannak a minimálisan kötelező adatok (cikkszám, megnevezés, mennyiségi egység, stb.), de itt sem mindegy, hogy milyen egyéb adatok vannak és smi fontosabb: azzal mit szeretnél kezdeni. A megjegyzés mező mindent elbír, de ha oda kerül, hogy hány darab van egy kartonban és abból mennyi fér fel egy raklapra, akkor azzal utána nehéz lenne dolgozni.

- Ki lehet adni a készletből készlethelyeknek megadott mennyiségeket, ehhez generál automatikusan átadás-átvételi dokumentumot (figyelembe veszi a készletbe rögzített termékek adatait pl.: lejárati dátum).:  Sokféleképpen kerülhet át a termék, pl. bizományos jelleggel, ahol neked illene nyilvántartani a későbbi elszámolás miatt az átadott és még nem elszámolt mennyiséget, vagy kölcsön jelleggel ahol vissza fogod kapni, esetleg gyártás jelleggel, amikor felhasználják valami másik termék előállításához, esetleg simán csak egy szállítólevéllel, vagy egy raktárközi mozgással áthelyezni a kívánt mennyiséget. A dokumentum papír vagy elektronikus, csak formális jellegű, vagy lehet joghatása is ha az átadó szerint átadott mennyiség az átvevő szerint nem annyi és nem az volt? Ha a készlethelyek felelősek a saját készletükért, akkor nem illdomos az átvevő feje felett átnyúlva csak úgy áttenni a készletet hozzá, hanem lehet pl. átadó raktár közbeiktatása, ahova az átadó beleteszi, az átvevő kiveszi.

- A készlethelyek be tudják rögzíteni, hogy a náluk lévő készletből mennyit használtak fel mindenki csak a saját készletét és fogyását lássa.: itt is az előző kérdések, illetve ha rendszerben gondolkozunk, akkor még jöhet hozzá akár a számlázás, esetleg a felhasznált mennyiségek pótlására azok alapján szállítói rendelések, azok részteljesítései, stb.

- (Tudom, hogy álom, de ha van telefonos program hozzá az nagyon jó lenne, leginkább a felhasznált mennyiség felvitelére.) Ha külön telefonos programot szeretnél, akkor platformok, igények, online-offline működés, stb. Mondjuk ezzel szerintem olyan problémát generálsz magadnak, amit nagyon nem szeretnél, sokkal inkább egy reszponzív felülettel rendelkező webes alkalmazás a helyes irány ha nem feltétel az offline működés és a szinkronizálás.

- Saját szerverre telepíthető: Windows? Linux? Attól, hogy saját szerverre teszed te szeretnéd menedzselni is, vagy csak az az igény, hogy nálad fusson, de valaki más támogassa?

- Nyílt forráskódú, Magyar nyelvű, vagy könnyen fordítható. : Szerintem talán ezek lesznek a legerősebb szűrők, ez fogja leginkább tizedelni a szóba jöhető megoldásokat :) 

- Lehet belőle statisztikát készíteni. (pl.: hová mennyi lett kiadva, mennyit használt fel) : Na ez lesz a második legfontosabb része a specifikációnak, mert ebből nagyon sokminden kiderül azzal kapcsolatban, hogy milyen adatokat, milyen részletességgel, milyen formában kell nyilvántartani. A konkrét statisztikánál talán még fontosabb is, hogy valamilyen  feldolgozható formában kapd meg: xlsx, json, xml, bármi, amit utána meg tudsz etetni a kedved szerinti statisztika-generátorral.

- A készlethelyeknek legyen lehetőségük igény leadására (erre a hét meghatározott napjáig legyen lehetőségük), hogy miből mennyit szeretnének.: Azaz kvázi rendelés-kezelés? Ha nem csak egy strigula húzogatás a termékek neve mellett, akkor ez már kezdi elgurítani a hógolyót, mert ha kell rendelés kezelés (igény leadás), akkor innen már csak egy lépés az ez alapján történő szállítói rendelés kezelés, az igények alapján a belső mozgások, a mozgások alapján a készlet-előrejelzések, és már be is köszön az AI :)

http://eVIR.hu
Elektronikus Vállalatirányítási Információs Rendszer

Csodállak! mennyi munkát beleteszel egy ingyenes FLOSS-t kereső emberbe! :)

Csak egy NAV kompatibilitás és már elakad minden. Ostobaság ilyen rendszert üzemeltetni számlázás nélkül. A bizonylatolás legyen egységes rendszerben. A földön nincs olyan FLOSS rajongó aki a nav xml-t fullosan fogja támogatni. Kereskedelmi SW-nél is nagyon ritka. Ugyanis számos olyan adózás van amit nem mindenki implementál inkább ejti azt a  célpiacot.

Nekem erre az volt a megoldásom, hogy fejlesztettem egy Billingo zapier plugint (nem mintha nem tudnék kódban is fejleszteni, csak a legtöbbnek gyorsabb a zapier integrációja mint a mütyürködés a mindig picit más SDK-val)

 

..aztán a Billingo megváltoztatta a licenszelését :(

Nagyon köszönöm ezt az összefoglalót, sok hasznos dolog van benne amire nem gondoltam.

Nincs szükség számlázásra, nem eladó-vásárló kapcsolatról van szó.

Az a baj, hogy amiket leírtam annál konkrétabb dolgokat nem írhatok. (állami szférában dolgozom)

Annyi a lényeg, hogy a saját dolgunkat szeretném megkönnyíteni (egy-egy adatkérésnél ne a sok excel-ből keljen összevadászni az információt) amihez semmilyen segítséget nem kapunk felülről, ha rajtam múlna a szervezet belső erőforrásait használva már kész lenne a rendszer, de nem rajtam múlik.

Így marad az, hogy próbálok valamit tenni a saját tudásom határáig.

Szerintem nem arra a funkcionalitásra van szüksége, amit mi tudunk nyújtani, hanem csak egy részhalmazára. (ráadásul nem nyílt a forrás sem, és ugyan szoktuk ügyfél szerverére is telepíteni, de azok olyan rendszerek, ahol a tranzakciószám vagy dokumentummennyiség, a pályázat vagy valami más dolog nagyon indokolja.) De persze szívesen segítek, ha tudok :)

http://eVIR.hu
Elektronikus Vállalatirányítási Információs Rendszer

kicsit elkanyarodott a topic abba az irányba, hogy mennyire tud használható, minden igényt lefedő specifikációt írni a megrendelő. nekem is van jó sok tapasztalatom azzal kapcsolatban, hogy jellemzően semennyire. de itt most nem erről volt szó, hanem hogy amit eddig összeszedett igényeket, abban nincs semmi nehezen kivitelezhető. ha több igény is felmerül a specifikálás során, akkor majd több munkaórát kell beletennie a fejlesztőnek, de továbbra is fenntartom: az eddig leírt követelmények egyike sem nagy kihívás. amit ezzel állítani szerettem volna: ha nincs ilyen termék készen, reális opció lehet az egyedi fejlesztés, mert nem igényel speciális szakembert vagy megfizethetetlen fejlesztési díjat.

Szerkesztve: 2022. 01. 18., k – 15:01

Szóval ha nyilt forráskódut szeretnétek, - magyarul  FOSS modell -  akkor célszerű valamilyen open source erp-t nézned, az elöttem leirtak figyelembevételével, pl NAV számlabeküldés nem lesz bennük, (habár ilyet nem is kértél. )

Néhány amiből párat már emltettek előttem (pl dolibar, sajnos ebből sok modult mostanában kivettek a szabadon letölthetőek közül), :

https://opensource.com/tools/enterprise-resource-planning