Azóta próbálom jogállami eszközökkel kideríteni, hogy honnan volt meg a telefonszámom a fent említett szervezetnek.
- Mikor másodszor hívtak megkértem a call centeres hölgyet, hogy adjon egy adatkezelési számot, illetve tájékoztasson az adatkezelés jogalapjáról (nem tette meg, viszont azt mondta, hogy kitörli az elérhetőségeimet a rendszerből)
- Felkerestem a NAIH-ot, az ügyfélszolgálatos tanácsaiért
- Ennek nyomán levelet írtam az Aegon adatvédelmi tisztviselőjének, a GDPR-ban meghatározott 30 napon belül még egy automata válasz sem érkezett, azóta se semmi.
- Hatósági eljárást kértem tehát a NAIH-tól, akik el is indították ezt. Az eljárás lefolytatásának vállalt határideje két hónap.
- Két hónap után... ismét hívtak az Aegon Prémiumtól, ahol ismét ismertettem a problémámat és ismét információkat kértem, az adatkezelés jogalapjára, amiket a GDPR-ra hivítkozva nem adtak ki
- Kiegészítettem a hatósági eljárást a történtekkel, amikre az a válasz érkezett, hogy az ügy folyamatban van.
- Azóta nyolc hónap telt el, átlag kéthavonta kerestem a NAIH-ot, az ügy folyamatban van.
- Eldöntöttem, hogy a nyilvánossághoz fordulok, írtam az egyik legismertebb hazai online hírportálnak, kettőt a szerkesztőségi címre, egyet egy random újságírónak egy-egy hét elteltével, egyikre sem érkezett semmilyen válasz.
Nem különösebben érdekel, hogy ez általános gyakorlat-e, nem maga a hideghívás ténye, ami igazán az elevenembe vág, hanem az ami különösen érdekel, hogy egy ilyen kis horderejű problémát hogyan lehetséges megoldani az államot átívelő gépezettel.
Ha bárkinek van még ötlete, hogy mit lehet csinálni, igazán kíváncsi volnék rá. ENSZ? Hága? Szerintetek mi legyen a következő lépés?
- violapeter blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 873 megtekintés
Hozzászólások
Van-e valamilyen biztosításod? Bárhol, bárkinél (pl. nagy értékű műszaki cikkre - igen, amit öt éve kötöttél a laptopra, az is számít). Adtad-e meg az adataidat független alkuszcég munkatársának? Mert ők n+1 biztosító nevében eljárhatnak az ügyfél felé.
Érdekes módon nekem több biztosítónál, alkuszcégnél ott vannak az elérhetőségeim (telefonszám, illetve cégre szabott e-mail cím), és ha volt is extra hívogatás, kulturáltan meg lehetett oldani, hogy ajánlatokkal ne keressenek meg - az persze egyértelmű, hogy nem a "honnan van a telefonszámom gédépéer és naih a nyakatokba de izibe" felütéssel indítottam a beszélgetést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elképzelhető hogy van valami regem valahol. De cél az volna, hogy ezt ők mondják meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na akkor még egyszer... Ha egy független alkusz cégnél ott van az elérhetőséged, akkor ők simán kereshetnek bármelyik olyan biztosító nevében, akikkel kapcsolatban állnak. De ha van GFB/Casco biztosításod, azzal is odakerülhet a biztosítóhoz a telefonszámod, és ha nem figyeltél oda :) amikor megadtad, akkor bizony ott figyel mellette a "marketing célú megkeresés tiltva=nem" beállítás. Nekem is volt/van ilyen telefonszámom, engem is hívogattak - kulturált, normális hangnemben beszélve rendezhető volt a dolog - azóta nem hívnak, kizárólag a meglévő szerződéseimmel kapcsolatban, illetve akkor, amikor egyik-másik átdolgozásával/átkötésével én is, meg ők is jól járnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kereshetnek, persze. Egy szóval nem kifogásolom azt, hogy kerestek. Kulturált és tárgyilagos voltam minden beszélgetésemben, hozzáteszem amikor a harmadik megkeresésnél a területi képviselőig jutottam, ő is felvázolt lehetséges forgatókönyveket, hogy miképp kerülhetett be a számom.
De nekem a lényeg az volna, hogy ez egy számomra visszakövethető és transzparens módon történjen.
Itt az érdekesség szerintem nem maga a hívássorozat. Hanem az, hogy a pici horderejű problémák hogyan kallódnak el, hogyan nem jut érvényre egy olyan EU-s törvény, amit kötelező volna betartani a vállalatnak, kötelező volna érdemleges módon ellenőrizni a hatóságnak és egy jól működő rendszerben nyomást gyakorolni a szervekre a sajtó által.
Nem a probléma a fontos, hanem azt akartam szemléltetni, hogy ezen a téren sem működik a rendszer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Öt éve, ahogy írtad, kötöttél egy biztosítást a notebookodra. Azzal kapcsolatban simán ott lehet az ügyféladataid között a telefonszámod, sőt akár az _akkori_ nyilatkozatod alapján mellette az az infó is, hogy hívható vagy nem csak az élő szerződéssel/szerződésekkel kapcsolatban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én úgy vettem ki, hogy nem az a legnagyobb gondja, hogy hogyan került hozzájuk. Hanem az, hogy a megkeresésére nem válaszolnak, teljes mértékben ignorálják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ezt jo volna latni valamilyen rendszerben es nem csak feltetelezesekre tamaszkodni. Mert akkor utobbit rafogjak mindenre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ENSZ? Hága? Szerintetek mi legyen a következő lépés?
Szerintem az legyen a következő lépés, hogy letiltod az Aegon számát. ENSZ? Hága? Te jó ég... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne essék félreéértés, tényleg nem igazán izgat, hogy hívnak-e. Az elv érdekel. Nem is az a lényeg, hogy ne hívjanak többet, hanem hogy jogom van tudni és hogy lehetséges-e érvényre juttatni egy ilyen jogot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én vagyok az apád Hága! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bennem sokáig élt az a hit, hogy az állami gépezetek lassan, de az ért működnek. De nem. Valahol ott fekszik a levelem, emailem, nyomtatványom ami a büdös életbe nem lesz megoldva vagy nem kapok rá választ. Simán kihasználják azt, hogy egy állampolgárnak nincs annyi energiája, hogy utána járjon -akár a te ügyednek. Őszintén, miért ne szarja le? Ezt látja. Valaki vagy valamilyen szervezet közérdekű adatigényléssel fordul egy hivatalhoz a határidőn jóval túl válaszol ha egyáltalán, hogy egy kiegészítést még bekérjen. Így szóval vagy tartva, de addigra megszületett már a gyereked is, meg el is költöztél,. Elengeded.
De hajrá jó hogy idáig eljutottál ez jó példa számunkra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most megszámoltam, 51 db letiltott telefonszám van a listámon. 90%-ban ilyen jelentéktelen ügyek, mint MLM baromságok, "pénzügyi" "tanácsadók", stb. Nekem sokkal költségesebb utánajárkálni minden egyes nyomorultnak, mint a hívás után megnyomni a block gombot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rakas spam/scam random generalja a telefonszamot, es call spoofingol. Semmire nem mesz szamblokkolassal a gyakorlatban mar.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem még nem érintett ez a jelenség. Magyarországon az (egyébként legitim) cégek általában nem fake számról keresnek, sőt, nekem még a privát szám is ritka. Scam ellen nyilván nem véd.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, pontosan ez az amiről beszélek.
Arra vagyok kíváncsi, hogy miképp tudok elvinni egy ilyet a falig. Az ügy maga szimbolikus. De nem fogom elengedni, pont azért, hogy ez ne egy önbeteljesítő jóslat legyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ENSZ? Hága?
Mi közük hozzá? A GDPR egy EU-only rendelet.
A NAIH-ot is beperelheted magyar bíróságon - neki nincs felettes szerve ugyanis, csak a törvényeknek alárendelten működik, azaz nincs akihez panasszal tudnál fordulni, csak a bíróság - pert indítasz a NAIH ellen.
Panaszt tehetsz még itt: https://ec.europa.eu/info/about-european-commission/contact/problems-an…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, ez érdekes, kipróbálom! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kifejezes amit keresel "Autonóm Államigazgatási Szerv" es igen nincs alarendelve a kormanynak, (Mivel torvenyek szerint mukodik az orszaggyulesnek van alarendelve, elmeletileg) , de ez a 2/3 eseten csak masni a szaron.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Aegon felugyeleti szerve az MNB.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
GDPR tekintetben nem fognak vele foglalkozni, mivel azon a területen nem felügyelik. Az MNB-ről szóló törvény 40.§ pontosan leírja, hogy mely jogszabályokban előírtakat felügyeli, az Infotv. és a GDPR nincs köze.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont ez ugyfelszolgalati tevekenyseg is; az adatkezelest pedig ellenorzik ebben az esetben.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az igazsagszolgaltatas szemszogebol ez egy "alacsony karosultsagi merteku" problema - ennek megfeleloen depriorizaljak. Mert surgosebb valami eroszakosat vagy valami nagyosszegu hamisitast megtargyalni (amivel gondolom alapvetoen te is egyetertenel, ha nem pont a te ugyed lenne ez/ilyen). Hiaba szegtek szabalyt azzal, hogy elvettek 5 percet vagy akar 2 orat az eletedbol, elobbre priorizaljak azokat az ugyeket, ahol a karosulas (varhato) merteke nagyobb. Igy ez az ugy marad a backlogban. Ettol meg komolyabb ugyekre, vagy gazdagok/protekciosok altal eloretolt ugyekre van ido, es ezert abban az esetben mukodik az igazsagszolgaltatas.
Hagaban ugyanez a gondod lenne. Az ENSZ meg ennel is kevesebbet segitene.
De meg ha celba is ersz, annyit ersz el, hogy az Aegon es akitol ok vettek az adatot kap egy birsagot, amit az allamnak befizetnek: te megy egy fillert se, vagy minimalis penzt ha meg ezekutan elinditasz egy _ujabb_ eljarast.
Vegigjartam parszor, es latva, hogy az igazsagszolgaltatas ilyen esetekben ugy mukodik, mint egy vallas, orosz modszerre valtottam. Keresek a spammelo/scammelo domainjen egy masodjara is lassu api endpointot, es while true, get parameterben meg lathatjak a logokbol, hogy ki akar leiratkozni. Mukodik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az igazsagszolgaltatas szemszogebol ez egy "alacsony karosultsagi merteku" problema
ha gdprt sértenek, akkor az éves bevétel 4%-a bünti nem biztos hogy olyan alacsony. itt a kérdező kérdése az, hogy lehet-e tudni, hogy gdpr sértés történt-e. eddig nem tudni.
nincs aláírásom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a maximalis buntetes a "tobbedik keres ellenere meg sem probaltak" jellegu sok pontot sulyosan serto minositett esetekre. Itt egy ember allitja, hogy ismeretlen tettes ellopta az adatat, masik ismert szereplo pedig jogtalanul felhasznalja keres ellenere is. Ilyen "enyhe esetert" (a bizonyitott/bizonyithato reszt tekintve) az EU-ban senki nem fog millios birsagot kiszabni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy láda sörben mernék fogadni, hogy az itt leírt jogsértés akár csak távolról megközelítené arányosságban a maximális büntetési tételt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért, ha az adatvédelmi tisztviselő nem válaszol az adatigénylésre, az nem sérti a GDPR-t?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezt nem tudom, arra értettem, hogy az nem derült ki, hogy a telszámot jogosulatlanul tárolják-e.
nincs aláírásom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miutan kerte, hogy toroljek, mar biztosan jogosulatlanul hasznaltak fel. Nemhogy taroltak, fel is hasznaltak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát még nem tanultátok meg?
Ebben az országban (meg több másikban is) addig számítasz még felrajzolsz egy X-et a szavazólapra.
Utána, hogy neked van valami gondod, bajod, az a büdös rossebet se érdekli többet.
Amúgy meg hagyd a 'csába, én az ilyeneket blokklistára teszem, aztán többet az életbe nem életben nem kapok több hívást, vagy levelet az adott számról/e-mail címről.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van valami olyan a GDPR-ben, hogy az adatkezelés jogalapja lehet "jogos érdek". Ez konkrétan üzleti érdeket jelent. Amibe bármi belefér. Üzleti érdekből megkereshet a biztosító, hogy szerződést kínáljon neked. Az pedig a te hibád, ha hozzájutott a telefonszámodhoz, mert valahol, valakinél beleegyeztél, hogy ők vagy üzleti partnerük azt felhasználja direkt marketing céljára. Csak már nem emlékszel, hogy kinek adtad oda.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az pedig a te hibád, ha hozzájutott a telefonszámodhoz"
Gyonyoru iskolapeldaja az aldozathibaztatasnak. Gratulalok.
Ha feltorik a Telekom vagy a Vodkafon vagy a Telenor rendszeret es ledumpoljak a telefonszamokat nevekkel, akkor az a hibas, aki "odament par evvel azelott szerzodest kotni"?
A noi rokonaid megeroszakolasakor is ilyen aldozathibaztato fasz lennel?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Komám a modorodon lenne még némi csiszolnivaló. Amúgy pedig nem elég egy mondatnak az első felét elolvasni. Szövegértés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az pedig a te hibád, ha hozzájutott a telefonszámodhoz, mert valahol, valakinél beleegyeztél, hogy ők vagy üzleti partnerük azt felhasználja direkt marketing céljára."
Allitas: beleegyezett
Rezolucio: hamis
Nincs itt semmi szovegertesi problemam: ellentetben veled aki az OP blogposztjabol annyit se fogott fel, hogy:
- nem egyezett bele
- kerte kulon, hogy ne kezeljek a "beleegyezett szemelyek listajan"
Ez minimum ket ponton ellentmond azzal az allitassal, amivel szemben nekem szovegertesi gondjaim voltak, mert csak a mondat elso felet ideztem/emeltem ki, azaz "biztosan nem olvastam el a masik felet" (de).
Ez a "nem elég egy mondatnak az első felét elolvasni" es "Szövegértés" eleg nagy ongol volt: mert te a blogbejegyzesbol kb. semmit nem processzaltal erto olvasas cimszo alatt. A kiindulasi allitasod maris tagadja az ott reszletezett allitast. Raadasul gyakorlatias ellenpeldat is hoztam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel együtt éppen a GDPR alapján _kötelességük_ lenne, hogy kérés esetén tájékoztatást nyújstanak az adatkezelésről, ill. hogy kérés esetén megszüntetsék az adatkezelést. (De javítsatok ki.) Az, hogy ők éppen a GDPR-ra hivatkozva tagadták meg, hogy tájékoztatást adjanak neki az ő adatai kezeléséről (Maf?), az kb. egy korrajznak is elmenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom telefonon bemutatkozásra nem adtak az adott telefonszámhoz kapcsolódó további esetlegesen GDPR hatálya alá, vagy épp a biztosítási titok körébe tartozó adatokról semmilyen felvilágosítást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De felhivni es telefonon szerzodest kotni megis eleg lenne. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ilyen problémákat (ideg és idő hiányában) én sokkal egyszerűbben oldom meg: első hívás után a telefonszám megy a tiltólistára, többet nem keresnek. Ha jobb kedvem van, felveszem, beleszólok, aztán leteszem a telefon magam mellé, egy idő után az illető rájön magától, hogy szórakoznak vele és bontja a vonalat. Ilyenkor a rendszerben megjelölnek, hogy komolytalan vagy, nem beszámítható, stb. Jobb esetben azonnal törlik is a számodat az adatbázisból.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy oda kell tenni a telefont a hangszóróhoz és valami jó kis német pornót nyomatni bele! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szinte ugyanez a sztori, Aegon Prémium, 2021. január. - Annyi módosítással, hogy nem szólítottak néven (vagy nem emlékszem rá).
A hívás után emailben kértem az adatvedelem@aegon.hu-n egy GDPR adatlekérdezést és egy törlés kérést.
Másnap jött automata üzenet, majd 20 napra rá hivatalos válasz, melyben megosztották a fogadott hívásom részleteit, és megnyugtattak, hogy nem kezelnek semmit. Úgy gondolom, hogy esetemben megfelelően jártak el.
Ami érdekesség: az adatok forrásának ezt az oldalt jelölték meg: https://whosenumber.info/hungary/telenor/3620/1234
De személyesen problémásnak tartom az ilyen jellegű adatforrás használatát/megjelölését. Más esetekben is mondták már, amikor rákérdeztem, hogy "véletlenszerűen generált telefonszám".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Más esetekben is mondták már, amikor rákérdeztem, hogy "véletlenszerűen generált telefonszám"." - CC-kből van olyan, hogy fognak egy számmezőt, és végighívják...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a jobbik eset. Van, hogy ezt robot teszi meg. Spoofolt szamrol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A cc-s kimenő hívásokat is automatizálják, és ha felveszi a hívott fél, a pléhmaca "mutatkozik be", és mond néhány mondatot, miközben a hívás "másik végét" egy szabad kezelőhöz kapcsolja. Ha jól van hangolva a rendszer, akkor a hívott ebből gyakorlatilag semmit nem vesz észre - ha nem, akkor meg a pléhmaca után "munkatársunk kapcsolásáig kérjük türelmét" jellegű bemondást kap...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na ja, ez mar ismeros. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi van akkor, ha személyes üzenetben tárod a problémát az adatvédelmi tisztviselő elé? A neve kikereshető, és elég jellegzetes ahhoz, hogy a facebookon az első találat legyen. (Mármint tényleg, kipróbáltam.)
Az a tapasztalatom, hogy szervezetekkel, cégekkel nem lehet kommunikálni, de emberekkel igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott ő magánszemély...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A maganszemely honnan kapja a fizeteset? Amibol megel, mint maganszemely. Ha az a hely kap egy profitbol levagodo nagyobb birsagot GDPR sertes miatt, az hol nem erdekli idealis esetben ezen maganszemelyt?
Ez a maganszemely mikor jar jobban? Ha tud egy olyan allitas letezeserol, amirol itt parszazan mar velemenyt alkottunk (sot, bizonyos szemszogbol nezve szerencse kerdese, hogy nem kerult eddig olvasottabb ujsagba), vagy ha senki nem mutatja ezt meg neki, mert o maganszemely, munkaja soran meg nem talalkozott a blogbejegyzessel?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól még ő ott, illetve mindenhol, ami nem a céges elérhetőségét használod csak mint magánszemély szerepel. Persze, messengeren dobhatsz neki egy üzenetet, hogy ezt meg azt találtál, és kéne vele valamit kezdeni, de a minden szempontból szabálykövető válasz az az lesz, hogy a cég erre kijelölt hivatalos elérhetőségén jelezd a problémát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, nem is arra gondolok, hogy fű alatt meg okosba', hisz itt épp az lenne a cél, ha jól értem, hogy kiderítsük, mit tehet _hivatalosan_ az átlag ember, nulla e az érdekérvényesítő képessége. Én olyan megoldáson gondolkoztam, ahol a közvetlen kontaktot shortcutként használod, de alapvetően maradsz a hivatalos úton.
Mondok egy példát: oda vissza leveleztem fél évig a polgármesteri hivatallal egy párezer forintos összeg miatt, amivel tartoztam és jogosan kérték tőlem. Mindig jött valami érthetetlen ilyenolyan csatolmány, ide jelentkezz be, ott indíts megbízást, általában hibába ütközött és nem tudtam mit tenni, pedig szerettem volna rendezni. Egyszer bementem személyesen, külön kértem, hogy őt keresem, aki a fejlécben szerepel a papíron. Elmagyarázta, adott egy számlaszámot, utaltam, 20 perc és kész. Fél év hivatalos pingpong vs 20 perc emberi kommunikáció.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni