- gelei blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Hát, jöhetne már valami, karácsonyra Bitcoinból meglehetne a Lambóm. Akkor nem kellene autót rendelnem.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> kellene
Elkopott a Polo?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem mindenki addig hasznalja a cuccokat, amik szetesnek alatta, vagy szetrohadnak. tudom, ez sok embernek itt meglepo lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd használja más tovább és rohadjon alatta!
Ha nem válaszolnék kommentben, hát küldj privátot!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pontosan. udvozollek a magyar autopiac 99%-aban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3 használt autó után azt mondom hogy igen, igazad van.
az új autó 3/vagy inkább 5 év garanciával a jó. ha nincs rá meg a teljes lovetta, akkor finanszirozva. akár egy dacia/más olcsó. de új legyen és garis.
a gari lejárat előtt fél évvel meg eladod, hozzáteszel egy keveset, és ülsz az újba. aki okos, ezt csinálja :)
inkább a banknak lapátolsz egy kis pénzt de közben van a segged alatt egy mindig induló és nem összedőlő autó.
lehet használt autózni, ugyanannyi pénzbe fog fájni, csak más leosztásban, és lehet hogy évente átlag 1,5 hónapot áll majd a szervizben. én végtelenül meguntam és megfogadtam hogy soha nem veszek több használt autót. az utolsó autómat úgy adtam el hogy a legnagyobb része felújitva, kicserélve új cuccokra, teljesen megbizható autó volt, de a piac egyáltalán nem értékelte (a viszonyitás kedvéért 1M+ -ért voltak benne alkatrészek újonnan és 300k-ért ment el több hónap szenvedés után).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ott a tuti. 2-3 eves autot kell venni, aztan a gari elott fel evvel eladni, ahogy mondod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez a verzió is működhet, attól függ hogy éppen hogyan árazódnak. akár jól is lehet járni: aki új swiftet vett 18-19 körül és nem használta szét az örülhet, mert többért tudja eladni mint amennyiért vette.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudni kell használt autót venni. Közép kategóriában és alatta francia, olasz, német, usa autó felejtős. Koreai vagy ha van pénzed japán. (LOL nagy szakértő vagyok LOL, de nekem meg az ismerettségi körömben Kia, Hyundai, Toyota típusokkal bejött, Volkswagen, Ford, Peugeot, Opel meg szopó. Persze lehet csak mák)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam alap, hogy az F betűsöket kerülni kell: Fiat, Ford, francia kocsik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tizenhat évesen adtam el a Fordomat, kevesebb, mint 200E km-rel (első tulaj voltam, úgyhogy tuti annyi volt benne). Szívmegállást okozó összegbe fájó javításra nem volt szükség. Oké, ha márkaszervízbe lett volna a motorvezérlő problémával beszállítva, akkor igen, de azt meg a Pixelfix-nél nagyjából az autó használtpiaci árának 6-8%-áért megoldották. Cimbinek Opelje (sosem kop' el) volt céges autóként - pár év után elkezdett rohadni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, nincs semmi baj a fordal. jó featurek, jó futómű. nálunk nincs vele semmi baj, de hat tudjunk a 3f-es univerzum törvénye miatt az szar!!! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
milyen eredeti gondolat. bizonyára mindegyikkel sok tapasztalatod volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"tudni kell", persze. vagy csak veszel egy garancialisat egy uj autobol (mondom, 2-3 eves), nem 22 eveset. na, 22 eves autot azt tenyleg tudni kell venni, hogy ne essen szet alattad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
22 éveset sose vennék, én 4-7 között veszek autót (10 körül adom el). Az már olcsó, a távol-keletiek jók is. Az európai, amerikai autók akkor már hullanak szét. Középkategóriáról beszélek, felsőkategóriában gondolom azért másabb. De amúgy igen, a kövi autóm 3 éves körüli lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarországon nemigen kapni középkategóriás amerikai autót.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na igen, jogos. Európai viszonylatban értettem, Ford Focus alsó közép, Mondeo felső közép.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ford Focus alsó közép Ne szórakozzunk már a ford focus nem középkategóriás autó, sose volt az. A mostaniak főleg borzalmas kárpitok, kopogós műanyag beltér, nulla hely hátul stb. Egy vitara ezerszer normálisabb belül. Alsó középkategória az ilyen mondeo, meg superb. A felső meg a kisebb BMW-k, Alfa Giulia, C classe stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mivan? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A focus egy mezei kompakt, mint egy astra vagy egy kia ceed. Ez nem azt jelenti, hogy rossz, de a középkategória általában mást jelent: igényesebb beltér, nagyobb motorok, maga az autó is nagyobb. Fordból Fiesta a városi kisautó, Focus a sima autó, a középkategória meg a mondeo.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ettől még egy egyes kettes bmw nem lesz felső kategória, egy c klass merci is csak közép. az s osztály a felső kategória. ebben a szegmensben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, de ezt írtam, a két mondatot egyben kéne értelmezni, nem ismételtem meg a középkategória szót. Mondjuk az 1-es, 2-es BMW is kérdéses micsoda.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A cucuki? nem tudom, de amit (két éve nézelődtem) láttam, az borzasztó volt beltérileg - és nem "új autó" hanem "büdösműanyag" szaga volt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fapad focus szerintem siralmas, rosszabb, mint a vitara. Lehet a nagyobb felszereltség jobb. Mindkettőhöz csak utasként volt szerencsém szóval vezetni nem tudom milyen, abban valszeg azért a focus sokkal jobb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amit írtál, hogy 2-3 éveset érdemes venni és pár éven belül eladni, az megfelel a legtöbb embernek, aki nem igazán ért a kocsikhoz és nem nagyon tud pl. alkudni. Ez például rám mind jellemző. Viszont van, aki mindkettőhöz ért és nagy eséllyel nem fog befürdeni, ha ennél idősebb használt kocsit vesz. Apámra például rábíznám ezt, megvan a szakértelme és a tapasztalata.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem is van haverom aki 500k+ km-nel jar a 25 eves 3-as BMW-jevel... de azert ez a Gauss gorbe szele, nem a kozepe.
en abszolut noob vagyok a temaban, igy nekem is meg fog felelni ez a modi :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Kia es a Hyundai jo - de amint valami baja lesz, nagyon nehezen talalsz alkatreszt.
Nemetekhez legalabb alkatresz van.
A japan meg addig jo, amig nem a turbo megy tonkre, vagy a motor lelke van kihajtva. A tobbi kulturalt arkategoriaban javithato.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kia, Hyundai alkatrész szempontjából egykutya, minden van, max kicsit drágább. Viszont jók, nemigen kell szervizelni őket. Ellenben a németekkel, amit hiába tartasz karban, folyamatosan költened kell rá (jó, ez szűk környezet alapján, lehet valójában nem így van, ha nagy a mintavétel). Japánból meg nyilván nem azt veszed meg aminek véres a torka, mintahogy semmiből sem. Nem is lesz vele bajod ;)
Amúgy meg ha mégis sikerül egy nyűgöset megvenni, kb a leghamarabb túl kell rajta adni. Elfigyelgetem, hogy öntik a pénzt némelyek a kocsiba, mert most már minden megvan rajta csinálva, jó lesz az. És mégsem. A végén már meg sem mondják mennyi pénzt öntöttek bele, tudják ők is, hogy rég ki kellett volna szállni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nemetbol 2010 elottit kell venni. Arra is kell kolteni, de van alkatresz, ismerik a szerelok, es ha megcsinalod, sokaig jo. A hasznalt nemetet nem arra kell venni hogy "holnap utra kelek vele", hanem arra hogy "van egymisim felujitani". Utana amig a kornyezetvedelmi szabalyok engedik, kitart, foleg az erosebb 6-8 hengeresek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ehhez is lehet érteni persze, sikerülhet jót venni, de az új autó a biztos talaj. Tudod hogy mennyibe kerül, mit fedez a garancia, mit kapsz a pénzedért, és nem (nagyon) fog meglepetés érni. Majd a következő tulajt. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki okos, fel tudja mérni, mihez ért, mi éri meg neki. Neked három szopás kellett, hogy rájöjj, nem értesz a használtautó-vásárláshoz/fenntartáshoz.
Szerk.: "Nézzük mit tud ez a Carvertical...." :D
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk nekem nincs olyan sok autóval tapasztalatom, de az enyém 22 év és 200 000 km után sem akar szétesni. Kis rohadás volt, azt megcsináltattam. Nem hiszem, hogy túl környezetbarát dolog 3 évente 1 tonna vasat megolvasztani csak azért, hogy egy kicsit ülhessek újautószagban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en meg nem hiszem hogy egy 22 eves auto rendelkezik azokkal a kenyelmi funkciokkal, amit egy mai modern autoban elvar az ember.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindkettőtök mond valamit, amiben nincs ellentétes a másikkal. A kérdés csak az, hogy megér-e a kényelem annyi környezetterhelést, vagy megfordítva, érdekel ez engem?
Ha nem válaszolnék kommentben, hát küldj privátot!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tovább megyek: nem hiszem hogy a 22 éves technológiát környezetbarát lenne még működtetni.
Az alábbi autóim voltak és fogyasztásaik:
'93: kb 9 liter
'99: kb 7 liter
'2006: kb 6 liter
'2019: 4-5 liter
"Nem hiszem, hogy túl környezetbarát dolog 3 évente 1 tonna vasat megolvasztani csak azért, hogy egy kicsit ülhessek újautószagban."
Az emberek 90%-a úgysem tud újból újba beülni, szóval ez nem egy olyan tanács amit a többség meg tudna fogadni, szóval whatever. Legalább termelsz olyan használt autót a piacra ami friss, és nem kriptaszökevény gyárkémény. Én egyébként a legutolsó szivóbenzint vettem amit a Suzuki még épphogy kinálni tudott, a következő nyilván hybrid vagy full elektromos lesz.
Az autó nagyrésze egyébként is megy recycle-be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb. 6 literrel elmegy, benzinesnél nem hiszem, hogy egy akkora kocsival ma 5 alá tudnál menni. Diesellel a CO2-kibocsátást cserélem szállóporra és nitrózus gázokra, nem biztos, hogy az nagy nyereség. Recycle-be mehetnek az autók, de megolvasztani akkor is meg kell, mire újra autó (vagy serpenyő) lesz belőle.
Kényelmet vagy teljesítményt lehetne venni, de évi 1-2 hosszú út miatt az nem biztos, hogy megéri. Majd ha villanyautóra cserélem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hiszem, hogy egy mai autó rendelkezik azzal a stílussal, időtállósággal, mint sok 22 éve gyártott kocsi.
Kényelmi funkció: vannak fizikai gombok, amivel odanézés nélkül tudok kapcsolni ezt-azt, nem egy ormótlan kijelző, amit nézni meg tapizni kell mondjuk a légkondihoz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam gyakorlatilag csak a navi tapogatós - a rádió/telefon ért a szóból, illetve előbbinek fizikai gombjai is vannak (a kormányon is és a középkonzolon is). Elvileg a navinak is lehet szóban utasításokat adni - azt még nem próbáltam :)
Én mondjuk a tempomat nyomkodóinak hiányolom a csipogását, mert le kell pillantani a műszeregységre, hogy "vette-e" az utasítást/beállítást, de ez egyéni ízlés kérdése, tudom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
20 éves autóm van. Egy mai átlag középkategóriás új autóból hiányoznak az abban lévő kényelmi funkciók. (Mondjuk érintőkijelzős multimédia csoda nincs benne, de az pont nem is hiányzik.) Egyedül a fogyasztása nagyobb.
"hagyományosan szűkebb komfortzónával rendelkezem"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sorolj fel néhány dolgot, ami a maiakból hiányzik, a tiedben meg benne van - aztán összenézzük némely normálisabb gyártó normálisabb modelljével...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit kapsz te majd ezért hájblézertől, te jószagú málnabokor... :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mar elore felek!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
*asit*
hiperbullmarket jon itt, nem hiperinflacio. szevasz $1k TSLA!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni