Magyarországon is munkába áll az Erste George (x)

Címkék

Hazánkban is elrajtolt a George, az Erste Bank új, digitális platformja: az Erste jelenlegi lakossági NetBankját és MobilBankját egyaránt leváltó rendszerrel az ügyfeleknek átfogó megoldást kínál, amellyel egy helyen menedzselhetik befektetéseiket, követhetik mindennapi kiadásaikat, illetve vehetnek igénybe egyéb banki szolgáltatásokat, amelyek listáját a pénzintézet folyamatosan bővíti.

A hazánkban is élesedő George digitális platformot a vállalat először Ausztriában vezette be 2012-ben, mára pedig öt országban összesen mintegy hatmillió ügyfélnek nyújt rajta keresztül személyre szabott pénzügyi szolgáltatásokat. A George különlegessége, hogy a magyar banki piacon egyedülálló módon az Amazon felhőjében fut, egy Elasticsearch adatbázisra támaszkodva, ami rendkívül gyors és rugalmas működést biztosít.

TELJES MEGÚJULÁS

A George az Erste MobilBankjának és NetBankjának megjelenését is új felületre cseréli, amelyet a felhasználók saját igényeik szerint alakíthatnak. A használt banki szolgáltatások az új mobilalkalmazás "Áttekintés" névre keresztelt kezdőlapján függőlegesen elrendezett csempéken sorakoznak, amelyeken az adott szolgáltatás alapvető információi mellett azonnal elérhető funkciók is megjelennek - hitelkártya esetén ilyen lehet a visszafizetés gomb, folyószámlánál pedig az utalás indítása. A csempék egyedi színkódokkal még átláthatóbbá tehetők, illetve a ritkábban használt szolgáltatások a sor végére állíthatók vagy el is rejthetők.

Az appból a tranzakciótörténet is könnyen hozzáférhető, amelyben szabad szavas keresésre is lehetőség van, de akár egyes partnerekre, kereskedőkre vetítve is ellenőrizhetők a korábbi fizetések és azok összegei, illetve a költéseket a George automatikusan kategóriákba is rendezi a kártyatársasági adatok alapján - ezek a kategóriák később szabadon bővíthetők, módosíthatók. A könnyebb eligazodáshoz ráadásul minden egyes tranzakcióhoz egyedi címkét rendelhetünk, illetve csatolmányok hozzáadására is lehetőség van, legyen az befotózott blokk vagy garancialevél. A tranzakciótörténetben továbbá a George az egyes partnerek logóit is megjeleníti, de akár saját fénykép is rendelhető hozzájuk.

A webes UI is nagyon hasonló, persze itt a csempéknek több helyük van és át is méretezhetők, hogy még több információ férjen ki rájuk az adott banki szolgáltatásról. A George asztali böngészős felületén továbbá az elmúlt időszakok költései is egyszerűen követhetők, akár tematikus csoportokra bontva, legyen szó bevásárlásról, szórakozásról ruhavásárlásról vagy egyéb kiadásokról - ezeket a beállított paraméterek alapján a szolgáltatás igény szerint diagramokon is megjeleníti.

ONLINE PLATFORMHOZ ONLINE SZÁMLA

A George rajtjakor abból felhasználóknak lehetőségük nyílik a számlavezetésen túl értékpapírszámla nyitására, meglévő befektetéseik kezelésére, állampapírok vásárlására, illetve portfóliójuk teljesítményének követésére is. Sőt, a digitális platform rajtjával párhuzamosan az Erste Bank egy új, George számlát is elindít, amelyet teljesen online, videós azonosítással nyithatnak meg az érdeklődők - a számla érdekessége a dinamikus árazás, havi 250 ezer forintos forgalomig 390, 400 ezer forint fogalomig pedig 990 forint havidíjat számol fel a bank. A csomagban az online megbízások, átutalások, illetve bankkártyás fizetések használata díjmentes, ugyanakkor a számlán legalább havi 100 ezer forint jóváírás szükséges. A bevezető kampányban a bank a George számla havidíját az első három hónapban elengedi.

Az Erste Bank új platformja mindezek mellett automatikus figyelmeztetésekkel is igyekszik megkönnyíteni a mindennapokat, akár a személyi igazolvány vagy az autópálya matrica lejárati dátumának közeledtével. A George funkciópalettája persze folyamatosan bővül, a felhasználói igényeknek megfelelően: mint a bank közölte, a termékfejlesztési folyamatok az Erste Csoport országos képviseleteinek bevonásával zajlanak, az eredmények pedig kiterjedt felhasználói tesztelés után kerülnek át az éles környezetbe.

A paletta szélesítéséhez az Erste a kisebb fintech cégekkel is rendre felveszi a kapcsolatot, illetve a bankhoz is érkeznek megkeresések a George platformhoz való csatlakozás kapcsán - amennyiben pedig mindkét fél rábólint az együttműködésre, a bank elérhetővé teszi a partnerek számára a George-hoz való csatlakozáshoz használt API-kat, illetve frameworköt, amellyel a külső termékek megjelenése is az Erste platformjához igazítható. Az új funkciókat a felhasználók a George felületén lévő Áruházból érhetik majd el - innen már a rajtkor letölthető például egy a webes felületen egyedi háttérképek beállítását lehetővé tevő plugin.

Az újítások között még idén feltűnik a Google Pay mobilfizetés támogatása is, aminek az androidos okostelefonok tulajdonosai örülhetnek. Emellett más termék is van a csőben, mint a telefonos vásárláskor igénybe vehető részletfizetés, az online személyi kölcsön igénylés, illetve egy személyre szabott kedvezményrendszer bevezetése is. Ezek érkezése az év későbbi részében várható.

Magyarországon az Erste MobilBank felhasználóinak mintegy 300 ezer fős tábora a következő hetekben, automatikus frissítésként kapja majd meg az új, George felületet, az ismert NetBanki felület ugyanakkor egészen nyár közepéig a webes George-dzsal párhuzamosan elérhető marad. Ezt követően mobil- és internetbankban is a George szolgálja majd ki az Erste ügyfeleit.

[Az Erste Bank megbízásából készített, fizetett anyag.]

Hozzászólások

Előfordult már a történelemben, hogy egy sunyi laposra készülsz, de aztán a nagy erőlködéstől beszalad a nadrágba.. Helló, Dzsordzs..

Nem hittem,hogy vmi lehet ennyire fos. Az elodje sem volt kutya, de ez esik-kel..

Nekem a kis akadozás a legkisebb problémám. A nagyobb baj hogy amikor megy az app, akkor is sokkal bénább mint a régi. Lassú (már faceId azonosítás előtt is áll valamiért 3-4 másodpercet, pedig akkor még be sem léptünk). Kényelmetlen, bármit csinálsz több kattintásba kerül mint a régi appban. És mindenre többet kell várni. Bénább a bank kártyák kezelése, eddig ott volt a kártyák képe, most csak kicsillagozott számok vannak és lehet kitalálóst játszani. Virtuális kártya limit módosítás is nehezkesebb és eltűnt a 48 órás beállítás, már csak 24 órára lehet limitet beállítani.

Egy fos az egész. Nem az ujitassal van bajom de ne legyen szarabb használni mint a régit. Bónusz hogy én a számlámat számlának hívom nem termékem-nek (mi ez a baromság) és egy banki app ne arról szóljon hogy színezi lehet meg profilképet beallitani. Ettől nem lesz jobb. Legyen egyszerű, gyors.

A bank szempontjából a folyószámla, a hitel, a befektetés, a megtakarítás "termék"

Technikailag igazad van, de a usernek ez miért releváns? A banki app nem azért kell, hogy szakmai terminológiát tanítson, hanem hogy az ügyfél el tudja intézni a dolgait anélkül, hogy a fiókban ülő néniket zaklatná.

A bank szempontjából lehet termék, de az app nem a bankároknak szól, hanem az ügyfeleknek.

Ha bármilyen cég olyan weboldalt/appot ad ki, ami nem tetszik az ügyfeleknek, akkor az ügyfelek majd a lábukkal szavaznak.

Csak mondom, hogy most 11 banki app van a telefonomon. Ezek közül 4-ben van bankszámla (termék), és 3 ezeket folyószámlának, megtakarítási számlának, deviza számlának vagy csak simán (bank)számlának hívja, a negyedik app meg I. György

A maradék egy-egy hitelkártyához tartozik, de azokban sem hívnak semmit terméknek.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Azt hittem, arról beszélünk, hogy mennyire intuitív a cucc.

Nekem pl. nem esett le magamtól, hogy a számláim sorrendjének a megváltoztatásához a beállítások menüben a termékek-et kell kiválasztanom.

Szerintem ez az ügyfelek szempontjából rossz elnevezés, márpedig az ügyfél szempontja itt a fontos ebben a konkrét esetben.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

A hitelkártya, mint "termék" például nem számla (bár van mögötte egy számla is), de egy lekötött betét sem számla, vagy épp (ilyen még nincs, de a platform lehetővé teszi) egy biztosítás sem számla - hanem pénzügyi termékek. Az, hogy itthon a pénzügyi nyelvezet az átlag embernél khm. minősíthetetlenül fejletlen, az tény - de attól még az elnevezéseket legalább a banki oldalon célszerű szabatosan használni - hátha megtanulják az emberek is...

Megkérdezhetem, hogy ebben a topicban miért véded folyamatosan a védhetetlent? Nem jellemző rád :)

Termék az, amikor van valami bajom, és beszélgetek róla a bankos nénivel, hogy mit tud ajánlani. Egyéb esetekben $(típus}számla lesz az mindenhol. Most nem venném elő, de szerintem a papír tetején sem az van, hogy termékszerződés, hanem az hogy folyószámla szerződés, és remekül tudott eddig az összes bank akivel dolgom volt ekként hivatkozni rá. A boltban is termékeket árulnak, aztán mégsem az van a blokkon. :)

Csak ügyfélként vagyok érintett, ez az egyik. A termék, mint öszsefoglaló elnevezés nem zárja ki, hogy az egyes termékeknek külön neve legyen.  Lehúztam pár évet bank/biztosító/pénzintézet alkalmazottjaként, és nekem lehet ezért nem furcsa, hogy egy folyószámla az "termék", ugyanúgy, ahogy a péknél a kifli.

Nem teljesen - egy mondjuk életbiztosítás esetén "szolgáltatás" az, amikor a lejáratkor vagy biztosítási esemény kapcsán a biztosító a szerződésben megjelölt összeget kifizeti. Banki esetben szolgáltatás a számlavezetés, a hitelkeret, a káryakibocsátás, az sms-értesítés... Termék meg az, amit ezekből összerakva az ügyfél megvásárol/előfizet rá.

Szerintem is. Kiadhatna az Erste egy oktató appot, amiben pénzügyi tudatosságra, szakkifejezésekre, alapvető számolások elvégzésére taníthatná a usert. (No sarcasm intended.) De szerintem ennek a helye nem a netbank.

(bicikli is jármű, meg a tankhajó is jármű, de egyokre sem mondjuk azt, hogy autó...)

Igen, de ha bemész a Decathlonba, mégis a biciklit keresed, nem a lábbal hajtott kétkerekű járművet. :)

Az úgy volt, hogy a banknál egy jöttment senki kitalálta, hogy legyen egy jobb, átláthatóbb, kényelmesebb, hatékonyabb, funkcionálisabb app, és nevezzék el Georginának, mert a női név bizalmat és melegséget áraszt. Valahogy a vezetőség elé került az ötlet, és egy tekintélyes patriarcha felállt, és azt mondta, maradjunk a megszokott dolgoknál: legyen az app bonyolultabb, lassabb és szarabb, mint az előző, hívjuk Georgenak, és a bevezetést is basszuk el, mert ezt várják tőlünk, és az igazat megvallva főleg ehhez értünk. Az asztal körül ülők összenéztek, és arra gondoltak, igen, ez menni fog nekünk! Felállt a náci vén fasz vasalt heréjű beprotezsált rokona, és javasolta: lassan 2020 van, lehessen színt állítani. Majd az egyik marketinges fickó felé fordult, és miközben azt mondta, hogy a választható színek buzisak legyenek, és a terméket szintén buzis színekkel és túlszaturált emberekkel reklámozzuk, rákacsintott.

:)

"

Tisztelt Ügyfelünk!

A George App működése technikai okok miatt akadozhat.

A hiba elhárításán dolgozunk.

Kérjük, átmenetileg használja az Erste NetBank-ot mindennapi pénzügyei intézéséhez.

Köszönjük a türelmet!

"

Szerkesztve: 2021. 02. 08., h – 07:54

"az Amazon felhőjében fut"

Ez nekem inkább negatívum, de minimum egy "ehh".

Egyébként meg sok sikert hozzá, de azt látom, hogy a bankoknak valahogy nem megy ez. A CIB-nek is évek óta ott az új responsive fancy csillivilli html5 tökömtudja milyen web, ami esik-kel, olyan tetűlassú hogy borzasztó, tiszta bug az egész, alapvető funkciók hiányoznak. A 15 éves javas desktop app fényévekkel jobb még mindig minden szempontból és egyébként kb. megkerülhetetlen, mert van ami csak azon működik.

"Sose a gép a hülye."

+1, ha tippelnem kéne, hogy melyik a szűk keresztmetszet az AWS és egy közép-európai, EU bottom-half gazdaságú ország kereskedelmi bankjának IT osztálya között, akkor egy nagyobb láda sörben fogadnék az utóbbira

És ez nem az IT osztályt minősíti, egyszerűen arról van szó, hogy mások a lehetőségek.

Egyébként valszeg nem a core banki rendszer megy AWS-en. :)

De de de a felhő mindig faszán skálázódik. Akkor milyen akadozásról beszélünk. 

A régi sokkal áttekinthetőbb volt. Hat kattintás vagy még több egy retek virtuális kártya limitmódosítás mert el van dugva.

Dea shop gomb ott virít lent. Hát kösz. Nem shop, hanem bank baszki. 

Ja és nem működött a vizuális kód beolvasása sem. Ami szintén el van dugva egy almenüben. 

Miért jobb ez mint ami volt?? 

Lehet, hogy én vagyok furán összerakva, de a tranzakciók listáját, az átutalásokat/átvezetéseket, kártya- és számlaadatokat, kártyalimitet (nagyjából ezekre emlékszem, hogy mobilos alkalmazásban használtam) az új felületen is simán megtaláltam :)

A "Store" alatt egyelőre a befektetési termékek érhetőek el, de tippre később más, pénzügyi vagy épp biztosítási szolgáltatások is be fognak oda kerülni. A "partner" picit suta elnevezés, "Kapcsolat" lenne jó magyarul, ez igaz :)

meg adtam a bizalmat, bár ne tettem volna, és frissítettem az alkalmazást. egyszer sikerült s.dzsorzsba belépnem. appon belül sem rózsás a helyzet, de azóta nem is működik az applikáció. nem mellesleg, helyenként nyúlták revolut kinézetét...

debian -> linuxmint -> osx ;)

George? Tényleg? Elég szerencsétlen névválasztás.

Reggel meg voltam lepődve, hogy ezmiez :D Akkor nem is működött, de már jó.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

Beharangozták: nem volt elérhető magyar verzió. Kicsit frusztráló.

Letöltöttem, letörölte a korábbi appot, és lám csodák csodájára a biometrikus azonosítás sikertelenségét a helytelen PIN-kódra fogta.
Aztán volt, hogy idegen nyelvül jelent meg, meg feliratok nélkül, meg nem engedett sehogy sem belépni, meg lassú rettenetesen. A bankon belüli utalás az eddigi 1 percről lecsökkent 4-5 percre. :-)
Holnap prömier. Addig meg nem utalunk a kedvünkre?

READY.
󠀠󠀠‎‏‏‎▓

Az appban eltöltöttem 1 percet. 50 másodperc ebből mindenféle loading screen, spinner meg animáció volt.

Köszi!

Szerkesztve: 2021. 02. 08., h – 18:01

Egész nap nem tudtam utalni a bankon keresztül, mert nem sikerült belépni! Bravó!

Aki kipróbálta már, írja már meg, hogy sikerült-e megoldani azt a bonyolult feladatot, hogy a hitelkártyánál az egyenleg szöveg mellett a kártya egyenlegét és ne a felhasználható maradék hitelkeretet mutassák?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

és a kálvária mai nappal ismét folytatódik. igen, ismét nem működik, ha mégis belehet lépni olyan lassú mint egy betárcsázós modem a klasszikus '80-as évekből. úgy érzem kevesebb hipe kellett volna s. dzsorzs harangozására, és több szakember a fejlesztésbe, kevesebb illetékes az IT-ra.

2021..., erste..., off...?

debian -> linuxmint -> osx ;)

eddigi tapasztalatok:
1: a belepes delelott nem mukodott (sem mPIN, sem biometric). most legalabb be tudtam lepni
2: azt hittem a MAV app lassu es szar, tevedtem...

3: dashboarrd: 2 trendi widget:
   - instant transfer, ami nem torolheto (jobb felso rasokban van x, de azt nem lehet eltalani, megnyitja) veglegesen, ugyanis ha veletlanul sikerul, akkor par menuvaltas utan ujra elokerul

   - szamla osszefoglalo

4: maskor alig tudok minyirni a help/tutorial cuccokat, itt meg egy rohadt kerdojelet sem sikerult kirakniuk, annyira minimalisra sikerult hozni.

 

szerk: most epp ott jar, hogy belepni sikerult, de 30sec timeout utan a dashboard kikopi

An error has occured.

Reload

Ha ez a bankolas jovoje, akkor en nem szeretnek a jovoben elni...
 

jaigen:

 

A George indulása miatti fokozott érdeklődés átmeneti lassulást vagy belépési problémát okoz digitális felületeinken, a George Appon, az Erste MobilBankon, a lakossági és vállalati NetBankon. Kollégáink nagy erőkkel dolgoznak a folyamat javításán.

Fokozott erdeklodes = szeretnenek az emberek bankolni...

"Fokozott erdeklodes = szeretnenek az emberek bankolni.." Tippre az IAM nem bírja a megsokszorozódott számú logint (mert akinek nem megy, az rápróbál 2, 3, n+1 alkalommal), és esélyes, hogy a Forg... szóval az IAM alá nem lett több erőforrás pakolva.

Saját tapasztalat: 10-ből 8 sikeres login az elmúlt 24 órában, ami kell, azt megtaláltam az alkalmazásban - a PFM funkcionalitás meg külön jó dolog szerintem - pláne, ha magyarul is elérhetőek lesznek a beépített cimkék...

ebben a pillanatban szerettem volna használni dzsorzsit. sajnos....

kíváncsi leszek a közmű szolgáltatók megértik-e majd, h az erstenél végrehajtott "fejlesztés" miatt nem tudok időben utalni és elengedik-e majd az időn túli büntetési tételt a következő hónapban. ja..., nem nem fogják, ők időben elküldték a számlákat...

részemről megérett a váltás...

debian -> linuxmint -> osx ;)

Lehetett előre tudni, mikor lesz a váltás, ez az egyik. A másik, hogy az átutalásos számlák nem a határnap előtt  2-3 nappal szoktak megérkezni, ergo bőven be lehetett volna pakolni az átállás előtt egy -akár időzített- utalást a érintett számlák kiegyenlítésére...

Igen, ehhez kell az a tevékenység, amit úgy szokás hívni, hogy "előre gondolkodás", röviden gondolkodás.

Olyan emberektől vársz ilyet, akik szidják a NAV-ot, mert nem bírja a bevallás utolsó napján *éjfél előtt 10 perccel* a tempót, miközben hónapok álltak rendelkezésre a bevallás leadására. George-nak is tudnia kéne, hogy itt mik a használati szokások.

trey @ gépház

Hát, vagy lehet azt, hogy nem akarok azzal foglalkozni, hogy szóltak, hogy átállás lesz, majd most jól előre fizetek, meg rögzítgetek, mert hátha elbasszák, és napokig nem fog menni a szolgáltatás.

Menjen a szolgáltatás, nehogy már az ügyfél legyen a feketeseggű, ha azt mondja, hogy ez a ti dolgotok, én nem akarok ezzel foglalkozni, és ha nem megy, majd keresek olyat, aki reményeim szerint megoldja nélkülem a saját bajait.

közvetlen előttem szóló kollégával értenék egyet. nekem mint banki usernek, ne kelljen már tudnom előre azt, hogy az ő általuk publikált új verzió most fog-e működni vagy sem.

nem mellesleg, számláimat cirka 4-5 nappal korábban szoktam fizetni pontosan amiatt, h abból se lehessen probléma, h időben nem érkezett meg az adott közműcéghez a befizetésem, elmü erre fel is hívja a figyelmet számláiban.

nav bevallást pediglen, némi személyeskedést éreztem a válaszokban, nem az utolsó 10percben szoktam leadni/feladni.

ettől függetlenül, korábban is gondolkodtam már egy konkurenciához történő váltásban. közvetlen környezetemben tavaly év végén csökkentették a bankon belüli személyi állományt. így, ha nagyon ritkán is, de személyesen kell/kellene ügyet intéznem erste kirendeltségen, vírustól/időpontra érkezéstől függetlenül, nagy a várakozó ügyfelek száma.

debian -> linuxmint -> osx ;)

segítek a képzelgésben. adott egy kártyához tartozó limit túllépési összeg. ezt az összeget sem telefonon, az új és régi mobil applikációban, sem pediglen a netbank webes felületén nem lehet módosítani vagy teljes egészében megszüntetni kizárólag személyesen a bankban.

remélem tudtam segíteni...

debian -> linuxmint -> osx ;)

Én meg amikor megjön a számla, berögzítem az átutalást határidőre :) legalábbis annál az egy számlánál, amit nem direct debittel fizetek. Így már jó előre letudtam, nem kell figyelni rá, hogy időben befizessem. Általában legalább egy hét szokott lenni a számla megérkezése és a fizetési határidő közt.

Figyelmen kivul hagyva a timeout dolgokat.

Lassu, tul lassu, sok varakoztatas.

Statisztika: ez valami vicc? egy honapot osszead, es az a statisztika?

Lekotesnel keptelen kiirni, mennyi kamatra van lekotve (info) mennyi lesz az osszeg a vegen?

webes netbank belepes utan, ha nem figyelsz, akaratlanul is feloldatja a telefonos alkalmazast is.

vizualis feloldas: ez mi a nyavaja?

szemelyre szabas: gondolom, csak egy vicc, hogy csak a megjelenites szinet es a feliratit lehet megvaltoztatni.

tőke statisztika: 5 honapra visszamenoleg, az nagyon gyer.

"Statisztika: ez valami vicc? egy honapot osszead, es az a statisztika?" - néhány hónap használat után lesz bővebb szerintem - tippre nem futtaták meg visszamenőlegesen x hónapra a statisztikázást.

"szemelyre szabas: gondolom, csak egy vicc" - gondolom, az n+1 funkcióból csak a "must have"-nek tekintett dolgokat kapcsolták be.

Statisztika: adato ott volt, nem gondolom, hogy benkban 'lefuttatni' egy ilyen komplexitasu keresest tobb lett volna 5 percnel. a TELJES ugyfelkorre. Igy inkabb be se kapcsoltak volna. Talan csak leplezni akarjak, hogy felkesz.

Hat, ha csak bekapcsolas lenne, az meg rosszabb :) 

Nagyon ugy tunik, hogy nem volt tesztelesi fazis, mi vagyunk a tesztelok.

Amivel nem is lenne semmi baj, HA ez ki lenne mondva, es valaszthato lenne. Pl. mint google play-ben aki beta teszter, az tudja magarol, es valaszt. Ha meg stabil kell, kilep (akar arra az idore) de ez ERSTE modon elegge nem professzionalis. (bar, nekem megy :) es nem is panaszkodom, de az instabilitast en is latom es gondolom, ez statisztikailag nem noveli az ugyfel elegedettseget.

Sablonokat nem lehet törölni, módosítani. Számítógépes netbank-on módosított sablon nem jelenik meg. Úgy tűnik, hogy a sablonok kezelése nincs a helyzet magaslatán.

Szerintem ez amiatt lehet, mert Gyuri és webes netbank már csak részben használja a közös felületet. Lehet a sablonok kezelése pont ilyen lehet. Egyébként netbankon keresztül töröltem a teljes sablon listámat, mobil appon meg ott figyel minden.

debian -> linuxmint -> osx ;)

Gratulálok, Erste Bank, egy hónap alatt nem sikerült rendbe tenni. Tudom, a nagy érdeklődésre való tekintettel...

Ma 5 próbálkozásból 1x tudtam használni ezt a talicskát.

READY.
󠀠󠀠‎‏‏‎▓
Szerkesztve: 2021. 09. 02., cs – 16:41

Nos mostanra eljutottam a George kipróbálásához.

Legalább annyira elcseszett az egész, ahogy a rózsaszín hajú nyomi reklámarcai is. Eddig nem váltottam, hátha nem kell a George szépségeit bámulni, de úgy tűnik nem kerülhetem el. Kellene valami kép blokkoló, hogy bankolásnál ne lássam ezeket a Godzillákat.

 

Van ami persze jobb a George-on, mint a régi netbanknál, de inkább visszalépés az egész. Tartamilag is, kinézetre meg kompletten szánalmas. Ilyen színes szagos weblapokat a dedós ovisok készítenek, nem ezt várnám egy banktól. Kár a netbankért.

 

Kiélvezem még október 5-ig az utolsó pillanatokat is, utána lekapcsolják úgyis.

"Kiélvezem még október 5-ig az utolsó pillanatokat is, utána lekapcsolják úgyis." - Szeptember 5 lesz az... (Vagy te tudsz valamit, amit én nem?)

Az viszont látszik, hogy a régi netbank alól elvittek erőforrásokat, mert korábban nem volt ilyen lassú :-(

Augusztus közepe óta azzal örvendeztet Gyuri, hogy sms-t küldene a belépéshez.

Nem jön meg. Lehet, hogy nem ismerik, vagy nem jól ismerik a mostani telefonszámomat. Erre a telefonra még sose jött tőlük SMS.

Felhívtam az ügyfélszolgálatot, de olyanokat kérdeznek mint hogy mi a nálunk megadott telefonszámod, mi a nálunk leadott igazolványod típusa és száma, és hiába próbáltam végig 2 személyi, 3 útlevél és 3 telefonszám kombinációit, nem sikerült ráakadnom a helyes megfejtésre.

Még annyi segítséget se tudnak adni, hogy egyáltalán melyik évből van a telefonszám / igazolvány. Egy 20 éve nyitott számlánál azért már összejöhetett ez-az.

Mielőtt valaki rákérdezne, hogy miért nem sikerült, fogalmam sincs. Minden próbálkozás között 24 órának el kell telnie. Fogalmam sincs, hogy pl. egy AU-VII 123456 személyi igazolvány szám esetén okozhat-e gondot, hogy szóközzel vagy anélkül, kötőjellel vagy anélkül szerepel a rendszerben vs. begépelésben.

Annyit lehet tudni, hogy 'the computer says no'.

Ha esetleg jogosítványt adtam meg, annak nincs is meg a száma. Volt 4 jogosítványom ez alatt az idő alatt, bár csak 3 volt kártya formátumú.

Az egyetlen lehetőség, úgy néz ki, az lesz, hogy személyesen be kell menni egy bankfiókba. Majd egyszer, ha épp Magyarországon járok.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Jó esélyed van rá, hogy csak hazai (+36{2|3|5|7}0*) mobilokra jut el az SMS... Sajnos vagy sem, de az adatváltozásokat neked, mint ügyfélnek kell jelezned a Bank felé - ha elmulasztottad, akkor így jártál - simán kizártad magad a szolgáltatásból.

Jó esélyed van rá, hogy csak hazai (+36{2|3|5|7}0*) mobilokra jut el az SMS

Még Citibankos időben volt valami ilyen, hogy a +44-re nem jött el a jóváhagyós SMS mobil vásárláskor. Akkor betelefonálva le lehetett a 2FA-t tiltatni (mert nem tudták egyszerűen elküldeni az én számomra az SMS-t).

Az előző telefonom ugyan összetört év elején, de azt látom, hogy kb. márciusig jöttek Erstétől SMS-ek arra a számra, hogy épp ennyi az egyenlegem, vagy ne felejtsem el, hogy majd fizetni kell a hitelkártyát akárhanyadikáig.

Szóval úgy tűnik, hogy megy nekik a külföldi számra SMS küldés, de ettől még simán lehet, hogy a régi, +36-os számaim közül az egyik vagy a másik van megadva SMS jelszó számnak.

az adatváltozásokat neked, mint ügyfélnek kell jelezned a Bank felé - ha elmulasztottad, akkor így jártál - simán kizártad magad a szolgáltatásból.

Ez így van. A telefonszámom megváltozását biztos be kellett volna jelentenem (a többi bankomnál meg is tettem), és simán lehet, hogy az Erstéről elfelejtkeztem.

Arra viszont sosem gondoltam, hogy az arcképes igazolvány cseréjekor is szólnom kellene. Más bankoknál se szoktam erről szólni. Számlanyitáskor megnézik az igazolványt, hogy az vagyok-e, akinek mondom magam, és utána a postai cím és a telefonszám szokott változni, ezt szoktam bejelenteni.

Ti, többiek, be szoktátok mutatni az újabb igazolványaitokat is a bankjaitoknak? Csak én vagyok hülye, hogy ezt sosem tettem meg korábban?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ti, többiek, be szoktátok mutatni az újabb igazolványaitokat is a bankjaitoknak? Csak én vagyok hülye, hogy ezt sosem tettem meg korábban?

Én mindig megteszem. Nyugodtabb vagyok utánna, hogy talán kevesebb macerával megúszok majd 1-1 ügyintézést. És nem csak bankoknak, hanem pl mobil szolgáltatónak is, stb.

Ti, többiek, be szoktátok mutatni az újabb igazolványaitokat is a bankjaitoknak?

Dehogy szoktam. Ha be kell menni a fiókba intézni valamit szökőévente, és nem az az igazolvány van nálam, ami a rendszerben látszik, akkor az ügyintéző hümmög egyet, és kijavítja. Volt olyan, hogy személyi helyett jogsit adtam, átírták a számot, amikor meg legközelebb mentem, akkor visszaírták a szig. számra.

Dehogy szoktam. Ha be kell menni a fiókba intézni valamit szökőévente, és nem az az igazolvány van nálam, ami a rendszerben látszik, akkor az ügyintéző hümmög egyet, és kijavítja. Volt olyan, hogy személyi helyett jogsit adtam, átírták a számot, amikor meg legközelebb mentem, akkor visszaírták a szig. számra.

Haha, ilyen nekem is volt, hogy az egyiket a másikra javította, aztán meg vissza. Okos rendszer :-)

Én is kb. így csinálom, ahogy te, ebből gondolom, hogy legutóbb valamikor 2011 és 2015 között mehettem be egy Citibank fiókba, az akkori lakcímemet beíratni, mert idegesített, hogy teljesen rossz a cím a rendszerben. Akkor a jogosítványról írta be a címet, de bizonyára más igazolványt is mutattam és feltételezem, hogy átírt mindenfélét a rendszerben.

Azóta nem voltam bankfiókban. 2015-ben elköltöztünk, meg valamikor 2017-ben vagy hogy átvette az Erste a Citi-s ügyfeleket. Azóta is postacímnek van beállítva a valódi címünk és állandó lakcím még mindig az, ahol már 6 éve nem lakunk.

Na majd ha legközelebb Magyarországon járok, átíratom a lakcímet is, az igazolványokat is meg a telefonszámot is.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Legfrissebb: tegnap kaptam fizut, George-ban szépen meg is jelent mint beérkező összeg. Utaltam. Utalások után a George mínuszos egyenleget mutatott, és eltűnt a bejövő összegem. Kilép/belép, stb... után is ugyanez. Érdekes módon a WEB-es régi netbank szépen mutatta a bejövő összeget is. Ez az, amit nemsokára megszűntetnek. George-ból írtam is egy panaszüzenetet, hogy remélem nem élnek büntetőkamattal azért, mert mínusszal zárom a napomat, holott nem is. Jött egy kamu válasz. Érdekes módon utána ismét megjelent a bejövő tétel. Ezentúl a fizetés megérkezése után várok 1 napot, mielőtt hozzányúlnék a számlámhoz. Köszi George, köszi Erste. Lehet hülyének nézni az embert, de attól még nem az. Nyilvánvalóan figyelik, követik az ember szokásait, mindent látnak, mikor hol mennyit költök. GDPR ilyenkor hol van? Miért kell bankokon keresztül kapni a fizetésünket? Nekem a bank semmi pluszt nem nyújt, csak lopja a pénzem, amiért én dolgoztam meg. Utálom az összes bankot.

"Miért kell bankokon keresztül kapni a fizetésünket? Nekem a bank semmi pluszt nem nyújt, csak lopja a pénzem, amiért én dolgoztam meg. Utálom az összes bankot." - Nem kell, kérheted készpénzben is - és mehetsz postára csekket feladogatni, vagy ha társasházban élsz, és a lakóközösség úgy határozott, hogy no sárga csekk, akkor a th. számlavezető bankjába közös költséget befizetni...
Egyébként meg lehet menni bankba dolgozni IT-s vonalon, hogy lásd, mibe fáj a számlavezetés úgy, hogy a nagy tiszteletű MNB, mint felügyelet ne khm. tossza meg sok-sok forintra a pénzintézetet. Megsúgom: qrva sokba.
Ott van az azonnali fizetés, mint szolgáltatás: négykilences rendelkezésre állás, 5s-os időlimit. De az alatta futó DB az legyen ám frissítve rendszeresen, főverzióban is, ha úgy adódik - tartva a négykilencet... Szerinted...?