Online számlázás 2021-ben

Kaptam emailt kedvenc szolgáltatómtól miszerint új számlát állítottak ki részemre.

Szerettem volna megnézni a számla részleteit, ezért beléptem a felhasználóbarát weboldalukra. Ott a számlára kattintva ez a figyelmeztetés fogad:

https://i.imgur.com/XfPuDlS.png

Elég lassan tölti be a részleteket a rendszerük, nem?

Hozzászólások

Szerkesztve: 2021. 01. 11., h – 12:18

Valószinűleg a részletező adatokat szedi még össze a rendszer.

Amik, ismerve az ilyen multicégeket, fél tucat ilyen-olyan-amolyan rendszerből gerebélyződnek össze, ütemezett feladatokkal, meg határnapokkal, stb.

Ez szuper. Mint egyszeri felhasználó, azt gondolnám, hogy amikor részemre a számlát generálják, azok az információk amelyek alapján generálják rendelkezésre állnak. Ha ezeket meg is tudnám nézni, rögtön a számlaértesítő email megérkezése után, az nekem elég is volna és még ezt az üzenetet sem kellene kirakni, mert senki sem kíváncsi a trükközéseikre, hogy kiszámláznak jóval nagyobb összeget mint amire szerződtünk, de ilyen-olyan kedvezmények alapján nagy kegyesen csökkentik nekem (pukkasztott nulla, pókos nyolcas és társai, lásd https://www.youtube.com/watch?v=U-NVFRJ0M9A).  Így viszont úgy néz ki hogy kiszámláznak egy összeget, aztán majd kitalálják hogy mégis mire ;-) Remélem nem így működik a valóságban, de ez az üzenet nagyon béna. A kedves ügyfelet nem érdekli, hogy a rendszerük hogyan működik és pláne nem megértő, ha nem jól vagy lassan működik a rendszer.

Mint az IT-ben járatos ember, még azt is elfogadom, hogy külön rendszer a csodás weboldal és a számlázás, de több nap? ;-)

A legegyszerűbb megoldásról ne is beszéljünk: ne szóljanak, hogy kész a számla, csak néhány nap múlva.

Az meg semmi. A dijnet -en torteno fizetest kovetoen kb. ket het mulva tudja meg a Telekom, hogy kifizetted. Mondjuk a leiras alapjan eleg vicces a protokoll. Az API, mint olyan, ismeretlen fogalomnak tunik szamukra.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Abban látok értéket hogy egy rakás rendszeres fizetendő egy felületre esik be és egy kattintással fizethető.

A kártyás felvetésnek szerintem nincs jelentősége, igényelj revolutot vagy limitált elérésű webes kártyát (bárminek is hivják a bankok itthon), és kész.

A telekom egyébként nem kapja meg a kártyaadataidat, csak a virtuális pos -t üzemeltető bank (pl. otp / simple pay).

Az applikacio kozlese alapjan ok mentik a kartyaadatokat, nem kuld tovabb pl a simple fiokomba. 

Update: az alkalmazason belul kell megadnom a kartyaadatokat. (Egy olyan alkalmazason belul, amely siman kepes az elofizeteseim altalam meghatarozott nevet is osszekeverni.)

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Van egy checkbox, hogy mentse-e vagy sem. Nem szoktam menteni, de mivel revolutot használok, nem is igazán félnék attól sem ha lopják vagy csak valami mulasztás áldozata lesz, mivel erős és valós idejű védelmek vannak rajta, amik jellemzőek a revolutra, de a magyar bankok csak pislognának. (pl. geolocation alapú védelem, de más egyebek is).

A simple fiók opcionális.

Érthető. Persze a revolut sem kötelező. Csak arra gondoltam legegyszerűbb ha a bankkártya "képes megvédeni" magát, azaz csak mindig a szükséges összeg van rajta, valós idejű értesitéseket (értékhatártól és darabszámtól függetlenül ingyen...) ad, földrajzi védelem van rajta, fraud detection van rajta, stb stb ... Tehát ne azon kelljen gondolkodni hogy a T vagy az ezredik bolt/szolgáltató/whatever mennyire megbizható, mert ezt fárasztó számon tartani. Főleg ha megnézem hogy egy átlag hónapban hányfelé fizetek online.

Szóval inkább nyugodtan alszom igy, mert bármi is történik a revolut kártyával, úgyis azonnal értesülök róla, nem fognak sem meglopni sem egyéb módon átverni.

Nem láttam még egy mondatban hogy "nyugodtan alszom" és "revolut".

Pont az a szolgáltatás, amire egy forintot sem mernék bízni, ki tudja, mikor fogja zárolni. Vagy közlik, hogy gond van a céggel és most 30 napig legyünk türelemmel, utána hozzájuthatok az egyenleghez. Vagy bármi.

Átnyomtam rajta több mint 5.000.000 ft cash flow -t az elmúlt években. Hidd el nekem, hogy működik.

Igen, volt pár ember akinél kicsit túltolták a "honnan is van a lóvé" dolgot, de ezzel az erővel azt is mondhatnánk hogy minden klasszikus bank minden egyes ügyvele 50 éve tökéletesen elégedett. Ugye, az sem igaz.

Persze a revolut nekem sem betéti bank, hanem napi pénzforgalmi, úgyhogy 20-50 ezresével teszegetek rá pénzt, ahogy kell (manuálisan).

Nem is értem, miért kellene kártyázni (ezzel eltöltve az időt), amikor minden mehetne automatikusan, nulla beavatkozással csoportos beszedéssel. Esküszöm, a bankkártyás-díjnetes-icsekkes fizetés a modern kor postai csekkes sorbanállása :)

"(ezzel eltöltve az időt),"

App belép tapi tapi kártya beir (már ha nincs elmentve) done. Cigivel sz.rással együtt maximum 2 perc.

A csoportos beszedésnek tranzakciós dija van illetve lehet, plusz nem mindenki szereti mentálisan azt hogy a másik partner igénylése alapján húznak ki pénzt.

Én inkább kártya párti vagyok, akár recurring paymenttel együtt, mert egy rakás előnye van (az ingyenesség mellé még tudnék érvelni).

maximum 2 perc

Ez számlánként? Csoportos beszedés teljesen nulla perc.

csoportos beszedésnek tranzakciós dija van

Olyan csomagot kell keresni, ahol nincs. Van olyan bank/számla/kártya, ahol a kártyás fizetésnek is van díja.

a másik partner igénylése alapján húznak ki pénzt

Régebben "csekkeztem" (szerencsére nem túl sokáig). Tévesen számláztak ki többet (jó, nem sokkal), bementem, mondták, hogy fizessem ki, és majd a következő számlán jóváírják. Azaz hiába kapod csekken, ugyanúgy ki kell fizetned, mintha csoportos beszedéssel vonnák le. De azért szerencsére ilyen nagyon ritkán van (másfél évtizedben 2-3 esetnél nem több)
Persze a mentális nemszeretemség más tészta, a nemszeretemséget fizeti meg az idejével :)

egy rakás előnye van

Az ingyenességet fentebb írtam, az a csoportos beszedésnél is "elérhető". De akkor a rakás-1 darab előnyből néhányat villants már fel, mert egyszerűen nem látom, hogy szubjektív okokon kívül mi előnye lehet (esetleg az, hogy élére kell állítani minden fillért és nem áll rendelkezésre a számlán annyi pénz, mert pl. hetente kapja a minimálbér kb. negyedét és első héten még nincs annyi a bankszámlán, hogy minden számlát kifusson).

Pl: bankkártyás fizetésnél ha a banknak felmutatsz egy bizonyitékot arról, hogy x összeget véletlenül, hiba folytán, tévedésből fizettél be kártyával (akár az egészet) akkor kérdés nélkül visszakapod a pénzedet, te élvezel elsőbbséget és nem a partner fél. Ehhez elég csatolni egy email thread -et. Ez lehet túlszámlázott összeg pl, amiről majd elismerik hogy több lett valamilyen hiba folytán.

Csoportosra vagy átutalásra ez szerintem nem vonatkozik, de a kártyára egész biztosan.

Ez is olyan helyzet hogy mivel nem sorozatgyártott droidok vagyunk, van, akinek jobban fekszik 5-10 perc (havonta) az életéből a manuáls kártyás tranzakcióra, mint hogy csoportos beszedésekkel huzkodják ki a pénzt.

Én is ezek közé tartozom.

Például ott van a lakástörlesztőm: a hitelintézet csoportos beszedést kért (oké, reasonable), viszont (legalábbis a hitelügyletet bonyolitó ügyintéző bemondása szerint) limitösszeg nélkülit, azaz bármelyik hónapban bármekkora összeget gondol lehúzni a hitelintézet, azt fogják és lehúzzák - pontosabban, mivel van beszedés kontrollom, a terhelés előtt minden hónapban engedélyt kérnek (összeggel együtt). Erre válaszolni kell (pl. 001Y) és utána megtörténik majd a tranzakció pár nappal később. Ráadásul a beszedés kontroll dijtétellel szerepel, bár nem tudom hogy pontosan mennyivel, ha kevés db van, lehet hogy ingyenes.

És természetesen emiatt a hülye beszedés miatt az addigi 1 számla helyett lett egy cash flow meg egy saving számla külön, mert hiába ez a kontroll, az összes likvid pénzemet csak nem kockázatom a hitelintézet felé, ugye - ugye.

(a revolut számlámat és kártyámat mutatom a digitális világ felé, ezért nem volt olyan égető szükség védelmi okokból a két számlára, de a hülye csoportos beszedés miatt muszáj volt).

Tehát nálam a kikényszeritett csop beszed csak plusz melót okozott.

Arról nem is beszélve hogy eleve hülyeség az egész beszedős sztori, mert teljesen fix a törlesztőm, van egy szép táblázatom a következő 17 év minden hónapjára ahova ugyanaz a fix összeg be van irva (nincs kamatperiódus). Tehát ez lehetne egy sima rendszeres átutalás is, de az sem kellett nekik.

(a hitelintézet nem azonos a bankkal ahol a pénzem van)

Téves bankkártyás fizetés: azért eléggé speckó eset, főleg úgy, hogy előtte még levelezel és utána fizeted be tévedésből. Egyébként nem tudom, hogy csoportos beszedésnél van-e ilyen. Neked volt, hogy ezt intézned kellett?

Lakástörlesztő: nem tudom, mi lehet az oka, hogy limit nélkülit kér. Egyébként van 1-2 hely, ahol nálam is limit nélküli az összeg, de sose volt gond. A szolgáltatóknál szerintem már rég nem kézi erővel megy a csoportos beszedés, hanem gép intézi, azaz talán egész kicsi a hibalehetőség.

Ez is olyan helyzet hogy mivel nem sorozatgyártott droidok vagyunk, van, akinek jobban fekszik 5-10 perc (havonta) az életéből a manuáls kártyás tranzakcióra, mint hogy csoportos beszedésekkel huzkodják ki a pénzt.

Ezt nem tudom értelmezni, hogy érted, ui. csoportos beszedéssel (ha normálisan van beállítva), semmi dolgod - nem értem, hogy kerül a droidsággal kapcsolatba (szerintem pont az a droidság, hogy havonta néhány alkalommal rákattintas az okéra, ill. bepötyögöd a kártyád adatait).

Tehát amiket érveket írtál eddig a kártyás mellett és a csoportos beszedés "ellen":

  • csoportos beszedés pénzbe kerül: nem minden csomagban. Viszont van olyan csomag, ahol a kártyás fizetésnek is van költsége. Ez a "hardvert venni tudni kell" banki változata :)
  • téves kártyás fizetés esetén bizonyítékokkal alátámasztva a bank visszaadja a pénzedet. Ezt valóban nem tudom, van-e csoportosnál, viszont nekem bő másfél évtized alatt nem volt ilyen gondom (1-2 alkalommal lett párszáz forinttal túlszámlázva, de ezt a szolgáltatónál intéztem személyesen).
  • limit nélküliség: itt nyilván nem a csoportos beszedéssel van a baj, hanem a "szolgáltatóval". Nálam is mintha lett volna, aki limit nélkülit kért (mintha lenne valami értelmes oka, ami inkább "bürokráciai", mintsem pénzéhség), adtam, semmi gond nincs vele. Azt gondolom, hogy ezek automatikusan mennek, nem emberi erővel, így igen kicsi a tévedésnek az esélye.

Még mindig nem látom, miért lenne jobb havi X percet eltölteni azzal (virtuális sorbanállás a postán :) ), ami bármiféle beavatkozás nélkül automatikusan jól megy. Egy ismerősöm azt mondta, ő azért "kártyázgat", mert szereti látni, hogy befizeti :)

Lakástörlesztő: nem tudom, mi lehet az oka, hogy limit nélkülit kér.

Igazából utólag is adhatsz neki limitet a netbankban, legalábbis normális helyen.

Viszont van olyan csomag, ahol a kártyás fizetésnek is van költsége

Ilyenre tudsz példát mondani? Nekem kicsit elképzelhetetlennek tűnik :)

Igazából utólag is adhatsz neki limitet a netbankban, legalábbis normális helyen.

Erre én is gondoltam, de nem voltam benne biztos.

Ilyenre tudsz példát mondani? Nekem kicsit elképzelhetetlennek tűnik :)

Ld. ez a kondíciós lista, 1.1.3. pont, 4. oldal. Biztosan van több ilyen is (egy kollegám egy másik banknál néhány éve ezt természetesnek vette).

"Ezt nem tudom értelmezni, hogy érted"

Mentális felfogásban különbség van az odamegyek és kifizetem vagy a jön a szolgáltató és seggbe rak a csoportossal felfogás között. :)

Természetesen nincs szó róla hogy ne állna bárkinek szándékában a jogos befizetendőket befizetni, de van, akinek nem tetszik a kezdeményezés ilyentén iránya. Mentálisan. Ezért mondom, hogy nem vagyunk egyformák.

"Téves bankkártyás fizetés: azért eléggé speckó eset, főleg úgy, hogy előtte még levelezel és utána fizeted be tévedésből."

Forditva: először befizeted, észreveszed hogy több, levelezel ahol elismerik, átadod a banknak a levelezést és már kapod is vissza a pénzedet.

Mentális felfogásban különbség van...

Még egyszer elolvasva értem, hogy érted. Valahogy azt olvastam bele, hogy aki csoportosan szedet be, az a droid - holott egyáltalán nem lehet így értelmezni, amit írtál (és így talán érthető a hozzászólásomnak ez a része). Bocs, benéztem - ígérem, máskor nem fogok mással is foglalkozni közben :)

Forditva

Ah, értem. Így azért életszerűbb a történet, bár azért viszonylag ritka így is (legalábbis annak gondolom). Bár én tuti ráhagynám a szolgáltatóra, hogy a következő havi számlát csökkentse vele (ha nem akkora tétel) - de nyilván nem vagyunk egyformák (úgy látom, én ezügyben a lustábbak közé tartozok, mert még a számlánkénti pár percet is sajnálom, és itt is megállnék a szolgáltatónál).

"csoportos beszedés pénzbe kerül: nem minden csomagban. Viszont van olyan csomag, ahol a kártyás fizetésnek is van költsége. Ez a "hardvert venni tudni kell" banki változata :)"

Azért nem teljesen, mert jellemzően a számlára havi rendszerességgel érkező jóváírás (általában fizetés) mennyiségétől tesznek függővé a bankok elég sok mindent. Ha nincs elég pénzed, akkor jellemzően minden "kényelmi" szolgáltatás ellenében lehúznak apró forintokkal, amik szépen összeadódnak.

De az tény, hogy nagyon körültekintően kell bankot választani az igényeid pontos ismeretében, enélkül elég nagyokat lehet koppanni. Sajnos az ügyintézők / hirdetmények ebben nincsenek nagy segítségére az embernek - tisztelet a kevés kivételnek.

(Középiskola: K&H diákszámla - Egyetem: OTP diákszámla - "Élet": előbb AXA Bank, majd amikor az OTP-be olvadtak, váltottam a Gránit Bankra. Számomra csak a virtuális bankkártya szolgáltatás az, ami hiányzik, azt kiváltottam a PayPal-lal...).

Az nem zavar hogy a paypal bármikor leránthat rólad bármennyi pénzt?

Nagyon nagyon régen paypaloztam már, mert a digitális világ felé inkább az ingyenes kártyás fizetésekkel előre feltöltögetett revolutot mutatom fel, de régen úgy volt hogy a paypalhoz regisztrált bankkártyát on demand húzogatták amikor fizetni akartam.

Hiba vagy visszaélés esetén gondolom sikerülhet ugyanigy bármennyit lerántaniuk.

10+ éve használom már, sosem volt gyanús tevékenység (amúgy a PayPalt is lehet úgy használni, hogy feltöltöd előre - én úgy nyomom, hogy fizetéskor terheli a kártyámat ÉS beállítom, hogy a bank váltsa a valutát, mert úgy az esetek 99.9%-ban jobban jövök ki, mintha a PayPal tenné ezt).

banknak felmutatsz egy bizonyitékot arról, hogy x összeget véletlenül, hiba folytán, tévedésből fizettél be kártyával (akár az egészet) akkor kérdés nélkül visszakapod a pénzedet, te élvezel elsőbbséget és nem a partner fél

a masik fel (hacsak nem valami torvenyi alapszolgaltatas) fogja kikapcsolja a szolgaltatast amig nincs rendezve a tenyallas. aztan ha megse nekik volt igazuk majd kapsz 1-2 honap jovairast. addig meg nezheted a nema telefont, vagy dinoszauruszozhatsz... :)

amugy nalam van egy kapcsolo a csopbeszednel, hogy megoszthatja-e a limit osszeget a tuloldallal.

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Nekem by design nem a bankszamlan van a penz, hanem egy un. takarekszamlan. Majd akkor rakok at es annyit, amikor es amennyi szukseges. Ha a bankkartyaval elerheto szamlan nincs pen, akkor nem lehet elkolteni :) (Meg mielott megkerdezed: hitelkartyaval vasarolok, mert arra van cashback :))

A csoportos beszedessel kapcsolatban (az en bankomnal): 

  • Nekem kell fizetni a koltsegeit
  • Akkor valosul meg, amikor ok akarjak, nem lehet elore hozzarendelni a beszedeshez az osszeget (regen egy hettel elotte mar lehetett tudni, mennyivel fognak terhelni)
  • Ha nem allitasz be limitet, akkor akarmennyivel megterhelhetik a szamladat

Nem, nem valtok bankot, igy havi 78 Ft a teljes koltsegem.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

"mert arra van cashback"

Egy átlagos évben hány forintot "nyersz" ezzel?

Kitartó véleményem a hitelkártyákról hogy pár fityingnél többet nem tud termelni.

Sőt, szociálisan se értek vele egyet, mert tipikusan olyan termék ami úgy termel pénzt a banknak és a gazdag ügyfeleknek hogy a szegényebb és szerencsétlenebb emberek zsebéből húzzák ki a pénzt, de ez más lapra tartozik :)

(a cashback-et a büntetőkamatos, visszafizetéssel elcsúszott ügyfelek zsebéből húzzák ki és teszik a tiédbe, meg a magukéba. Persze nem vagyok teljesen hülye, tudom hogy a hitelezés igy működik, és mindig a rossz hiteleseket szopatják, a jókat pedig jutalmazzák, de ez itt a legátlátszóbb)

Egy átlagos évben hány forintot "nyersz" ezzel?

Én pl. nettó 50-60k körül.

tipikusan olyan termék ami úgy termel pénzt a banknak és a gazdag ügyfeleknek hogy a szegényebb és szerencsétlenebb emberek zsebéből húzzák ki a pénzt

Az elvet értem és elfogadom, de azt a pénzt akkor is kihúzzák a szerencsétlenebb ember zsebéből, ha én nem kapok belőle. + Nekem eredetileg azért lett hitelkártyám, hogy tudjak külföldön kocsit bérelni, a cashback csak ráadás (illetve az ok, hogy miért ne mondjam le)

Hálistennek nem az USA-ban élek. :)

Elhiszem hogy ott az alap a két-három hitelkártya és mindennél fontosabb a pénzszórás (majd hitelből fedezzük a hitelt..), de itt hálistennek nem kell semmihez. Max külföldi autóbérléshez, azt meg nem szoktam.

 

Nem t'om, ez megint olyan mentális kérdés.

Havi 2500-5000 forintot visszautasitani nem racionális, de mégis megteszem

Ez két-három ebéd ára, naponta ennek a sokszorosát meg lehet keresni, tehát csont felesleges energiát fektetni bele

Kártyát igényelni, azzal költekezni, számon tartani hogy vissza van-e fizetve.

Szóval nálam ez veszteséges játék lenne. Ha ez havi 10-20 ezer forinttól indulna pluszban, már átgondolnám, de ez igy majdnem olyan, mintha nem is lenne.

hitelkartyaval vasarolok

Arra is lehet csoportos beszedést beállítani :D

Akkor valosul meg, amikor ok akarjak

Igen, ez lehet esetleg hátrány. De ha van elegendő pénzed (hiteled), akkor nem teljesen mindegy, hogy 10-én vagy 15-én?

Ha nem allitasz be limitet, akkor akarmennyivel megterhelhetik a szamladat

Igen. itt kell bizalom a "rendszer" iránt. Eddig nálam mindig annyit vontak, amennyiről a számla szólt (nem tudom, melyikre van limit és melyikre nincs, szerintem a limites a több).

Nem, nem valtok bankot, igy havi 78 Ft a teljes koltsegem.

Nem is kell, ha elégedett vagy az ár-érték aránnyal, szerintem felesleges, nem is akarlak rábeszélni (téged sem) semmire, csak az érdekel, miért jobb foglalkozni ilyen dolgokkal, mint ráhagyni az "automatizmusra".

Szerkesztve: 2021. 01. 11., h – 16:45

Nekem felmondták január 31-el a régi szolgáltatást(üzleti előfizetés) mert van optika és oda akarnak átterelni. Már harmadik napja a belépés után csak ennyi fogad:
TECHNIKAI HIBA MIATT AZ ONLINE ÜGYFÉLSZOLGÁLAT JELENLEG NEM ÉRHETŐ EL.
Kérjük, hogy ismételd meg a műveletet később!
Azt hittem ma már jó lesz, de nagyon úgy néz ki, hogy be kell hozzájuk mennem. Azt azért jó lenne tudni, hogy miért kell ehhez az infóhoz azonosító + password miért nem írják ki.