Fórumok
https://www.pcgamer.com/after-cyberpunk-2077s-rocky-launch-its-time-to-…
"Cyberpunk 2077's launch has made the release of Daikatana look like a smooth operation, with issues that range from failing to alert players about potential epilepsy triggers—quickly rectified, thankfully—to a PS4 version so fundamentally broken that Sony decided to remove it from sale. There's no question that a lot of people are unhappy with Cyberpunk, but where there's dissatisfaction, there's also opportunity."
Hozzászólások
A DX:HR a világ legjobb játéka véleményem szerint.
Quartz játékok feltalálása óta HC gamer :)
https://digx.hu
Egy jobb játék azért van szerintem. Az eredeti első Deus Ex. :)
Sajnos igen. Már az IW is olyan volt, hogy "most már nagyon haragszunk rád, de nesze, itt egy küldetés".
Valami oknál fogva a Deus Ex játékoknál minden páratlan sikerül jól, és minden második gyengébben. Az Invisible War talán önmagában elment volna egy jó közepes játéknak, de a nagy előd után eléggé csalódás. A Mankind Divided sem katasztrófa, de közel sem olyan mint a Human Revolution.
tl;dr
mármint a most visszahozás alatt azt érti, hogy egy 3-5 éves fejlesztésbe most kezdjenek bele, amikor frász tudja divat lesz-e még a kiberpünk akár 10 perc múlva is?
Ha nem válaszolnék kommentben, hát küldj privátot!
Nem kell a Cyberpunk 2077 irreálisan eltúlzott hosszúságú fejlesztési idejét általánosítani. GTA5 fejlesztésére elég volt 3 év. A game körüli felhajtást és hatalmas előrendelési számokat nézve, valamint azt a tényt, hogy a katasztrofális megjelenés ellenére is üzletileg sikeres a Cyberpunk valószínűleg igen, 3 év múlva is lenne igény valami ilyesmire. Ott a példa analógia is a cikkben. Simcity reboot -> Cities: Skylines.
Cyberpunk tényleges fejlesztési ideje sem volt ennél sokkal több.
Az érdekes aspektus lehet, hogy mennyire -hogyan találtak Lengyelországban ehhez megfelelő munkaerő.
A lengyel programozók elég jók. Azt tapasztalom, hogy tudásban az átlag rendesen felette van a nagy szomszéd, németországi programozóknak. Nem is az első ilyen projektjük volt, mert a Witcher széria is saját játékmotorral ment. Az első résznél ott is voltak problémák és bugok rendesen. Ami a játékomotort illeti szerintem vissza kellett volna venni a nagy büszkeségből és licencelni az Apex game engine-t, ami kevés hibával megbirkózott volna a feladattal. PC mellett konzolokon is.
Mert ezek után nem valószínű, hogy tolongani fognak a játékfejlesztő cégek a REDengine 4 -ért.
A cikknek meg amit linkeltem szerintem igaza van. Nem rossz a Cyberpunk 2077, persze PC-n vagy Stadian és nem konzolon :) de azért nem is annyira jó mint amit vártunk. Valóban itt a lehetőség egy új Deus Ex számára. Mint számítógépes játék az ősapja a Cyberpunknak, ráadásul az RPG rendszere is átgondoltabb.
Ugyan az összes szakértelmem kb. öt perc google, de az alapján azt az enginet épp úgy ekézték hogy fos a teljesítménye: https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2019-apex-legends-tec…
Nyilván azóta a hw is és az engine is fejlődött. De ugye egy kompetitív játékban sokkal fontosabb a reszponzív játékmenet, mint az eleve nyomi AI ellen "harcolni".
Elég ritkán van időm játszani. Apex engine-ről annyi tapasztalatom van, hogy most karácsonykor Rage2-n teljesen jól tette a dolgát. Igaz Stadia-n, ahol azért a Cyberpunk 2077 is a legstabilabban működik. És másfél év eltelt a Rage2 bemutatása óta, ami alatt volt idő javítani a bugokat.
A nagy open-world komoly kihívás. Nem akarok flamebait lenne, szóval ez szigorúan magányvélemény. Szerintem inkább Rust -ban kellene megírni ezekhez a game enginet. C++ -ban nagyon könnyű hibázni. Nagy open-world játékban ezek jobban előjönnek. Rust biztonságosabb nyelv, ugyanakkor szintén gyors és gépközeli kódot lehet írni benne. Van már Rust -ban írt kísérleti game engine https://amethyst.rs/
Cyberpunkra a '80-as évek óta folyamatosan igény van. Sajnos a kevés kivételtől eltekintve a fősodor eddig nem halmozott el minket túl sok mindennel.
Pl. jöhetne több film. A Pengén Futó, a Teljes Visszahívás, meg a Szellem a Kagylóban nem rossz, de azért kijöhetnének valami Gibfi Vilmos adaptációval is.
De tőlem akár a Kisebbségi Jelentést is újraforgathatnák Cirkáló Tamással; nem öreg még annyira, talán még a szövegkönyvre is emlékszik.
Ez általában az RPG licenc tulajdonosának kapzsiságán és pénzéhségén szokott múlni. A D&D világ körül például nagy igények vannak. Eltúlzott licencdíj sokáig távol tartotta az érdeklődőket. Átalában sem a filmesek sem a játékfejlesztők nem szeretik az "én dolgozok te pénzt keresel belőle" modellt. :) Ilyenkor az szokott történni, hogy írnak egy hasonló RPG szabályrendszert és hozzá történeteket. Van licencelnek egy olcsóbb konkurenstől. Ami pen and paper-ben briliáns az általában úgysem ültethető át egy az egyben játékba, pláne filmre.
Ennek a stílusnak az eredeti őse egyébként William Gibson Neuromancere ha jól tippelem.
Cyberpunk kiadójának ilyen igényeit nem ismerem. Magát a világot elég jól feldolgozták független ágon a Matrix filmekkel. Játékban pedig a Deus Ex is elég nagy legenda. Valamiért mindig a páratlan részek sikerülnek jól :) A lengyelek helyében lehet, megpróbálnám megszerezni a Deus Ex jogait, ha a Square Enixet nem érdekli. Sok pénz benne van a Cyberpunkban és ha lecsillapodnak a kedélyek, akkor talán szerencsésebb egy Next Deus Ex játékkal előállni mint egy Cyberpunk 2078-cal. Így pár év múlva a CD Projekt maga foghatná ki a szelet saját, kicsit félresodródott hajójának vitorláiból egy másik hajója számára.
Mondjuk ősnek én inkább John Brunner Zanzibárját mondanám, mivel majdnem húsz évvel korábbi. ( https://hu.wikipedia.org/wiki/John_Brunner )
Viszont itt se vagyok biztos, hogy ez az eredeti forrás, más nem írt korábban hasonlót.
Zavard össze a világot: mosolyogj hétfőn.
Őt és ezt a regényt eddig nem ismertem, köszi.
Az idők próbáját ki nem álló sci-fi is érdekel. Valami oka biztosan van, hogy Neuromancerről majdnem két évtizeddel megírása után is sokat hallottam. Asszem pont a Mátrix kapcsán. Amikor azt írták már ontották a home computereket, szóval volt valami társadalmi tapasztalat. Munkahelyen is sok ember ült valamilyen számítógép előtt. 1968-ben ezt még másképp volt nagyon. Onnan nagyon nehéz volt eltalálni a számítógépes jövőt. Ez nyilván nem Brunner hibája. Sőt ha másként képzelte el a dolgokat mint ahogy azok alakultak utána még érdekesebb.
Egy atombombás novellát is régóta keresek, amit még a második világháború alatt írtak, az első atombomba felrobbantása előtt. Abban az atomfegyver valami nukleáris köd, amiben mindenki meghal. Az a novella persze nagyon hamar elavulttá vált, ahogy bekerültek a hírekbe a valódi atombomba működésének részletei. Sajnos a novella nevét sem tudom.
Pont a közelmúltban (ősszel) szedtem elő az eredeti Deus Ex-et. Nagyon leköti az embert annak ellenére is, hogy a fejlesztők elmondása szerint sajnos korlátozottak voltak a lehetőségeik és az eredeti terveknek csak egy részét sikerült implementálni. Kíváncsi lennék egyébként, hogy lenne-e lehetőség így X évvel később a modernebb technika által adott lehetőségeket kiaknázni magyarul egy (vagy több) patchel bővíteni a pályákat, küldetéseket, funkciókat stb...
- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...
Hát ilyen van: https://www.dx-revision.com/
Illetve a Steam-ről direkben telepíthető ha megvan az eredeti DeusEx: https://store.steampowered.com/app/397550/Deus_Ex_Revision/
GOG-on is elérhető még.
Illetve egy másik, eredetit csak grafikailag feltuningoló mod: https://gmdxmod.com/
Valóban jó lenne egy hivatalos full Remake.