Hány a FON?

Szeretném lemondani a telekom FON szolgáltatását. A fő oka, hogy nincs rá szükségem. A lélektani oka az, hogy nagyon gyatra a ping mostanában és netezés közben is van hogy azt kapom, hogy nem elérhető az internet. Mindez azután kezdődött, hogy kijöttek gyorsítani a netemet... Tervezem, hogy majd fogok panasszal élni ez ügyben, de először még megpróbálom amit tudok magamtól, ill. valami mérést is jó lenne végezni. Speedtest nem ér semmit, mert ott teljesen jók az értékek, csak amikor használjuk a netet akkor érezhetően nem olyan mint volt.
Tudom, hogy elvileg a FON teljesen független az én netemtől, de láttam én már karón varjút ill. egyébként sincs rá szükségem. Lehet a net minősége nem fog tőle javulni (több mint biztos), de minek legyen ha nem kell. Ráadásul elvileg most nem is működik (https://www.telekom.hu/lakossagi/szolgaltatasok/internet/telekom-wifi), szóval csodát nem várok azért ;-)
Szóval, kerestem az ügyfélszolgálatot. Nagyon sajnálják, hogy le akarom mondani, ehhez írjam meg az előfizető nevét, a szolgáltatást és hogy hol van ill MT számot, nyomtassam ki, írjam alá, scanneljem be és azt küldjem el nekik. Szolgáltatás nevének annyit írtam, hogy "FON". Elküldtem nekik. Ma kaptam levelet, hogy hiányos...

"Kérjük szolgáltatás lemondási kérelmében adja meg pontosan a lemondani kívánt szolgáltatásnak a nevét, mert illetékes kollégáink csak ebben az esetben tudják teljesíteni szándékát."

Most várom a válaszukat, hogy mondják meg mi a pontos neve a szolgáltatásnak, ha nem FON?

Update: jött válasz:

Amennyiben az Ön digitális elosztóján működő Wi-Fi Fon Hotspot-ot szeretné lemondani, azt a 1414-es telefonszámunkon kezdeményezheti.

Az otthoni internet sávszélességét a Telekom Wi-Fi Fon szolgáltatás nem csökkenti, mert a Telekom Wi-Fi Fon hálózat teljesen elkülönül és független a saját otthoni internet hálózatától. A Telekom Wi-Fi Fon hálózaton való internetezés nincs hatással az otthoni internet kapcsolatának sebességre és megbízhatóságára.

Hozzászólások

A configba csak simán FON. ;)


<FON Enable="1" Status="Disabled" Key="SomeSecret" MaxUsersAllowed="5" SSID="
Telekom Fon WiFi HU" Lease="600" PPPIdleTimeout="600" RadiusServer1="a.huamat01.rc.fon.com" 
RadiusServer2="b.huamat01.rc.fon.com" RadiusSecret="SomeUser" RadiusPwd="SomePassword" 
RadiusRetryIteration="2" RadiusRetryServer="1" RadiusTimeout="7" Interval="86400" 
FastInterval="3600" Suffix=".sm.fon.com" PeriodOnline="3600" PeriodOffline="3600" 
PeriodFastDetection="60" Retries="3" Host="a.huamat01.hb.fon.com" Port="53" 
PeriodTimeout="10" LNSServer1="fon-lns.net.telekom.hu"
LNSServer2="fon-lns.net.telekom.hu" RetransmissionDelay="1" MaxStartRetries="3" 
PapRestart="15" HelloDelay="30" HelloRetransmissionDelay="30" MaxRetries="3" 
LcpEchoInterval="600" LcpEchoFailure="2" PapMaxAuthreq="1" UamSecret="SomeSecret" 
MinBwPercentage="0" MaxBwPercentage="100" 
MaxBw="1000000" SSID2GINST="2" SSID5GINST="6" WANNAME="" TunnelEnable="1" 
TunnelType="l2tp" PPPOffset="150" TunnelPort="1701" UamPort="3990" MaxAssoUsersAllowed="5"/>

A legutobbi szamlan milyen neven szerepel ez a szolgaltatas?

feliratkozás.
nálunk is, csak mivel kis falu, a papíron 30Mbit/s internet alig tud 10Mbit/s-et. tuti nincs aki valóban használja, így kétlem, hogy segítene, ha kikapcsoltatnám, de a placebo kedvéért.
bár bizakodó vagyok, az optikát már elvileg behúzták a falu közepéig.
--
Én TUDOM, hogy igazam van. És ha nincs is, akkor is NEKEM van igazam, mert én vagyok az Admin. Ennyi!

Telefonon hívd őket, ha javasolhatnám. MT azonosító, és előfizetői adatok továbbra is kelleni fognak, mert bemondás alapján bárki... hát érted. Viszonylag gyors. Esetleg próbáld nem "csúcsidőben" hívni őket. :D

(Nem kell papír, nem kell e-mail, nem kell semmi ilyen, szóval ez így kissé talán bs válaszlevél volt részükről... vagy félreértettek valamit, pl hogy konkrétan "A WIFIT" akarod lemondani == az interneted.)

Na, ja van itt még egy érdekesség ezzel kapcsolatban. Ha be vagyok lépve a telekom oldalon mint ügyfél és úgy szeretnék nekik üzenetet írni akkor miért kell mindig kitöltenem az űrlapot az MT kódtól kezdve mindennel? Belépek, rámegyek hogy "írj nekünk", erre ki kell választani, hogy előfizető vagyok-e, adjam meg a nevem, kódom stb.

Mert így az üzenetet írni akarók többségének elmegy a kedve az egésztől és úgy dönt, annyira nem is fontos. Azért.

---
A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt.
Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!
Mindenki jó valamire. Ha másra nem, hát elrettentő példának.

Miért nem mész be? Ezek az online ügyfélszolgálatok so-so jók. De nem mindenre. Például most kaptam egy spam emailt a T-től, amiben érdeklődnek hogy 100 nap után tetszik-e az új internetem. Csak az a baj hogy egy ősrégi email fiókra küldték, és már hónapokkal ezelőtt végignyálaztam a teljes online felületet, és ahol lehetett, frissítettem az email címemet. A régi email azért van meg nekik, mert 6+ évvel ezelőtt kemény 1 évig volt egy ADSL-em náluk, és bent felejtődött.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

Volte nem automatikusam aktív minden előfizetésen. Esetleg érdemes telefonon érdeklődni, ha nem megy. Nem kell hozzá hűség. Eddig Samsungokat és Huaweit használtam, ezekkel jól ment. (telefonon dumáltam, és közben is tudtam gyorsan netezni - erre jó) Xiaomi és egyéb márka pasz. Ha náluk jársz, érdemes lehet akár a vowifit is kérni. Működik ez is, de ehhez tényleg jelenleg kevés telefon jó. (= 2019es galaxyk jó része biztosan)

Azért ajánlgatom a telefont, mert még mindig ez a leggyorsabb, és hangfelvétel is készül, ha úgy gondolod, hogy probléma történt.

Nekem az "offline" ügyintézéssel sincs jobb tapasztalatom. Akartam erről írni egy másik bejegyzést, de aztán inkább a tkom saját fórumára írtam meg. A lényeg, hogy lejárt a hűségem, hívtak, hogy jajj, hát nekem nincs aktiválva a 30%-os kedvezmény, ha érdekel fáradjak be. Befáradtam. Ügyintéző nagyon szépeket mondott: olcsóbb lesz minden, de minden jobb lesz, többet netezhetek mobilon és többet beszélhetek. Aztán az olyan apróságokra nem hívta fel a figyelmemet, hogy a régi mobil csomagommal bármilyen irányba le tudtam beszélni majdnem 80 percet, az újjal meg csak már hálózaton belül. Mivel én nem telefonálok sokat, ezért nekem ez a havi 80 perc is bőven sok volt, viszont arra jó volt, hogy akikkel beszéltem azokat "ingyen" tudtam hívni, nem kellett a havidíjon felül fizetnem. Pont ezért váltottam anno dominoról. Aztán jött az új csomagról a számla és látom hogy szépen ki vannak számlázva a percdíjak, akkor jöttem rá, hogy másik csomagom lett... Bennem az fel sem merült, hogy ha azért hívnak be hogy kedvezményt adjanak, akkor más csomagom, az én szempontomból rosszabb csomagom legyen.

Ráadásul a csomagok neve ugyanaz, Mobil S volt régen és most is, csak éppen más a tartalma: https://www.telekom.hu/static-tr/sw/file/Lakossagi_aszf_5a_melleklet_di… Ebben van az ami nekem volt: "80 egység (perc vagy SMS) bármilyen belföldi alapdíjas irányba leforgalmazható belföldön és EU roaming helyzetben"

Itt pedig az új Mobil S: https://www.telekom.hu/shop/mobil/havi-dijas-mobil-dijcsomagok
"Korlátlan hálózaton belül"

Van persze most is hasonló ahhoz ami volt, csak nem 2ezer hanem 3400- és mivel kötelező mellé az adatcsomag is, így 4300- lenne minimum a korábbi 2700- körülihez képest.

A másik az otthoni net. A korábbi csomagom ami Netmania XL volt:

50Mbit/s kínált letöltés, Kínált feltöltési sebesség: 5 Mbit/s Garantált le/feltöltési sebesség: 15/1 Mbit

már nincs helyette kapok most Net S Plusz díjcsomagot:

30Mbit/s kínált letöltés, 1Mbit/s garantált letöltés, 5Mbit/s kínált feltöltés, 0,25Mbit/s garantált feltöltés.

Már papíron sem igaz, hogy jobb mint volt, a gyakorlatban pedig még ennél is rosszabb a helyzet. Igaz, hogy az új csomagnál ezt is írják:

"Amennyiben az adott előfizetői hozzáférési ponton a díjcsomag kínált sebesség értékeinél magasabb sebesség értékek érhetők el, úgy a ténylegesen nyújtott sebességet nem korlátozzuk le a kínált sebességnek megfelelő értékben, hanem annál akár magasabb sebesség is elérhető. VDSL technológián, VDSL üzemmódban működő központi egység használatával a letöltési sebesség kínált sebessége, elméleti maximuma 100Mbit/s is lehet."

Ez mind szép és jó, csak akkor nem tudom használat közben miért sokkal rosszabb mint volt.

A szerelő aki kijött "gyorsítani" rendes akart lenni, azért jött, hogy tuti menjen minden. Felhív, hogy szeretné gyorsítani a netemet. Megörültem, hogy talán volt valami fejlesztés, mert amennyire tudtam eddig sem tudtam teljesen kihasználni a csomag sebességét műszaki okok miatt. Miután szöszölt egy sort, mondta, hogy tényleg nem lesz gyorsabb. Mondom ok, de akkor legalább stabil legyen. "Igen, azon dolgozunk a kollégával". Ez nem sikerült túl jól.

Szóval az ügyintéző semmilyen részletet nem mondott, hogy mi fog változni, mi lesz más. Ok, persze nekem kellett volna kérdezgetnem, nyilván, meg elolvasni az összes (20 oldal?) papírt, miközben mögöttem már 20-30 ember várt. De egyrészt azt mondta, hogy jobb lesz, másrészt ha tudta hogy rosszabb lesz, akkor azért csak mondania kellett volna, nem?

Írtam amúgy a telekomnak, megkérdeztem tőlük, hogy mondják már meg hogyan lett jobb a netem, annyit írtak, hogy én aláírtam a papírokat és ezzel elfogadtam mindent...
Az egész után úgy éreztem magam (még most is) mint akit átvágtak. Arra számítottam, hogy minden úgy marad ahogy volt és olcsóbb lesz. Olcsóbbnak, olcsóbb lett, de a TV csomagon kívül semmi sem maradt úgy. Bár én már ennek is örülök, mert volt olyan hogy csak úgy eltüntek a csatornák egyik napról a másikra.

Még lehet fogok egy kört futni a telekomnál, de a fórumukon se biztattak túl sok jóval.

Akárhányszor lejárt a hűségem a Telekomnál, minden ajánlatuk rosszabb volt mint a korábbi, vagy rosszabb feltételek, vagy többe került volna, ezért ha nem jutottunk düllőre kértem, hogy szüntessék meg az előfizetésemet, ekkor mindig sikerült előszedniük valami elfogadható ajánlatot, általában maradt minden ugyanaz olcsóbban.

Egy évig voltam régebben T-s otthoni internettel, lejárt a hűség, és azonnal magasabb díjon kezdtek számlázni. Érteni se értem, hiszen ezzel rendesen kergetik elfelé az ügyfelet, ahelyett hogy megpróbálnák megtartani. Ki is vágtam őket a 'csába.
De a UPC sem jobb: ha ott lejár a hűséged, rád telefonálnak és rávesznek hogy kösd meg újra, kicsit drágábban, kicsit jobb internetre, csak azt felejtik el mondani, hogy ha nem csinálsz semmit, akkor is megkapod a gyorsabb internetet a régi díjon. Szóval szemfülesnek kell lenni és utánanézni, mert ha elfogadod amit eléd raknak, megszopod.
Nem tudom, hogy melyik a rosszabb, mindkettő lehúzós.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

"lejárt a hűség, és azonnal magasabb díjon kezdtek számlázni"

Azaz a listaárat számlázták neked, mert a hűségkedvezményre nem voltál jogosult hűség nélkül. Jelenleg nincs már igy, egyébként, 2017.10.24.-es törvénymódosítás óta. Persze, értem a helyzetet, akkoriban így ment, és véleményem szerint ez a lényege (ügyfél nem tájékozódik önmaga a féltelek felől és becsapva érezte magát - azaz az ügyfél /túl/védelme érdekében) a törvénynek, ami ezt szabályozza azóta.

Egyébként, amikor az embert keresik valami ajánlattal, legyen az porszívó, vagy bármi, az nyilván az előadó félnek az érdeke. Ez mindennel így van.

"az nyilván az előadó félnek az érdeke. Ez mindennel így van."

Ok, persze, de azért lehet úgyis csinálni, hogy mindenki úgy érezze, hogy jól járt, nem? Nekik jó, mert még 2 évig előfizető leszek náluk, nekem is jó, mert gyors netem, tévém van, elfogadható áron. Ezek közül esetemben nem minden teljesült most és ez a problémám.

"Arra számítottam, hogy minden úgy marad ahogy volt és olcsóbb lesz."

Nem értem, ezt mégis hogy gondolod? Egyik szolgáltató sem fog csak úgy olcsóbban adni valamit. Általában az a cél, hogy konstans legyen a bevétel, tehát csomag váltásnál inkább kicsit többet adnak azonos áron, de az elég ritka hogy olcsóbbra próbálnak rábeszélni. Ha meg úgy történik, akkor tuti kevesebbet is fogsz kapni a pénzedért.

Amikor nekem kellett Telekom csomagot váltanom, kerek perec mondtam az ügyintézőnek, hogy elégedetlen vagyok a szolgáltatással, adjon valami ajánlatot ami lényegesen olcsóbb, minimum azonos tartalommal, vagy felmondom az egészet. Meg sem próbált marasztalni.

"Nem értem, ezt mégis hogy gondolod? Egyik szolgáltató sem fog csak úgy olcsóbban adni valamit."

Nem "csak úgy" adják, hanem 2 éves hűséggel. (ami eleve parasztvakítás, mert ez valójában azt jelenti, hogy te akkor is ezt árat fogod fizetni ha amúgy ők az új előfizetőknek már a töredékéért adják ugyanazt vagy többet, de most ebbe ne is menjünk itt bele)
A legutóbb is sikerült nekik olcsóbban, többet adni (~2 éve). Szerintem teljesen jogosan vártam el, hogy most is hasonló legyen a végeredmény.

Mint mindenhol, át kell nyálazni az ajánlatot, telefonon, apróbetű olvasás nélkül nem kötünk szerződést.
Tavaly anyósjelöltéknél lejárt a telekom hűségidő, mielőtt telefonáltam, átnéztem a neten, milyen ajánlataik vannak, majd telefonáltam.
Eredmény: tv középcsomag + 50/10-es net + "vezetékes telefon" helyett lett tv maximum csomag, 150/50-es internet, "vezetékes telefon" + mobil előfizetés mobilnettel.

És 5000 ft-al kevesebbet fizetnek havonta.

---
A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt.
Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!
Mindenki jó valamire. Ha másra nem, hát elrettentő példának.