BMW i3 tesztvezetés

-

-

Hozzászólások

Szépen megfogalmaztad, hogy ronda :-). Az a baj, hogy ha az ember 15M Ft-t kiad egy autóért, azért elvárná, hogy nézzen ki jól. Legalábbis én elvárnám. Szóval tuti nem fogok ilyet se venni magamnak, várhatóan még használtan sem.

I8 roadstert már el tudnék képzelni, ha számolatlanul lenne pénztem. Az legalább jól néz ki. Kár, hogy bilibe lóg a kezem...

1általán nem csúnya ez az autó!
... kicsit hot wheels jellegű a formavilága, olyan, mint amivel mindenki szívesen játszik gyerekkorában ...
nekem a széria fehér is elsőre tetszett, de piros, nagyon jó
kukucs: a japánok kicsit +moddolták, csináltak belőle csilizabáló bulldogot:
https://gas2.org/2014/11/11/bmw-i3-gets-another-japanese-bodykit/ :)
_____________________
www.pingvinpasztor.hu

Én speciel alakra talán az e-Up-ot tartom a légpofásabb városi elektromos autónak. Plusz abban legalább rendes 4 ajtó van, ami számíthat gyerekülés esetén. Ettől még valóban minden elektromos autó kicsit ufó szeretne lenni, de az emberek nagyon kompromisszum készek, hiszen a túloldalon ott van, hogy olcsóbb fenntartani(hacsak be nem szarik az aksi, de jól bírják), zöld rendszám, olcsó áram és a végén remélhetőleg környezettudatosság is vezérli őket. És ha ezt a felhozatalt nézed akkor az i3 nem rossz kül és belteret nézve.

Viszont ha egy c207 utódot keresel bennük akkor miért nem valami prémium típusokat nézegetsz?
e-tron,eqc esetleg i-pace, persze ezek meg nem nagyon vannak "polcról", de ha valaki akkor te tudod mikor/miért időszerű a beruházás.
A tesla direkt nincs itt, mert az ára és technológiai tudása prémium, de a beltér khm.

Hoznék egy kis flame-et, mert nem nagyon pörög a téma:

Koffeinmentes kávé, húsmentes hamburger, cukormentes üdítő, zsírszegény tej, guminő, ...., villanyautó

Mondjuk ezt a stílus része. A technológiai:

A viccet félretéve, amíg egy 12 milliós Mercedes villanyautó úgy teljesít, ahogy, addig ezt a technológiát messze elkerülném.

Nekem, a havi 200-250 km futásra kiváló lehetne a villanyautó, csak, hát pont akkor lenne lemerülve, amikor éppen ritkán kellene.

Meg nyáron, amikor 2 alkalommal kellene egy irányba 6-800 km-t menni egyhuzamban. Pont akkor nem sikerülne. :(

--
trey @ gépház

Mármint Kréta?

Maliaba megyek vissza. Tavaly voltam ott, de nem jutott az egész szigetre idő. Azt mondják legalább két nyaralásos. Tavaly a keleti oldalt jártam be, idén a déli rész van tervben. Találtam egy kurva jó szállodát, olyan, hogy majdnem beszartam. Golfpálya minőségű fű a tengerparton :D

https://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g616162-d622171-Reviews-Ariadn…

Annyira jó volt, hogy újra megnézem.

"Valami különös ismertetőjel?"

Valószínűleg egy 1200-as BMW motorral leszek :D

--
trey @ gépház

Bocsbocs benéztem. Mivel a Debrecenből induló közvetlen járatokkal baszakodtak egy sort, így elég sokat variáltunk az utazási irodákban. Emiatt egy korábbi verzió volt még az eszemben. Nekünk Korfu lesz a vers vége, szóval akkor ezen a nyáron mégsem csavarom ki a Rolexed koronáját :/

Na mindegy, majd egyszer azért tekerd ki a nevemben is. Ui most jut eszembe: én amúgy nem viszek komoly órát, félteném. Ezzel megyek, ezt nem sajnálom merüléshez sem és 3 méterről pofára ejteni is semmiség. Eddig minden állatság után azt mondta, hogy "köszi pont ott viszketett" :D

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

"Koffeinmentes kávé, húsmentes hamburger, cukormentes üdítő, zsírszegény tej, guminő, ...., villanyautó"

Csuda kis lista, bővítsük alkoholmentes sörrel, fekete kenyérrel meg a tököm tudja mivel. Inkább élek egy évvel kevesebbet -vagy kitudja épp ennyivel többet- de a fenti jellegű listák eléggé visszataszítóak ahhoz, hogy tényleg akár éveket adjak ellene. Bocs ha már mondtam: februárban bementünk a [mindegyhova] kajálni: időnként elgurulunk oda bezabbantani, márcsak nosztalgia végett is. Lehuppanok a székbe, ehh üres az egész hodály. Fura, de jó hát' egyedül eszünk. Szép új zöld terítő mindenütt, kissé más a helyiség fizimiskája. Kijön egy fiatal csaj, hozza az étlapokat. Az asszony és a gyerek elkezdi lapozni, közben kérem a bemelegítő üdítőket. Ránézek a famíliára és le van fagyva az arcuk, a gyerek ráadásul lapozgat és lapozgat, keres valamit. Az asszony mondja a csajnak, hogy mielőtt kihozná a folyadékot, várjunk egy percet. Szól, hogy nézzek rá az étlapra. Majdnem mindig ugyanazt kérem, kissé meglepődtem minek kell nekem nézegetni. Háát, a következő fantasztikus fogások fogadnak: Arnold vállának titka, a fittség titkának suttogó moraja, vitaminos fittséges leves, Chuck Norris háta közepe meg valami ilyesmi baromságok - nem szó szerint írtam de túl nagyot azért nem csalok. Bazz az "éttermünk" valójában bezárt, lett helyette valami kalóriaszegény kajálda. Azért megkérdeztem a csajt, hogy valami tisztességes fatányéros szalonnás sertéshúsos saslikos jól megrakott eledel van-e. Cseppet sem zavartan, de láthatóan együttérzően felelt nemmel. Háát, oda sem kell mennünk többet, bár egy parkoló autónál többet azóta sem láttam a falon belül. Biztos rossz időben nézem.

Ennyit azokról a dolgokról amik annak akarnak látszani, amelyek sohasem lesznek igazán. Remélem segítettem a flame útjára terelni a dolgot jeah :)

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Csuda kis lista, bővítsük alkoholmentes sörrel, fekete kenyérrel meg a tököm tudja mivel.
Pedig a barna kenyér pirítósnak nagyon is jó.

Én azért hozzátenném a listához ezeket az új autókat is (i3 is köztük van), amik böhöm nagyok, kívülről úgy néznek ki, mint a kínai ízlésficamos gamer cuccok, amúgy meg unalmas luxus látszatát keltő vackok. Lassan RGB led is lesz rajtuk szerintem.

Van 12 millaert merci? :) EQC talan 23tol indul.
Es amugy pont azert jo elektromos auto napi hasznalatra, mert nem kell eljarni tankolni. Garazsban rakotod 220ra vagy 380ra hetvegen vagy naponta fuggoen attol, hogy mennyit hasznalod. Ez minden EV elonye.

Viszont ha nem onvezeto en sem vennek EV-t egyelore, mert akkor kb csak kompromisszum van. De nincs vagy alig van elony. Es teslan kivul mind ugy nez ki mintha odaszartak volna. Akkor mar inkabb egy trabant.

"Van 12 millaert merci? :) EQC talan 23tol indul."

Típusát megkérdezem, állami támogatással ennyi volt asszem. Az ígért kilométereket nem hozta. Nyáron jobban, télen katasztrofálisan teljesít. Talán már említettem, télen, ha az utcán parkolsz, az akkut úgy tartja melegen, hogy időnként egy elektromos forralóval vizet melegít, azzal fűti akkut. Természetesen ez akkuról megy. A tulaja járt úgy, hogy bejött 20 kilométerről a városba egy hideg napon edzeni, leparkolt a konditeremnél. Mire kijött, az akkuban semmi kakaó nem volt. Ez nekem a vicc kategória.

Talán egy Tesla, de az is csak inkább a feltűnési viszketegségem miatt...

"Es amugy pont azert jo elektromos auto napi hasznalatra, mert nem kell eljarni tankolni. Garazsban rakotod 220ra vagy 380ra hetvegen vagy naponta fuggoen attol, hogy mennyit hasznalod. Ez minden EV elonye."

Van két lakásom és egy harmadikban lakom. Az egyiknél van saját garázsom, van benne fűtés, 230V. Ott tudnám tölteni. A céges mélygarázs beállómban nincs villany, nem is nagyon lehetne szerintem megoldani, mert a lakók faszszopók. A harmadik lakásnál nincs garázs, a környéken esélytelen lenne venni. Szóval eléggé bonyolult az élet, ha az ember nem egy a lakásban éli az életét. Ha az az average joe lennék, aki a munkahely és az egy szem lakása közt mozogna csak kizárólag, akkor esetleg szóba jöhetne. Így sajnos nem.

--
trey @ gépház

Fogalmam sincs. Az ismerős Tesla-t akart, le is hozatott egy vadiújat Bécsből Győr melletti faluba. Pénze mint a tenger, leszarja mennyibe kerül, ha jó. A kereskedő elhozta, mentek egy Győr-Budapest oda-vissza, nem hozta az árához képest az élményt az embernek. Ez talán még a korábbi Tesla volt.

Mivel a felesége nyaggatta, vette neki ezt a kis elektromos Mercedest, ő meg elengedte egyelőre a villanyautót. Nem adta fel, azt hiszem befizetett egy új Tesla-ra. De valami harmadik vagy negyedik autónak kell neki.

Megkérdezem a pontos típust.

--
trey @ gépház


-"Te Sanyi, hogy hívják azt a zöldszart amit vettél az asszonynak?"
-"Melyiket?"
-"Azt a retket ami 12 miska volt és nem bír 20 kilométert miután a fosszilis-erőműből egész éjjel kapta a delejt!"
-"Jah az a Merci lehet, küldöm a linket"

Azért meghallgattam volna amikor visszakérdezett hogy minek kell a típusa. Akarom mondani a válasz lehetett érdekesebb :)

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

"A harmadik lakásnál nincs garázs, a környéken esélytelen lenne venni."
En utcan nem parkolnek soha. Vennek egy masik hazat, ahol van parkolo, mert ha esik az eso megazok. Esernyozni meg nem szeretek.

Amugy ha otthon nem toltheto es kishatotavu EV, akkor semmi ertelme. Csak a baj van vele.

Nem társasháznak néztem. :D Nem szoktak háborogni a nyüzsi miatt? Én csak olyan helyen dolgoztam ahol több kis cég volt összecsukva, lakók nem voltak. Ott mesélték el nekem, hogy cégeknek miért jobb bérelni, mint saját tulajdonba tartani ingatlant. Ahhoz képest a mostani helyem már 100 éve saját tulajdon.

Nem igazán követem a társasház életét, kivéve a falakra kiragasztott "paraszt, ne ide szarasd a kutyát", "gyökér, ne a lépcsőfordulóba hugyozz", "a szemetet ne az udvaron szórd szét" stb. cédulákat. Nincs nagyobb nyüzsgés mint bármilyen társasházban.

--
trey @ gépház

Nem sokkal tobbert mar Teslat is kapsz, azt nem nezted?

Belül azért olyan, amilyen, mert valami újrahasznosított bigyóból áll. Magyarul direkt nem bőrüzték, mert az nem környezetbarát.

Amúgy próbálj ki egy új nissan leafet. Az autószerűbb jóval.

Demagógia on: 100%-ban? Az anyag nem vész el, csak.. felhasználódik? :)

Jep, megállapodsz egy vágóhíddal, hogy a marhabőrök egy részét jó pénzért elhozod. Kikészíted, egy lézervágóval vagy szorgos kezekkel méretre nyesed, és a gépek vagy a kezek rávarrják az ülés tömött vázára. A bőr egyszer elbomlik, bármikor ki is dobható, ráadásul nem kellenek az előállításához műanyagok, nomeg füstölgő gyárak. A kikészítéséhez nyilván kellenek vegyszerek, de az lófasz a műanyagszennyezés méretéhez képest. Persze a bajoroknak a bőrrel már kevesebb lecsó maradna az autón, ígyhát marad a zöld-púderes műanyag: vért könnyező sirályok képével meg búsan néző macival mindent el lehet adni. Illetve nem, hiszen te is kiszúrtad mennyire fos - szóval a zöld-terkó hatékonysága még várat magára ahhaha.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Igazából, ha benne ülsz, akkor amit látsz az ez:
https://cdn.drivingelectric.com/sites/default/files/styles/article_imag…

https://s1.cdn.autoevolution.com/images/reviews/gallery/2015-bmw-i3-rev…

Vagyis az ajtón az a szürke háromszög valamint ugyanebből az anyagból egy hatalmas lap a műszerfal tetején. Ez az anyag mintha szalma és filc keveréke lenne préselve. Taszít, undorodom tőle. Nem győz meg az újrafelhasználás, mert hulladék érzést ad. A legdurvább az egészben az, hogy lényegében a megrendelt kárpitból semmit sem látsz amikor benne vagy, kivéve a fix részt (mert ez minden kárpit kombó esetén ugyanaz). Ez pedig vacak, olyan mint egy farostlap hátulja vagy egy OSB lap szürkére festve. Nem akarsz hozzáérni.

Valószínűleg érdemes a legbénább kárpittal venni és egyből elvinni kárpitoshoz, hogy rakja rendbe.

"A BMW i3 elektromos autóban kender erősítésű műanyagokat alkalmaznak. Nem beszélve arról, hogy a növényi alapú kompozitok és műanyagok (melyekben kender található) sokkal könnyebbé teszik a járműveket, ezért takarékosabbak is egyben. A kender sokoldalúságának köszönhetően kereskedelmi alkalmazásai szinte korlátlanok."

ez rendben van egy átlag embernek, de átlag huppernek azért csak tölgyfát vágjanak már a kocsijába. újra felhasználás meg környezetkímélés az buzis!!!44 olyan mintha alkohol mentes sört kéne innuk a meccs alatt!444

Á dehogy, egyedül a hisztériád a buzis, de az eléggé.

A kender súlya környezetvédelem meg ilyesmi blabla az érdekes, de ugyanígy lehetne mondjuk Stuttgart mellett bambuszlapokat összepréselni, ahol a súly akár egyező is lehetne modulonként a kenderrel. Ha akarod lemérem a súlyát egynek, 5mm csíkokból van ragasztva és 2mm vastag svartni készül belőlük, ez irányadó súlynak okés lehet. Politúrra csiszolva és megfelelően préselve valódi prémium és nem kell egy csepp műanyag sem hozzá: ívre préselve piszok ellenálló, néz is ki valahogy, rezgéseket úgy nyeli el, mint kacsa a nokedlit.

A legegyszerűbb példát mondtam, de mondjuk már ez is többe kerülne a gyártónak, szóval akkor mégis legyen valami más, legyen valami ööö (kerítésen belüli kacsintás) zöldebb! Lassan már ott tartunk, hogy nyers raffiából lesz az IPhoneod hátlapja, mert az hmmm könnyű meg zöldikeh. Úristen mi mindent lehet a zöldszarság szoknyája alatt művelni, ennek nem lesz jó vége.

A hogy is mondtad, a "környezetkímélés" 2019-ben még mindig másodlagos, de takarózni elég jól lehet vele. Van aki be is veszi a műsort, pl. akár te.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Okés, de valamikor full neutrálban nyomták, szintetikus kemikália nélkül. Dehát mint tudjuk ez nem elég ipari: ígyhát iparinak kell lennie, minden profitot kisajtolva, a zöld-érveket kihagyva. Hogy aztán reklamálni lehessen a zöld érvekért immár máshol, újabb adag zsét behajtva. Eközben az előző körből visszahozott szintetikus szemétből gyártva a prémium-akármi alkatóelemeit, mert az már turbózöld. Az csak úgy átalakul új anyaggá. Szóval Döbrögi háromszor veri el Matyit. Jól ki van ez találva, kár hogy nem én álmodtam meg :D

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Biztos fasza, de a használtautó piac egyik legrosszabb értéktartású autója.
Óriási bukó egy ilyen ha el akarod egyszer adni.

A legolcsóbb i3 használtam 5.3M megvásárolva a legolcsóbb új meg 10M. Ebben van 190e km, vagyis szerényen spórolt 20x190e-t vagyis 3.8M-et az üzemanyagon.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/bmw/i3/bmw_i3_automata_60ah_gar…
10M-(5.3M+3.8M) = 0.9M veszteség

Ha a legdrágábbat veszed és legolcsóbban adod el, akkor:
15M-(5.3M+3.8M) = 5.9M veszteség

Na meg ott van még a szervizköltség spórolás is.

Mindezt 5 év alatt. Biztos ez a legrosszabb? Egy Mustang ára 0 km-rel két év alatt feleződik meg. :)

"Vagyis 5 hónap múlva van autód."

Sima alap swiftre 4 hónapot kellett várnom most.

Februárban nekem májusi "slot"-ban gyártásra tervezett autót tudott ajánlani a kereskedő - készletes gyakorlatileg nem volt. Hyundai Kona volt a másik aspiráns: ott _minimum_ hat hónap lett volna, mire bele lehetett volna ülni (a bemutató autót - mondjuk úgy - nem igazán akarták eladni), ahogy abban a három kereskedésben a "miautónkat" sem - merthogy tesztvezetés elkerülésére mindenütt volt (szerintem) bevett indokuk, ahogy az Opelnél is.
Dusikát a szalon meglátogatása után három vagy négy nappal tudtam tesztvezetni, Fordot két helyen is gyakorlatilag azonnal - bónuszként Fordból adott model volt is készleten, úgyhogy mindennel együtt nagyjából bő három hét volt a "kell" döntéstől az átvételig. Igen, tudom, a "miautónk" olcsóbb lett volna - de az a nagy rakat büdös, gagyi műanyag, amit a beltérben láttam... Mondjuk úgy, hogy elvette a kedvemet tőle.

Természetesen nem. Sőt.

BTW 8 éve adtam le a "kis Swiftet" első gazdájaként. A 60e km-t sem érte el nálam: azt hiszem tényleg szerettem, dehát a gyerek érkezésével szembetűnő lett, hogy elfelejtettek csomagteret tervezni kistestébe, ráadásul mára a fapad része sem hiányzik - holott akkoriban nem tűnt fel semminek a hiánya. Tavaly amikor autót vettem, nulladik lépcsőben a romantika miatt kapott még egy esélyt a nagy S betű egy Vitara elején, de a fapados-műanyag feelinget szemmel láthatóan nem sikerült kinőni: az megmaradt a 10 évvel ezelőtti szinten. Na ezért nem hoztam el, habár biztosan van akinek megfelel ez is, hiszen eladják őket.

A Dacia Duster szintén ez, bár ott belülről valamivel szemrevalóbb az egész. Amikor viszont beültünk, hátul a gyereknek nem volt elég hely. Komolyan. Átlagos 7 éves gyerekként nem volt jó a lábának. Néztem miért, háát a nekem beállított vezetőülés mögött valóban annyi hely volt, hogy a behajlított lábam térdhajlati keresztmetszetben épp beférjen. A gyerek pedig nyilván nem tudja nyújtani a lábát, gyerekülés hátul nagyjából emiatt felejtős is, felnőttnek meg nem tudom 1 óra elteltével mennyire komfortos. Szerintem semennyire. Azóta amúgy láttam nemegy Daciát a központi egység körül hámlani: az ott lévő fekete fényes műanyag valójában csontszínű matt nullskilles cucc :) csak *zsugorfólia* segítségével válik emészthetővé. Halál komolyan, a műszerfal egyes részeit a románok befóliázták baszod. 2 év szabad levegőn és a fólia elkezd ráncosodni, majd összehúzódni és kilátszik az alsó durva műanyag. Ami érzésre kindertojás szilárdságú matériának sikeredett. Nem túl bizalomgerjesztő, a további meglepetésekre értve. Félelmetes. Ilyesmi még a záporjóskában sem volt.

Tudom, talán válogatós vagyok, a fene a bélésem. Nemhogy örülnék, és vennék valami ótvar szart, amibe minden reggel be kell tolni a seggemet, mert magamtól bele nem ülnék :)

Ui nem vennék vékony-recsegős műanyagos belülfóliázott szart, ugyanígy nem vennék autót ülésfűtés nélkül, tempomat nélkül, klíma nélkül, tolató asszisztens nélkül, multifunkciós könyöklő nélkül, multikormány nélkül, részletes hibajelentést adó fedélzeti számítógép nélkül (ha már úgysem lehet kompúútermentes gépet venni), 500 liter csomagtér alatt, hátul ordenárénagy ülőhely nélkül, rakás USB port nélkül, a velünk folyamatos kontaktusban lévő anyagokon bőr vagy ilyesmi nélkül, hátul gyárilag sötét üvegek nélkül és folytathatnám. A lényeg, hogy utoljára ilyesmi listára 12 éve legyintettem, szerintem khmm igények nélkül. Sőt, akkor ki is röhögtem volna a 2/3-át dehát nem lettem fiatalabb, ráadásul volt amit eléggé ganaj módon ok nélkül nevettem ki. Csak ezek utólag látszanak.

Száz szónak is az a vége, hogy Dacia és Suzuki egyelőre nem, köszönöm! Majd ha valami változik a karosszérián belül akkor talán, kitudja.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Ha változik belül, akkor árban pont oda fog ugrani, mint a többi autó. És valami átveszi a helyét a "belépő szint" szegmensben. De ez nem ma lesz, elég sokat elad mindkét márka ahhoz, hogy változtatni akarnának.

Én rendeltem magunknak egy nagycsaládos Dacia Lodgy-t. A kedvezménnyel együtt féláron, kb 2.5M Forint újonnan, a hülyének is megéri. Kb ezzel a 12 évvel lehetek fiatalabb, hogy nekem ez még totál belefér, nem kell belepajszerozni a seggem egy Daciába, beülök magamtól is. Luxusban kicsit lefelé lépek, de be fog férni 3 gyerek+cucc kényelmesen, és zsírúj kocsim lesz.

Figyelj már, kategóriát kategórián belül tessenek hasonlítani. A swift nem duster kategória, alatta van. És ez a swift már messze nem az a swift, amiből kiszálltál.

Nekem amit írtál, egyik sem kell. Klíma, elektromos ablak, elektromos tükör, bt kihangosító, usb bemenet swiftnél az alapban benne van. Tempomat néha jó lenne, de tudok nélküle élni, ülés fütést hagyjuk, nem vagyok kislány. Nekem a szempontom az volt, h annyira pici legyen, h beleférjen kiszedett kerekekkel 2 bicó+1 heti cucc nyaraláshoz. Az előző yarisom is tudta ezt 3.74 méterből, ez a swift 3.84m. Sajnálom azt a 10 centit, mert itt a cégnél pont a kedvenc parkoló helyemre nem férek be, és sétálhatok 2x10 percet miatta. Jobban örültem volna, ha inkább közelebb van a vas a 3.6 méterhez. Viszont 840kg, és vegyesben 4.2 liter benzinből eljárok vele, klímázva. Összehasonlítás képpen haver céges ford fiestája szintén 1.2 benzin, 7 liter alatt akkor sem eszik, ha csak városon kívül közlekedik, és még nem is tud megindulni.
Szóval, mások az igényeink. Gyerek elköltözött, nekem nem annyira kicsi a cerkám, h nagy autóval kelljen kompenzálnom. :)

Nézd, a Swiftet te hoztad ide, nem én. Én csak arra írtam, hogy tudom milyen, évekig hajtottam. Azért mentem Suzukihoz tavaly, mert hátha fejlődtek belül 2006 óta. Csalódtam, nem nyertem - ráadásul teljesen felületesen olvastál, mert egyértelműen Vitarát írtam azonnal, ami kb. Duster kategória. Ami Vitara belülről amúgy (nekem) ugyanolyan olcsóérzéses mint a Swift, de ez már tényleg csak apróság.

Nekem egy fullra szerelt olcsó Rapidban van vagy 3 USB-m, ebből egy bemenet a többi a lényeges. Tempomat nélkül okés lehet, de 1000 kilométereket nem nyomok le talppal az tuti, elég volt belőle. Ülésfűtés/puncifűtés: ha a derekad sikerült volna szétbaszni fiatalon úgy, mint nekem akkor szerintem még mindig értenéd. Ha a gyereked nem repült volna ki, hanem még 8 évesen ülne melléd akkor ismét értenéd. 4 hengeres Rapiddal és 6 sebességes váltóval vegyesben 4.7 liter, ami féllel több mint nálad, cserébe van közel 600 liter csomagterem, szóval nem úgy megyek nyaralni mint a Swiftes időkben, nem néznek málháscigánynak az ülésekre pakolt bőröndjeink miatt. Ha fel akarok hívni valakit akkor beszédvezérlésre kapcsolok és nem taperolom a telefonomat vezetés közben, de ezek is apróságok végeredményben, a lényeget alább írom.

Az, hogy nagy a farkad és emiatt jó a kicsi autó az divatosan hangzik okés okés, sőt még előnyödre is fordíthatod. Hiszen ha kicsi autóval jársz akkor biztosan acélos a cerkád, mindenki láthatja. Király. De ha én törpefaszúságban szenvednék akkor vettem volna ismét egy Jettát, úgyis azt adtam le. Az nem jön ki 5.3 millióból, hosszabb egy pár centivel és szélesebb egy jó arasszal. Komolyabb a futóműve, birodalmi logó van rajta nem kakas - ráadásul az avatatlan szem Passatnak látja. Dehát mindezt leszartam, az igényeim minimumához kerestem VAG autót. Mondhatnám, hogy akkor az én cerkám talán nagyobb a tiédnél is, mert nekem meg a méretekre szabott ideológiákra nincs szükségem :) Előtte tehát kapott esélyt a románcsoda és a miautónk is, szóval előítéletnek sem mondható amit gondolok: egyelőre nem kérek belőlük, köszönöm. A Dusterről konkrétan azt állapítottuk meg, -totális flame on- hogy ha nem lenne gyerek és lenne egy birtokunk, akkor talán megfelelne reggel kimenni a lovakhoz hogy kilapátoljuk alóluk a szart, majd a szaros csizmát hátralökve sietve beüljünk és go haza. Faluhelyen amúgy legtöbben ~ilyesmi célokra használják, tök praktikus. Most, hogy így leírtam, nem is tudom miért próbálgattam. Ami pedig a Vitarában lett volna ennél különb célú, azt a belső olcsóműanyagos pucérdesign simán ellensúlyozta: nyilván visszafelé.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Akkor már ketten vagyunk :-) Főleg télen príma, hogy nem kell az ülés fölött 5-8mm-rel lebegni, mert azonnal odafagyna a hátsóm, hanem szépen le lehet huppanni a kellemesen előmelegített fotelba. Ja, és minthogy Ford, meg téli csomag, így a szélvédő is fűtött - garázs néálkül ez is egy "must have" extra...

Nekem nincsen garázsom, -15 körül már nem olyan fasza beleülni: a gyerek felfázik 5 perc alatt, nekem meg kimegy a derekam szinte azonnal. Ülésfűtés rlz. Helyesbítek: függetlenül és ülésenként és fokozatokban állítható és automatikusan le-fel szabályozó ülésfűtés nélkül nem vennék autót. A VAG-nál már az éppcsak 5 miskás autóban benne van.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

A fentebb írt belső-fóliás trükköt utoljára épp egy Lodgyban láttam, szóval ha kint fog állni a tűző napon szerintem a központi egységnél takarjátok le mindig valamivel. Vagy vegyetek egy kínai árnyékoló idomot és szúrjátok a keret fenti szerelési résébe, hátha megelőzhető a csúfság. Nem sokba kerül, én szerintem azonnal védekeznék ellene.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Köszi a tippet, de nem hiszem, hogy erre időt áldoznék. Én az ilyesmit leszarom tablettával szoktam megoldani inkább. Ha majd tönkremegy kezelem a problémát, ha zavar. Addig meg a legkevésbé sem érdekel.

Tisztelem az effajta igényességet, de nekem nincs. Annyi érdekes dologgal tudom foglalkoztatni az agyamat, hogy az aprógágokat teljesen tudom mellőzni. Ha funkcionális dolog megy tönkre az már egy kicsit zavar, de ha túl drága volna a javítás, afelett is szemet tudok húnyni. Mikor először mondták rám, hogy igénytelen vagyok, azt hittem az dicséret :-)

Szerintem itt az is eleg, ha jo sokszor suti a nap menet kozben a keretet, ami halabol rancosodni kezd a sarkokban. Nem is eletszerutlen manapsag ez a durva suto-hatas, sajnos. Majd megkerdezek par Daciast akinel ilyet lattam. Ezesetben a tukros arnyekolo csak kesleltetesnek lehet jo.

Amugy meglehet, hogy a leszarom-modszer is megfelelhet esetenkent a belepo szintnel, a fene tudja. Egyszer majd tenyleg kiprobalom es leirom :)

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Nem az a lényeg, hogy mennyibe kerül legyártani. Hanem hogy mennyit lehet keresni vele. És sokkal többe került extraként, mint 500Ft. Ha alapból benne lenne, akkor nem lehetne eladni.

Még azt is mondta a kereskedő a Daciára, mikor kérdeztem, hogy miért nincs benne automata váltós: "Ha lenne automata váltóval, akkor senki nem venne Renault-t."

Ez van, az alapfelszereltséget le kell nyomni, hogy legyen vevő a prémium cuccokra.

Igazabol nem pont 500Ft, hiszen a tempomat ready jelzo megvaltozott: immar a kormanyoszlop elektronika is mas. Elobb-utobb ha be szeretned tetetni az baratilag 120e Ft + uj bajuszkapcsolo + aktualizalt szoftver. Tudom, probaltam.

De az aranyok meg igy sem stimmelnek jaja, ugyhogy statisztika lehet a hatterben: sokkal-sokkal tobben vesznek tempomattal mint nelkule, a maradek meg elobb-utobb ugyis keri aranyaron. Mint az 1.25-re valtott literes kola, de 1.5-re lenyomott 2 liter az elozovel azonos aron.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Lehet, nekem utoljara epp egy Jetta elektronikajat adtak a kezembe, hogy ezzel nem fog menni az update akkor sem, ha piros ho esik. Mutattak rajta egy csatit, ahol 8 lab helyett 4 volt. Fizikailag 4. Kaptam kodot, hogy szerezzek egy olyat amin ott 8 van es a tobbit megoldjak - mert ha ok adjak ezt a lapos panelt (a szervizben) az baratilag es okosban lesz 90. Onnan indul majd az eredetileg megbeszelt munka es osszeg. Azert is bontottak meg a kormanyreszt nulladik lepesre, mert elmondasuk szerint 50% esellyel lesz konnyu a menet (epp ahogyan irod, majdnem ugy), eshat megiscsak jobb elore latni ha nem nyert.

A haverodnak szerintem makja volt, nekem meg olyan nem szokott lenni. Az en szerencsem az asszonnyal es gyerekkel kifujt, persze nem panaszbol mondom mert ennyi nekem eleg is, a tobbit majd kidolgozom mazli nelkul :)

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Az mak. Minden kompu tudja a tempomatot.
Amit nem tesznek bele az a kabelezes es a kapcsolo.
Esetenkent ha szerencsed van akkor van kabelezes valami oknal fogva.
Fillerbaszok valoszinuleg kiszamoltak, hogy eladasi szamok alapjan merre mi eri meg.
Ha azon kepesek sporolni, hogy 6 blimbi helyett 3 blimbivel fogatjak fel a gepteto szigetelest es azt is felere vekonyitjak, igy nyerve 3.60 at per auto.

Nekem a fordba be kellett huzni a plusz 2 eret es bekotni a lecserelt standard kozepreszet a kormanynak. 15k volt a multikormany, egy gazdi totalkarosbol, legzsakkal es 20k a szereles. "Gyarikent" most ha jol nezem 120 v 150 a merese.