Hali!
Adott egy sorház, egy autóbeállóval az ajtó előtt. Kellene vmi kamera, ami este is tud értelmes (kivehető, fullhd?) felvételt készíteni.
A terület, amit "látni" kellene, az egy autónyi, plusz az autó mellett járda. (kb. 6x5 méter)
Teljesen új vagyok a témában, néztem ezt: https://www.ubnt.com/unifi-video/unifi-video-camera-g3-pro/
nem akarok vackot venni, meg a világ minden pénzét se rákölteni.
A kábelezést meg tudom oldani, szóval lehet poe is a cucc.
Ötletek?
- 4967 megtekintés
Hozzászólások
feliratkozás
--
ne terelj
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet a mozgásérzékelős lámpa olcsóbb, mert akkor bármilyen kamera jó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én egyéb okokból egy ilyet néztem ki, nagyjából 90 fokos sarokban ülne (ez épp WiFi kamera, de van PoE is): https://www.foscam.com/FI9900P.html
Ha nem ülsz előtte, akkor az optikai zoom semmit nem ér, éjjel pedig kivehető képet úgy se kapsz, ha fel is akarsz rajta ismerni valamit, akkor inkább világítsd meg mozgásérzékelős reflektorral is a területet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ekkora területen arcot éjszaka is felismerhetően rögzítő kamerát akarsz, akkor:
- legalább 4 megapixeles wdr-es, ircut-os kell megfelelő érzékenységgel és látószöggel (vagy varifokális, de az sosem lesz olyan éles és drágább)
- állandó infravörös reflektor kell éjszakára
Ha hagyományos mozgásérzékelős reflektort és "nappal látó" kamerát kombinálsz, akkor manuálisra kell szinte mindent állítani a kamerán és biztosan lesznek olyan időszakok, amikor nem lesz optimális a kép. Persze jóval olcsóbban is jössz ki..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ismerős "kamewrázik", ő esküszik a foscam kamerákra. Azt mondta, hogy ezek és a kínai vackok között az a baromi nagy különbség, hogy kevés fénynél is normális képet adnak, még mielőtt az infra bekapcsolna. a kínai kameráknak viszont szemcsés, zajos a képe ilyen fényviszonyoknál. (plusz nem tudod, hogy rajtad kívül ki néz még a kocsibeállódat ;))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Foscam is kínai.
Shenzhen Foscam Intelligent Technology Co.,Ltd
深圳市福斯康姆智能科技有限公司
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Technikailag minden kínai... :)
Mondjuk fél szemmel figyelni fogom az adatforgalmát, hogy hazabeszél-e... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lenne egyszerűbb blokkolni? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az is a figyelés egyik módja... van hozzá valami cloud és alkalmazás is, de alapvetően nem tételezek fel róla olyat, hogy visszaélnének a dologgal (és persze nem lesz elérhető kívülről), de azért érdekel, hogy hova és hogyan akar hazabeszélni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
iphone is kínai. :) itt a "kínai"-t itt, mint jelzőt használtam, az eszköz minőségét körülírva. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Foscam
Mondjuk magyar piacra ilyen névvel nehéz belépniük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nah, ha a toshiba-nak lehetett...
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Másik kérdés, nem technikai, de a hupon mindenhez - is - értenek. :)
Ha van egy felvételem, és azon az látszik, hogy valaki mondjuk szétbarmolja az autót,
azt a rendőrség elfogadja, mint bizonyítékot?
Vagy kell vmi hitelesítés?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, hogy úgy egyébként hogy van. Kollégának felnyomták a kocsiját, a dashcam meg felvette az embert, ahogy kamuból telefonál (annyi esze volt, hogy a kocsi orra előtt tette mindezt. :) ), majd azt is, ahogy az üvetörés után a laptotáskával a hóna alatt fut el, és ül be a kocsiba, amivel szintén a kolléga kocsija elé álltak be. Így frankón látszott, arc, rendszám, kocsi típusa. Kolléga kiírta egy CD-re, rendőröknek odaadta, majd a felvételt a bírósági tárgyaláson látta viszont, ahol természetesen a felvételen szereplő "úriember" nem emlékezett semmire, így hiába látszott minden, gyakorlatilag megúszta a tolvaj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ez így sántít kicsit... urban legend szaga van. :/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem urban legend, tényleg megtörtént, a felvételt nekünk is mutatta kolléga a cégnél, aztán volt egy tárgyaláson is, mert meglett a tolvaj. Mégse lett belőle semmi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért én kíváncsi lennék arra bírósági jegyzőkönyvre, mert szerintem a kolléga nem bontotta ki az igazság minden részletét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
ilyenkor inkább az szokott lenni, hogy
a/ nem érte el a kár a bűncselekmény értékét
b/ az ügyben feltárt egyéb enyhítő körülmények miatt nem letöltendőt kapott
c/ a vagyoni kár rendezésére külön polgári pert kellett volna indítani, aminek a költségeit nem akarta kollega előlegezni/ nem volt remény a behajtásra
A bíró a "nem hitelesített" sőt az "illegálisan készített" felvételeket is figyelembe veheti ha úgy értékeli az indokolt.
[edit] ahogy azt _Franko_ roppant frankón alább ki is fejti, csak későn értem odáig....
Amúgy a másik veszély, hogy valamelyik jószomszéd felnyom az illegális rögzítésért, még az előtt, minthogy hasznossá tenné magát az eszköz a te vagyontárgyaid védelmében... ha kiraktad a kamerát kifele irányítva nemsokára megtudod van-e jogvédő állampolgár a környékeden...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell ahhoz jogvedonek lenni, elég ha jogtudatos.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia!
Ott kezdődik, hogy ha a parkoló, illetve a megfigyelt járda nem magánterület, abban a pillanatban magánszemély nem kamerázhatja. Ha ez társasház közös területe, akkor kamerázható, ha 2/3-os többséggel el lett fogadva, szabályzat lett rá készítve, adatvédelmi biztostól azonosítót kap, stb. Ha pedig közterület, akkor esélytelen...
Ettől kezdve le lehet vonni a következtetést: a rendőrség jobb esetben nem fogadja el (barátilag javasolják, inkább be se nyújtsd), rosszabb esetben ellened is indul eljárás a személyiségi jogok megsértése ügyében.
Szóval első körben én utánanéznék, hogy ezt jogilag meg tudod-e tenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ezt inkább jogászoktól kellene megkérdezni, mert én meg pont azt olvastam... hát már meg nem mondom, hogy indexeny blog.hu-n, jogiforum.hu-n vagy hol, hogy adott esetben bizonyítékként az "illegális" felvételt is elfogadják. (Mondjuk pont a biztonsági kamerák effajta szabályozását nem tudom megérteni, kivéve, ha a bűnelkövetők védelme a cél - egy a kapu előterét figyelő kamera max. jövőből érkező időutazókra jelenthet valós veszélyt:) )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én máshol már leírtam és légyszives - ha nem értesz hozzá, ne nyilatkozz. Nincs olyan tilalom, hogy közterületet nem lehet videózni.
Személyiségi jog csak az arcképhez vagy azonosítódhoz pl. rendszám kapcsolódik - ezek más kérdések - csak kapcsolódnak a köztéren videofelvétel készítéshez, illetve tároláshoz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudomásom szerint Lucky-nek van igaza, pont az az eljárás amit ő ír, de abban mindenki másnak is igaza van, hogy "lehet csinálni" és a bizonyíték bíróságon fel is használható, de attól még "nem szabad"... hiába "lehet". de iure, vs de facto.
Itt van pár olvasnivaló: első második harmadik
"2009. szeptember 1-ig kizárólag a rendőrség üzemeltethetett közterületi térfigyelő rendszert."
"Magánterületen és a közforgalom számára megnyitott magánterületen az elektronikus megfigyelő rendszer alkalmazása a Személy- és Vagyonvédelmi, valamint Magánnyomozói Tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény (továbbiakban Szvmt.) rendelkezései az irányadóak. Ezek a rendelkezések nem terjednek ki közterületre, és azt is tudni kell, hogy magáncélú megfigyelést nem lehet folytatni közterületen. A magánépületekre és azok megfigyelésére telepített kamerák látószögébe nem kerülhet más tulajdonában álló ingatlan vagy annak részlete sem, valamint nyilvános közterület. Ha kamerát nem lehet úgy beállítani, hogy ezt a feltételt teljesítse, akkor maszkolással kell leszűkíteni a látómezejét. Ha a videó kaputelefon kamerája az utcára néz, nem adhat felismerhető képet az egy méternél távolabb lévő személyről."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha közterület és/vagy nem kértél engedélyt és/vagy nem tábláztad ki, hogy kamerával megfigyelt terület, akkor is fel tudod használni bizonyítékként, a bíróság pedig mérlegeli, hogy arányos-e a jogsértésed azzal szemben, amilyen jogsértést rajtad elkövettek... biciklis, motoros sisakkamerák és autóban lévő kamerák esetén ez gyakori eset, mert ott se rögzíthetnél közterületet és közterületen mászkáló embereket.
Magyarországon nincs olyan jogrendszer, hogy az illegálisan szerzett bizonyíték nem használható fel bizonyítékként, viszont annak lehetnek rád nézve jogkövetkezmények, hogy illegálisan szerezted meg a bizonyítékot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, ha közterületre néz a biztonsági kamerád akkor magánszmélyként is adatkezelőnek minősülhetsz és ebben az esetben meg kell felelned a GDPR-nek is. Saját autó közterületen történő kamerás megfigyeléséről a NAIH korábban adott ki állásfoglalást. Az más kérdés hogy senki nem fogja betartani és május vége után gyakorlatilag bárkit fel lehet nyomni akinél utcára néző kamera van a falon. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyenkor bennem felmerül, hogy mi az a lényegi különbség, ami miatt egy turisztikailag frekventált közterületen készülhet naponta több ezer fotó és több órányi videó, de egy fixen szerelt kamera nem teheti ugyanezt. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és a rengeteg WEB kamera, ami a közetreket mutat - vagy madárfészekre irányított webkamera ???
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elvileg ugyanaz mint a fotózás, tömeget fotozhatsz, de egyenként beazonosithato személyeket csak az engedelyukkel.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval akkor kitehetek egy fix térfigyelő kamerát, ha garantált, hogy tömeg van a téren?
Vagy fotózok tömeget, az rendben van, de ha kivágok belőle egy kisebb részletet, amin csak egy valaki látható, az már nincs rendben?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem akarlak felretajekoztatni, nem tudom pontosan a jogszabályt, annyi biztos, hogy a törvény szetvalasztja személyiségi jogi szempontból a körülményektol fuggoen, hogy mit lehet és mit nem. Személyiségi jogai értelemszerűen csak természetes személynek lehetnek, aki tömegbe megy, az felvallalja, hogy a személyiségi jogai serulhetnek a körülmények okan, illetve ha egy tomegfotonal, ha nincs konkrétan rafokuszalva egy adott személyre, akkor ott nem lehet személyként kezelni a dolgot.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ezt értem.
De mi a minőségi különbség abban, hogy a házam ablakából kézben tartott mobillal videózom az utcán hömpölygő tömeget vagy ugyanezt egy falra szerelt mobil teszi vagy ugyanezt egy falra szerelt kamera teszi? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom a cselekményt elkövető státusza a fontos, amit szabad jupiternek stbstb... :)
Te magánszemélyként nem minosulsz adatkezelonek, ezért adatgyujtessel, adatkezelessel kapcsolatos tevékenységet nem vegezhetsz.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért, fix kamerát nem tehetek ki magánszemélyként?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kozteruletre irányítva nem (jogsértő módon nem jarhatsz el)(illetve kamerát valószínűleg kitehetsz, de nem rogzitheted a képet).
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérem?..
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Onnan indultunk, hogy egyszerű turistaként miért rögzíthetsz közterületen videót...
"Kozteruletre irányítva nem (jogsértő módon nem jarhatsz el)(illetve kamerát valószínűleg kitehetsz, de nem rogzitheted a képet)."
Ez a mondás alapján a saját magánterületedet leszámítva sehol semmiféle képet-képsorozatot nem rögzíthetnél. Aztán pedig mégis lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt írtam már valahol, a tömeget rogzitheted, konkrét személyeket engedély nélkül nem fotozhatsz (személyiségi jog).
A rögzítés pedig adatkezeloi statuszt feltételez.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom, ezért kérdeztem, ha ha tömeget fotózok-videózok, akkor minden oké, ha ebből a képből-videóból egy kivágást készítek, akkor hirtelen nem lesz oké?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amennyiben a tomegfoton határozottan beazonosithato egy adott személy, akkor az már személyiségi jogot erint.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyira jó h. mindenki azzal dobálózik h. bezzeg majd májustól...
A magyar infotv. az egyik legszigorúbb a régióban, már majdnem annyira szigorú mint a GDPR. Ha fel akarlak nyomni kameráért, akkor most is megtehetem, semmivel sem lesz jobban súlytható és jogsértőbb májustól, ráadásul a GDPR nem magyar törvény, azt még törvénybe is kell foglalni, ami kb. sehol sem tart. Szóval feleslegesen ne dobálózzunk a GDPR-al, pont elég nekünk a magyar infotv. is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az autóba szerelt kamera sem egyszerű eset. Céges autóba nem lehet, túlzottan jó minőségű és/vagy nagy képkockaszámú sem lehet (kivéve művészeti alkotáshoz használva, rövid idejű felvételt), harmadik fél nem férhet hozzá (nem lehet autóban hagyni az SD kártyát?), pl. youtubra nem lehet feltöteni, stb. és ez "csak" a magyar infotv.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tőlem kérdezte már meg a rendőr amíg a feljelentést írta, hogy van-e felvétel.
Szóval valahogyan biztosan felhasználták volna és valószínűleg nem ellenem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aliexpressen vannak olcsó kamerák.
Csak arra figyelj, hogy be kell jelented a NAIH-nál a megfigyelést, kell igényelni adatvédelmi nyilvántartási számot itt: https://naih.hu/bejelentkezes.html
Továbbá alapesetben csak 3 munkanapig tárolhatod a felvételeket, utána törölni kell, különben adatvédelmi bírság járhat. Vannak kivételek, amikor több ideig is lehet tárolni, de az autóbeálló esetében csak max. 3 munkanapig.
2005. évi CXXXIII. törvény
a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól 31. §
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Illetve számítson rá, hogy a hatóságok rendszeresen fogják zaklatni, amikor csak szükségük lesz a felvetelekre.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oruljon neki, ha zaklatjak a felvetelekert, mert az azt jelenti, hogy a rendorseg vegzi a munkajat. Hanyszor hallani, hogy egy rakas kamera rogzitette a buncselekmemyt, de csak fel ev mulva probaltak kikerni felveteleket..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ha valaki ennek orul, hogy minden környékbeli nyomozás alkalmával o fogja szolgáltatni a kamerakepet bizonyíték gyanánt, amit a hatóság rendszeresen beker, dekkolhat a rendőrségen, tanúként meghallgatjak, stb, akkor lelke rajta! :)
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A felvetelert eljonnek vagy be kell kuldeni. Soha nem kellett tanukent egy percet sem a kapitanysagon tolteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt a linket elrakom, hátha egyszer kell még.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Apropó, ha sikerül a kamerát úgy felszerelni, hogy a közterület teljesen ki van takarva, azaz kizárólag saját magánterületre néz, akkor is kell NAIH bejelentés? (elvileg igen?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
társasháznál kell: https://naih.hu/files/avatar_gy_i_k_2017_10.pdf
lásd h) pont
mondjuk itt azt írja, hogy 15 napig lehet tárolni a képeket, akkor ezek szerint társasházakra külön szabályozás van.
szerintem magánterület esetén is kell, mert nyilván azért van ott kamera, mert nem csak te lehetsz rajta a képeken, hanem más magánszemély is, tehát az adatkezelés megvalósul. Pl. ha hívsz vendéget, ő már rajta lehet a kamerán, és az már személyes adat. Ha garantáltan soha senki nem lehet rajta a felvételen, csak te magad, akkor meg felesleges a kamera.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"elektronikai vagyonvédelmi rendszer: vagyonvédelmi célból a vállalkozási szerződésben megjelölt ingatlanon telepítendő vagy telepített elektronikus jelző és képi megfigyelőrendszer, ideértve a térfelügyeleti rendszert, az elektronikus beléptető rendszert, a betörésjelző rendszert, a távfelügyeleti rendszert, az adat- és informatikai védelemre irányuló biztonságtechnikai rendszert, továbbá az egyéb, jel és kép továbbítását vagy fény, illetve hang jelzését is lehetővé tevő elektronikus műszaki megoldást;"
Végigkövetve a hivatkozásokat végül erről szól a hivatkozott törvény. A kérdésem az, hogy ha nem vagyonvédelmi céllal telepítem a kamerámat, akkor érvényes-e rám mindez? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kukkolasi céllal telepített rendszer elég jó eséllyel törvénytelen :)
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha leteszek egy állványra egy kamerát a Hősök terén, hogy time-lapse videót készítsek, az törvénytelen?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen. Kivéve, ha senkinek nem látszik rajta az arca.
http://blog.volgyiattila.hu/2011/09/05/kit-es-hogyan-szabad-kozterulete…
https://444.hu/2015/02/16/embert-fotoztal-most-meglakolsz
(Tudom, nem jogforrás a link, de nekem hihetőnek tűnik, és kábé az összes fotós oldal ugyanezt írja)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a helyzet, hogy nem nagyon láttam, hogy a rendőrök halomra büntetnék a turistákat, pedig ezek szerint biztos bevételi forrás lenne. Szóval valami nem kerek a történetben... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmm? Ez nem köztörvényes. Magánjogi. A rendőr pont leszarja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel nem válaszoltál a kérdésemre... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A rendőr a BTK alapján intezkedhet, a személyiségi jog pedig PTK...
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocsánat, de lófaszt, a rendőr bármilyen vélt törvényszegés alapján intézkedhet, ahogy te is bármilyen vélt törvényszegést jelenthetsz... a közlekedési szabálysértés például mióta BTK? A hangos szomszéd mióta BTK? A szitkozódó részeg mióta BTK? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Próbálj csak meg pl. egy birtokvedelmi ügyben (pl a szomszéd faja atnott a telked fölé és hullik a levél), rendőri intézkedést kérni! :)
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hangosan bulizó szomszéd is birtokvédelmi kategória.
Abban segítettek. Többször is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az btk-s cselekmény. Ilyen ügyben nekem is segítettek már.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem a jegyző azt válaszolta, hogy birtokvédelem kategóriába tartozik. Az meg úgy tudom, a Ptk-ban van szabályozva.
Amire te gondolsz, az szerintem a garázdaság.
Ahogy például az is garázdaság a rendőrség szerint, ha egy ilyen kedves szomszédhoz hajnali kettőkor, a buli közepén úgy bekopogsz, hogy még a földszinten is hallják. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Csendháborítás
6. § (1) Aki lakott területen, az ott levő épületben, vagy az ahhoz tartozó telken, tömegközlekedési eszközön, továbbá természeti és védett természeti területen indokolatlanul zajt okoz, amely alkalmas arra, hogy mások nyugalmát, illetőleg a természeti vagy a védett természeti értéket zavarja,
harmincezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés elkövetőjével szemben a rendőrség, továbbá a helyi önkormányzat képviselő-testülete hivatalának erre felhatalmazott ügyintézője, a közterület-felügyelő, a természeti és védett természeti területen a természetvédelmi őr, helyi jelentőségű védett területen az önkormányzati természetvédelmi őr helyszíni bírságot szabhat ki."
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Próbálj csak meg pl. egy birtokvedelmi ügyben (pl a szomszéd faja atnott a telked fölé és hullik a levél), rendőri intézkedést kérni! :)"
Simán lehet kérni olyan esetben birtokvédelmi ügyben rendőri segítséget, ahol a rendőr képes a helyszínen intézkedni. Nyilván nem fogja a helyszínen főbe lőni a fát, ha az nem hagyja abba a levelek hullatását...
Azért te is érted, hogy miért nem csak BTK-ra korlátozódik a rendőr intézkedési joga, ugye?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mivel a birtokvédelem a jegyző (és majd a járási hivatal és a bíróság) hatásköre, a rendőrség nem fog intézkedni.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérdés? Ha a "törvénytelen-e" a kérdés, akkor de, igen. Azt, hogy "Igen". Ha más a kérdés, akkor fogalmazd meg explicit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért törvénytelen? Szeretném, ha adnál rá pontos jogi forrást, ami miatt a város közterületein a nevezetességek fotózása törvénytelen, attól függően vagy függetlenül, hogy hány járókelő látható a képen-videón.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Írtabb fenn, hogy nem tudok:( De sok-sok fotós ezt írja, hivatkoznak is, én meg elhiszem nekik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fotósok hozzáállása tipikusan az a fajta öncenzúra, amivel azt kerülik ki, hogy éveken át elbasszanak órákat és napokat arra, hogy bíróságra járkáljanak, pedig alapvetően nyernének... ugyanaz, amikor az átlag autós 90-ről 60-ra fékez egy út szélén álló rendőrautót meglátva, mert abból nem lehet baj, pedig mehetne 90-nel is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://444.hu/2015/02/10/jon-a-torveny-engedely-nelkul-nem-lehet-fotoz…
Nem is tudom, erre mit mondasz? Ez sem jogforrás, de az MTI (kormánybefolyás ide vagy oda) mégsem a Fotós József Félelmei c. blog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben is benne van: "A tömegfelvételre és a nyilvános közéleti szereplésről készült felvételre más szabályok vonatkoznak."
Szóval továbbra is öncenzúra van szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Keress rá Völgyi Attila linkjén a "Tömegfotózás" szóra! Nincs igazad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Sokan tömegképnek 5-8-10 embernél több szereplőt ábrázoló képet tartanak, ám, ha valaki felismerhető a képen, akkor adott esetben (például egy tüntetésen) ugyanúgy előfordulhat, hogy reklamál, és követelésekkel él. Éppen ezért a teljes biztonságot az jelenti, ha a képen tényleg nem felismerhető senki."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez már Attila véleménye, nem törvény.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet próbálkozni, per esetén viszont ez a védekezés nem biztos hogy megall.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez igaz, ettől még a törvényben ilyesmiről nincs szó, ha jól értem.
Viszont többek közt ezért sem vagyok hajlandó jogi moslékkal foglalkozni, mert adott esetben a bíróságon úgy facsarják ki a jogász "urak", ahogy nekik tetszik. Különösen, ha az érintett valami pénzes alak/politikus/fehérgalléros...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, ingoványos terep, én nem raznam a pofonfat fölöslegesen...
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A jogászokat érintően igazad van, a "nem foglalkozom" viszont struccpolitika, lévén rád is vonatkozik. Szóval szerintem a tömegfotó az, amikor a stadion túloldaláról csinálsz totált a Fradi B-középről. Csak az látszik, hogy emberek(?) voltak ott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ez a te véleményed a tömegfotóról... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erről valamikor 2003-ban kérdeztem egy jogászt, akkor az volt az álláspont, hogy ha sokan szerepelnek egy fotón, az tömegfelvétel, távolságtól, felismerhetőségtől függetlenül. Engedély nélkül már akkor sem volt szabad a személyeket ábrázoló fotókat publikálni (elkészíteni még engedélyezett volt).
Struccpolitika? Lehet. De minek eröltessem magam az amúgyis alig érthető szövegek értelmezésével, ha adott esetben úgy forgatjàk ki a jogászok, ajogy nekik tetszik?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért, mert ha nem olyan fontos neked, és egyáltalán nem csinálsz nyilvános helyen emberekről fotót, akkor azért nehéz úgy forgatni, hogy te jöjj ki belőle rosszul. Ha fontos neked ez a fotó, akkor már igazad van, de látod, van az a helyzet, amikor érdemes lehet tudni.
A 2003-mal az a baj, hogy pár éve módosult a dolog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem ESCAM kameráim vannak, nagyon meg vagyok velük elégedve. Innen rendeltem: https://www.banggood.com/search/escam.html Van QD300-am és QD900. Wifis használatot nem preferálom, mert megbízhatatlan egy kamerának és mivel -beállítástól függően- akár állandóan is lehet rajta adatforgalom, így a netezés elől veszi el a sávszélt. Ha már úgyis kell neki áram, akkor PoE. PoE adaptert kapsz fillérekért ilyen adapteres DC kör dugóst, 12V 1A adaptert meg a fáról is lehet szedni. Ezek a kamerák nagyon jól látnak éjszaka is, nálunk 7m magasan van a háztető alatt és az udvart figyeli.
NVR is kelleni fog, ha rögzíteni akarsz. Mini NVR 8 csatornás HD nagyjából a legolcsóbb, de megbízható.
https://www.banggood.com/8CH-Super-Mini-NVR-HD-Network-Video-Recorder-O…
Kb. 1 éve raktam össze a saját rendszeremet, azóta is folyamatosan megy. 3 QD900 van és 1 QD300 + az NVR + egy poe tápfeladó, ami 4 portos, 12V 5A megy be és bőven elég a 4 kamerának éjszaka is. 500GB vinyóval kb 3 napot rögzít ha folyamatosan megy a kamera, mozgásérzékeléssel valszeg több ráférne de nem volt még kedvem szórakozni vele, mert ott be kell jelölni a területet, hogy hol figyelje a mozgást, az érzékenységet (azt sem tudom melyik az erősebb az 1 vagy a 10-es fokozat). Jó nekem ha mindig rögzít.
Ki lehet takarni részeket amiket nem akarsz hogy benne legyen, lehet riasztást kérni ha mozgás van e-mailben, FTP-re tud feltölteni képet és a kecske.
Az NVR webes konfigja flash alapú egyrészt, az szinte minden böngészőben működik, de vannak korlátozások. Olyankor egyszerre csak egy kamera képét tudod visszanézni és nem tudsz lementeni semmit. Másrészt IE-vel activeX rész is van, azzal visszanézheted egyszerre az összes kamerát is és le is tudsz menteni videót. Mivel linuxot használok, nincs IE-m, wine-al meg szerintem nem menne az ActiveX. Természetesen van monitor kimenet és USB egérrel mindent lehet nyomni, csak úgy oda kell menni fizikailag az NVR-hez.
A kamerák szintén így vannak, kivéve a QD300 mert az nem tud flasht, csak activeX.
Van egyébként asztali szoftver, amivel lehet nézni meg managelni a kamerákat + mobilos alkalmazás.
Én most a Mikrotik Routerrel szívok mert valamilyen port forward hiányzik, mindent látok távolról csak a kamera képét nem, de csináltam VPN-t aztán jó napot.
Úgy gondolom, hogy linuxra is van kliens program, mert jellemzően ezek az eszközök gyártótól függetlenül mind valamilyen ismert protokollt használnak (onvif, rtsp, stb..).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni